Stránka 2 z 6
Napsal: 16/4/2006, 19:32
od YAMATO
Co já vím, tak to vyřazení je stále odkládáno, spíše se jen snižují stavy. V podstatě nemají USA nic podobně odolného a účinného proti obrněné technice...a když uvážíme nízkou cenu provozu, tak je vymalováno.
Napsal: 14/7/2006, 18:49
od Nelson
Napsal: 14/7/2006, 18:58
od michan
Tak to je hustý. Klika z ...... Normálně z toho má být placka.
Napsal: 21/7/2006, 18:31
od Haness
Zajímavý že to tedy nějak výrazněji nepoznala když měla letadlo jako řešeto.
Napsal: 21/7/2006, 19:00
od Nelson
Že jí nejede motor a nefunguje hydraulika zřejmě věděla od začátku. Jedině, že by byla slepá, všechny kontrolky na palubce jí musely hrát pěkně do červena.
To její vyjádření bylo spíš ve smyslu chování stroje ve vzduchu.
Sám víš, že v tomhle letadle jsou všechny systémy předimenzovány a několikrát zálohovány protože se předpokládá použití Warthoga i v oblastech kde může být dusno co se týká prostředků PVO protivníka.
S nějakým šrámem v laku, nebo s dírkou od kulky se počítá, ale aby se bez problémů na základnu vrátil takhle děravý stroj? To už není jen o kvalitě konstrukce, při té ženské musela stát celá rota andělů strážných.
Napsal: 21/7/2006, 19:22
od michan
No, ale právě tady asi nejde jen o pár kulek. Je to sice zálohováno, ale když nejdou kontrolky tak nikdy nevíš, který je to systém. Proto vždy podivení. Jasně jsou známá těžká poškození - vždy je to ale...
Jak říkáš Všichni svatí a nějaká ženská " Bůh".
Napsal: 25/8/2007, 23:25
od Redgar
A-10 je impozantní letoun o kterém se vypráví že je postaveno kolem kanonu GAU-8/A:-)Nicméně musím reagovat na některá data.
Hanessi zajímalo by mě jak může A-10 nést a použít střely AIM-7 když nemá vlastní vyhledávací/střelecký radar?Navíc maximální rychlost se šesti bombami o váze 227kg ve výšce 1,5km je 704km/h.
Nicméně je pravda že A-10 není moc dobře vybavena elektronicky a proto byli za války v zálivu,a nejen v ní,vybavovány kontejnery pro REB v kombinaci se střelami AIM-9 a pro noční lety a navádění používali piloti IR naváděcí hlavice střel Maverick.
Napsal: 26/8/2007, 13:57
od cover72
O F-117 se píše, že by teoreticky mohla odpalovat i Aim-7, akorát navádět by to musel jiný letoun. S A-10 to bude podobně teoretická možnost, ikdyž mi vzhledem k závěsníkům nesedí
Napsal: 26/8/2007, 14:38
od Redgar
Ano,četl jsem že F-117 může čistě teoreticky použít zbraně jako je AIM-7 nebo Maverick.Dokonce i JDAM,JSOW nebo JASSM a AMRAAM.Ale upřímně,viděl někdo někdy že by tento letoun použil v nějakém konfliktu něco jiného než laserem naváděnou pumu.
A-10 i F-117 nejsou pokud vím vybaveny potřebným vybavením na to aby dokázali zbrań jako je AIM-7 použít i kdyby cíl "ozářil" někdo jiný.Nehledě na to,že tyto letouny nejsou stavěny za účelem vzdušného boje.
Napsal: 26/8/2007, 14:44
od Redgar
O budoucnost A-10 se zatím bát nemusíme,dle mých informací zůstane ve výzbroji asi 50kusů těchto letounů a proběhne modernizace na verzi A-10C.Bohužel nevím do kdy budou sloužit.
Napsal: 26/8/2007, 15:45
od Dancer
michan píše:No, ale právě tady asi nejde jen o pár kulek. Je to sice zálohováno, ale když nejdou kontrolky tak nikdy nevíš, který je to systém. Proto vždy podivení. Jasně jsou známá těžká poškození - vždy je to ale...
Jak říkáš Všichni svatí a nějaká ženská " Bůh".
A-10-ka je konstruována tak, aby letěla bez 1 motoru, poloviny ocasních ploch, nebo třetiny nosných ploch.
Kokpit je chráněn titanovou "vanou". Z hlavy už si napamatuji, jaké ráži by měl odolat, ale jeho pancéřování je celkem mohutné.
Prostě předimenzovaná konstrukce pro extrémní ohrožení protileteckou palbou.
Napsal: 26/8/2007, 16:02
od wildesau
Mám takové tušení,že kokpit měl odolat až střelám o ráži 23 mm.A-10 mě přijde jako stroj velmi vhodný pro protipovstalecký boj.
Napsal: 28/8/2007, 17:46
od redboy
Napsal: 28/8/2007, 20:26
od Nelson
wildesau píše:Mám takové tušení,že kokpit měl odolat až střelám o ráži 23 mm.A-10 mě přijde jako stroj velmi vhodný pro protipovstalecký boj.
Jo přesně jak píšeš, titanová vana z 38 mm silných plátů. Podle testů bez problémů odolá přímému zásahu projektilem do ráže 23 mm. U čelního skla některé zdroje udávají neprůstřelnost do ráže 20 mm.
Tohle se mi na Warthogu strašně líbí, ta jeho odolnost a způsob zálohování jednotlivých systémů. Neznám moc strojů které by dokázaly rozdýchat podobná poškození jako tenhle letoun.
Napsal: 14/9/2007, 22:10
od petr
A-10 má omezenou kadenci kanónu GAU-8 při letu na jeden motor. Z důvodu obrovského zpětného rázu.
Prý má být obratnější než Albatros 39, ale to jsem jen slyšel.
Napsal: 28/1/2008, 16:15
od rabo
hľadaj lietadlo :
http://www.sukhoi.ru/forum/attachment.p ... 1201504633
PS: neviem či ide o foto z nejakej PC simulácie, ale celkom pekne to ukazuje digi kamufláž a jej efekt.
Napsal: 3/6/2008, 19:20
od cover72
http://cover72.wz.cz/img/KillingTanksInA-10A/index.htm
Nascanovaný článek z časopisu TakeOff 4/1993, tvořený z útržků rozhovorů s piloty A-10A. Pěkné počtení, ilustrace, v AJ
Napsal: 2/10/2008, 15:12
od Dzin
Mimochodem, nevíte někdo s jakou obvyklou podvěšenou výzbrojí A-10 operuje?
Napsal: 2/10/2008, 17:48
od cover72
Jak kde - teď to budou asi JDAMy, resp. SDB, dřív to bylo to, co je v těch mých scanech - tedy 6x maverick, CBU, rušička a Sidewinder pro obranu.
Napsal: 2/10/2008, 21:48
od Mantra
rabo píše:
PS: neviem či ide o foto z nejakej PC simulácie, ale celkom pekne to ukazuje digi kamufláž a jej efekt.
ne ne rabo, tohle je originální snímek firmy která tuhle kamufláž dělala. Je jasné že je trochu přikrášlený ale tak nějak to vypadá v reálu.
Jenom je otázka k čemu je maskování ze shora dobrý? Pochopil bych ze spoda aby ho nezahlédl pozorovatel vzdušného prostoru, ale na horních plochách?!
Za letu je vidět na radaru a na zemi ho stejně prozradí silueta, která se tak snadno nerozmaže.