Pokiaľ viem, môžu sa automaticky obrátiť na druhého v poradí ak sa neparafuje zmluva s víťazom tendra. K tým jednaniam, dnes vyšla správa že FR dáva dohromady nejakú autorizovanú delegáciu, ktorá sa má dostaviť do Indie pred koncom t. mesiaca (a zachrániť čo sa dá). IAF má zrejme také postavenie, že sa môže rozhodnúť stiahnuť tender a môže sa rozhodnúť pre "vlastnú" Su-30MKI. Tak o vidím na 3 možnosti:Njn, ale jak je to ošetřeno smluvně? Mohou si začít jen tak dodávat, aniž by byl vypsán nový tendr? Mohou se obrátit na druhého v pořadí, aniž by v tom byl nějaký háček? Další věc jsou podpůrné programy a technologický transfer...kontrakt sice ještě nebyl podepsán, ale určitě už probíhají nějaká předběžná jednání. I s tímhle by museli začít nanovo s jiným partnerem.
Indové nebo frantíci povolí (nebo zplichtí nějakou dohodu)...jedni potřebují letadla koupit, druzí je potřebují prodat a všechno už je to v takovém časovém presu a tak pokročilém stádiu, že couvat by byla blbost.
a, Dassault nebude môcť navýšiť cenu(teda určite podľa svojich predstáv) a dodať všetko v zmysle pôvodne dohodnutých podmienok. To vlastne má za úlohu "vyžehliť kopčeky" tá chystaná delegácia.
b, Zoberie tú poslednú zľavnenú ponuku od eurokonzorcia na Typhoon s vedomím že nedostane AESA vyvíjané radary, príp. len pár kusov na posledné dodávky.
c, zruší tender (tie vzájomné ťahanice s vinou na oboch stranách postačia ako dôvod) a objedná u HAL navýšenie výroby 30MKI.
K tej spoľahlivosti indických strojov by chcelo dlhší rozbor, možno inokedy...
http://vpk.name/news/124340_franciya_na ... alyam.html