Stránka 2 z 2

Re: Pokročilý cvičný letoun AFJT

Napsal: 22/10/2020, 10:30
od Skeptik
Rase píše:Nějak mě nenapadá, proč by měli kupovat zrovna JAS-39. Exportně o něj zájem zrovna není, to už spíš T-7 Red Hawk od Boeingu.
Ten výčet nebyl úplný - jen ilustrační.

Re: Pokročilý cvičný letoun AFJT

Napsal: 28/10/2020, 10:44
od mikhail
Ja osobne si myslím, že celá EU zaspala. Na trhu už je už viac lietadiel v obdobnej konfigurácii (T7, KAI-50). Vývoj AFJT bude trvať minimálne 6-7 rokov a to je ešte optimistický odhad. Otázkou je, ako sa dovtedy podarí T7 Red Hawk etablovať na trhu (pritom USA majú vďaka referenciám na F-5 Tiger a T-38 Talon veľmi silnú pozíciu). Náklady na letovú hodinu T7 vie niekto zohnať? Inak T7 používa rovnaký motor ako juhokórejský KAI T-50 Golden Eagle. Výkonovo je ten motor porovnateľný s Volvom v Gripenovi.

Cvičný Gripen...tam Švédsko zjavne nemá politický výtlak ho celoeurópsky presadiť. Ekonomicky by to bola asi najschodnejšia cesta, ale tam ich jednoducho Airbus "preciká" politickými konexiami.
Navyše SAAB je jedným z hlavných partnerov pri vývoji T7 Red Hawk, takže oni podľa mňa GRIPEN-om T7 ani konkurovať nechcú. Pre SAAB má T7 podľa mňa oveľa väčší obchodný potenciál ako Gripen. Len USA odoberú stovky kusov a na to sa nabalia spojenci v NATO, keďže cena strojov bude vďaka počtu vyrobených kusov neustále klesať a ťažko niekto iný im bude môcť konkurovať.