Stránka 2 z 114

Re: Houfnice Archer pro AČR

Napsal: 2/8/2017, 14:00
od parmezano
Velký obrázek
Obrázek je vizuálně zmenšen. Zobrazit v plné velikosti
to je průjezdné průřez SŽDC, pokud by se tam ten ARCHER nevlezl , tak by musel mít omezení při přepravě , měl by určený podmínky , za jakéch by mohl po železnici

Re: Houfnice Archer pro AČR

Napsal: 2/8/2017, 17:38
od tomas.kotnour
Výška ložné plochy plošinového vozu nad temenem kolejnice < 1 300 mm, výška umístění systému Archer na podvozku Tatra - 1 700 mm, výška třímetrové části 600 mm, výška celého systému 3 360 mm => horní hrana 3m části nad temenem kolejnice 3 600 mm, celková výška 4 660 mm nad temenem kolejnice. V případě použití podvozku se vzduchovým odpružením si může kleknout o 120 mm.
DANA M1M bude mít maximální šířku 3 000 mm v 3 600 mm nad temenem kolejnice a s demontovaným kulometem celkovou výšku 4 500 mm nad temenem kolejnice.

Re: Houfnice Archer pro AČR

Napsal: 2/8/2017, 18:39
od Aaron Goldstein
tomas.kotnour píše:Výška ložné plochy plošinového vozu nad temenem kolejnice < 1 300 mm
Tak ještě je tady "rola"... ale tyhle vozy myslím nemá ve správě ČD/ČD - Cargo žádné a všechny co u nás jezdily spadaly pod správu DB...

Re: Houfnice Archer pro AČR

Napsal: 28/8/2017, 23:24
od tomas.kotnour
Tak jsem konečně dokreslil návrh TATRA + Archer odpovídající aktuální produkci automobilky.
Rozvor 2150 + 3660 + 1450, celková délka 13 300 mm, délka bez radlice 12 450 mm, výška 3 330 mm, hmotnost cca 25 000 kg.
Velký obrázek
Obrázek je vizuálně zmenšen. Zobrazit v plné velikosti
Jinak ČD Cargo má k dispozici hlubinové vozy, do kterých by se sice muselo nakládat jeřábem, ale pro dvě AD 20 by to neměl být problém.

Re: Houfnice Archer pro AČR

Napsal: 29/8/2017, 05:57
od kastellan
Návrh ok :up:
Jen k ČD a hlubinným vozům: A) Dráha jich má málo B) Mají omezenou přepravní rychlost C) Mají omezenou přechodnost
Což je nutné vzít v potaz.
Edit: A ještě k AD20 - zvedne sice 20tun ale jen na nejkratší vyložení, takže by se musel použít větší jeřáb.

Re: Houfnice Archer pro AČR

Napsal: 29/8/2017, 08:40
od Rase
tomas.kotnour:
napadá mě jen, že takto by to chtělo jinou kapotáž zbraňové části, nebo jinak vyřešit (snížit) uchycení hlavně. Oproti původnímu Archerovi to totiž vypadá dost nekompaktně.

Re: Houfnice Archer pro AČR

Napsal: 29/8/2017, 12:22
od tomas.kotnour
kastellan: z hlubinových vozů by se stejně nechal použít jenom Uaaikks, který má dostatečně dlouhou ložnou plochu a těch bychom v republice stejně moc nenašly. Ostatně to, že Dany jezdí do Německa po vlastní ose (i když to není ani 300 km) má asi svoje důvody.

Rase: Existují dvě varianty kapotování modulu. Původní (tu kterou jsem použil já) má kapotované i písty na změnu náměru a celý brzdovratný mechanismus a je prezentována s multispektrální kamuflážní sítí, nebo novější, útlejší, která byla na Idetu. Takto vysoké uchycení točny věže musí být z důvodu zachování maximálního možného náměru hlavně. Pokud bychom chtěli mít hlaveň přepravovanou pod krytem, jako to má Archer, musel by se podvozek prodloužit o dalších 850 mm.

Re: Houfnice Archer pro AČR

Napsal: 29/8/2017, 12:41
od skelet
tomas.kotnour: nebylo by lepší pak postavit houfnici na "čumákovém" podvozku, kdy by byla kabina osádky rozdělena ve dví, přičemž uprostřed kabiny by byl prostor pro umístění hlavně v přepravní poloze.
Velký obrázek
Obrázek je vizuálně zmenšen. Zobrazit v plné velikosti

Re: Houfnice Archer pro AČR

Napsal: 29/8/2017, 12:53
od tomas.kotnour
Tuto variantu, stejně jako DANAGM, TATRAGM 1, 2, DANARCHER, TATRARCHER 1, 2 bych si nechal s dovolením do mého chlívečku :)

Re: Houfnice Archer pro AČR

Napsal: 29/8/2017, 12:56
od Rase
Ještě mě napadá, co použít předsazenou kabinu, jako je na modernizované Daně. Ta nevypadá zle, podvozek Tatrovácký to je a hlavně by kanón tak divně netrčel. Čím míž se hlaveď podaří dostat, tím líp. U Archeru se mi právě líbí, že se dá celá zapustit a schovat.
Dvojitou kabinu bych radši nedělal, přeci jen lepší bude, když osádka bude pospolu.

Re: Houfnice Archer pro AČR

Napsal: 29/8/2017, 13:11
od skelet
sedmičková řada má částečně předsazenou kabinu. hlavní problém zde není kabina, ale spíše motorpřevodový blok. U Dany/Zuzany je motor umístěn vzadu, což Archer neumožňuje.

Re: Houfnice Archer pro AČR

Napsal: 29/8/2017, 14:56
od Skeptik
skelet píše:sedmičková řada má částečně předsazenou kabinu. hlavní problém zde není kabina, ale spíše motorpřevodový blok. U Dany/Zuzany je motor umístěn vzadu, což Archer neumožňuje.
Skelete, nemáš to jedno? Je to Artist impression, s realitou to stejně nemá nic společného :wink:

Re: Houfnice Archer pro AČR

Napsal: 29/8/2017, 15:31
od skelet
Skeptik: reagoval jsem na Raseho poznámku... to, že je to ideový nákres pochopitelně vím, a protože se tím částečně živím, tak si mnohé věci dokáži představit. Zkráceně, s největší pravděpodobností se musí hýbat s motorem, nikoliv s kabinou. Pokud by se zachovalo sériové provedení, tak by se musel natáhnout podvozek. Jinak s Archerem je ta potíž, že vypadá zkrátka blbě a to i na původním kloubovém podvozku. Takže výsledek bude vždy působit neuspokojivě, a´t se bude "designer" snažit sebevíc :D

Re: Houfnice Archer pro AČR

Napsal: 29/8/2017, 18:59
od Rase
Co takhle nový podvozek, stejný jako budou mít modernizované Dany (tedy snížená kabina a motor vzadu) osazený modulem AGM. Když bude uložený mezi nápravami, tak se nemusí hýbat s motorem a hlaveň vyjde nad kabinu, navíc úhledně ve vodorovné pozici, žádný trčák nahoru. Mě to přijde asi jako docela dobré řešení. Ten Archer je až moc specifická konstrukce a ostatní pořád divně trčí kolem kabiny. Ještě snad ta houfnice Aleksandar, ale u ní asi bude problém s nabíjením (je dost útlá)

Re: Houfnice Archer pro AČR

Napsal: 29/8/2017, 19:02
od skelet
řekl bych, že modul AGM má hlaveň umístěno dost vysoko, takže by se s motorem/kabinou nemuselo hýbat.

Re: Houfnice Archer pro AČR

Napsal: 29/8/2017, 22:29
od parmezano
tomas.kotnour:
Velký obrázek
Obrázek je vizuálně zmenšen. Zobrazit v plné velikosti
na tohle by se to asi vlezlo , Cargo to stejně nemá

Re: Houfnice Archer pro AČR

Napsal: 29/8/2017, 22:50
od Aaron Goldstein
parmezano píše:tomas.kotnour:
Velký obrázek
Obrázek je vizuálně zmenšen. Zobrazit v plné velikosti
na tohle by se to asi vlezlo , Cargo to stejně nemá
Rolu už jsem tady vzpomínal...
Aaron Goldstein píše: Tak ještě je tady "rola"... ale tyhle vozy myslím nemá ve správě ČD/ČD - Cargo žádné a všechny co u nás jezdily spadaly pod správu DB...

Re: Houfnice Archer pro AČR

Napsal: 29/8/2017, 23:17
od parmezano
Aaron Goldstein: omlouvám se , přehlídl jsem to . Ale , když už jsem do té diskuse zapletl , tak si myslím , že íta Dana byla už konstruována tak , aby s určitými omezenimy , mohla být přepravována po železnici na normálních vagonech a asi u toho Archeru se k tomuto nepřihlédlo . Je to , ale můj laický názor .

Re: Houfnice Archer pro AČR

Napsal: 29/8/2017, 23:59
od tomas.kotnour
Když se podíváme, co se vozí po železnici
Obrázek Obrázek
Tak 810 má cca 3 350 mm, Armax se skříňovou nástavbou taky. Sedmička si může kleknout o 120 mm a případně si může pomoci snížením tlaku v pneumatikách, takže to ve výsledku může být i -250 mm a to už je slušná rezerva pro systém, který bude mít do 3 400 mm.

Ad přeprava děla s nulovou elevací:
Skelet měl pravdu, problémem je výška motoru resp. jeho kapota. Tatry takto odkrytý motor nemají moc rády, protože při absenci údržby dochází k usazování nečistot a mastnoty, která pak může být při poruše turbodmychadla zapálena, a to je pak problém, ale Tatry pro minomety motor kapotovaný nemají. :-?
Velký obrázek
Obrázek je vizuálně zmenšen. Zobrazit v plné velikosti

Re: Houfnice Archer pro AČR

Napsal: 30/8/2017, 02:18
od Aaron Goldstein
parmezano píše:Aaron Goldstein: omlouvám se , přehlídl jsem to . Ale , když už jsem do té diskuse zapletl , tak si myslím , že íta Dana byla už konstruována tak , aby s určitými omezenimy , mohla být přepravována po železnici na normálních vagonech a asi u toho Archeru se k tomuto nepřihlédlo . Je to , ale můj laický názor .
Omlouvat se není za co... Jen jsem si přihřál polívčičku.... :D

Add přeprava... Mě se stejně vkrádá kacířská myšlenka, že než laborovat s výškou, tak by možná stálo za hřích dvě desítky těch "RoLa" vozů koupit.... Mají je jak DB, tak ÖBB (PKP jsem nepátral), tak by se možná našli i nějaké použité... Pokud ne a musely by se koupit nové, tak jsem zatím nevypátral, kdo ty Saadkms vlastně vyrábí... (Ale já se moc nesnažil... :-) )