Stránka 11 z 11

Napsal: 9/1/2009, 20:36
od Thór
Tohle je taky hezká úprava BVP (Kubánská)

Obrázek

Napsal: 9/1/2009, 20:49
od reddog
No už se dostáváme mimo téma.
Možná bychom mohly založit nové téma - Méně známá vojenská technika -

Napsal: 9/1/2009, 20:52
od Julesak
Menej známa a asi aj menej použiteľná :)
Tu netreba zabúdať ani na obrnené improvizácie z Balkánu :)

Napsal: 9/1/2009, 20:56
od reddog
No určitě , různé improvizace apod
Nebo raritky.
Určitě by to stálo zato , udělat samostatné téma a necpát to sem.

Napsal: 11/1/2009, 19:00
od carramba66
skelet píše:Ono BVP-1 s věží CV-90 není švédský, ale polský prototyp BWP-40. A po zkouškách putoval do propadliště dějin. Proč? Díky velké věži se zmenšil výsadek na pouhé 4 vojáky. Vozidlo ztratilo možnost plavání, zhoršily se jízdní vlastnosti (vážil o dvě tuny více než klasické BVP-1), bylo potřeba použít silnější motor a zesílit korbu neb ta měla během střelby tendenci se deformovat.
http://pl.wikipedia.org/wiki/BWP-40
http://otvaga2004.narod.ru/otvaga2004/a ... _bwp40.htm
Mýlíte se a to třikrát:

1) Podvozek BMP s věží CV90 první testovala skutečně švédská armáda, co vím, tak BWP-40 byl švédským modelem skutečně
2) Výsadek se nezmenšil na 4 vojáky, výsadek byl 6 vojáků + tři členové osádky vozidla.
3) Silnější motor by nebyl rozhodně nutností, například ve švédsku se nepoužíval (neb část švédských BVP stejně neměla původní motor). Rozhodnutí o typu použitého motoru by tak jako tak záviselo na objednateli této modernizace. Pokud by se spokojil s nižší cenou a nižžšími výkony, pak mohl ponechat motor původní. Každopádně skutečně tento model uvádím pouze pro účely prezentace BVP s jinou věží, nepřu se, že tato modernizace by nakonec byla asi k ničemu.

O ztrátě schopnosti plavat, kroucení podvozku či problémech při palbě nic nevím, ale myslím, že máte pravdu, proto jsem také upozorňoval, že CV90 má jednu z nejtěžších věží ze soudobých BVP. Buď jak buď i samotné testování považuji za dostatečný důkaz toho, že modernizace BMP jinou, modernější věží v odpovídající váhové kategorii, je určitě cesta.

Napsal: 11/1/2009, 19:05
od skelet
Hmotnost se u BWP-40 (vývoj začátkem 90.let společně s Bofors) se navýšila o více jak 2tuny. Podle polských zdrojů se výsadek zmenšil na pouhé muže. Podle janes na 11 mužů. Vyberte si. Já budu věřit polákům.
To, že se hodně zhoršily jízdní vlastnosti opět uvádějí polské zdroje. O nutnosti radikální přestavby rovněž.
Je jednoduché vrazit cokoliv na cokoliv, ale taky to musí k něčemu být.
Poláci s BVP-1 hodně experimentovali. Dosti se tím zabývalo ATM v půlce devadesátých let. A většina "modernizací" byla hozena do šrotu kvůli snížení bojeschopnosti.
EDIT: zkusím to číslo pohledat, jaký oni tam udávají výsadek, ale vzhledem k rozměrům věže..

Napsal: 11/1/2009, 19:07
od carramba66
Thór píše:Pátrač-jako nouzové řešení to nemusí být blbé do vystřelení první rány. Existuje nějaká fotka jak ten hybrid střílí? Na přehlídku můžeš dát v podstatě cokoli. Zajímalo by mě, jakou to monstrum může mít bojovou hodnotu :shock:
Fotku střelby nemáme a řekl bych, že ji nemá ani kubánská armáda, nicméně četl jsem, že jde skutečně o hodně upravenou věž z T-55.

Nejdůležitější úpravou byl kanon, ten má údajně dvojnásobný zákluz oproti původnímu T-55, čili je tím velice snížen zpětný ráz. Samozřejmě se snížila také úsťpvá rychlost střely, nicméně toto vozidlo nemá za cíl bojovat s tanky, ale zejména asi podporovat pěchotu.

Napsal: 11/1/2009, 19:14
od carramba66
skelet píše:Hmotnost se u BWP-40 (vývoj začátkem 90.let společně s Bofors) se navýšila o více jak 2tuny. Podle polských zdrojů se výsadek zmenšil na pouhé muže. Podle janes na 11 mužů. Vyberte si. Já budu věřit polákům. To, že se hodně zhoršily jízdní vlastnosti opět uvádějí polské zdroje. O nutnosti radikální přestavby rovněž.
Stačí si pořádně přečíst tu stránku Wikipedie, cos ukazoval v minulém příspěvku, máš tam jasně napsáno 3+6.
11 je samozřejmě nesmysl, rád bych se podíval, kde to jane's tvrdí.
skelet píše:Je jednoduché vrazit cokoliv na cokoliv, ale taky to musí k něčemu být.
Ano, jistě, souhlasím... Vrátím se na začátek - BRDM s věží z BVP a BVP s věží z Centaura. Dával jsem sem záměrně tyto dva příklady, protože naše údajně "výsadková" BRN používá BVP-2, což vskutku není výsadkové vozítko a stejně tak nemá žádné prostředky přímé palebné podpory většími rážemi. Což je u jednotky typu BRN dost na pováženou.
Ovšem naše vláda (a ty předchozí) místo toho, aby se zabývaly jednoduchými, elegantními a lacinými řešeními, radši nakupuje předražená Dinga, Hummery a Iveca jenom proto, aby si nějaký politik namastil kapsu na provizích.
Je mi z výzbrojní politiky naší armády na blití, Jaroslav Kopřiva by měl za ty zlodějiny, co se patnáct let na MO pod jeho rukama dějí, stát už stokrát před soudem. :sad:

Napsal: 11/1/2009, 19:22
od skelet
Zmniejszyła się także wielkość przedziału desantowego (w praktyce można w nim było przewieźć tylko czterech żołnierzy).
Překlad: Zmenšila se také velikost prostoru výsadku (v praxi to znamenalo převést pouze čtyři vojáky.
O stejném počtu se zmiňuje i ATM 4/98 a také druhá stránka, kterou jsem zde dal.

Napsal: 11/1/2009, 20:03
od carramba66
skelet píše:Zmniejszyła się także wielkość przedziału desantowego (w praktyce można w nim było przewieźć tylko czterech żołnierzy).
Překlad: Zmenšila se také velikost prostoru výsadku (v praxi to znamenalo převést pouze čtyři vojáky.
O stejném počtu se zmiňuje i ATM 4/98 a také druhá stránka, kterou jsem zde dal.
Załoga 3 + 6 (cca 3 cm vpravo)

Každopádně to je podružná věc, tuhle úpravu a ty ostatní jsem sem dal jen proto, aby bylo jasně vidět, že na BVP se dá v jistých limitech navěsit takřka cokoli. A tím jsem chtěl odpovědět na tři otázky:
1) Otázku v názvu threadu - "Pandur, Patria, nebo vlastní vývoj?"
2) Proč vyrábět vlastní konstrukce, když s výrobou vlastních BVP nemáme poslední léta zkušenost
3) Proř vyrábět nové konstrukce, když ty bez uplatnění na přeplněných mezinárodních trzích budou neúměrně drahé

Svými příspěvky považuji tyto otázky za zodpovězené.

Napsal: 31/7/2010, 13:31
od komisař
Našel jsem zajímavou rodinku : ZUBR - dítě Přerovských strojíren a. s. ( PSP ). Skončilo to myslím už na výkresech. Škoda.

ObrázekObrázekObrázek

Dále českou dynamickou ochranu na modernizaci T-72 i s ukázkami násobků a směrů zesílené ochrany.

Obrázek

Napsal: 8/8/2010, 15:27
od kopapaka
Tak sem ty fotky ZUBRA z IDETu 97 našel...

Obrázek

Obrázek

Napsal: 8/8/2010, 16:08
od skelet
uááá to jsou křivky jak Carmen Electry :eek:

Napsal: 8/8/2010, 16:12
od kopapaka
Hmm, tak teď by mě jen zajímalo, jak si to myslel?
:D

Napsal: 8/8/2010, 16:18
od skelet
Máš něco proti mému pubertálnímu idolu Carmen Electře?!!! :lol:

Napsal: 8/8/2010, 16:47
od kopapaka
No, právě mi to přirovnání přišlo nějak...
Asi tak, marně sem na těch fotkách Zubra hledal nějaké ty křivky :mrgreen:

Napsal: 8/8/2010, 20:10
od Ionor
Ehm, no niežeby kolové OT neboli škaredé všetky a ZUBR v tomto smere vynikal, ale filmový pohľad nevyzerá až tak fádne trebars sa skelet ukojí :)
http://www.moviewallpapers.net/images/w ... 1-1024.jpg

Napsal: 8/8/2010, 22:45
od skelet
To jsem ustál v poho.. nemá to formu ani styl :-P

Napsal: 10/8/2010, 15:13
od Spandau
Páni, tie hypotetické slovensko-česko-polské vozidlá by asi ani nemal kto, a na čom vyrobiť.
Prednedávnom sa z Indie vrátila slovenská delegácia so Zuzanou 2, dopadli sme lepšie než Nemci. Lenže aj keby si to Indovia objednali, tak to nemá kto vyrobiť.....pretože štát ktorý si kedysi vyrábal vlastné húfnice a tanky, musí teraz delové hlavne dávať vyrábať a objednávať na Ukrajine. Už aj tie mašiny sú rozkradnuté.......A ľudia čo by na tom aj vedeli robiť, sú už na dôchodku, alebo mŕtvi.
Inak, máte v ČR nejakú školu na ktorej sa učí výroba či konštrukcia zbraní a špeciálnej techniky?? Univerzita obrany sa nepočíta - tam sa len učia ako tie veci ovládať.
Na Slovensku máme fakultu špeciálnej techniky. Žiaľ, na neslávne známej trenčianskej univerzite......

Re: Polemika: Pandur, Patria, nebo vlastní vývoj?

Napsal: 4/8/2014, 20:20
od El Diablo
Excalibur vyvinul nové bojové vozidlo. Mohlo by nahradit 200 „bévépéček“
Na výhodný poměr mezi cenou a výkonem sází novinka domácí zbrojařské skupiny Excalibur Army, modernizovaný pásový transportér osazený dálkově ovládanou izraelskou věží Samson. Firma ho nabízí české armádě jako náhradu za dvě stovky bojových vozidel pěchoty (BVP), která mají být postupně vyřazena. Cena zatím zveřejněna nebyla. Ministerstvo obrany rozhodnutí o způsobu přezbrojení celé jedné několikatisícové brigády nedávno odsunulo na rok 2018.
Více na: http://zpravy.e15.cz/byznys/prumysl-a-e ... n=copylink