Stránka 2 z 2

Re: PAK TA

Napsal: 21/3/2015, 07:07
od HONZIK11
JiK píše:za 5 let, 200 tun, 7000 km, nadzvukove, jasne... a vymysli & vyrobi to Italie, teda pardon, ne, zeme ktera ma jeste mensi ekonomiku nez Italie. Nejake Rusko. Zeme kde neni ani blba automobilka schopna mezinarodni konkurence. Jasne. To dava smysl.
Spotřední zboží si Rusové můžou koupit na každém rohu, od východu na západ od každého. Konec konců neznám ani Norské ani Saudské ani Švýcarské ani Kanadské auto.Naopak znám Iljušina , Tupoleva , Andreje Sacharova.
No kult automobilismu a dávat ho jako přiměr k technické vzdělanosti?Vím , je to maximálně americké, ale chtělo by to vylézt z Lehigh Valley a vzpomenout si např. na Igora Sikorského i když to byl vlastně Ukrajinec , že jo, ale to se kdysi tak nerozlišovalo , až dnes. :rotuj:

Re: PAK TA

Napsal: 21/3/2015, 07:47
od Skeptik
Šmarjá chlapi, co zase blbnete.
Pitomci z topek.sk vymysleli, v rámci propagandy vůči tupým masám o tom, jak Rusko zbrojí a někým děsivým ohrožením pro chudinka Evropu jsou, tuhletu ... sorry, ale jsme dospělí ... P...U.
A Vy to tu rozebíráté jako FAKT.

Víte kolik obdobných "studií" vytvoří studenti po celém světě ve Svých futuristických diplomkách??? :roll:
A co studenti - i třeba Boeing :roll:
A kolik z toho se do 50 let zrealizuje??? ....... NIC :mrgreen:

Příspěvek zcenruroval Jarl.

Re: PAK TA

Napsal: 21/3/2015, 09:35
od HONZIK11
Máš recht. 8-)

Re: PAK TA

Napsal: 21/3/2015, 16:27
od danny1691

Re: Ruská vojenská reforma - letectvo

Napsal: 21/3/2015, 21:14
od martanus
Práce na PAK TA probíhají již několik let, protože je nutné nahradit zastaralé" Ruslany"a Il-76, jak to dlouhou dobu požaduje ruské ministerstvo obrany. To není nic nového. Ale podobné zdůvodnění pro potřeby globální nasazení vojenských transportních letadel je uvedeno poprvé. Podstatné je, že Rusko si klade za cíl zvýšit svoje vojenské operační schopnosti a dodávat plnohodnotné pozemní síly kdekoli na světě."



Obrázek
Obrázek


http://www.securitymagazin.cz/technolog ... 43995.html

Re: PAK TA

Napsal: 21/3/2015, 23:14
od kenavf
Hovorí aj ruské ministerstvo o tom že táto obluda je zaradená do vývojového programu?S touto interpretáciou som sa stretol len na západných stránkach ktoré vyrábajú "bubákov" v súlade so súčastným honom na rusa.
Ako už bolo napísané ,je to len dizajnová štúdia nejakého študenta.Takto má aspoň ten jeho projekt vysokú sledovanosť.
Na základe súšastných vedomostí sa absolútne nezhoduje tvar lietadla so strojom ktorý by sa pohyboval rýchlosťou 2M.Zatiaľ to zvláda len "uzky,dlhý" tvar.
Na videu sa vysunula podvozková noha so štyrmi pármi kolies tzn. nosnosť relatívne malá.(Ruslan-5párov,Mrija-7párov,Galaxy-4páry).
Aj tie elektromotory sú ešte veľké futurum.
Ale už aj to stačí aby to vojnoví štváči použili na oblbovanie ľudí.

Na základe tejto filozofie sú američania väčšia hrozba,pretože vyvíjajú lietadlo s nosnosťou 1273ton http://en.wikipedia.org/wiki/Boeing_Pelican :???:

Re: PAK TA

Napsal: 22/3/2015, 21:56
od knezdub
Jen takový dotaz: K čemu jsou dobré ty turbíny hnané elektromotorem? Respektive - kde se bere energie pro jejich provoz? Jediné rozumné použití mě napadá při startu z příslušně vybaveného letiště, kde je proud dodáván odhoditelným kabelem

Re: PAK TA

Napsal: 22/3/2015, 22:11
od skelet
Elektrickou energii vyrábí ten třetí proudový motor. Výhoda těch elektrických je v tom, že nemají tepelné vyzařování, respektive bude minimální.

Re: PAK TA

Napsal: 22/3/2015, 22:33
od knezdub
Není to mrhání energií? Někde je nutno spálit benzín, přeměnit na mechanickou energii, tu pak na elektrickou, prohnat nějakou regulací a zase změnit na mechanickou energii. A tepelné vyzařování bude soustředěno do jednoho bodu, kde se bude daleko hůř maskovat

Re: PAK TA

Napsal: 22/3/2015, 22:34
od Alchymista
Tie dva elektromotorom hnané "ventilátory" budú potrebovať minimálne okolo 5MW každý, skôr až dvojnásobok, takže by ma celkom zaujímalo, ako to chce dotyčný študent vyriešiť. Generovať a prenášať v lietadle minimálne 10-15MW elektrických je už celkom technický (i hmotnostný) problém (je to okolo 2000A pri 6000V)...
Na druhej strane - ak by to uspokojivo vyriešili, dobre si tým nakročia k leteckému bojovému laseru, i k leteckému el.mag. kanonu.

knezdub - výstupný prúd "ventilátorov" je v štrbinovej tryske na krídle, a to umožňuje robiť veľmi zaujímavé veci s aerodynamikou krídla pri štarte a pristátí. A keďže je to kompletne "studený prúd", odpadajú všetky problémy s tepelným pôsobením spalín, takže sa s tým dá "čarovať" takmer neobmedzene...
Tepelná stopa nie je u strategického dopraváku príliš zaujímavá, aspoň dočasné ovládnutie vzdušného priestoru nad bojiskom či letovou trasou sa dá považovať za samozejmosť, takže nepriateľský stíhači by sa k nim dostať nemali, navyše je tu samotná tryska a turbína zdola a z bokov zakrytá koncom trupu a chvostovými plochami, takže pomerne účinne je riešená aj priama ochrana proti IR navádzaným strelám odpalovaným zo zeme. A nejaké systémy ochrany a sebaobrany (REB a IR klamné ciele a rušiče) by som považoval za samozrejmosť.

Re: PAK TA

Napsal: 22/3/2015, 22:48
od knezdub
S tepelným vyzařováním jsem nepřišel já :D
Ale ta možnost rozvodu studeného tlakového vzduchu je opravdu dost zajímavá a zřejmě nedoceněná

Re: PAK TA

Napsal: 23/3/2015, 10:15
od madrabbit
A co "drobnost" a to je přistání? Se 700t to asi na nezpevněné ploše nepůjde (zejména s uvedeným "malým" podvozkem). Takže závislost na dlouhých plochách. I při těch ventilátorech - kolik budou mít otáček - aby konce byly podzvukové. Mrija při vzletové hmotnosti 640t potřebuje minimálně 3500m.

Video prima, nápad prima do sci-fi s optimistickým videem. Realita? Težko.

BTW. Proč do toho tahat propagandu a strašení? Prostě to je hezký nápad, byť mimo realitu. Tak ubereme na vášních 8-)

Re: PAK TA

Napsal: 23/3/2015, 11:10
od kenavf
madrabbit píše:..
BTW. Proč do toho tahat propagandu a strašení? Prostě to je hezký nápad, byť mimo realitu. Tak ubereme na vášních 8-)
Preto že niekto potrebuje strašiť a každá zámienka je dobrá.
Inak na tom videu je zmienka (text ohľadom nákladového priestoru 1:45) o 90tonách a rozmeroch 7m x 4m.
V hornej časti trupu(zvýraznené modrou) je energy storage(uložisko energie-akumulátory?).
Ako bolo už podotknuté vzhľadom k nadzvukovej rýchlosti,konce vrtúl tých el. dúchadiel by asi mali vysoko nadzvukovú rýchlosť čo zatiaľ nezvládame ani teoreticky.

Re: PAK TA

Napsal: 24/3/2015, 18:38
od Polarfox
kenavf píše:Preto že niekto potrebuje strašiť a každá zámienka je dobrá.
No dobře, ale straší tu NATO, protože Rusko vyvíjí bububu letoun a nebo straší Rusko, protože dělá ramena s bububu letounem, aby ukázalo jak je silné a bude silné? :D Nestraší tak trochu čirou náhodou oba? :)

Re: PAK TA

Napsal: 24/3/2015, 19:17
od Sholva
Na Palbě se strašíme navzájem - anebo se na to vybodneme a nestraší nikdo :razz: Kdo straší víc venku, nechci soudit - to by byl flame jak prase :D :D

Re: PAK TA

Napsal: 24/3/2015, 19:41
od kenavf
Polarfox píše:
kenavf píše:Preto že niekto potrebuje strašiť a každá zámienka je dobrá.
No dobře, ale straší tu NATO, protože Rusko vyvíjí bububu letoun a nebo straší Rusko, protože dělá ramena s bububu letounem, aby ukázalo jak je silné a bude silné? :D Nestraší tak trochu čirou náhodou oba? :)
Na porovnanie kto straší by sme museli vedieť v akých konotáciách je to zverejňované na ruských stránkach(provládnych).Či to tam vôbec zverejnili, prípadne či to nieje len nejaké video k diplomke toho študenta.Zverejnili to nejaké ruské(provládne) stránky s komentárom,že to má prepraviť také množstva tankov na takú vzdialenosť,takou rýchlosťou?Alebo tie údaje k tomu pridala protiruská propaganda.Napríklad nosnosť je na videu písaná len 90ton,nieje tam zmienka o 200tonách.