Stránka 106 z 395

Re: AČR kampak kráčíš?

Napsal: 15/10/2019, 15:44
od juhelak
Článek k tomu asi zatím není. Tuhle informaci jsem registroval v hot news na ČT24. Počítám ze to mohlo být zmíněno při nějakých rozhovorech s novináři na dnešní výroční akci GŠ

Re: AČR kampak kráčíš?

Napsal: 15/10/2019, 16:11
od HONZIK11

Re: AČR kampak kráčíš?

Napsal: 15/10/2019, 16:25
od Scotty87
Zemakt píše:
Česko se zapojí do projektu letky transportních letadel.
Znamená to, že případný nákup KC 390 padá?
Pokud vím tak minimálně do vyřešení pokračování stíhacího letectva není v plánu pořizovat jakékoli střední dopravní letadlo. Zdá se tedy že nákup dvou C-295W bude na dlouhou dobu poslední posila dopravního letectva.

Re: AČR kampak kráčíš?

Napsal: 15/10/2019, 16:33
od Scotty87
Tak to vypadá že od začátku příštího roku začne opravdu vznikat prapor UAV. Ovšem zatím to vypadá tak že se jen specialisté kteří působí u různých jednotek soustředí do jedné.
Vznik jednotky je podle Metnara naplánován na začátek roku. Opata řekl, že prapor bude nabývat schopností postupně, a to v kategorii miniaturních bezpilotních prostředků až po větší stroje. Armáda již nyní drony ve výzbroji má, používá je hlavně k průzkumu na zahraničních misích v Afghánistánu nebo v Mali. Nový prapor schopnosti armády v této oblasti centralizuje do jedné jednotky.
"Hlavní výhodou toho praporu je, že koncentrujeme úsilí do jednoho místa, protože to je spousta informací, spousta dat, spousta snímků, abychom kromě toho měli i schopnost analýzy a dalších věcí," dodal náčelník generálního štábu.
https://domaci.ihned.cz/c1-66659910-ces ... t-i-bojove

Re: AČR kampak kráčíš?

Napsal: 18/10/2019, 11:37
od Matesaax
royal píše:Už dříve jsem zaznamenal, že by se AČR ráda vrátila na letiště v Přerově v souvislosti s UAV, takže to může být ono.
Přerovské letiště by na provoz UAV bylo ideální,rozsáhlý areál s malým provozem,navíc blízko VVP Libavá.Otázka je,zda by se armádě vyplatilo sem znovu investovat,když se tam už hodně bouralo,budovy se prodali či pronajali soukromníkům atd..Napadlo mě také letiště Pardubice,kde se má nyní také investovat ve velkém,aby se dalo letiště využívat naplno.Armáda má nyní dokonce opět zájem i o roky opuštěný rozptyl za dráhou.

Re: AČR kampak kráčíš?

Napsal: 18/10/2019, 11:54
od Skeptik
Pardubice s civilním leteckým provozem?
To spíš ne - zbytečná komplikace.

Re: AČR kampak kráčíš?

Napsal: 24/10/2019, 19:30
od Scotty87
Na příštím zasedání vlády bude předložen dokument Koncepce výstavby Armády České republiky 2030.

Re: AČR kampak kráčíš?

Napsal: 24/10/2019, 19:43
od kastellan
Což budou jen prázdné bílé listy, ne? Vzhledem k dosavadnímu stavu...

Re: AČR kampak kráčíš?

Napsal: 24/10/2019, 21:14
od Nesher
ČR se dnes oficiálně stala šestým účastníkem programu MMF v rámci něhož některé členské země NATO budou od roku 2020 provozovat transportní a tankovací letadla na bázi A 330 v počtu osmi kusů.
https://www.idnes.cz/zpravy/nato/tanker ... r_nato_inc

Re: AČR kampak kráčíš?

Napsal: 24/10/2019, 21:16
od Scotty87
Vojenská policie chce mít právo ničit drony. Vojenští policisté chtějí mít v případě ohrožení pravomoc převzít nepřátelský letoun pod kontrolu, nebo ho dokonce zničit. Dále chtějí pravomoc rušit v případě potřeby mobilní signál.
Dále se v článku píše že nový prapor bezpilotních prostředků by měl vzniknout v Prostějově.
https://www.novinky.cz/domaci/clanek/z- ... y-40300865

Re: AČR kampak kráčíš?

Napsal: 28/10/2019, 19:14
od Starlight
Zemakt píše:https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/armad ... nu/1814016
Papír snese všechno, ale buďme rádi i za tento papír. Osobně kvituji, ale zároveň zde spatřuji největší problém, personální část vize.
Asi už brzo uvidíme, co bude v nové Koncepci výstavby armády do roku 2030 (KVAČR) z roku 2019 a jaké změny další změny tam budou oproti předchozímu vydání z roku 2015.

Mě zaujala tato pasáž:
http://www.ceskenoviny.cz píše: ... Profesionální vojáky by v době krize doplnily aktivní zálohy. Jejich intenzivní budování nastalo před několika lety a armáda si zájem lidí o zapojení do nich chválí. V polovině roku jich v aktivních zálohách sloužilo přes 3000. Zájmu plánuje armáda využít a počet "záložníků" zvýšit do roku 2025 na 5700 a v roce 2030 na až 10.000. Aby tolik zájemců našla, chce se armáda zaměřit na vojáky, kteří odchází ze služebního poměru do civilu. "Tímto způsobem budou obsazena přednostně služební místa velitelského sboru, specialistů a služební místa ve štábech na všech úrovních velení a řízení," uvádí koncepce. …
1)

Jsem zvědavý, jak to bude nakonec vypadat s přechodem vojáků z povolání (VzP) do aktivních záloh (AZ). Například Koncepce AZ z roku 2012 předpokládala, že do zálohy odcházející VzP vytvoří zvláštní kategorii povinné zálohy po dobu 5 let po ukončení jejich služebního poměru. Koncepce se zaké zabývala otázkou motivace (například zápočet služby v AZ na nárok na výsluhu) pro VzP
Koncepce AZ ozbrojených sil ČR 2012 píše: Základním zdrojem pro tvorbu AZ jsou VzP, kterým ze zákona vyplyne povinnost „děleného kontraktu“, spočívající v povinnosti přijmout předurčení pro konkrétní systemizovaná místa v OS ČR s účinkem zařazení do AZ. Po ukončení jeho první části (služebního poměru) jsou po dobu 5 let zařazeni do zvláštní kategorie povinné zálohy a v případě potřeby OS ČR mohou být předurčeni a zařazeni do AZ na základě rozhodnutí KVV (služebního orgánu).
Pokud vím, takto toto nakonec nevstoupilo v zákonnou platnost.

:?: Má někdo věrohodné info, jaká je dnes aktuální skutečnost? A jaký je cca procentuální poměr bývalých VzP v AZ? Tedy pokud vůbec nějaký. :?:

2)

Inspirace? Americké ozbrojené síly své zálohy (reserve, nikoliv národní gardu) si nevybudovali jen na nadšení záložníků, ale vytvářejí díky celé řadě motivačních programů v kombinaci s poměrně dlouhými povinnými závazky služby v ozbrojených silách.

Málo známou skutečností je, že například k US ARMY se každý, kdo není důstojník, upisuje napoprvé na celých 8 let. Může to být celých 8 let jen v zálohách, nebo to může být dělený kontrakt, kde část se slouží jako VzP a část jako AZ, pokud se během služby neprodlouží kontrakt jako VzP.

Pro budoucí AZ AČR mohou být nejzajímavější právě ty typické dělené kontrakty (se kterými počítala koncepce AZ AČR z roku 2012). Například u US ARMY jsou to kontrakty na 2,3 nebo 4 roky jako VzP a zbytek závazku si odslouží v zálohách, pokud si neprodlouží kontrakt jako VzP. Čistokrevný záložník AZ zase může sloužit prvních šest let v AZ s pravidelnou účastí na výcviku a cvičeních a poslední dva roky už jen jako (neaktivní) záloha.

Podobné programy jsou i pro důstojníky, kteří mají federálními zákony stanovené závazky ohledně minimální celkové délky služby v ozbrojených silách (včetně AZ) a minimální délky služby jako VzP. Nejdelší závazek ohledné minimální délky služby jako VzP mají piloti (8 let od okamžiku ukončení vojenského pilotního výcviku v délce cca 2 let). Samozřejmě všechny složky amerických ozbrojených sil ozbrojené síly se snaží udržet/prodloužit kontrakty VzP, jak to jen jde. Hlavně u zkušených VzP (definují to zpravidla jako 10 let (u pilotů i dříve) služby jako VzP a hodnost E-6 a výše.

AZ u US ARMY znamenají pro začátečníka, který nebyl VzP, základní výcvik v délce 9 týdnů a pak ještě výcvik specializace. Teprve poté se hlásí ke své posádce, kde tráví cca jeden víkend v měsíci a jedno dvoutýdenní cvičení jednou ročně. Tedy nějakých cca 5 až 5,5 týdnů v roce.

Pokud jsem si to dobře zapamatoval, tak stávající situace u AČR je ve srovnání s USA v podstatě „mírnější“ na využití většiny lidských zdrojů. S výjimkou většiny důstojníků, kterým se závazek počítá jako násobek délky studia na UNOB, tak začínající VzP v nedůstojnické hodnosti má první smlouvu typicky na 4 roky. Příslušník AZ typicky první smlouvu uzavírá na 3 roky. AZ mají základní výcvik v trvání 6 týdnů a každý rok by měli záložníci na výcviku a cvičeních strávit dohromady 6 týdnů.

3)

Bude zajímavé sledovat, jestli budoucí AZ budou nějak řešit výcvikově nejdražší vojáky AČR – tedy piloty (jen důstojníci) a jiné členy letových osádek. A k nim potřebné letecké mechaniky a další specializace potřebné pro provoz letadel. Příkladem může být USMC/US NAVY, které nabízejí pilotům po ukončení povinného závazku přejít do leteckých AZ a létat na výkonných vojenských strojích (stejné jako mají aktivní síly). Nemusíme ale chodit ani za oceán. Podobný program má i Švýcarsko, jen s tím rozdílem, že piloti F/A-18 aktivních sil létají v záloze s typem F-5.

V podmínkách AČR by v případě minimální varianty (letecké zálohy by tvořili jen personální zálohy bez vlastní techniky) nebylo potřeba pořizovat více techniky, jen by se muselo financovat zvýšení provozu. Letecké základny VzS AČR jsou o víkendech prakticky mrtvé, bez provozu (s výjimkou hotovostí) a technika sedí na zemi. Letecká technika AČR má ve srovnání s vyspělými zeměmi NATO malé roční nálety, takže ani zde v podstatě by neměl být nepřekonatelný kapacitní problém. Asi s výjimkou pronajatých Gripenů, kde nájemní smlouva limituje nálet letounů. Nicméně jejich piloti ale ve své předchozí kariéře létali s L-159, takže by v zálohách mohli snadno létat na levnějších L-159.

V současnosti pilot - důstojník absolvent čtyřletého bakalářského programu na UNOB se zavazuje ke službě po škole v délce 3,5 násobku délky studia = 14 let. To je opravdu hodně a je otázkou, jestli to spíše při náboru neodrazuje. Možná ne u budoucích stíhačů, kteří nemají civilní alternativu. Ale pro kariéru budoucího pilota vrtulníku nebo dopravního letadla může vojenský služební poměr v délce 4 roky na UNOB + 14 let další služby, příliš dlouhý závazek, protože je tu plno „podobných“ příležitostí v civilním sektoru.

Re: AČR kampak kráčíš?

Napsal: 28/10/2019, 20:22
od royal
skelet: souhlas, ale podle ČTK se tam píše naopak o tom, že se mají další Pandury kupovat a chtějí jimi vyzbroji 44. lmpr ze kterého se stane mechanizovaný prapor.

152. ženijní prapor

Napsal: 1/11/2019, 16:32
od tomas.kotnour
Další změnou ve struktuře PozS AČR bude vytvoření 152. ženijního praporu v posádce Bechyně, který vznikne transformací 151. ženijního praporu nově určeného k podpoře jednotek 4. brn. Důsledkem toho dojde k navýšení počtu služebních míst o 155.

Zdroj. fb 15. ženijního pluku

Re: AČR kampak kráčíš?

Napsal: 12/11/2019, 17:39
od Padouch
MO má v plánu pořídit pro ženijní jednotky 5 vojenských rypadlo-nakladačů kategorie HMEE

https://nen.nipez.cz/SeznamPlatnychProf ... -310920815

Obrázek

Re: AČR kampak kráčíš?

Napsal: 12/11/2019, 20:22
od Amiz
Česko koupí od USA 12 vrtulníků za 14,6 miliardy.
https://www.novinky.cz/domaci/clanek/ro ... y-40303325

Re: AČR kampak kráčíš?

Napsal: 14/11/2019, 10:05
od Padouch
Vojáci dostanou přes 40 000 spacích pytlů za 83 000 000 kč. Navíc v poslední době bylo podepsáno celkem dost smluv na výstrojní mareriál, vypadá to jako kdyby se MO konečně rozhoupalo a peníze vyčleněné na nákup radarů, BVP a vrtulníků... které letos nezačalo čerpat alespoň využilo na dovybavení vojáků.
https://smlouvy.gov.cz/smlouva/10738012

Re: AČR kampak kráčíš?

Napsal: 14/11/2019, 10:18
od Flader
takže konečne sa myslí aj na AZ a skladové zásoby?

Re: AČR kampak kráčíš?

Napsal: 14/11/2019, 14:32
od juhelak
hm zrovna spaci pytel mi přišel v pohodě ten aktualni zimní, teda až na tu objemnost. prumerne za 2000 kč jeden..celkem ok cena. jestli to teda bude nejaky letnak tak snad aspoň kvalitni.

Re: AČR kampak kráčíš?

Napsal: 14/11/2019, 16:16
od Padouch
ten aktuální zimní vz 2008 je fajn, jsem s ním maximálně spokojený. Bohužel jsme v AZ vyfasovali pouze zimní, teď se to snad změní a vyfasujeme i letní.

Re: AČR kampak kráčíš?

Napsal: 14/11/2019, 16:57
od Padouch
Armáda hodlá koupit 18 pancéřovek Carl Gustav M4.

https://nen.nipez.cz/SeznamPlatnychProf ... -310920815