Stránka 2 z 2

Re: Argentinské bitevní lodě třídy Rivadavia

Napsal: 31/3/2024, 11:09
od jarl
jarl píše: 4/3/2011, 19:47 Argentina byla zpočátku vázána oním pětiletým moratoriem na stavbu nových válečných lodí, jež ovšem v roce 1907 vypršelo a následujícího roku bylo v Londýně vypsáno mezinárodní výběrové řízení na stavbu dvou bitevních lodí (později měla přibýt ještě třetí), do něhož se přihlásilo patnáct loďařských společností z pěti zemí, ale některé odradil neseriózní přístup zadavatele natolik, že se druhého kola nezúčastnily. Argentinci totiž ve snaze minimalizovat náklady zprvu nevyhlásili vítěze, ale zkombinovali nejvhodnější návrhy do vlastního projektu, který měla realizovat společnost vzešlá z druhého kola konkursu. Díky těmto nevšedním praktikám získala zakázku americká společnosti Fore River Shipbuilding Company, jež porazila všechny renovované konkurenty (Armstrong, Vickers, Blohm & Voss, Ansaldo, Cramp, Forges et Chantiers) nejnižší cennou a evropské loděnice se musely spokojit se zakázkami na dvanáct torpédoborců.
Zde vidíme několik projektů přihlášených do prvního kola konkursu na argentinské bitevní lodě:

Návrhy arg. bitevních lodí.png

Re: Argentinské bitevní lodě třídy Rivadavia

Napsal: 31/3/2024, 21:17
od Raiden
Zajímavé návrhy, ten prostřední vypadá tedy poněkud zvláštně - i když 15 hlavní v boční salvě by muselo stát za to... to by snad trumflo i ten britský HMS Agincourt (14 hlavní) :D

Re: Argentinské bitevní lodě třídy Rivadavia

Napsal: 31/3/2024, 23:17
od jarl
Tak Italové ty třídělové věže používali i na vlastních dreadnoughtech, i když na 15 těžkých děl to nikdy nedotáhly. Když porovnám počty děl a rozmístění věží, tak se tomu vybranému řešení nejvíce přibližuje projekt od loděnice Germania, i když ta dispozice středních věži je prohozená.

Obrázek