Stránka 2 z 4

Napsal: 19/3/2006, 16:33
od J.T.C
Co se týče monstra He 111 Z,tak byly uvahy ho využit jako strateg.bombarder,ale měli v tomto případě trochu rozum,bo by to bylo srovnatelne se Stirlingy(nízky dostup a malá rychlost) Jinak před válkou měli ve vývoji mimo jiné Ju 89,Do 19.Akorát mi vrtá v hlavě proč kdýž He 177 nepoužili Ju 290.Sice plánovali,ale to už bylo v té době po funuse. Jinak He 177 zmr.... hlavně požadavek na střemhlavé bombardovani.Kdyby pořádně vyžešili ty motory tak by nedělaly tolik problému,i když u čtyřmotoráku v případě odolnosti proti zasahum to bylo nešťastné řešení,bo v případě dobrého zásahu byla celá tato pohonná jednotka vyřazená. Ale k hlavnímu tématu. Vývoj Bf 109 měl dle plánu končit verzi F která měla také ze všech 109 nejlepší vlastnosti a byla pomyslným vrcholem této konstrukce.U G a výše už šlo to dobré diky přirustajicí váze dolu.Avia s-99 byla na urovní verze E,ale s mnohem horšími vlastnostmi,a sundanej Egyptský Spitfajr byla Mk V,nebo dle některých zdrojů Mk.IX. to jen pro zajimavost. :twisted: A dle jednoho zdroje je větší poloměr zatáčky u Bf109 než měly Spitfiry mýtus,z toho důvodu že Luftvaffe praktikovala spíše taktiku udeř a zmiz než dogfiše.

Napsal: 20/3/2006, 22:42
od Fatale
J.T.C píše: Vývoj Bf 109 měl dle plánu končit verzi F která měla také ze všech 109 nejlepší vlastnosti a byla pomyslným vrcholem této konstrukce.U G a výše už šlo to dobré diky přirustajicí váze dolu.
ale nemuzes napsat, ze sla s kvalitou dolu, kvalita se totiz posunula v prubehu valky do jiny roviny, kazdymu uz bylo jedno, jak letadlo manevruje, slo jen o rychlost, rychlost, rychlost...a tam se mezci drzeli skvele az do poslednich verzi...ano, eFkovy verze asi nejlepe sloucily skvelou rychlost a menevrovaci schopnosti....ale zivot neceka...
J.T.C píše:Avia s-99 byla na urovní verze E,ale s mnohem horšími vlastnostmi
e? coto?
J.T.C píše:A dle jednoho zdroje je větší poloměr zatáčky u Bf109 než měly Spitfiry mýtus,z toho důvodu že Luftvaffe praktikovala spíše taktiku udeř a zmiz než dogfiše.
jenom hodim vodkaz---> http://palba.cz/viewtopic.php?t=1207

Napsal: 21/3/2006, 08:40
od J.T.C
e? coto?
Aha,sorry za překlep nějak mi tam utekla 1 takže oprava Avia S-199.

Netvrdím,že už nebyly v rukou ostřílených pilotu rovnocenné mnohdy lepším strojum na straně spojencu.Myslel jsem to jen z konstrukčního hlediska.A u hlavně pozdějších verzi G a K už je to znatelně znát,že je to výráběno jen aby pokryli pořadavky fronty na maso,než kvuli jejich výkonum.A v manevrovem souboji ti rychlost,která není o mnoho vyšší než protivnika moc nepomůže,takže se stáva vyšší obratnost v této rychlosti výhodou.

Napsal: 21/3/2006, 08:47
od Atlantis
Jen podotknu k tomu obrázku Mistelu 2 že není úplně košer. Tz lepší letové vlastnosti M2 byly způsobéné mj. i tím, že vodící Fw 190 byl mnohem blíže Ju-88 (tedy mnohem kratší vzpěry). Ohledně toho naszení, tak vím, že v průběhu bitvy o Berlín útočilo na mosty na Odře cca 10 strojů mistel-bez úspěchu (Letecká válka 1939-1945). Jak je to s nasazením...mám právě půjčené knížky, podívám se.

Napsal: 21/3/2006, 19:58
od YAMATO
Něco málo o Mistelech od mé maličkosti ZDE

Napsal: 22/3/2006, 00:33
od Fatale
J.T.C píše:
e? coto?
Aha,sorry za překlep nějak mi tam utekla 1 takže oprava Avia S-199.

Netvrdím,že už nebyly v rukou ostřílených pilotu rovnocenné mnohdy lepším strojum na straně spojencu.Myslel jsem to jen z konstrukčního hlediska.A u hlavně pozdějších verzi G a K už je to znatelně znát,že je to výráběno jen aby pokryli pořadavky fronty na maso,než kvuli jejich výkonum.A v manevrovem souboji ti rychlost,která není o mnoho vyšší než protivnika moc nepomůže,takže se stáva vyšší obratnost v této rychlosti výhodou.
budu se opakovat z drivejska... kdyz mas rychlost, urcujes si podmiky boje, kdyz mas rychlost, muzes kdykoliv boj prijmout ci odmitnout, kdyz mas rychlost, jsi proste pan... ovladatelnost a manevrovaci schopnosti Zera jsou jiste fajn, ale kdyz se zamyslis...v jaky dobe a proti jakym souperum byla Zera na vrcholu? F4F3-F4F4...tot v podstate vse, proti temto letadlum si piloti Zer mohli dovolit temer cokoliv, protoze az na max.dive speed meli ve vsem o poznani lepsi parametry, co ale bylo nejhlavnejsi-japici meli vetsi rychlost, v pozdejsi dobe uz ne a proto to dopadlo tak, jak to dopadlo...

ad 109tky... konkretne verze G2 byla jedna z nejlepsich, pokud nesouhlasis, zkus mi to vyvratit konkretnima argumentama :O)
K-verze byla krasnou a v podstate dokonallu ukazkou zachytny stihacky- senzacni stoupavost, velka palebna sila, vysoka rychlost... ze manevrovala jako ledoborec??? no a?

Napsal: 22/3/2006, 05:19
od J.T.C
ad 109tky... konkretne verze G2 byla jedna z nejlepsich, pokud nesouhlasis, zkus mi to vyvratit konkretnima argumentama :O)
K-verze byla krasnou a v podstate dokonallu ukazkou zachytny stihacky- senzacni stoupavost, velka palebna sila, vysoka rychlost... ze manevrovala jako ledoborec??? no a?
Psal jsem přeci že pozdější verze,takže abych konkrétnějši G-6,atd.Navic kdyby jsi pozorně čet ,tak jsem psal že v případě shodných rychlosti s protivníkem je přeci jen manevrováni výhodou,bo když letíš skoro jako prkno tak.....a v té době už si Luftwaffe rozhodně neurčovala kde udeří. Nemám nic proti 109 vždyť G-10 je dle mě nejkrásnější,a spíše nechápu co se může libit na Spitfiru,ale buďme realisti. G-2.Je logicke že byla rychlejši než F,ale už tam byl nárust sily na řízeni,navic hmotnost nebyla oproti F o moc vyšší. Hmotnost F-4: 2020kg, G-6 2268kg
Těch 240 se nějak projevit muselo pří vyšším plošném zatížení.Hmotnosti jsou udávany jako prázdne letouny,na G-2 jsem ji nenašel,ale bude spíše blíže F-4,jenom těžší o rozdil váhy nového motoru.

Napsal: 22/3/2006, 06:21
od Fatale
stejny narust vahy meli ale i spojenci

Napsal: 22/3/2006, 12:25
od Fatale
109 G2:
Weight (Empty), in kilograms 2 253
Weight (Loaded), in kilograms 3 099


dost peknej clanek--->
Messerschmitt 109 - myths, facts and the view from the cockpit

Napsal: 19/3/2007, 09:16
od Fatale
1) Nemate nekdo rychlosti 109E4-7 Trop., tedy s filtrem? U Spitu zral vzduchovej filtr Volkes az kolem 40 km/h, jak na tom byli Mezci? Nemuzu nic poradnyho najit... :?


2) Nedavno jsem cetl, ze Emil mel problem s krehkosti horizontalniho stabilizatoru (tam co jsou ty vzpery), nezahlidli jste to nekde? Zatim jsem se s tim setkal jen v jedny knizce (Deighton)

Napsal: 19/3/2007, 12:27
od Jája
fatale píše:1) Nemate nekdo rychlosti 109E4-7 Trop., tedy s filtrem? U Spitu zral vzduchovej filtr Volkes az kolem 40 km/h, jak na tom byli Mezci? Nemuzu nic poradnyho najit... :?
Tak sem googlil až sem vygooglil:

http://www.messerschmitt-bf109.de/

přepni vlevo na verzi E a pak se Ti vpravo nahoře objeví rozbalovací menu s verzemi éčka, u E-4/Trop uvádí rychlost 540 km/h a u E-4 575km/h.

Napsal: 19/3/2007, 14:40
od Hans S.
1) Nejvyšší rychlost u Bf 109 E-3 (výkonově by měl verzi E-4 odpovídat, případně být ještě trošičku rychlejší), kterou jsem našel je 555km/h - originální německý test. Tady.

Německý protiprachový filtr znamenal už i při zběžném a laickém prohlédnutí mnohem menší zásah do původní konstrukce, než britský Vokes. Nicméně nenašel jsem žádný skutečný test tohoto letadla s pouštním filtrem.

2) Cožpak Emil :). Tam to bylo dobré, ten měl vzpěry..horší to bylo u Friedrichů - tam byla záď přepracována a vzpěry odebrány, po několika smrtelných nehodách byl celý ocas vyztužen. V souvislosti s Bf 109 E jsem nic o problémech s pevnsotí ocasu nečetl.

Napsal: 19/3/2007, 19:19
od Fatale
V jakych je to vyskach tam nikde nevidim, nebo jsem slepec?

Napsal: 19/3/2007, 20:01
od Hans S.
Graf rychlosti je vlevo, na ose X je rychlost ocejchovaná od 250 do 550km/h, na ose Y výška od 0 do 10km :)

Napsal: 19/3/2007, 21:06
od Fatale
Hans S. píše:Graf rychlosti je vlevo, na ose X je rychlost ocejchovaná od 250 do 550km/h, na ose Y výška od 0 do 10km :)
To byla reakce na Jajovo prispevek, sem zapomnel upresnit 8)

Napsal: 19/3/2007, 22:46
od Hans S.
jsou tam hodnoty 575km/h pro E-4 a 540km/h pro E-4/Trop. Vzhledem k tomu, že první hodnota neodpovídá skutečným podkladům, pak bych ani druhou nbral jako směrodatnou.

Napsal: 20/3/2007, 07:40
od Fatale
taky mi ty rychlosti prijdou dost vysoky :roll:

Napsal: 20/3/2007, 10:14
od hornet
Údaje o maximální rychlosti se zdroj od zdroje od sebe poněkud liší, ale nejčastěji uváděná hodnota pro verzi Bf 109E-4 kolísá zhruba od 547 do 555 km/h ve výšce 4 270 m. Pokud vezmeme pokles rychlosti užitím tropického filtru zhruba o 35 km/h, což se jeví dost pravděpodobné, tak nám vychází, opět dle různých pramenů, rozmezí 512 - 520 km/h pro verzi Bf 109E-4 Trop.

Napsal: 20/3/2007, 13:20
od Hans S.
Důvody pro pokles rychlosti v případě použití Trop filtru jsou 3:

1) výrazný nárůst hmotnosti
2) nárůst čelního odporu
3) nedostatek vzduchu pro motor (to je asi spíše teoretické..)

Zatímco u filtru Vokes je především bod dva zcela nepřehlédnutelný, tak co jsem koukal na nákresy lapače vzduchu u Trip varianty Emilu, tak to byl jen velmi jednoduchý decentní filtr, který se na zhoršení čelního odporu zřejmě nijak výrazně nepodepsal. Otázka je nárůst hmotnosti..ale ani tak bych neočekával u Messerschmittu tak výraznou ztrátu rychlosti, jako u Spitfiru - odhadl bych tak do 10km/h. Pokud chcete, tak můžu dodat nějaké nákresy zařízení od Bf 109.

Napsal: 20/3/2007, 13:27
od hornet
3) nedostatek vzduchu pro motor (to je asi spíše teoretické..)
Tohle bych úplně nepodceňoval, přeci jenom to je přiškrcené sání motoru.
Bylo by asi zajímavé porovnat údaje přímo od výrobce - výkon motoru bez filtru a s filtrem. Tedy pokud takové oficiální údaje existovaly.