Stránka 13 z 114

Re: Nová houfnice pro AČR

Napsal: 17/5/2018, 12:59
od skelet
Flader: ale to by všechny T815-7 musely být vybaveny motorem Cummins a převodovkou Allison :lol:

Re: Nová houfnice pro AČR

Napsal: 17/5/2018, 13:01
od klingy
Skelete a tatravacky motor sa Alisonom neda?

Re: Nová houfnice pro AČR

Napsal: 17/5/2018, 13:06
od skelet
Dá a dokonce se sériově vyrábí pro export do Austrálie. Nicméně narážel jsem na to, že Patriot i Titus používají motory Cummins. Takže aby to byl logistikův spněný sen, tak by všechny vozy v jednotce musel mít stejný motor a převodovku.
Kombinace převodovek a motorů u Tater naleznete zde
http://www.tatra.cz/proc-tatru/technick ... revodovky/

Re: Nová houfnice pro AČR

Napsal: 17/5/2018, 13:11
od Flader
Motor tatra s Alisonom sa ponúka aj pre hasičov.

Re: Nová houfnice pro AČR

Napsal: 17/5/2018, 13:15
od klingy
A este skusim inak, co brani pouzit Tatravacky motor?

Minimalne v pripade Titusu (je mi jasne, ze Tatravacky je o nejakych 50k slabsi)

Re: Nová houfnice pro AČR

Napsal: 17/5/2018, 14:04
od skelet
Klingy tak to netuším. Předpokládám, že minimálně u Patriotu to bude o rozměrech. Přeci jen Cummins ISB je šestiválec, který Tatra nevyrábí (teoreticky by mohla, motor T3 byl vyvíjen jako skládačka).

Re: Nová houfnice pro AČR

Napsal: 17/5/2018, 15:23
od tomas.kotnour
Motor T3 by se jako 6 válec nechal postavit, ale pořád bude mezichladič končit ve výšce 1850 mm.
U Titusu byl použit Cummins z několika praktických důvodů. Tento motor má ve své základní verzi výkony jako tatrovácká V8, jenom má lepší průběh kroutícího momentu, je nižší, kratší (Titus s T3 by měl asi o 20 cm delší a 10 cm vyšší kapotu), navíc dokáže s adekvátně velkým chladičem uchladit i tu Allisonku (v případě vzduchem chlazené V8 by tam musel někde být další olejový chladič) a v neposlední řadě je i dostupnost náhradních dílů lepší (ve světě), než v případě Tatry.

Re: Nová houfnice pro AČR

Napsal: 20/5/2018, 16:24
od Rase
parádní snímky od Andrzeja Kińskiego:

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Re: Nová houfnice pro AČR

Napsal: 23/5/2018, 16:47
od tomas.kotnour
Díky dnešnímu jednání slovenské vlády se dostáváme ke kusové ceně za Zuzanu 2, už tedy nemusíme počítat se systémovou cenou 175 mil. € za 25 kusů, ale s 6,068 mil. € za kus. Bohužel pořád nevíme, zda je to cena i s SŘP nebo bez. Nabízí se tedy otázka, zda osazení EVY 2 na modifikovaný sériový podvozek TATRA FORCE dokáže ušetřit přes 2 mil. € za kus.
Cena samohybné houfnice je dle pravda.sk udávána pouze s speciálním nářadím a náhradními díly. Dále zmiňuje náklady na zaškolení a výcvik obsluhy systému v částce 300 000 € s DPH a simulátor za předpokládanou cenu 800 000 € s DPH.
Zajímavé je, že ministr Peter Gajdoš prohlásil, že by obdobná zakázka při nákupu systému Caesar 8x8 vycházela kusově na 5,5 mil. €, avšak z dánské zakázky vychází cena na 2,7 mil. €.

Re: Nová houfnice pro AČR

Napsal: 23/5/2018, 17:17
od Nesher
Takže se dá čekat, jak jsem ostatně předpokládal, že AČR bude muset alokovat na nové houfnice buď více peněz nebo jich pořídit méně. Nemyslím, že by AČR šla cestou nákupu neautomatických nebo poloautomatických houfnic, dělostřelecký pluk v Jincích má už takhle problémy naplnit stavy. Samozřejmě Eva bude určitě levnější (není pancéřovaná a je také rozdíl kupovat 50 děl a ne 25). Ale souhlasím, že když to sníží cenu na 5 mil., tak budeme rádi.
Osobně doufám, že se prostě navýší rozpočet a počty zůstanou zachované, peněz na to je dost. Např.pořízení radarů MADR se pravděpodobně ještě opozdí (také je možnost, že tendr začne znovu), takže s financemi by neměl být problém.
Nejideálnějším řešením by bylo nakoupit jak Zuzanu 2, tak Evu. Zuzana by byla primárně určena pro podporu 7. brigády a Eva pro podporu 4. brigády. Vzhledem k tomu, že zbraňově jsou totožné, neměl by to být z logistického hlediska problém.

Re: Nová houfnice pro AČR

Napsal: 23/5/2018, 18:38
od KOLT
Nejlépe pro 7. mbr osadit na podvozek nových BVP, ale to asi nehrozí, když na nich nebudeme v první fázi pořizovat ani minomety :-/

Re: Nová houfnice pro AČR

Napsal: 23/5/2018, 19:01
od HONZIK11
Houfnici na podvozek bvp? A on ma bvp podvozek pouzitelny pro houfnici?
Tedy ma bvp vubec nejaky podvozek? To co je u Tatry torzni rubka s navesenyma napravama tak u bvp je to korba
Vyhodou ramu je nizsi montaz vyhodou Tatry vyssi pruchodivost a vyssi montaz protoze ram je tam stejne treba.

Re: Nová houfnice pro AČR

Napsal: 23/5/2018, 19:14
od Rase
Modul AGM byl uz na upravenem ascodu, nejspis by sla vez ze Zuzany 2 osadit na korbu noveho bvp. Problem by nemel byt ani se zbranovou casti evy

Re: Nová houfnice pro AČR

Napsal: 23/5/2018, 19:26
od skelet
Není kabina Evy pancéřovaná? Nepřijde mi jako standardní sedmičková budka.

Re: Nová houfnice pro AČR

Napsal: 23/5/2018, 19:31
od tomas.kotnour
Jenom pár čísel:
Modul AGM = 12,5 tuny.
Věž ZUZANA 2 = 17 tun.
T-72M1 = 43 tun
Zuzana A 40 Himalaya L45 = 42,7 tuny
Diana = 49,3 tuny

Re: Nová houfnice pro AČR

Napsal: 23/5/2018, 19:35
od tomas.kotnour
Skelet: ano, pouze Level 1. ale budka je vysoká jenom 2 900 mm.

Re: Nová houfnice pro AČR

Napsal: 23/5/2018, 19:50
od Nesher
K tomu podvozku z BVP, byť jsem přesvědčen, že pro AČR je to zcela nevhodné řešení, které je nejen výrazně nákladnější, ale vzhledem k potřebě tahačů a návěsů neguje i výhodu automaticky nabíjené houfnice, tj. méně početné obsluhu, což je při problémech s naplňováním stavů v Jincích min. stejně důležité jako finanční stránka věci, tak podvozky BVP se běžně pro houfnice používají, např. poslední verze americké houfnice M 109 Paladin, korejská K 9 nebo polský Krab mají podvozky z BVP, v případě polské a korejské houfnice dokonce tentýž. Takže technicky by to problém být neměl.

Re: Nová houfnice pro AČR

Napsal: 23/5/2018, 20:07
od tomas.kotnour
Tak zrovna M109 je extrémně lehká, na pásovou houfnici, je dokonce lehčí než naše Dana, tam to Bradley unese. Nejsem si jistý, že K9 a Krab mají podvozek z BVP, K-21 má hmotnost 26 tun a K9 či Krab téměř 50. K tomu jiný motor, jiná převodvka, spíše budou shodné jenom některé díly. Ještě k těm hmotnostem věží, tak PzH 2000, která má odolnost Level 4 včetně stropu, má hmotnost 18,5 tuny

Re: Nová houfnice pro AČR

Napsal: 23/5/2018, 20:16
od Nesher
K 9 má zesílený podvozek z K 21, tj. bez úprav by se to neobešlo to je fakt, ale technicky to problém není.

Re: Nová houfnice pro AČR

Napsal: 23/5/2018, 20:32
od tomas.kotnour
Samozřejmě, že se to nechá postavit, já chtěl jenom poukázat na to, že jsme spíše blíže vztahu Leopard 2 a PzH 2000 než T-72 - Himalaya, tedy nějaké jednoduché umístění na podvozek.