Stránka 2 z 2

Re: Dopravní letouny pro 241. dopravní letku AČR

Napsal: 5/2/2024, 19:16
od Wolfhound
Ta průmyslová spolupráce je tam rozebraná, že se dosavadní spolupráce s Aerem nedá moc počítat:
Jenže aby spolupráce vůbec vznikla, Aero muselo do projektu výrazně investovat a tato investice byla z podstatné části umořena s pomoci úvěru od České exportní banky ve výši přes půl miliardy korun (…) Nazývat proto průmyslovou spoluprací situaci, kdy sama ČR projekt zafinancovala prostřednictvím státní banky a MO ČR se na zavedení Aera do dodavatelského řetězce Embraeru nijak nepodílelo, lze považovat za zcela liché vyjádření vycházející z nepochopení konceptu průmyslové spolupráce i neznalosti reálií daného projektu. Bohužel, MO ČR o objemu zvažované průmyslové spolupráce tradičně neposkytlo další informace, a jak je obvyklé, nechává ji na “pozdější fázi” jednání namísto toho, aby představovala jeden z hlavních bodů vyjednávání, jak je tomu u vyspělých západoevropských států.
ATM 2/2024, s. 52.

Re: Dopravní letouny pro 241. dopravní letku AČR

Napsal: 5/2/2024, 19:36
od Zemakt
I s ohledem na dlouhodobou zaměstnanost a s tím spojené povinné zaměstnanecké odvody v daňové a zdravotněsociální oblasti do státního rozpočtu? Je toto zohledněno v té 500 milionové investici? Obávám se že nikoliv. Zrovna tak by určitě šlo vyčíslit přidanou hodnotu technologického rázu, nabytí/udržení schopnosti výroby na určitém standardu apod., že. Jako sorry, ale mě se pětset míčů nezdá moc.

Jak tato oblast vychází v porovnání s Herkym?

Re: Dopravní letouny pro 241. dopravní letku AČR

Napsal: 5/2/2024, 19:40
od Wolfhound
Jde o to, že akvizice pro AČR nepřináší nic nového. On tam navrhuje jednat o zřízení servisního střediska pro typ.

Re: Dopravní letouny pro 241. dopravní letku AČR

Napsal: 5/2/2024, 19:43
od Zemakt
Jo, to jo. Základna je. Aero. V podstatě to co jsem napsal o post výše. Rozhodně jde vždy udělat něco navíc.

Re: Dopravní letouny pro 241. dopravní letku AČR

Napsal: 5/2/2024, 19:50
od Wolfhound
C-130J v tom srovnání celkově vychází hůř. C-390 má velkou výhodu, že byla postavena jako nástupce C-130, tudíž v řadě oblastí, zejména z hlediska provozu a servisu, je zkrátka o krok dál.

Re: Dopravní letouny pro 241. dopravní letku AČR

Napsal: 5/2/2024, 20:24
od Scotty87
Wolfhound píše: 5/2/2024, 19:16 Ta průmyslová spolupráce je tam rozebraná, že se dosavadní spolupráce s Aerem nedá moc počítat:
Jenže aby spolupráce vůbec vznikla, Aero muselo do projektu výrazně investovat a tato investice byla z podstatné části umořena s pomoci úvěru od České exportní banky ve výši přes půl miliardy korun (…) Nazývat proto průmyslovou spoluprací situaci, kdy sama ČR projekt zafinancovala prostřednictvím státní banky a MO ČR se na zavedení Aera do dodavatelského řetězce Embraeru nijak nepodílelo, lze považovat za zcela liché vyjádření vycházející z nepochopení konceptu průmyslové spolupráce i neznalosti reálií daného projektu. Bohužel, MO ČR o objemu zvažované průmyslové spolupráce tradičně neposkytlo další informace, a jak je obvyklé, nechává ji na “pozdější fázi” jednání namísto toho, aby představovala jeden z hlavních bodů vyjednávání, jak je tomu u vyspělých západoevropských států.
ATM 2/2024, s. 52.
A teď to bude Aero saturované výrobou dílů pro stroje odebrané ČR. Nechápu kde je problém a proč by to nemělo být brané jako podíl průmyslové spolupráce.

Re: Dopravní letouny pro 241. dopravní letku AČR

Napsal: 5/2/2024, 20:27
od Scotty87
Wolfhound píše: 5/2/2024, 19:40 Jde o to, že akvizice pro AČR nepřináší nic nového. On tam navrhuje jednat o zřízení servisního střediska pro typ.
To už má Maďarsko. Opravdu nevím jestli je ekonomické platit za zřízení servisního střediska pro dvě letadla. Muselo by se třeba s LOM budovat od nuly a potom mu zajistit vytížení... U C-295 tu také žádné servisní středisko není.

Re: Dopravní letouny pro 241. dopravní letku AČR

Napsal: 5/2/2024, 20:29
od seabee
Wolfhound píše: 5/2/2024, 19:16 Ta průmyslová spolupráce je tam rozebraná, že se dosavadní spolupráce s Aerem nedá moc počítat:
Jenže aby spolupráce vůbec vznikla, Aero muselo do projektu výrazně investovat a tato investice byla z podstatné části umořena s pomoci úvěru od České exportní banky ve výši přes půl miliardy korun (…)
ATM 2/2024, s. 52.
Tak spolupodílnictví na vývoji je dokonce vyšší stupeň průmyslové spolupráce, než když si někdo něco podle vlastního návrhu objedná - aktivní spolupráce versus pasivní. Ale kdo chce psa bít....

Re: Dopravní letouny pro 241. dopravní letku AČR

Napsal: 5/2/2024, 20:59
od Wolfhound
OK rozumím vaši pozici. Zvlášť pokud jde o pouhé dva stroje.

Ještě dotaz, bizjet k airbusům se nějak řeší?