Stránka 3 z 5

Napsal: 12/3/2012, 20:37
od Bassmann
Jedno zelené pole - 35 m a více.
Dvě zelená pole - 25-35 m.
Čtyři zelená pole - méně než 25 m.

Údaje převzaty z knihy Jana Neumanna Praga V3S.

Napsal: 12/3/2012, 21:30
od knezdub
Pro všechny milovníky je připravena jedna z mnoha akcí: http://www.vhu.cz/cs/kalendar-akci/37/
Vzhledem k minulým zkušenostem věřím, že se i tato povede

Napsal: 13/3/2012, 07:18
od Jarosslaw
Jsem pravidelný návštěvník lešanského muzea. Účastním se všech jejich akcí. Tankový den je už docela profláknutý, ale tématicky (ženijní, obrněný, dělostřelecký, atd) zaměřené ,,dny" jsou vždy dost zajímavý. Není tam tolik lidí, takže docela i pohoda a klid a tak. Mohu jenom doporučit.

Píšou tam ,,několik desítek verzí". No, sice bych to bral s rezervou ale myslím že se máme rozhodně na co těšit. Akci 60let s V3S si určitě nenechám ujít.

Napsal: 13/3/2012, 18:55
od knezdub
Pokud vezmou i vozy z civilní sféry, tak těch několik desítek verzí dají dohromady bez problémů.
Tankový den je sice profláknutý, ale i tak se ho snaží aspoň zpestřit nějakým tématickým zaměřením. Zas tolik pojízdné techniky tam nemají :-)

Napsal: 30/4/2012, 20:10
od El Diablo
Pegeucko píše:Po půlstoletí služby v armádě míří Praga V3S do důchodu. Nahradí ji nová generace vozů, Tatra T-810.

Podrobnosti ZDE:
http://zpravy.idnes.cz/legendarni-vetri ... r_nato_inc
http://technet.idnes.cz/podivejte-se-na ... ortaze_rja

Napsal: 2/5/2012, 12:53
od Dancer
Svého času vyšel článek o jakémsi bláznovi, který v USA přidělal startovací raketu z Herkulesu na Ford Crown a po její iniciaci s autem vzlétl a narazil do kopce na konci "testovací rovinky". Aby to nebylo tak vzdálené naší realitě, byla přidána historka, kdy se dva řidiči Prag V3S (s namontovanými motory z MIGu 15 pro ofukování drah na letišti) vsadili o to, komu pojede jeho V3S-ka poháněná tímto motorem (vhodně natočeným) rychleji. Výsledek prý není znám, neb oba vozy nebylo možno udržet (pro přílišnou vůli v řízení, na ranweyi a oba skončily v travnatých plochách a oranicích. Nikomu se prý nic nestalo. Osobně si myslím, že to asi byla historicky nejvyšší rychlost, kterou kdy V3S-ka jela...

Napsal: 2/5/2012, 13:02
od jersey.se
K tomu bych byl poněkud skeptický, spíš bych to viděl na nějakou "leteckou latinu", byť jsem o tom v nějakém silvestrovském LK také četl. Vzhledem k tomu, že při zkouškách obvykle při překročení (skutečných, ne přístrojových) 80 km/h docházelo k uvolnění hnacího hřídele a následné katapultáži ventry do vzduchu, a vzhledem k tomu, že osádky o tomto chování bývaly spraveny, si myslím že zůstalo pouze u představ nebo to až tak strašně rychle nejelo. Voni ty motory určené na sušení asfaltu rozhodně neměly tah jako v MiGu.

Napsal: 2/5/2012, 22:55
od El Diablo
Montoval se vůbec motor z Mig 15 na V3S? Viděl sem (v činnosti) akorát motor z Delfína na T148 a to měl co dělat aby se tam vešel. No kravál to byl pěkný a kanystry z OT 64 lítali do lesa... :)

Napsal: 2/5/2012, 23:21
od lamada
Ano na PV 3S se montoval i motor RD 45 z Mig 15 - celé se to jmenovalo OA 63 ukrčené k čištění letištních ploch, pozdější verze měla motor z delfína snad napíši dobře M 701, jako další byli u letištních praporů mimo klasických valníků, jako poj. vzduchové stanice, kyslíkové stanice, spouštěcí zdroje APA, i SUEZ ( ty měli i vlastní bufík) , malé cisterny (těch ale v 80letech už moc nebylo), u P RTZ to byli světlomety, pojízdné věže, RDST, u pluku to byli pojízdné dílny TOP (vyjížděli na zál.letiště) každá odborná skupina měla alespoň jednu dílnu a už si nevzpomínám co vše bylo na bástavbách asi jsem zapoměl na UPG. Svůj díl práce tyto auta rozhodně odvedli.

Napsal: 3/5/2012, 05:32
od Vladimír
Dancer píše:Svého času vyšel článek o jakémsi bláznovi, který v USA přidělal startovací raketu z Herkulesu na Ford Crown a po její iniciaci s autem vzlétl a narazil do kopce na konci "testovací rovinky". Aby to nebylo tak vzdálené naší realitě, byla přidána historka, kdy se dva řidiči Prag V3S (s namontovanými motory z MIGu 15 pro ofukování drah na letišti) vsadili o to, komu pojede jeho V3S-ka poháněná tímto motorem (vhodně natočeným) rychleji. Výsledek prý není znám, neb oba vozy nebylo možno udržet (pro přílišnou vůli v řízení, na ranweyi a oba skončily v travnatých plochách a oranicích. Nikomu se prý nic nestalo. Osobně si myslím, že to asi byla historicky nejvyšší rychlost, kterou kdy V3S-ka jela...
Poslední model PV3S s větším obsahem motoru, jinak odstupňovanou převodovkou jel na silnici přes 100. Nikdy nezapomenu výraz východního Němce s VAZ 2103, když jsme ho na cvičení předjeli na karlovarské silnici s tachometrovými 120.

Re: Legenda 6x6 – Praga V3S

Napsal: 29/3/2013, 16:32
od ttm
V úterý 2. dubna zkuste http://www.ihned.cz/pragav3s Na této adrese najdete speciál věnovaný 60. výročí zahájení sériové výroby tohoto náklaďáku.

Re: Kačena

Napsal: 2/4/2013, 15:18
od Beda
Milda píše:S ,,kačenou,, jsem jezdil jako velitel a můžu říci, že jsme s ní jezdili běžně po tankové cestě, což byla jízda pro sebevrahy. Ale nám se to zdálo tenkrát normální. Je pravda, že jsme byli umlácení jízdou, kolikrát se auto tak naklonilo, že jsme čekali pád na bok ale vždy jsme to vybrali.Místy kačena nebyla vidět na tankové cestě aby jste byli vobraze jak ta ,,cesta,, vypadala. Byla vyježděna za ty roky tankama. Marvine, s kardankama jsem neměl nikdy problémy, možná to bylo taky proto, že jsem ji dal ,,kládu,, jen vyjímečně a že jsem měl nové auto které ,,drželo,, zatím. Je jasné, že když jsi se setkal v dílně s hajtrou která jezdila dennodenně, tak se vždy něco časem pohnojilo. Já ty nové vejdy nezažil ale to auto na velkou rychlost asi stavěné nikdy nebylo. V 81 roce jsem potkal vojáka co jezdil na vejdě a ten nám řekl, že je to auto starší jak on. Na štítku byl rok výroby 1954! Tak si vezmi co ta auta vydržela. A každý stroj se časem může po.rat. I dříč vejda. :)
Mel jsem T-805 radiovuz TRINEC. V tezkem terenu jsem nebyl, na rovne silnici to jelo 100 km. Ale by to asi dost pretizene.

Jinak k nam do Tesla Pardubice koncem 80-tych let dovezli asi z Bratislavy nastupce V3S, jak se tomu rikalo nevim, kluk co to privezl rikal ze to jelo 120 km/hod. melo to ale uplne jinou kabinu ridice. Mela se do toho davat KV radistanice z Madarska, ale do vyroby to uz neslo.

Kdyz uz jste u terenu, tak snad neprekonatelny byl GAZ-69.

Re:

Napsal: 2/4/2013, 15:25
od Beda
Mantra píše:Jak ten éter krásně voněl.....zkoušel jsem jednou, ale tatru a šla.
Jojo tahaná vejtra, bože to byly časy.

Víte kde má vejtra "kosti"?
To bylo pri poplachu v zime normalni, zapalene noviny u sani...kdo prvni nastartoval, roztahoval ostatni.

Re: Legenda 6x6 – Praga V3S

Napsal: 2/4/2013, 18:42
od El Diablo

Re: Legenda 6x6 – Praga V3S

Napsal: 7/4/2013, 16:32
od noah11
Na PV3S-ke boli nešťastne riešené káble vedenia k AKB prechodky sa často uvolnovali a kábel sa v teréne predral a problém bol na svete, ohnostroj pod prdelou vodiča. 8-) Taktiež batériový spínač bol značne poruchový.Ináč to je stále vozidlo používané ASR(asi este hodne dlho)

Re: Legenda 6x6 – Praga V3S

Napsal: 7/4/2013, 16:57
od Mirek58
Co jsem drandil na "Vejdě", tak s bateriákem problém nebyl, jen se občas přepálila 100A pojistka a na tu šoféři zapomínali ,že tam je.
Větší sranda byla, když vypadla "kost" z pouzdra a kola zadních náprav se začly doslova dřít o sebe navzájem/ k velkému pobavení obecenstva/, ale hupcuk a velkej hasák zjednal nápravu té nemravnosti během chvilky.

Re: Legenda 6x6 – Praga V3S

Napsal: 7/4/2013, 17:07
od noah11
To hej kosti občas povolili no ale nebola v bateriaku náhodou 50A poistka? :?:

Re: Legenda 6x6 – Praga V3S

Napsal: 7/4/2013, 17:37
od Mirek58
V bateriáku byly dvě po 50A/ stříbrné/ na každou baterku jedna a ze zadní strany byla umístěná jedna 100A/černá/. Ta vůbec nebyla vidět.

Re: Legenda 6x6 – Praga V3S

Napsal: 7/2/2014, 18:35
od rotaran
S tim bateriovym vehementem byli vecne problemy misto pojistek jsem tam pak daval drat a byl pokoj :D

Re: Legenda 6x6 – Praga V3S

Napsal: 11/11/2014, 01:29
od Martin Hessler
Moje vzpomínky na "vejdu"? Dostali jsme ty nejhorší popelnice, které už nikde jinde nechtěli... Všude z nich tekly náplně, občas bez zjevného důvodu nechtěly startovat, skoro při každé jízdě z nich něco upadlo. Ale protože u nás bylo dost techniků (a mezi nimu samozřejmě i automechaniků), dostávala se auta postupně aspoň částečně do kondice. Některá měla ještě ruční palivová čerpadla pro natlakování, v nouzi se na ně dalo pár desítek metrů popojet. Slyšel jsem často legendy v duchu "kam nevyjedeš vejdou, tam musíš lézt po laně"- a něco na nich opravdu je. Při troše šikovnosti a citlivém řízení se pragovka vyškrabala téměř kamkoliv. Studené samozřejmě nehorázně hulily, bylo to jak roztápět lokomobilu, párkrát jsem se účastnil roztahování vejdy lanem a jednou dokonce roztlačování... veslování na galéře je zřejmě menší dřina, ale povedlo se 8-)
Kapitola sama pro sebe byly kabiny. V létě příšerné vedro, v zimě v nich člověk mrznul jako sobí tentononc, zatékalo do nich celoročně. Ale přes to všechno ji pořád považuji za etalon spolehlivosti, jednoduchosti a odolnosti. Zkrátka ideální "frontový" náklaďák. Na udržení P V3S v provozu většinou stačilo pořádné kladivo, kleště, pajcr a kus drátu.