Stránka 3 z 3

Re: pancéřový křižník SANKT GEORG

Napsal: 10/2/2013, 23:49
od Mirek58
Nejsem němčinář, ale nemělo by se ten výraz přeložit jako jednohlavnové námořní dělo?
Einze je blbost, spíš by pasovalo Einsee, asi se pomíchala spisovná a mluvená němčina.

Re: pancéřový křižník SANKT GEORG

Napsal: 11/2/2013, 11:54
od kacermiroslav
Mirku, já myslím, že je to v pořádku tak, jak to uvedl Destroyman. Je to přímo zkopírováno z rakouských stránek, tak snad Rakušané vědí, jak se to píše:-) jukni se na ten odkaz, který tam autor příspěvku uveřejnil. Jsou tam i hezké fotky všech r-u jednotek.

Re: pancéřový křižník SANKT GEORG

Napsal: 11/9/2016, 10:58
od jarl
Před časem se tu vedla debata zda děla ráže 240 mm pro Sankt Georg dodaly Škodovy závody a nebo Krupp a dnes jsem si přečetl článek o tomto křižníku od německého autora Zvonimira Freivogela, který udává, že je vyrobila plzeňská škodovka a dokonce je tam fotografie věže s děly pořízená přímo u Škody, čímž bych tuhle otázku pokládal za definitivně uzavřenou.

Re: pancéřový křižník SANKT GEORG

Napsal: 11/9/2016, 19:11
od Polarfox
Sank Georg zcela nepochybně Škoda. Kanóny Krupp z dodávek ze zahraničí byla vyzbrojena tato plavidla - třída Monarch, Kaiser Karl VI a dvě řadové lodě. Zbytek řadových lodí byl vyzbrojen kanóny Krupp vyráběnými Škodou v licenci (později byl na ně přezbrojen i Kaiser Karl VI). Všechny novější lodě (Sankt Georg a semi-dreadnoughty) už spadají pod čisté škodovácké konstrukce. Toliko hovoří mé zdroje. Takže souhlasím s Jarlem.