Stránka 2 z 2

Napsal: 16/6/2009, 22:07
od alibaba
No že sem tak smělej. O Wankelovu motoru vím jen ze základky z fyziky. Co si pamatuju, tak motor sám, sic vítězí pomalu na všech čarách, měl jeden zásadní nedostatek a to opotřebení špiček pístu. Přes všechny pokusy (špičky pístu z diamantů atd.) se problém s opotřebením nedokázal vyřešit.

Předpokládám že tedy od té doby co nechodím na základku se nějak výrazněji podařilo prodloužit životnost motoru, nebo měl můj učitel špatné informace?
Nevim jak Lada ( to by mohl vedet Skelet), ale Mazda udelala hodne vylepseni. U modelu RX-7 se musela po ujeti asi 50 000 mil udelat revize motoru ale u RX-8 nic takoveho neni. Jak bezny servis.

Napsal: 17/6/2009, 06:51
od skelet
Skelet ví jen co má napsáno v blogu. Tedy nic moc. Informace o tom se shánějí špatně a povědomí o těchto motorech Lady má minimum Rusů. Prostě to bylo určeno pro KGB a její následníky (zde mě napadá, že bych ten článek mohl hodit i na palbu, ale zde mi to až tak nezapadá). Nicméně u motoru VAZ 415, který byl montován do Samary, se udává 125 tisk kilometrů do první závady. Na kolik je tato informace pravdivá netuším.

Ostatně wankel se montoval i do Škodovky 1000MB. Více zde (víc taky nevím)
http://auta5p.eu/katalog/skoda/wankel_01.htm

Napsal: 17/6/2009, 06:59
od Pátrač
Všimli jste si že vy se tady snažíte jak magoři a ten kdo si toto téma - dotaz a žádost o pomoc zadal se tady neukázal už celý týden? Já jsem dohledal motory s vnějším spalováním ale navím jestli o ně je zájem.

Napsal: 17/6/2009, 07:00
od skelet
Všichni co chodíme na palbu jsme magoři :D
A jasně, že to sem dej

Napsal: 17/6/2009, 09:49
od Rosomak
Nebo závisláci?
Ono vůbec nevadí, že sem dotyčný zatím nedorazil, vlákno si žije vlastním zajímavým životem. Když si člověk projede Palbu a podívá se, kolik je zde témat bez odpovědí, tak myslím když to bereš tak vážně, máš práci na hezké letní večery...

Napsal: 17/6/2009, 17:52
od Hans S.
Alchymista píše:Offtopic
Zadné strelište s dvojicou GŠ-23 je vybavené RL a televíznym/IR zameriavacím systémom, schopným postreľovať ciele až do rozdielu rýchlostí Mach 2-2,5.
Akú zásobu streliva pre kanóny vezú, neviem, ale dopravný Il-76 s podobnou vežou mal dva pásy streliva dlhé viac ako sedem metrov.
Tak se to prostě vezme postaru, kanonem a čelně. Jeden průlet a medvěd je mrtvej. Hotovo 8-)
O nepřekonatelnosti obranné výzbroje říkali už něco Amíci ve 30tých letech. Zkušenosti praví, že to není pravda. I pokud by stíhačka nedokázala zaměřit své rakety, tak pilot by měl mít dostatečný výcvik, aby si s daným bombardérem poradil bez většího rizika. Eins - Zwei :)

Napsal: 17/6/2009, 17:53
od hydrostar
Zas to nepřeháněj. Tak lehké by to určitě nebylo. :wink:

Napsal: 17/6/2009, 18:22
od Hans S.
hydrostar píše:Zas to nepřeháněj. Tak lehké by to určitě nebylo. :wink:
Pravda :) Všichni ti, co koupili kulí mezi oči při útocích na B-17 apod. se jistě obracejí v hrobě - ale snažil jsem se spíše naznačit, že těžký bombardér vždy zůstane "jen" bombardérem a prakticky s jakoukoliv obrannou výzbrojí bude vůči stíhačkám velmi zranitelný. Prakticky nejdůležitějším parametrem vzdušného boje je iniciativa a ta bude vždy velice hluboce nakloněna na stranu stíhačky.

Napsal: 17/6/2009, 18:40
od hydrostar
To máš pravdu. Vraťme se ale k původnímu tématu. Když to tak veznu, tak ten radiální pístový motor je velice podobný hydrogenerátorům. A ten lichý počet válců není taky jenom tak, každý lichý počet válců totiž zaručuje lepší plynulost chodu motoru než nejbližší sudé počty válců...

Napsal: 17/6/2009, 19:43
od Pátrač
Co se týká motoru s rotačním pístem, tak jsem trefil náhodou na tento článek. Já se o těch motorech učil kdysi dávno v Žilině.

http://www.autoznalosti.cz1.cz/index.ph ... motor.html