Stránka 2 z 19

Napsal: 3/11/2005, 13:08
od M1A2 Abrams
V roku 1941 vzlietol prvý prototyp. Jeho výroba ale nebola priamo požadovaná Luftwaffe, skôr išlo iba o Messerschmittovu snahu. Ale až do roku 43 s týmto projektom nebolo robené nič v tom zmysle,že by bola pripravená sériová výroba.

Napsal: 3/11/2005, 13:25
od Bull-dogg
V tomhle se asi prostě neshodnem. Ať šlo nebo nešlo jen o Messerschmittovu snahu je bezpředmětný. Me 262 byla ve vývoji bez ohledu na to, co se dělo ve vzduchu. To že začala lítat "normálně" až když už byl na nebi nepříznivej stav pro Říši je jen časovou souhrou. Me 262 začala být nasazována proto, že to bylo "hotový" letadlo a kdyby svých kvalit dosáhla o 1, 2 nebo tři roky dřív, tak by prostě začala být využívána o tu dobu dřív. Nelítala ne proto, že by o ni nebyl zájem, ale proto že prostě "potřebnejch" kvalit nedosahovala.

Napsal: 3/11/2005, 13:45
od Fatale
Slo jednak o kvality letounu, ale i kvalitu pilotu, nemohli do nej pustit kohokoliv...

Nemecko proste na zacatku 20. stoleti bylo vizionarem v oblasti vojenskyho letectvi. Uz ve ww1, spojenci v podstate celou valku dohaneli naskok nemcu, at uz slo o kvality letadla, sybchronizatory, bojovy obraty, taktiku...
Neco podobnyho se delo ve ww2, proudovy letadlo, raketovy letadlo, V1, V2, taktika, ktera se v podstate pouziva do dnesnich casu...
Vzdycky se nastesti podarilo utlouct nemce na pocetni prevahu
8)

Napsal: 3/11/2005, 13:45
od Atlantis
Ušetřili, neušetřili. Ndejvětší problém u Me-262 nebyl vývoj draku, alebo nýbrž motorů. Konkrétně nejprve měli být dodávány myslím od BMW a teprve poté, co selhaly, se objevili až proslavené Jumo 004. I u těch ovšem byla životnost až zoufale krátká. 10 hodin. Tato situace trvasla bezmála rok. Teprve ke konci roku 1944 se ji podařilo zvýšit na 25 hodin. I tento v podstatě nicotný nárůst (já vím, na 250%, ale celkově...) umožnil zahájit sériovou výrobu. Kdyby se podařilo zajistit dostatek surovin (hlavně niklu a chromu) mohlo dojít k zahájení o půl, možná i o 3/4 roku dříve. Pak by byla situace trošku jiná.

Napsal: 3/11/2005, 13:50
od Fatale
Kdyby se Nemcum podarilo masovy nasazeni Me262, tak, ikdyz o jejich spolehlivosti muzeme mit urcity pochybnosti, by to znamenalo pro americky nalety za dne neskutecny ztraty, mozna by je i museli prerusit, taky nemeli lidi na rozhazovani a americka verejnost se uz takhle bourila....


btw: slusnej off-topic, co? 8)

Napsal: 3/11/2005, 13:53
od Atlantis
Hmmm, ejsem si jis. Spíš by to znamenalo, že by povolaly B-29 do evropy. to by byl trošku jiný oříšek než B-17.

Napsal: 3/11/2005, 14:16
od M1A2 Abrams
nasadenie B-29 v Európe nemalo obsolútne žiadne opodstatnenie. Na bombardovanie nemeckých priemyselných tovární stačili aj B-17, Liberátory,Lancastery atď.

Napsal: 3/11/2005, 14:30
od Haness
Když opomeneš dolet B-29 kterej byl větší než u B-17 tak by na strategické bombradování Japonska stačily i ty B-17, nebo B-24. Ty nálety na města by měly stejně ničvý účinek pže na zapálení nějakého japonského města by stačil náklad pum co uvezla B-17.

Napsal: 3/11/2005, 15:51
od Atlantis
Hmmm, taky jednou číst třeba souvislosti předcházející diskuze?
Jasně že B-17 a B-24 stačily v evropě-ale ne v případě včasného zahájení výroby Me-262 a jejich dostatečného počtu. Pak by se museli povolat B-29, které byly o třídu vejš.
Každopádně mrkněte do údajů. B-29 mohly nést až 9 tun pum. B-17 a B-24 (i dohromady) si o tom mohly nechat zdát. Jediný bombardér s větší nosností byl avro Lancaster (10 tun)

Napsal: 3/11/2005, 17:14
od Fatale
u B29 bych ale asi videl nejvetsi vyhodu v 20mm strelisti, namisto 12mm, nosnost pum je hezka vec, ale musi se dostatk odhozu...
to ze litaly vejs je hezky, ale k nicemu, protoze by to zase bylo na ukor presnosti shozu...

Napsal: 3/11/2005, 17:44
od M1A2 Abrams
Atlantis píše:Hmmm, taky jednou číst třeba souvislosti předcházející diskuze?
Neboj sa,ja som si tvoj príspevok prečítal ale ani argument nasadenia väčšieho množstva ma nepresvedčil,že by B-29 museli byť nasadené v Európe.

Napsal: 3/11/2005, 17:55
od M1A2 Abrams
Inak dosť sa mi páči kúsok článku z istej stránky: "Snad nejvíce uznaný B-29 je”Enola homosexuál”, který upustil atomovou bombu..." :)

Napsal: 3/11/2005, 18:05
od M1A2 Abrams
Haness píše:Když opomeneš dolet B-29 kterej byl větší než u B-17 tak by na strategické bombradování Japonska stačily i ty B-17, nebo B-24. Ty nálety na města by měly stejně ničvý účinek pže na zapálení nějakého japonského města by stačil náklad pum co uvezla B-17.
Tak myslím,že dolet je u lietadiel dosť dôležitý,nie? :wink: Nad Japonskom mohlo zhadzovať bomby hocičo,lenže problém bol v tom,že máločo tam doletelo. Preto boli B-29 používané proti Japonsku a B-17 boli používané proti Nemecku.

Napsal: 3/11/2005, 18:15
od Fatale
M1A2 Abrams píše:Tak myslím,že dolet je u lietadiel dosť dôležitý,nie? :wink: Nad Japonskom mohlo zhadzovať bomby hocičo,lenže problém bol v tom,že máločo tam doletelo. Preto boli B-29 používané proti Japonsku a B-17 boli používané proti Nemecku.
dolet dulezitej je, ale na Evropu v pohode stacily 17/24, takze o tom to nebylo, spis vyzbroj a nosnost pum, nic jinyho

Napsal: 3/11/2005, 18:24
od M1A2 Abrams
neviem,ale mám pocit,že hovoríme o tom istom:
M1A2 Abrams píše:nasadenie B-29 v Európe nemalo obsolútne žiadne opodstatnenie. Na bombardovanie nemeckých priemyselných tovární stačili aj B-17, Liberátory,Lancastery atď.
fatale píše: dolet dulezitej je, ale na Evropu v pohode stacily 17/24,
:wink:

Napsal: 3/11/2005, 18:30
od Fatale
sry, sem to blbe pochopil, to vis, cizi jazyk :mrgreen:

mozna by bylo utkani B29 vs. me262 zajimavy uz jenom z toho duvodu, komu by driv prestaly fungovat motory :D

Napsal: 3/11/2005, 20:00
od Haness
Tak to sorry blbě sem to napsal že to zní opačně, já to myslel tak že B-29 byly používány kvůli doletu, kdyby to bylo na kratší vzdálenost tak by mohli klidně používat B-17 atd.

Napsal: 3/11/2005, 22:10
od Fatale
takze v podstate se vsichni shodnem, je to krasny ;O))))


...a navic Slavia vyhrala :mrgreen:

Napsal: 3/11/2005, 23:12
od YAMATO
Pánové, nedělal bych z Me 262 až zase takový zázrak. Jistě, ta rychlost...ale to je také skoro to jediné, co měl. Pro boj se stíhačkami byl značně nevhodný, proti bombardérům to bylo jiné, ale opět nepřeceňovat, úspěchy jsou značně nadsazené.

A srovnávat B-17, B-24 či Lancaster s B-29 je dost mimo, Superfortress byl nejméně o generaci dál, prakticky ve všech ohledech je vysoce překonával.

Napsal: 4/11/2005, 00:31
od Fatale
stihacky byly nemcum ukradeny, ty jim nenadelali tolik skody, jim slo hlavne o buffy a tam by se me262 celkem chytal...

b29 byl buff sice o generaci dal, ale diky tomu trpel dost detskyma nemocema, v podstate to samy, jako u me262...