Wasp píše: ↑24/9/2023, 01:06
Líbí se mě Tvoje jistota.
Zaujalo mě že píšeš že bude F-35 zdaleka nejrychlejší stíhačkou. Tabulkově je F-16 s PPN, lantirnem a výzbrojí +- stejně rychlý jako F-35A. Rozdíl bude, myslíš asi v akceleraci ? Jiank, oba se budou motat v podzvuku a pokud bude třeba tak akcelerují někam nad 1M, pak bude záležet. Méně vyzbrojená F-16 je jinak rychlejší, naopak F-35 s externí výzbrojí pomalejší.
Je tim prevazne mysleno to, ze 4gen stroje bud budou odkazany operovat 100-200km od hrozeb a pokud budou chtit bliz, budou litat u zeme. Proto F-35 schopna operovat bliz a vys bude rychlejsi.
Nedávno proběhla soutěž William Tell která se týká vzdušných bojů.
Zajimavé bylo že F-15C vyhrál soutěž v rychlosti přezbrojení. Bylo to přímé porovnání mezi F-22,35 a 15, takovou velmi soutěžní podobou. Tři letadla vedle sebe, stopky a diváci. Tři zbrojíři, celkem 4 střely a podle videa vyhrál tým F-15C ne o prsa ale o celý parník ( tedy, generování sorties F-35 by mohlo být horší než u F-15C, což ?)
Našel jsem video zde :
https://www.dvidshub.net/video/897154/w ... ompetition
To ze nalozit zbrane do pumovnic je podstatne tezsi je fakt, ale kde mas prosim to info, ze to bylo o parnik (specifikuj), v tom videu je jen F-15 a zasek u nakladani F-22, nevidim tam F-35. 25min byl nejrychlejsi team. Tohle jen ukazuje na to, ze pokud to ma byt rychle, tak potrebujes vic lidi.
Možnou druhou zajimavou věci je to že se F-35 umístili v integraci, tedy ve spolupráci mezi stíhacími letadly vzadu.
Major Richard I. Bong Fighter Interceptor Trophy - udělována pro jednotlivé týmy, které prokázaly nejlepší integraci stíhacích letounů napříč různými platformami a systémy: První F-22, druhá F-15E, třetí F-35.
Urcite to spravne interpetujes? Integracni trofej by melo naznacovat, ze jde o tymy slozene z ruznych typu stroju.
O hlavní cenu Williama Tella, trofej Majora Richarda I. Bonga za integraci stíhacích letounů, sponzorovanou společností Lockheed Martin, se podělil nejsilnější tým pro integraci stíhacích letounů, který tvořily letouny F-22 z 3. křídla na základně JB Elmendorf-Richardson na Aljašce, letouny F-15E z 366. FW na základně Mountain Home AFB v Idahu a letouny F-35A z 388./19. FW z Hill AFB v Utahu.
Čtyři piloti ANG F-15C ze 104th FW zahájili týden William Tell létáním na misích Fighter Integration, kde se spojili se čtyřmi letouny F-35 a F-22. "Všichni jsme bojovali se stejným množstvím agresoru. Piloti byli hodnoceni za týmovou práci, výkon, nasazení zbraní a za to, zda zachránili den, nebo ne, a jakým způsobem to udělali. To byl boj na dlouhou vzdálenost, po kterém následovaly [boje] na blízko, jako například Air Combat Maneuvering [ACM]. To jsou dva nebo více našich letounů, které jdou proti jednomu banditovi, což je to, čemu říkáme "cleaning up the merge". Zabijeme banditu a otočíme se, abychom našli dalšího banditu. Děláme to, jak jen to jde, než nám dojde benzín."
Přestože 104. peruť FW létá na zhruba 40 let starých letounech F-15C, tito zkušení gardisté dokázali, že mají stále co nabídnout. "Provedli jsme FI [Fighter Integration] s letouny F-22 a F-35, protože to vyvažuje schopnosti každé z platforem," vysvětlil Tannis. "Máme schopnost nést spoustu zbraní a můžeme se dostat velmi rychle a nemusíme se nutně obávat, že nás ostatní letouny uvidí, protože víme, že nás mohou vidět, takže děláme určité věci, abychom se od nich drželi trochu dál."
"Letouny 5. generace [jako F-35] nejsou snadno viditelné, takže se mohou dostat blíž [k nepříteli]. Základem je, že jsou určité okamžiky, kdy chcete použít letouny 4. generace, aby byly účinné na určité vzdálenosti, a jsou určité vzdálenosti, kdy chcete použít letouny 5. generace. Problém je v tom, že pokud použijete jen jeden prvek najednou, pak nejste dobří v obou a nakonec se zlí hoši dostanou na místo, kde je budete muset zabít dřív než oni vás, a tak využití schopností každé platformy ve správný čas je přesně to, co nacvičujeme."
Když se Getschow zamýšlí nad vlastními letovými prvky cvičení během prvních dvou dnů, hodnotí pečlivě naplánované akce s nadšením. "První den to byl úžasný zážitek, když se 1., 388. a 104. stíhací křídlo sešly k první misi Defensive Counter Air [DCA] Fighter Integration [FI], která se skládala ze 4+4+4 letounů F-22, F-35A a F-15C proti všem shromážděným prostředkům 'Red Air'." Mezi ně patří F-16C z 64. agresorské letky, T-38 ze 7. stíhací výcvikové letky a směs zúčastněných F-15, F-22 a F-35, které pilotoval tým hodnotitelů "White Force".
Spousta dalsiho infa zde
https://www.thedrive.com/the-war-zone/w ... ts-winners
https://www.thedrive.com/the-war-zone/f ... ompetition
https://www.thedrive.com/the-war-zone/f ... ompetition
https://www.airandspaceforces.com/hill- ... tell-f-35/
nakladani f35
https://www.dvidshub.net/video/897631/3 ... ompetition