Juraj Tichý píše: ↑23/2/2022, 19:06
O co su tie stroje ochudobnene, ked taká nízka cena?
Já bych řekl, že je to cena bez motorů. Není důvod, aby je Filipínci překupovali přes Polsko. I přímo americké exportní kontrakty jsou takhle specifikované - ceny motorů jsou uváděné zvlášť.
Re: Sikorsky UH-60 Black Hawk
Napsal: 23/8/2022, 15:19
od seabee
Testy operační způsobilosti úspěšně prošel prototyp verze UH-60V "Victor" Black Hawk. Jedná se o modernizaci strojů UH-60L US Army. Verze "V" dostala nový "skleněný" kokpit a novou integrovanou sadu avioniky. Pět prototypů nalétalo během zkoušek 200 letových hodin v podmínkách simulace bojového nasazení. Dosažení stupně IOT&E - initial operational tests and evaluation - výchozí operační zkoušky a hodnocení umožňuje US Army podpis kontraktu na sériovou produkci.
Re: Sikorsky UH-60 Black Hawk
Napsal: 31/8/2022, 11:03
od seabee
Black Hawky se úspěšně prodávají: 6 strojů UH-60 pořídí Portugalsko v úpravě pro hašení požárů a dalších 12 strojů MH-60R za 503,0 mil USD pořídí Austrálie.
Australský MH-60R při přistání na palubu HMAS Canberra Zdroj: RAN
Sikorsky slavnostně předal 5 000. vrtulník typové řady UH-60/SH-60/S-70. Výroba začala v roce 1978, prototyp vzlétl 1974. Jubilejní kus převzala US Army.
Zdroj: Sikorsky/Lockheed Martin
Re: Sikorsky UH-60 Black Hawk
Napsal: 4/2/2023, 20:47
od KOLT
Počítá se do toho i S-70i?
Re: Sikorsky UH-60 Black Hawk
Napsal: 4/2/2023, 21:36
od Wolfhound
KOLT píše: ↑4/2/2023, 20:47
Počítá se do toho i S-70i?
KOLT píše: ↑4/2/2023, 20:47
Počítá se do toho i S-70i?
Jasně, překlep, opraveno.
Re: Sikorsky UH-60 Black Hawk
Napsal: 4/2/2023, 22:12
od KOLT
Díky, díky. Se v těch všemožných subvariantách úplně neorientuju...
Re: Sikorsky UH-60 Black Hawk
Napsal: 14/5/2023, 22:15
od seabee
Jak jsem psal ve vlákně Bell V-280 Valor, byl Sikorsky postižený také omezením programu záchrané verze UH-60, HH-60 Jolly Green II jako dalšího letadla, které zjednodušeně "do Číny nedoletí" a jeho možnosti záchrany pilotů v oceánu jsou silně omezené. Pentagon také zpochybňoval možnost přežití vrtulníku na evropském válčišti při symetrickém střetu s dobře PVO vybaveným protivníkem. Program byl omezený ze 131 vrtulníků na 75.
Sikorsky ale teď zahájil intenzívní lobbystickou kmpaň, s cílem přesvědčit Kongres USA, aby rozhodnutí Pentagonu zvrátil, také s poukazem na to, že Pentagon, resp. USAF nenavrhli žádnou alternativu. Stávající flotila záchraných vrtulníků HH-60G Pave Hawk byla pořízená už v osmdesátých letech a Jolly Green II představuje podstatnou modernizaci.