Stránka 20 z 25

Re: Mig-23

Napsal: 11/12/2017, 21:19
od kenavf
Flader píše:Tie 23 mohli veru ešte chvíľku polietať.
Veľa ich malo nalietaných cca 1000hodin.(je to veľa alebo málo?)

Re: Mig-23

Napsal: 11/12/2017, 21:21
od Skeptik
To se ptáš vážně???

Re: Mig-23

Napsal: 11/12/2017, 21:24
od kenavf
Skeptik píše:To se ptáš vážně???
Je to otázka reagujúca na toto:
Oficiální zdůvodnění vyřazení MiGu-23 bylo, že už mu nezbývají "resursy"

Re: Mig-23

Napsal: 11/12/2017, 21:42
od Skeptik
Tím bylo asi myšleno, že se jim blížily GO.

Jinak vyřazení MiG-23 a následná výměna MiG-29 za nepotřebné Sokoly měli jediný důvod - vytvoření "nedostatku" ze kterého by vyplynula potřeba nákupu "západních" letadel, ze kterého koukalo na tehdejší dobu velmi zajímavé všimné.
Ostatně, proč by jinak tehdejší velvyslanec ČR v USA pán Žantovský přiletěl na Prague Aerosalon 1995 na palubě F-18? Aby si jako nepilot vyzkoušel pilotáž? :lol:

To že z toho nakonec byly Gripeny je spíše shoda náhod ... A taky to, že vláda ODS a ODA šla od válu.

Re: Mig-23

Napsal: 11/12/2017, 22:27
od Mirek58
Jinak vyřazení MiG-23 a následná výměna MiG-29 za nepotřebné Sokoly měli jediný důvod - vytvoření "nedostatku" ze kterého by vyplynula potřeba nákupu "západních" letadel,
Tedy "po česku":
Schopný mladý muž pracovní místo nehledá, nýbrž je vytváří.

Re: Mig-23

Napsal: 13/12/2017, 19:56
od mrfelix
Moc tady diskuztujeme a málo čteme. Na první stránce tohoto vlákna je napsáno:
Mig-23
Příspěvek od redboy » 27/5/2006, 16:38
...
V roce 1999 vzlétl modernizovaný letoun označený jako Mig-23-98, což je drak MLD s zcela novým vybavením, odpovídajícím součastným standardům. Jedná se spíše o návrh modernizace letounů zahraničním uživatelům, je na výběr několik radarů a rozsáhlý sortiment výzbroje. Standardní jsou střely R-73, R-27 a R-77 spolu s protizemní municí a včetně střel Ch-31, Ch-29…. Jeho stavba je ale nepravděpodobná z důvodu poměrně malé perspektivy draků, jimž bude končit resurs.
...
Příspěvek od Pop » 1/3/2009, 03:53
...
Migy - 23 ML byly vyřazeny z výzbroje letectva AČR v r. 1998, MF -ky o 4 roky dříve.Podle plánu mělo dojít k přezbrojení do r. 2000 a na přechodnou dobu měly a musely stačit Migy-21 MF .Že se tak stalo mnohem déle má příčinu v naprosté nekoncepčnosti politiky v oblasti obrany.ML-ky vyžadovaly prodloužení životnosti,nákup náhradních dílů a technologií.Na dva roky určitě výdaje zbytečné.
...
Příspěvek od Hans S. » 29/11/2008, 01:17
Šlo údajně čistě o logistické potíže spojené s tím, že se uvažovalo o brzkém přezbrojení na moderní západní typ. Levnější MiGy-21 měly překonat ono krátké období do nástupu nových strojů. Nakonec se vše protahovalo, ale to už je trochu jiná historie.

Re: Mig-23

Napsal: 13/12/2017, 20:51
od Franz Trubka
Felixi,vubec nerozumim, co jsi tim prispevkem chtel rict.... :lej:

Re: Mig-23

Napsal: 13/12/2017, 21:31
od Hektor
Asi to že v roku ked boli vyradené ML ešte ani nevyzlietol prototyp 23-98 hoci táto modernizácia nebola práve nutná. Potrebná bola GO a predlženie životnosti.
Stále ma prekvapuje dlhovekosť MiG-21 a 29 a kontrast s 19 a 23.

Re: Mig-23

Napsal: 13/12/2017, 23:47
od Flogger G
Asi to zde už bylo zmiňováno, ale dopřesním: MiGy-23U, MF a ML, provozované čs. armádou a A ČR dostaly od výrobce technický život na 17 let a 1 500 letových hodin. Dle pozdější technologie bylo možné prodloužit život letounu o dalších 500 letových hodin, ovšen dobová životnost se neměnila. Některé spárky - Učka - prošly požadovanou revizí a dostaly oněch 500 hodin. Dobový technický život mohl prodloužit jen výrobní nebo opravárenský závod provedením GO. Prodloužení bylo možné na 20 až 25 let provozu.
Životnost třiadvacítek byla, oproti třiceti letům u MiG-21, o hodně nižší proto, že byl velmi silně zatěžován centroplán nejen při vysokém přetížení během akrobatických obratů, ale také v průběhu přestavování úhlu šípu křídla za letu.

Co vím o produkci spárek typu MiG-23, vyráběly se v obrovském množství, údajně připadaly dva MiG-23U na 17 jednomístných MiG-23/27, některé zdroje hovoří o poměru 2 spárky na 13 jednomístných letadel.Po nedobrých zkušenostech s typem MiG-19, kde se dvoumístná verze nevyráběla, tu produkovala až v 80. letech 20. století Čína, a také pozdní nástup dvoumístného MiG-21U (1966), nechtěl hlavní odběratel typu opakovat předchozí zanedbání posloupnosti výcviku.

Re: Mig-23

Napsal: 14/12/2017, 08:18
od Aaron Goldstein
A jak to bylo u MiG-23 s tím nosem???

Existovala varianta s kuželovým nosem
Obrázek

a pak varianta se zkoseným nosem
Obrázek

Sice jsem někde četl (tuším, že Němeček), že ten kuželovitý nos byl na cvičných verzích, ale dle fotek je vidět, že byl nejen na spárkách.....

Re: Mig-23

Napsal: 14/12/2017, 08:22
od skelet
Zkosený nos měly útočné verze MiG-23BN, což byl analog Su-17/22m respektive Sepecat Jaguar. Byla určena primárně pro protizemní úkoly. Kuželový nos měly stíhací a cvičné verze MiG-23

Re: Mig-23

Napsal: 14/12/2017, 08:32
od Aaron Goldstein
Díky... :up:

Re: Mig-23

Napsal: 14/12/2017, 11:31
od Skeptik
Možná zbytečné doplnění, ale ...
V tom kuželovém nosu byl radiolokátor, který útočné verze B/BM neměly.

Re: Mig-23

Napsal: 3/6/2018, 19:38
od Wasp
Má smysl jet do Vyškova podívat se na tyto nádherné stroje ? Vypadá to spíše jako vrakoviště....
Jaká verze Miga-23 byla u nás nejoblíbenější mezi piloty i mechaniky ?

Re: Mig-23

Napsal: 3/6/2018, 22:53
od kenavf
Wasp píše:Má smysl jet do Vyškova podívat se na tyto nádherné stroje ? Vypadá to spíše jako vrakoviště....
Jaká verze Miga-23 byla u nás nejoblíbenější mezi piloty i mechaniky ?
V tom Vyškove som bol a myslím že za návštevu to stojí.Podľa toho ako to máš ďaleko.

Re: Mig-23

Napsal: 4/6/2018, 08:06
od Ejdou Rotacak
2 Wasp

mezi mechaniky žádná :-) u nás v ČSSR piloti ML díky pokročilé avionice (v místě a čase)
V Sovětském svazu pak MLD - píše se, že někteří piloti dávali MLD ze začátku přednost před prvními 29

Re: Mig-23

Napsal: 4/6/2018, 08:27
od kenavf
Ejdou Rotacak píše:..
mezi mechaniky žádná :-) u nás v ČSSR piloti ML díky pokročilé avionice (v místě a čase)
..
Kedysi som sa stretol s leteckým mechanikom ktorý u toho slúžil a pýtal som sa hoprečo sa 23ky tak rýchlo vyradili aj keď to boli novšie stroje,povedal že boli podstatne drahšie na údržbu a prevádzku a údržba bola podstatne komplikovanejšia ako u Mig-21ky.
Ejdou Rotacak píše:..
V Sovětském svazu pak MLD - píše se, že někteří piloti dávali MLD ze začátku přednost před prvními 29
To sa mi akosi nezdá že by niekto dal prednosť Mig-23ke pred Mig-29. :shock: Skôr by som to bral ako výhovorku pretože ho nevybrali na Mig-29.

Re: Mig-23

Napsal: 4/6/2018, 09:37
od Ejdou Rotacak
2 kenavf

tak ona původní 9.12 nebyla žádná super hitparáda ani v době přijetí do služby (když pominu razantní navýšení manévrovatelnosti v porovnání s ostatní 3. generací)

MLD si získal oblibu kvůli lepším akceleračním schopnostem (v transonické a hlavně supersonické rychlosti), lepší avionice a vyšší životnosti pohonného ústrojí a radaru - přecijen byla to "vymazlená" série ověřené koncepce. 29 prvních sérií trpěl řadou porodních bolestí. Proto byl sovětskými piloty Flogger G/K začátkem 80. let tak oblíbený a naopak někteří přednostně žádali o to, aby mohli
dál létat na MLD (ačkoli měli možnost s 9.12 létat) Tohle se začalo lámat až po roce +- 1984

Re: Mig-23

Napsal: 6/6/2018, 21:25
od Wasp
Ahoj Ejdou :razz:

Nemyslím si že mechanici neměli rádi Mig-23, nebyl to "jednoduchý" Mig-21, měnitelná geometrie křídel je složitější, to bez debat, ale zase dělali na zajimavém letadle své doby. Mě jde o to, jestli byl veliký rozdíl mezi MF a MLD z hlediska náročnosti údržby a přípravy.
A jak na tom byl Mig-23 v tomto třeba oproti Migu-29, a americkým stíhačkám té doby.

Mig-29 vs Mig-23 už psal Pop i Ejdou, MLD byl v některých věcech lepší než tehdejší verze Mig-29. Mig-23 se už dále nevyvíjel, ale třeba to ukrajinské video úprav MLD vypadá zajimavě.
Nová zbraně, radar, přilbový zaměřovač atd.

Jak na tom byl ve srovnání s tehdejší konkurencí radar Safír ? V 70-80 letech.

Re: Mig-23

Napsal: 7/6/2018, 11:21
od skelet
No dle Izraelců měl MiG-23ML měl lepší akceleraci, než F-16A/B a byl lepší i ve vertikále. V horizontále zas byla lepší F-16A.