Stránka 2 z 3

Napsal: 12/5/2011, 22:51
od Rosomak
Nasadil bych to do Dakaru a podobných speciálů.
Reklama je to zásadní, co to vozidlo potřebuje.

Napsal: 13/5/2011, 20:58
od knezdub
Na Dakar je to moc těžké, jen ta přední kapota bude mít něco málo pod tunu :-D
Vzhledem k tomu, že je to vyrobené pro konkrétního zákazníka, tak se časem uvidí, jaká je úspěšnost. Ale v každém případě je to za velmi zajímavou cenu, což je sama o sobě dobrá reklama.

Napsal: 13/5/2011, 21:18
od Idaho
Tak do IDET 2011 ( http://www.palba.cz/viewtopic.php?t=462 ... 2c55dd070e ) jsem hodil palubní desku a kolo + nějaké info co jsem zjistil od zástupců firmy

Re: SVOS VEGA

Napsal: 30/8/2012, 23:01
od Montgomery
Před rokem jsem taky Vegu sledoval, ale zdá se mi, že to nějak utichlo. Nevíte někdo něco o současné situaci?

Re: Stalo se dnešního dne ...

Napsal: 14/7/2013, 16:01
od kopapaka
Obrněná hvězda z Čech začíná zářit.
O vozidlo VEGA je zájem v Asii i Evropě

http://zpravy.idnes.cz/cesky-obrnenec-v ... ntent=main
Už před dvěma lety vzbudilo obrněné vozidlo VEGA při své premiéře na zbrojních veletrzích po celém světě velký rozruch. A nejen proto, že šlo o první kolový transportér ryze z českých dílen po dlouhém půlstoletí. Nyní se zdá, že obrněná "hvězda" začíná zářit. Zájem o ní je v Asii i v Evropě.
Po dalších měsících pokračujícího vývoje a vylepšování je vozidlo VEGA přeloučského výrobce SVOS připraveno na úspěch. "Dva roky v termínech akvizice jsou strašně krátká doba. Máme ale velmi dobré indicie a v některých státech NATO jsme už provedli vojskové zkoušky, úspěšně," řekl obchodní ředitel Štěpán Černý.
Obrázek

Re: Stalo se dnešního dne ...

Napsal: 14/7/2013, 20:02
od knezdub
Když jsem se na Vegu díval na Idetu v Brně při její premiéře, působila na mě dojmem velmi propracovaného stroje, takže jí úspěch přeju. A pokud vývoj pokračoval v nastartovaném směru, bude to dnes jistě špičkové vozidlo

Re: Stalo se dnešního dne ...

Napsal: 14/7/2013, 22:18
od Skeptik
Ten článek je skvěle provedené PR, bez jediného faktu :(
Obdobných prohlášení na téma L-159 jsem četl :???:
Víte někdo něco víc?
Kdo projevil zájem? Kterých tendrů se zúčastnili? S kterou nadnárodní zbrojovkou spolupracují? Kolik kusů zakoupila AČR? (historie ukazuje, že bez používání vlastní armádou je možnost prosazení se mizivá)

Ne, že bych jim úspěch nepřál, ale skvělých výrobků bez uplatnění už tu bylo ......... :(

Re: Stalo se dnešního dne ...

Napsal: 15/7/2013, 01:32
od kopapaka
Skeptik: tvůj komentář se skvěle hodí k tvé přezdívce :)

Ale taková drobnost - SVOS je přeci jen trochu jiná firma a má kontakty z poslední doby. Starších pancéřáků už přeci jen "pár" prodala. Docela bych tomu věřil a doufám, že jim to vyjde...

Re: Stalo se dnešního dne ...

Napsal: 15/7/2013, 07:37
od skelet
Taky bych připomněl, že jeden z nových majitelů Tatry (subdodavatel Vegy) vlastní i firmu Excalibur Army, kteří už v tomhle oboru podnikají dlouho.

Re: Stalo se dnešního dne ...

Napsal: 15/7/2013, 08:40
od Polarfox
kopapaka píše:Skeptik: tvůj komentář se skvěle hodí k tvé přezdívce
Což ovšem neznamená, že nemá prakticky pravdu :)

Re: Stalo se dnešního dne ...

Napsal: 15/7/2013, 08:45
od kopapaka
Ale jo, možné je všechno i když doufám, že ne...
Jde hlavně o to, že to není zakázka postavená na potřebě či "potřebě" AČR, protlačená kdovíkým a tak všelijak. Alespoň to tak zatím vypadá...

Re: Stalo se dnešního dne ...

Napsal: 15/7/2013, 10:55
od Polarfox
Tak já jim úspěch přeju, ale prostě takhle formulovaných prohlášení najdeš u každého zbraňového systému několik. A když to pak srovnáš s reálnými zakázkami (pokud nakonec nějaké vůbec jsou), tak je to zcela jinde. Takže dokud to někam opravdu neprodají, tak je to jen prohlášení (které ostatně samo slouží jako vábnička na zákazníky).

Re: SVOS VEGA

Napsal: 15/7/2013, 12:02
od kopapaka
Já měl na mysli, že se tentokrát jedná o firmu, která za velmi podobných podmínek pancéřová vozidla vyrábí a prodává. Úspěšně.
Podobné to bylo i s CZUB a Brenem...

Naopak, L-159 a třeba T-72M4CZ jsou příklady techniky u které se na předchozí úspěchy nepodařilo navázat, protože se naprosto změnily podmínky. Mimojiné, samozřejmě.

Ale jinak máš pravdu...

Re: SVOS VEGA

Napsal: 15/7/2013, 22:13
od knezdub

Re:

Napsal: 15/7/2013, 22:39
od TonyHazard
Idaho píše:Tak jsem se vrátil z IDETu, mám pár ne moc podstatných fotek, především podvozku, kol. Jinak můj dojem je, že působí hodně solidně, ale taky vypadá až zbytečně velká
knezdub píše:Souhlasím s Idahem. Působí to velmi solidním dojmem, propracovaností, žádný amatérismus (jaký byl k vidění někde jinde), pokud jsou použity kvalitní materiály tak věřím, že i balistická ochrana bude na velmi slušné úrovni. A že je to moc velké? Vždyť je to taky postaveno na podvozku velkého auta, protože spodek je kompletní T 815-7, takže to bude mít všechny klady tatrováckého povozku.
Porovnání s "podobným" vozidlem. Myslím, že AFT Dingo také není žádný prcek.

Obrázek Obrázek AFT Dingo 1 a 2

Re: SVOS VEGA

Napsal: 15/7/2013, 22:51
od skelet
Ač se to nezdá, tak Dingo je menší než Vega. Je to dáno mimojiné tím, že Dingo používá jako základ podvozek Mercedesu Benz Unimog, zatímco Vega používá jako základ podvozek Tatra 815-7. Unimog je přitom zhruba ve stejné váhové kategorii jako je Tatra 810.
http://cs.wikipedia.org/wiki/ATF_Dingo_2

Re: SVOS VEGA

Napsal: 17/7/2013, 06:55
od knezdub
VEGA/ Dingo2
délka 7025/5450 (6800 prodloužená)
šířka 2590/2300
výška 2950/2500
max hmotnost 19 000/11 900
výkon motoru 306kW/163kW

Re: SVOS VEGA

Napsal: 17/7/2013, 09:36
od Mirek58
Jak se Vega při svých 19t vlastní hmotnosti pohybuje po kamenitém povrchu si umím představit.
Ale kam se dohrabe když začne pršet?
Mám takový dojem ,že je to pohybovadlo do naprosto specifických podmínek.
Na vlastní oči jsem viděl ,že nejúčinějčí "PT zbraní" byl lán zoraného pole , v podbořanské červenici.

Re: SVOS VEGA

Napsal: 17/7/2013, 10:33
od skelet
Ano, zřejmě to bude dáno tím, že kategorie MRAP je určena do specifických podmínek. V terénu se bude pohybovat minimálně stejně jako jeho americký protějšek International MaxxPro. Vega není konkurentem obrněných transportérů typu Pandur, Piranha, či Stryker, a proto se po ní také nechce tak dobrá průchodnost terénem jako u těchto klasických obrněných transportérů.

Re: SVOS VEGA

Napsal: 17/7/2013, 15:44
od Horny
Pánové, jaké je vlastně uplatnění vozidel kategorie MRAP v moderní vojenské doktríně? Ptám se, protože nedávno proběhla sdělovacími prostředky zpráva o sešrotování 2000 MRAPů americké armády v Afghánistánu. Jsou vozidla této kategorie užitečná obecně (pokud ano, proč je amíci tedy nestáhli domů?), nebo šlo jen o specifický požadavek pro Afghánské bojiště? Pokud ano, tak se dle mého názoru jeví komerční úspěch Vegy jako krajně nejistý.