Aero L-39NG

Odpovědět
HONZIK11
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4021
Registrován: 16/11/2014, 19:51

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od HONZIK11 »

Někdy se mi zdá, že u vás máte zpolitizované s nějakým tím nepřekonatelným renomé úplně všechno. Od ručních střelných zbraní po letadla . A co brynza , nemá nějaký politický škraloup jako Maďarska klobása?
niko
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4134
Registrován: 25/11/2016, 10:42

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od niko »

A tak je to v podstate jak u vas. Len my sme teraz najtransparentnejsi na svete a preto je prihratie väcsej statnej zakazky najvävsim oligarchom v okoli politickym k.o. kriteriom. U vas to problem nebude, tak to vyuzijte, kym transparentna vlna nepride aj k vam.
Lynx
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2569
Registrován: 28/2/2019, 22:26

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Lynx »

V ČR je to trochu iné, keďže Aero je tradičná Česká firma a nielen Penta a Omnipol ma mocné páky, väzby, konexie na podstatných ľudí. A najmä liatie peňazí do letectva nie je spoločensky negatívne vnímané (vid Aero, Evektor, potazmo Let). Na SK sa bohužiaľ až na príliš veľa vecí pozerá cez prizmu peňazí.. A keď Babis stopol transakciu s CLV (nezrušil) - vyzerá to a zaujímavý posun v myslení.
A Honzik11, viete, ono tie narazky na bryndzu, klobásu ci borovičku... Nie je to zbytočné? Ach ano, vy chcete navodiť dojem zaostalej agrárnej krajiny.
HONZIK11
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4021
Registrován: 16/11/2014, 19:51

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od HONZIK11 »

Lynx píše:V ČR je to trochu iné, keďže Aero je tradičná Česká firma a nielen Penta a Omnipol ma mocné páky, väzby, konexie na podstatných ľudí. A najmä liatie peňazí do letectva nie je spoločensky negatívne vnímané (vid Aero, Evektor, potazmo Let). Na SK sa bohužiaľ až na príliš veľa vecí pozerá cez prizmu peňazí.. A keď Babis stopol transakciu s CLV (nezrušil) - vyzerá to a zaujímavý posun v myslení.
A Honzik11, viete, ono tie narazky na bryndzu, klobásu ci borovičku... Nie je to zbytočné? Ach ano, vy chcete navodiť dojem zaostalej agrárnej krajiny.
Kde se ztratila ta tvá věta jak jsi mluvil s hlavním statikem Aera a ten ti povedal , že máte krásnu krajinu ale hlupých ludí.
Vymazaná? Proč ? Lekl jsi se ?
Takových blbostí si vymyslím tucet za minutu.

...A Honzik11, viete, ono tie narazky na bryndzu, klobásu ci borovičku... Nie je to zbytočné? Ach ano, vy chcete navodiť dojem zaostalej agrárnej krajiny.[/quote]

Jasně přesně toto jsem chtěl. :D A proto mám akademický titul ,jako ne jediný na tomto foru získaný na Slovenské Žilinské strojní a elektrotechnické fakultě, :lej:
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17866
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od skelet »

pánové své národnostní problémy si řešte jinde. Děkuji
ObrázekObrázekObrázek
Flader
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1447
Registrován: 25/4/2017, 13:58
Bydliště: Trnava

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Flader »

1900km bez prídavných nádrží je hodne slušné číslo:

Uživatelský avatar
kacermiroslav
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 5286
Registrován: 25/3/2008, 14:07
Kontaktovat uživatele:

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od kacermiroslav »

Tak musím vysmeknout poklonu, že s těmi přídavnými externími nádržemi je dolet 2500 km velice slušný a bez nich 1900 km pořád velice dobrá hodnota. Doufám, že se stroj bude prodávat. Stát by mohl pomoci tím, že si pro vlastní potřeby pár výcvikových strojů pořídí.
ObrázekObrázekObrázek
Flader
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1447
Registrován: 25/4/2017, 13:58
Bydliště: Trnava

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Flader »

seabee
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3753
Registrován: 18/7/2013, 18:59

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od seabee »

kacermiroslav píše:Tak musím vysmeknout poklonu, že s těmi přídavnými externími nádržemi je dolet 2500 km velice slušný a bez nich 1900 km pořád velice dobrá hodnota. Doufám, že se stroj bude prodávat. Stát by mohl pomoci tím, že si pro vlastní potřeby pár výcvikových strojů pořídí.
Jen aby zase nějakej Luftjarda neprohlásil, že letadlo představuje větší nebezpečí pro vlastního pilota, než pro nepřítele - jako se stalo s L-159.
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Flader
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1447
Registrován: 25/4/2017, 13:58
Bydliště: Trnava

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Flader »

Nesher
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1771
Registrován: 8/3/2017, 09:57

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Nesher »

Dnes poprvé vzlétl čtvrtý prototyp L 39 NG (druhý létající), je to zároveň první letoun s nímž se po skončení certifikace počítá jako s prvním sériovým, tj. je určen k prodeji prvnímu zákazníkovi (CLV LOM).
https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/dnes- ... vi/1830523
kenavf
7. Major
7. Major
Příspěvky: 5997
Registrován: 15/12/2010, 23:13

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od kenavf »

Malo by to byť pre zákazníka Senegal. (4ks)
První letoun L-39NG pro Senegal vzlétl. Na prototypech zároveň probíhá testování
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/pr ... 47ab5f122/?
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

ObrázekObrázek
Nesher
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1771
Registrován: 8/3/2017, 09:57

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Nesher »

kenavf píše:Malo by to byť pre zákazníka Senegal. (4ks)
První letoun L-39NG pro Senegal vzlétl. Na prototypech zároveň probíhá testování
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/pr ... 47ab5f122/?
O tom dost pochybuji, vzhledem k tomu, že to letadlo má být dokončeno v čistě cvičné verzi (certifikaci cvičné verze chce Aero dokončit příští rok, cvičně-bojové až v roce 2021), tak se mi nezdá, že by to potom ještě předělávali. Spíše pořád čekají, že LOM podepíše objednávku na cvičnou verzi.
Flader
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1447
Registrován: 25/4/2017, 13:58
Bydliště: Trnava

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Flader »

Lynx
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2569
Registrován: 28/2/2019, 22:26

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Lynx »

HONZIK11 píše:
Lynx píše: Kde se ztratila ta tvá věta jak jsi mluvil s hlavním statikem Aera a ten ti povedal , že máte krásnu krajinu ale hlupých ludí.
Vymazaná? Proč ? Lekl jsi se ?
Takových blbostí si vymyslím tucet za minutu.

...A Honzik11, viete, ono tie narazky na bryndzu, klobásu ci borovičku... Nie je to zbytočné? Ach ano, vy chcete navodiť dojem zaostalej agrárnej krajiny.
Jasně přesně toto jsem chtěl. :D A proto mám akademický titul ,jako ne jediný na tomto foru získaný na Slovenské Žilinské strojní a elektrotechnické fakultě, :lej:
Nelekl, ale ten človek si svojho času veľmi škaredo rozbil ústa a tvar, ak si taky znaly pomerov, isto vieš o koho ide.. Ci veríš, alebo nie :)
HONZIK11
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4021
Registrován: 16/11/2014, 19:51

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od HONZIK11 »

Prisamvacku, že já to nebol. A nic o tom neviem. :razz:
Ale NG nám litá a je to fešák.
kenavf
7. Major
7. Major
Příspěvky: 5997
Registrován: 15/12/2010, 23:13

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od kenavf »

Škoda že tam už nenarvali nejaký silnejší motor a trochu šípovitejšie krídlo, aby z toho bol nadzvuk. Bolo by to zaujímavé. :wink:
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

ObrázekObrázek
Lynx
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2569
Registrován: 28/2/2019, 22:26

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Lynx »

HONZIK11 píše:Prisamvacku, že já to nebol. A nic o tom neviem. :razz:
Ale NG nám litá a je to fešák.
Ale ano, tiež sa mi takto "nazivo" paci viac ako na obrazovke monitoru. Myslím, že istý komerčný úspech sa dá predpokladať..
HONZIK11
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4021
Registrován: 16/11/2014, 19:51

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od HONZIK11 »

kenavf píše:Škoda že tam už nenarvali nejaký silnejší motor a trochu šípovitejšie krídlo, aby z toho bol nadzvuk. Bolo by to zaujímavé. :wink:
Jasně, sipovite kridlo, Vlček už ho v projektu měl, jako budoucí možné, ale nosnost letadla? K čemu by to bylo. Byl by to zřejmě jen jiný cvicny Mig 17.
Ja vždycky přemýšlel v těch časech nad sortimentem bomb, raket, řízených či nerizenych které se dají vypouštět v nadzvukove rychlosti. Už jsem se hodně dlouho o tuto problematiku nezajímal.
Naposled jsem četl něco o bombardování Anglie Suchoji, s využitím balistického efektu. SUCKO ve stoupavem letu odhodilo jadernou pumu a ta dopadla až do Anglie z území Východního Německa mimo dosah čehokoliv čím by Angličani mohli stihaci bombardér ohrozit. To byla brutální kombinace jednoho motoru a sipoviteho křídla. Přišla F5 nemluvě o F104 a pochopil jsem, že i vhodným profilem lze dosáhnout nadzvukove rychlosti. Sipovitost spadla z lopatky.

http://l-39.cz/L-39_historie.html

Je tam coby M1.
A L39 I? Anglicky Hawk by se mohl červenat, jen dal vstupy vzduchu níže.
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17866
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od skelet »

Tak M-1 nemela byt nadzvukova, ale mela se motat okolo nadzvukove rychlosti. Neco jako dnesni dopravni letadla. Nadzvukovy mel byt az L-39X, a ten nemel s L-39 spolecneho zhola nic.
ObrázekObrázekObrázek
Odpovědět

Zpět na „Letecká technika“