Stránka 2 z 2

Re: Projekt 22350

Napsal: 25/2/2021, 12:27
od Julesak
M verziu čoho? Projektu 22350? To ani ja.
Ale viem, že od Admirala Amelka (tj. štvrtej lode) majú byť nejaké konštrukčné zmeny, spojené aj s nejakým nárastom výtlaku - napr. min. o jedno USK navyše.
Jednoducho, mierny pokrok v medziach zákona, alebo nový Block, ak chceme písať po americky :D .
Označenie projektu sa zatiaľ pokiaľ viem nemenilo (Proj. 22351 alebo niečo podobné).

Re: Projekt 22350

Napsal: 7/9/2021, 16:13
od Julesak
Na Admiralovi Isakovovi začala inštalácia pohonnej jednotky, vrátane prevodovky:

Re: Projekt 22350

Napsal: 29/1/2022, 14:42
od Julesak
Admiral Gorškov v Barencovom mori - zaujímavé zábery interiéru:

Re: Projekt 22350

Napsal: 29/1/2022, 18:38
od heder2
Ked spomínaš interiér. Ako je to s ruskou stratégiou maximalizácie zariadení domácej výroby? Obrazovky nakupujú či vyrábajú?

Re: Projekt 22350

Napsal: 29/1/2022, 19:12
od Julesak
To priznám sa vôbec netuším.

Re: Projekt 22350

Napsal: 9/12/2023, 16:01
od Rase
Fregata Admiral Golovko dokončuje zkoušky

Podle nedávno zveřejněných informací společností United Shipbuilding Corporation dokončila ruská fregata Admiral Golovko úspěšně tovární a státní zkoušky v Barentsově moři, na námořním polygonu Severního loďstva. Zmíněné zkoušky zahrnovaly komplexní testování všech lodních zařízení a zbraňových systémů. V nadcházejícím období projde fregata důkladnou revizí a výsledkem bude zařazení do služby. Admiral Golovko je třetím plavidlem svého projektu a prvním v řadě, které bude poháněno energetickým zařízením domácí výroby. Celkem bylo objednáno deset plavidel, která mají být dodána do roku 2027. První loď třídy, Admiral Gorškov, byla uvedena do provozu 28. července 2018. Kýl fregaty Admiral Golovko byl položen již v roce 2012. Dvě lodě jsou aktuálně ve službě (kromě Gorškova také Admiral Kasatonov), a rozestavěno je kromě Golovka dalších pět (jejich kýl byl položen v letech 2013-2020). Předpoklad zařazení poslední z deseti lodí do služby u Tichomořského loďstva je v roce 2029. Fregata se standardním výtlakem 4 500 tun a plným výtlakem 5 400 tun měří na délku 135 metrů a na šířku 16 metrů, ponor činí 4,5 metru. Pohon zajišťuje dvouhřídelový systém CODAG, který zahrnuje dva cestovní dieselové motory 10D49 o výkonu 5 200 k (3 900 kW) a dvě náporové plynové turbíny M90FR o výkonu 27 500 k (20 500 kW), což dává celkový výkon 65 400 k (48 800 kW). Tato konfigurace umožňuje fregatě dosáhnout rychlosti až 29,5 uzlu (54,6 km/h) a nabízí dojezd 4 850 námořních mil (8 980 km) při rychlosti 14 uzlů (26 km/h). Plavidlo je navrženo pro výdrž 30 dní na moři s posádkou 210 osob. Je vybaveno pokročilými senzory a systémy zpracování dat, včetně hlavního radaru Furke-4 5P-27 pro detekci a sledování vzdušných a hladinových cílů, radaru pro vyhledávání hladinových cílů Monolit 34K1 a hlavního dělostřeleckého radaru Puma 5P-10 pro řízení palby. Jeho sonarové schopnosti zajišťují sonar Zarja M a vlečný sonar Vinětka, doplněné 3× radarem Pal-N pro navigaci, 2× osvětlovačem cílů na zádi nástavby pro Palaš CIWS, komunikačními systémy Vigstar Centaurus-NM a 2× elektrooptickými systémy MTK-201M a 2× 5P-520. Bojový systém je založen na platformě Sigma/Sigma 22350. Co se týče elektronického boje a klamných cílů, fregata využívá sadu Prosvet-M EW Suite a je vybavena 2x PU KT-308, 8x PU KT-216 a 2x 5P-42 Filin. Ve výzbroji fregaty Admirál Golovko je námořní dělo Ametyst/Arsenal A-192M ráže 130 mm, 16 článků VLS UKSK pro protilodní řízené střely Kalibr, Oniks nebo Zircon a 32 šachet VLS Redut pro různé střely země-vzduch. Dále obsahuje 2x Palash CIWS, 2x 4 torpédomety pro torpéda Paket-NK ráže 330 mm a 2x kulomety MTPU ráže 14,5 mm. Fregata má také možnost nést jeden vrtulník řady Kamov Ka-27.

https://www.armyweb.cz/clanek/nova-rusk ... je-zkousky
https://en.wikipedia.org/wiki/Admiral_G ... ss_frigate
https://en.wikipedia.org/wiki/Russian_f ... al_Golovko

Výstřižekrert.JPG