Stránka 3 z 3

Napsal: 30/9/2009, 23:59
od kopapaka
Tak sem chtěl otevřít nové téma v Počítačových hrách, ale je to tam zamčené, tak ještě tady...
Asi nás bude víc, které to napadlo. Steel Panthers je na to prostě ideální, propočítává snad úplně všechno. Alchymista má pravdu, vlastně se nic nevyřeší, jenže o to nám přece nejde, ne?
Pokud jde o ten výpočet, možná by stačil nějaký tabulkový editor, jen zadat hodnoty a hotovo....

Napsal: 1/10/2009, 21:41
od asija
Jsem ve stádiu "zvažování nakolik je to obtížné a hledání cesty nejmenší práce :)".
Jinak - samozřejmě těžisko je v excelu :) Ono ani pro real-time vypočty v rámci hry není čas na nějaké iterativní simulace, ale pro odvození nějakých vstupních parametrů předem to neni problem.

Alchimista - asi tak, nikdo neočekává rigorózní podloženost herního modelu, jde o to aby to "vypadalo" docela rozumě, ale s tou uberzbraní pravdu nemáš. Právě že variuješ jen omezené množsví parametrů v rámci modelů kterým rozumíš (i když nejsou přesné) a věci kterým nerozumíš doplníš interpolací/extrapolací empirických faktů tak, aby to nezacházelo do extrémů které jsou v rosporu se zkušeností z reálných příkladů konstrukce.

Příklad:
Navrhnu kanon, spočítám si jaký bude mít dostřel, průraznost, kolik bude vážit. Protože nerozumím tomu co všechno potřebuje tank aby mohl nést takový kanon, tak vezmu tanky s podobným kanonem a ostatní doplním podle nich. Třeba muj kanon váží 2500kg, podívam se na tanky z daného obdobi a zjistím, že u nich byl poměr hmotnost_kanonu/hmotnost_tanku 0.05. OK => muj tank bude vazit 50000kg. Jasne, chci jit co nejvic do hloubky, ale tam kde veci hloubeji nerozumim muzu vzdy pouzit podobny postup.

btw. kopapaka je tedy už možno založit něco na příslušném místě (v Počítačových hrách) ať to tu neznečišťujem?

Napsal: 1/10/2009, 23:51
od kopapaka
Takže, aby se tady řešilo, co se tu řešit má ( Tiger vs. Panther ), skusil sem otevřít nové téma v Hospodě, tak se přesuneme...

Napsal: 28/12/2010, 21:06
od Petrz
Úvodní článek byl upraven, myslím že k lepšímu.