Tupolev Tu-95 "Bear"

Letouny všech typů a použití.

Moderátor: Julesak

Odpovědět
Uživatelský avatar
cover72
7. Major
7. Major
Příspěvky: 3160
Registrován: 12/6/2007, 20:09

Příspěvek od cover72 »

(však on to někdo promaže) Nijak - vzdušné hlídky B-52 skončily po pár "Pineapple - Broken Arrow" incidentech někdy v 60. letech a od té doby rusáky nestraší (a od té doby, co Chruščov prohlásil, že ještě jednou něco amerického přeletí nad SSSR a jejich bombardéry vymažou tu základnu, ze které amíci vzlétli :))
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17863
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Příspěvek od skelet »

A elektronický průzkum? Mají ještě RC-135? Od zákeřného napadení čínské J-8II americkou EP-3, je o nich ticho po pěšině :) (Pochopitelně zde by, dle našich sdělovacích prostředků, mírové soužití ohrožovaly přílétavší Súčka a J-8II/J-11) :)
ObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Julesak
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 6387
Registrován: 7/8/2007, 18:26

Příspěvek od Julesak »

Otázočka: neviete niekto ako je to s tou na nete občas spomínanou modernizáciou časti(cca 30-35 ks) Tu-95MS na MSM?
Resp. kedy ich majú vyradiť?
Obrázek

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.

Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
Uživatelský avatar
Dancer
štábní praporčík
štábní praporčík
Příspěvky: 563
Registrován: 23/2/2007, 11:44

Příspěvek od Dancer »

->Melkor: Jak USA, tak SSSR dělali v tomto směru pokusy, ale nikdy se neuskutečnily lety na jaderný pohon. Myslím, že v USA zabudovali skutečný reaktor do letadla B-36 v rámci projektu MX-1589. Zrušeno v roce 1958.
http://en.wikipedia.org/wiki/Nuclear_aircraft

EDIT. Jsem slepec - odpovídal jsem na příspěvek, napsaný před pár lety... :???:
Nebát se a nekrást!
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17863
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Příspěvek od skelet »

U Ruském programu alias Tu-95LAL více zde http://www.aviation-history.com/article ... ombers.htm
ObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
absik
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 836
Registrován: 8/12/2008, 19:04
Bydliště: pri Čiernej vode

Příspěvek od absik »

To Julesak : Tu-95 MS/MSM/MS-16 (NATO code Bear H) min. do r. 2020 vyradené nebudú pretože tvoria základ(čili páteř) strategického letectva. Podľa (pre mňa) posledných verejných údajov (august 2007) bolo 64 ks Tu-95 v 3 strateg. plukoch 37. let. armády vrátane niekoľkých v 43.výcvik. centre v Riazani. Z toho 35 ks malo byť modernizovaných na verziu MSM/MS-16. Podľa reformy OS(novoj oblik VVS) sa ráta že v službe zostane 50 Tu-95 spom. verzie.
Uživatelský avatar
absik
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 836
Registrován: 8/12/2008, 19:04
Bydliště: pri Čiernej vode

Příspěvek od absik »

Podstata modernizácie spočíva vo výmene skoro všetkých palubných systémov navádzania, riadenia a sledovania cieľov pri použití "inteligizácii" medzi navedením na cieľ a prenosu informácie na okolité vlastné prostriedky, napr. možnosť deľby zistených cieľov prostriedkami jedného lietadla na svoje lietadlá letiace napr. v pasívnom režime a s odstupom.



http://www.rian.ru/defense_safety/20090 ... 79013.html
Uživatelský avatar
Julesak
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 6387
Registrován: 7/8/2007, 18:26

Příspěvek od Julesak »

Obrázek

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.

Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
Uživatelský avatar
Julesak
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 6387
Registrován: 7/8/2007, 18:26

Re: Tupolev Tu-95 "Bear"

Příspěvek od Julesak »

Tankovanie TU-95MS za letu z Il-78:
http://www.youtube.com/watch?v=zF9qWXwN ... r_embedded
Obrázek

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.

Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
Uživatelský avatar
absik
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 836
Registrován: 8/12/2008, 19:04
Bydliště: pri Čiernej vode

Re: Tupolev Tu-95 "Bear"

Příspěvek od absik »

Po Tu-160 sa aj Tu-95MS (NATO code Bear) dočkajú svojej rozsiahlej modernizácie, oznámili v OAO Tupolev pre noviny Izvestija. Tieto lietadlá majú za sebou 30 - 35 rokov života ale ich modernizáciou sa ich praktická životnosť navýši o 10 - 15 rokov t.j. cca do roku 2030. Ako oznámil P.Dejnekin: "ich životnosť z hľadiska konštrukčného technického riešenia sa môže čerpať až do 40-tych rokov tohto stor. I keď konštrukcia na prvý pohľad vyzerá zastarale, teda ako vzhľad lietadla zo školy 50-tych rokov min. storočia."
Podstatou modernizácie je kompletná výmena elektronického vybavenia a prispôsobenie lietadla na použitie nových vysokopresných zbraní s veľkým doletom (mimo ohrozenia nosiča silami PVO protivníka). RF sa tak prispôsobuje najnovšej americkej doktríne prekvapivého úderu vysokopresnými zbraňami s konvenčnou náplňou. Tu-95 aj vo verzii MS boli navrhnuté ako strategické nosiče diaľkových jadrových striel kde prípadná odchýľka 50 či 100 m nehrala rolu. Teraz aj 95MS popri Tu-160 dostanú možnosť trafiť sa "do oka". Z taktických nosičov majú túto schopnosť stroje Su-35S, Su-34/32FN a zavádzané PAK FA T-50, v období niekoľkých rokov sa k nim pripojí strategický PAK DA Tu-404(prac.označenie) a stealth úderné drony projektu Garpun/Skat a ďalší vychádza s PAK FA (polovičná veľkosť T-50).

http://vpk.name/news/122977_Strategiche ... hinku.html
Naposledy upravil(a) absik dne 15/12/2014, 13:20, celkem upraveno 1 x.
Je ne suis pas Charlie! alebo: nie som Charlie(provokatér), som za tradičnú rodinu

Obrázek
Uživatelský avatar
rabo
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 2134
Registrován: 16/1/2007, 11:52

Re: Tupolev Tu-95 "Bear"

Příspěvek od rabo »

Nevidím dôvod vzdať sa Tu-95. Podstatné budú nové strely, ale u tých zatiaľ nevidím extra rozšírenie / špecifikovanie . Vlastne ktoré by to mali byť ?
Uživatelský avatar
Julesak
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 6387
Registrován: 7/8/2007, 18:26

Re: Tupolev Tu-95 "Bear"

Příspěvek od Julesak »

Ch-101/102, nie?
Obrázek

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.

Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
Uživatelský avatar
rabo
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 2134
Registrován: 16/1/2007, 11:52

Re: Tupolev Tu-95 "Bear"

Příspěvek od rabo »

A Ch-555 už nie ?
Uživatelský avatar
Franz Trubka
7. Major
7. Major
Příspěvky: 1815
Registrován: 14/10/2010, 04:16

Re: Tupolev Tu-95 "Bear"

Příspěvek od Franz Trubka »

Dotaz
Pokud se Beary modernizuji, jak je to s motory a systemem protibeznych vrtuli?
Generalkuji se, vyuzivaji stare zasoby nebo se vyrabeji nove?
Jakou maji pohone jednotky zivotnost?
ObrázekObrázek

Pink Floyd-On The Turning Away
Uživatelský avatar
absik
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 836
Registrován: 8/12/2008, 19:04
Bydliště: pri Čiernej vode

Re: Tupolev Tu-95 "Bear"

Příspěvek od absik »

rabo, neviem to zistiť ale pravdepodobne nie, pretože boli zavedené v r.2004 ale všetky vznikli len prestavbou pôvodných Ch-55SM. No prestavba na konvenčnú 400kg hlavicu im znížila dolet na 2000 km(z pôvodných 2600 - 3000 km rôznych verzií Ch-55, pre NATO AS-15 Kent A/B. Ch-555 má označenie AS-15 Kent C). Navyše vďaka pôvodnému "motorčeku" stále dosahujú len podzvukovú rýchlosť. Rusko sa upriamuje na nové hyperzvukové strely na báze Zirkon, s preletovou rýchlosťou 5 - 6 Mach.
Franci Tr. o životnosti motorov sa nepodarilo nič nájsť, ale nový motor NK(teraz NV)-12/12M po výrobe je v zábehu na stolici až 100 hodín, motory na lietadlách po každých 50 motohodín absolvujú bežnú prehliadku(DO) s premeraním tlakov a kabeláže, kontroly počtu otáčok v rôznych režimoch tak životnosť by mohla byť veľmi zhruba cez 1000 motohodín(GO asi 500 hod.).
Je ne suis pas Charlie! alebo: nie som Charlie(provokatér), som za tradičnú rodinu

Obrázek
Uživatelský avatar
Alchymista
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 4883
Registrován: 25/2/2007, 04:00

Re: Tupolev Tu-95 "Bear"

Příspěvek od Alchymista »

absik - podľa mňa to bude o dosť viac ako 500/1000 hodín, už len preto, že tie motory bežne absolvujú lety v trvaní 8-12 hodín, a každá posádka má absolvovať minimálne jeden diaľkový let mesačne. Navyše motory NK-12 sú používané aj na hliadkových Tu-142 a posledných prežívajúcich An-22. To by znamenalo, že pre súčasnú flotilu 55-60 Tu-95 potrebujú ročne minimálne "niekoľko desiatok" motorov z GO alebo novovýroby.
Ale existuje pozemný agregát NK-12ST a NK-14ST pre pohon plynových prečerpávacích staníc (výkon do 10MW) a núdzových zdrojov elektriny - je to upravený NK-12 na pohon zemným plynom, a tie sa zrejme stále vyrábajú, takže výroba leteckých NK-12 zrejme tiež stále pokračuje, hoci nízkym tempom.
ObrázekObrázek

Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова
Uživatelský avatar
absik
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 836
Registrován: 8/12/2008, 19:04
Bydliště: pri Čiernej vode

Re: Tupolev Tu-95 "Bear"

Příspěvek od absik »

alchymista, bol to skutočne hrubý odhad, kľudne to môže hoci dvojnásobok. Ale zase na druhej strane každý bombardér ročne sa dostane, no nech tak k 6 - 8 diaľkovým letom, čiže ročný nálet 70 - 90 hodín + nejaké motorové skúšky na stojánke tak 5 - 8 hod. x koeficient záťaže(od oka) 3 čiže spolu cez 100 - 115 motohodín. To by som potom uvažoval SO možno 400 hod. a GO +- 800 hod. V prevádzke ich majú asi do sto kusov tak by to mohol zvládnuť jeden opravárenský závod.
Je ne suis pas Charlie! alebo: nie som Charlie(provokatér), som za tradičnú rodinu

Obrázek
Uživatelský avatar
Julesak
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 6387
Registrován: 7/8/2007, 18:26

Re: Tupolev Tu-95 "Bear"

Příspěvek od Julesak »

absik píše:. Ale zase na druhej strane každý bombardér ročne sa dostane, no nech tak k 6 - 8 diaľkovým letom, čiže ročný nálet 70 - 90 hodín
Toto ma veľmi zaujalo - tú informáciu o počte letov máš odniekiaľ potvrdenú?
Obrázek

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.

Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
Uživatelský avatar
Skeptik
7. Major
7. Major
Příspěvky: 6728
Registrován: 16/1/2011, 22:28
Bydliště: Středočeská gubernia

Re: Tupolev Tu-95 "Bear"

Příspěvek od Skeptik »

Dle ruských webů jsou poslední modely Tu-95MS osazeny motory NK-12MP 2. série z roku 1986.
Původní NK-12 z Tu-95 měl resurs 150 hodin!!!
Následná NK-12M z Tu-114 (dopravák na bázi Tu-95) pak 300 hodin
NK-12MP 1. série z roku 1979 použité u původních Tu_95MS už 2.500 hodin
a NK-12MP 2.série z Tu-95MS modernizovaných po roce 1986 již 5.000 hodin.

O tom, že by se při nynějším up-gradu měnily i motory jsem neslyšel ... ale od roku 1986 jistě k nějakému pokroku došlo :-?
ObrázekObrázek

"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Uživatelský avatar
Alchymista
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 4883
Registrován: 25/2/2007, 04:00

Re: Tupolev Tu-95 "Bear"

Příspěvek od Alchymista »

No, to sú už trochu iné hodnoty...
ObrázekObrázek

Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова
Odpovědět

Zpět na „Letadla“