Stránka 3 z 4

Napsal: 1/10/2011, 23:13
od skelet
Mjasisčev M-17 se speciálním střelivem ráže 23mm.. ale ono je to celkem jedno, že. Zničit se dá všechno :lol:

Napsal: 1/10/2011, 23:23
od jersey.se
skelet píše:tak takhle můžu argumentovat prakticky na všechno :rotuj:
No a co jsi čekal? Žádné vojenské vzducholodi v současnosti neexistují, takže ani specializované střelivo proti nim. Snad kromě do toho Mjasisčeva :razz:

Napsal: 2/10/2011, 03:38
od Alchymista
Sovietske protibalónové strelivo AM-23 FZ pre 23mm letecké kanóny (GŠ-23, NR-23, NS-23) má normálnu konštrukciu (granát typu OFZ), špeciálny je "len" zapalovač BŠ-23N.
Vyznačuje sa extrémnou citlivosťou - reaguje už na prielet milarovou fóliou s hrúbkou cca 10-15 mikrometrov. Okrem iného sa strelivo nesmelo používať v daždi a v mrakoch, náraz na vodné kvapky spoľahlivo stačil na jeho výbuch.
V predpise bolo uvedené, že vyžaduje špeciálnu starostlivosť, nesmelo sa pásovať "strojovo" a na ručné pásovanie bol určený mierne upravený "nástroj", aby nedošlo k poškodeniu zapalovačov. Podľa niektorých nákresov v predpise sa zdá, že strelivo je konštrukčne pomerne staré, sú na nich zobrazené kanóny NR-23, ktoré boli vo výzbroji Mig-17. Strelivo je zrejme v ruskej výzbroji dodnes...

Ničenie vzducholodí a veľkých mnohokomorových balónov plnených héliom nie je vôbec jednoduchý problém - sovieti pri akciách proti stratosférickým balónom Moby Dick, Genetrix a Grandson zistili, že trvá desiatky minút až niekoľko hodín, kým začne balón po úspešnom zásahu výraznejšie klesať - a to aj v prípade, že v balónoch vznikli väčšie otvory. Vo väčších výškach (> 18km) bola reakcia na zásahy pomalšia ako v menších výškach (<18km).

Napsal: 2/10/2011, 22:05
od rabo
takže ani specializované střelivo proti nim
Práve Švédsko niečím takým disponuje - munícia 3P.Nie je prioritne určená proti balónom, ale 40mm projektil, čo sa pred cieľom rozprskne na 1100 3mm
šrapnelov s počiatočnou rýchlosťou cca 1100m/s spraví veľkú dieru nie len pri vstupe, ale aj výstupe. A to len jeden. Dajme tomu krát 10.... A niečo obdobné si viem predstaviť aj v ráži 30mm a páskované do lietadiel.
Ak by sa naozaj stalo, že vzducholode budú na bojisko privážať luxusnejší materiál, tak sa proti nim použijú hoci aj PLRS stredného/ďalekého dosahu, ktoré vzdušné ciele ničia tiež nekontaktne, ale kilami črepín. A to už sa bavíme o metrových dierach. Tie už tiež zavedené sú.

Napsal: 2/10/2011, 22:12
od jersey.se
Rabo: Vidíš, to jsem fakt nevěděl. Ale já obecně nemám o výzbroji a munici přehled, takže mě to nepřekvapuje :D.
Tady je něco o té 3P munici: http://www.baesystems.com/BAEProd/group ... 3pammo.pdf

Napsal: 2/10/2011, 22:21
od skelet
tak podobnou munici má i Oerlikon ráže 35mm. Zničit se dá vše, o tom žádná, ale ..
vezmi si vzducholoď Lockheed Skyliner, která má mít nosnost 450tun (hangár pro techniku má rozměry 91x15x9m; plánovaný vzlet 2016). Při takové nosnosti si může dovolit si sebou tahat hodně silnou obranu.
A vzhledem k tomu, že by to tahalo sakra drahý náklad, tak ji i mít bude.

Napsal: 2/10/2011, 22:32
od jersey.se
Taky s sebou bude tahat dost stlačenýho nosnýho plynu pro doplňování úniků... No, těžko soudit dokud to někdo nezkusí :D

Re: Bell V-247 Vigilant

Napsal: 6/10/2018, 14:02
od Ataman
Zemakt píše:Zádrhel je přesně v té rychlosti, viz Kenafv. Prvoválečne vzducholodě měly maximální kolem stovky plus minus, Vodouch popřípadě opraví.
Nejrychlejší, typ-x(L70,71,72), 131km/h. Dnešní vzducholodě(klasické) na tom nejsou lépe.

Re: Bell V-247 Vigilant

Napsal: 6/10/2018, 18:09
od Vlastimil Čech
Nu, Hindenburg (před 85 lety) létal 135 km/hod... měl 4 motory celkem 4.800 HP... myslíte, že dneska by nešlo rychleji? Americký heliový zepelin Macon létal 140 km/hod... S tehdejšími letadly se rychlostí skvěle srovnával, když byl vlastně létajícím letištěm. Z hangáru se letouny vysunovaly hrazdou a zase na tu hrazdu přistávaly... Tehdy v první čtvrtině minulého století to šlo...
Váha paliva dálkového letounu je ohromná. Čistě fysikálně zvednutí těch tun paliva do letové výšky není vtip. Neznáte někdo konkrétní čísla?

Re: Bell V-247 Vigilant

Napsal: 6/10/2018, 18:32
od Vlastimil Čech
No ještě si dovoluji připomenout odkaz pana Zemakta : viewtopic.php?f=97&t=4850&p=104269&hilit=vzducholo%C4%8F#p104269
Zvednout 500 tun do výšky 6-ti kilometrů... to není málo. A ta věc letí prý 180 km/hod... takže zase ryze fysikálně vykoná práci 30GJ... teda cca 72Gigakalorií... ...
Tedy: kolik váží palivo transoceánského letounu před startem? Jak těžký je letoun? Jaký je energetický obsah leteckého paliva? Jak účinný je přenos chemické energie paliva na energii pohybu celého stroje?

Re: Bell V-247 Vigilant

Napsal: 6/10/2018, 18:56
od Ataman
Vlastimil Čech píše:Zvednout 500 tun do výšky 6-ti kilometrů... to není málo. A ta věc letí prý 180 km/hod...
Jenže nic s těmihle výkony nikdy nevzniklo. Demonstrátor P-971 létal rychlostí okolo 100km/h, nosnost měl okolo 20t.

Re: Bell V-247 Vigilant

Napsal: 6/10/2018, 19:39
od Vlastimil Čech
pane Atamane, a tohle? na co dal odkaz pan Zemakt? :shock: :?:
viewtopic.php?f=97&t=4850&p=104269&hilit=vzducholo%C4%8F#p104269

Re: Bell V-247 Vigilant

Napsal: 6/10/2018, 19:43
od Zemakt
Co se s těmi projekty dále stalo, jsem se moc nezajímal Vlastimile, je to již hoooodně dlouho. Ale v té době to byly výkony pouze odhadované. A i když vezmeme tu maximálku kolem 160 km/h, je to pořád málo. Pro helikoptéry a obdoby V-247 fajn, ale pro letadla je málo i těch 200 km/h. Nebo spíš hraniční meta.

Re: Bell V-247 Vigilant

Napsal: 6/10/2018, 20:09
od Vlastimil Čech
Tak projekt! Škoda.Myslel jsem, že je to realita... škoda. :cry:

Re: Bell V-247 Vigilant

Napsal: 6/10/2018, 21:01
od Zemakt
Projekt ve smyslu demonstrátoru apod.. To jakože to zase létalo, zkusím na to juknout a oživím to. Ať je jasné jak to vlastně dopadlo :wink:

Re: Bell V-247 Vigilant

Napsal: 6/10/2018, 21:31
od Ataman
Zemakt píše:Ať je jasné jak to vlastně dopadlo :wink:
Nevesele, truchlivě. V kostce - armáda ztratila zájem, v civilu není moc uplatnění.

Re: Bell V-247 Vigilant

Napsal: 6/10/2018, 21:35
od kenavf
No ako by to dopadlo, narazilo to. Je to opacha ktorá sa špatne ovláda. A teraz to nasaď vo vojenských sťažených podmienkach.


Re: Bell V-247 Vigilant

Napsal: 6/10/2018, 21:52
od Zemakt
Kenafv: zas tak s(S)keptický bych nebyl, od toho je zde jiný týpek :rotuj: . A to první video mi nejde spustit.

Re: Bell V-247 Vigilant

Napsal: 6/10/2018, 22:10
od kenavf
Je to nejako chránené,musíš tam potom kliknúť aby sa to spustilo na youtube.

P.S.
Prečo dnes námorníctvo nepoužíva plachetnice, veď sa pohybujú zadarmo a väčší výtlak by sa dal tiež nejako v dnešnej dobe, nanovlákien a kevlaru,dosiahnuť.

Re: Bell V-247 Vigilant

Napsal: 6/10/2018, 22:23
od Zemakt
No jo no :wink: . Video už jde. Osobní názor. Pokusili se vynechat přistávací stožár, kvůli urychlení přistávacího manévru. A ono to holt nemaká. Měli si nechat poradit od průkopníků. Těch pár minut navíc, to by se nepodělalo.

Nebo testovali polní nasazení, nouzový přistání?