Stránka 3 z 36

Re: Technika pro budoucí AČR

Napsal: 22/11/2014, 22:40
od Zemakt
No jo, když se modernizovali tanky tak bylo vaty dost ne. A otázkou také je, kdyby jsme se vyprdli na pohonou a převodovou jednotku, jestli těch tanků by nebylo modernizováno sto. Nebylo. Je to jenom otázka efektivně vynaložených nákladů. O kolik zvedne bojovou hodnotu nový motor a převodovka přičemž budeš akcelerovat na čtyřicýtku o jednu a půl sekundy rychleji. Nebo to raději vrazit do ERA a palebného systému?

Re: Technika pro budoucí AČR

Napsal: 22/11/2014, 22:44
od klingy
Alebo do noveho kanonu a automatu pekne v batohu za vezou, ale pri tom kolko vaty bolo pri M4 by sa do toho vosiel aj powerpack :twisted:

Re: Technika pro budoucí AČR

Napsal: 22/11/2014, 22:45
od skelet
omlouvám se, ale překopávat kompletně celou konstrukci tanku, abych tam nakonec nechal 40let starý motor a převodovku mi přijde jako zvrhlé.

Re: Technika pro budoucí AČR

Napsal: 22/11/2014, 22:59
od klingy
mozna zvrhle ale cenovo efektivne a ucel to splni... :D

Re: Technika pro budoucí AČR

Napsal: 22/11/2014, 23:03
od Zemakt
Dostáváme se drobet někam jinam. Kdyby byl modernizován původní zamýšlený počet tanků tak to smysl mělo. Dnes to trochu bývá vytrženo z kontextu. Modernizace dobrá, bohužel dopadlo to jak to dopadlo. O tomto se ale nebavíme, bavíme se o tom (tedy předpokládám), že musíme modernizovat či nahradit cca 120 ks BVP. Nemáme moc peněz a nebudeme mít. Tak co teď ? Budeme modernizovat za cca 1,5 mil. eur ks nebo za 3? Nebo koupíme nové za cca 4,5. Rozdíl mezi minimalistickou a maximalistickou variantou je cca deset miliard pouze za vozidla, je lepší drahá varianta přičemž nám bude chybět na jiné zbrojní systémy nebo je lepší levnější (dostatečně kvalitní) varianta a třeba by zbylo na něco jiného?

Re: Technika pro budoucí AČR

Napsal: 22/11/2014, 23:20
od klingy
Dobre hovoris, podstatne je ziskat zaklad ktory, sa da rozvijat, ked uz chce skelet novy motor, tak by sa to dalo riesit, ze vo faze 1 pouzjijes stary motor a staru prevodovku a tym ziskas prostriredky na ine akviziicie a po odjazdeni generalkoveho ciklusu motora a prevodovky, tam das v ramci generalky novy powerpack, s tym treba ratat vsak pri vyvoji.. :wink: To iste s pridavnym pancierovanim, mas slusnu zakladnu ochranu, ak budes potrebovat pridavnu ochranu napr. pre misie tak ich kupis pre stroje pre misie, ak budes mat volne financne prostriedky tak ju kupis pre vsetky stroje, a mozes vyberat ci kupis ASPRO-H, Mexas, AMAP, L-VAS, Iron Wall, Breakwather, Dynu Dynas, NxERA, Noz, Duplet, K5, 4S24, jednoducho era, nera, composit, je toho mraky, ale mas podvozok na ktory mozes navesat 15 ton balistickej ochrany, ked to potrebujes...

Re: Technika pro budoucí AČR

Napsal: 23/11/2014, 00:07
od cover72
Pánové, myslete laskavě v souvislostech.

Nemůžete to hodnotit izolvoaně TTD. Jde i o logistiku a provoz.

Pointa motoru Perkins v T-72M4 je v tom, že je to powerpack, což znamená, že výměna je 20x rychlejší. Tohle je něco, co se Sověti neúspěšně snažili obšlehnout od NSR.

Problém s BMP-72 je v tom, že je žravé. To znamená méně tréningu v míru a více náklaďáků ve válce.

A to jsou velmi závažné minusy, rozumíte?

Re: Technika pro budoucí AČR

Napsal: 23/11/2014, 00:15
od skelet
Amen! Aby se tato předělávka vyplatila, tak by musela být na stejné úrovni jako Achzarit nebo Namer. Tedy vysoce odolné bojové vozidlo. Cokoliv níž jsou jen vyhozené peníze.

Re: Technika pro budoucí AČR

Napsal: 23/11/2014, 00:30
od Zemakt
Vypadá to, že jsme se moc nepochopili. Dle mého názoru je izraelska varianta priliš drahá a v základu né moc vhodná, navýšení bojové účinosti rovná se víc peněz. Penize nemáme. Budeli bojova efektivita potencionalnich befek umerna vynalozenym nakladum a pozadavkum, jsem pro Šakala. Samozřejmě pak zbyde na něco jiného

Re: Technika pro budoucí AČR

Napsal: 23/11/2014, 10:20
od klingy
Zemaktu Sakala som popisal hore, jednoducho s tym vozidlom bude viacej problemov nez uzitku, comu nasvedcuju vysledky vojskovych skusok... :roll: Ten motor Sakala tiez nieje nejaky setric paliva tabulkovy dojazd klesol na 400 km, realny este viacej, zvysok som popisal vyssie...

covere a skelete, mozme sa bavit o zravositi alebo nezravosti, kazdpodne kazde lepsie chranene vozidlo a tym padom tazsie, a je jedno ci to bude PUMA, CV 90 tak hodnota spotreby pojde hore, pretoze potebuje silnejsi powerpack... otazka je potom aky bude rozdiel medzi spotrebou CV 90 s 810 k motorom BMP-72 s 830 k ( 1000 k) motorom, a PUMY s 1000 K?

Ano z logistickeho hladiska je vymena powepeku do hodiny vyhoda...

Re: Technika pro budoucí AČR

Napsal: 23/11/2014, 10:43
od skelet
Již jsem to psal několikráte... pokud díky takové přestavbě dostaneme vozidlo, které bude na úrovni CV-90 nebo Pumy, a přitom bude za podobné peníze jako CV-90 (a klidně z přebytků), tak se taková přestavba neoplatí. Izrael díky takovým přestavbám dostal vozidla s unikátními vlastnostmi, které by nikde nesehnal. Tedy pokud za cenu přestavby získáme vozidlo se stejnou odolností jako má Namer nebo Achzarit, tak proti tomu nic nemám. Ale takové úrovně nedosáhneme tím, že korbu "zadeklujeme" plechem.

Re: Technika pro budoucí AČR

Napsal: 23/11/2014, 10:47
od klingy
Skelete to ale ja viem.. :-?

Re: Technika pro budoucí AČR

Napsal: 23/11/2014, 11:41
od Lord
Samozřejmě by se mělo postavit takové vozidlo, které odolá kanonům ráže 20 až 40 mm. Tank je proti nim odolný, a vydrží i víc, BVPT-72 "zadeklovat" dost silným plechem, spíše plátem :) Plus reaktivní ochrana.
Můžeme se inspirovat ukrajinským BMPT-64 http://www.globalsecurity.org/military/ ... mpt-64.htm
Hmotnost vozidla je 34,5 tun, tedy je lehčí než německá "Puma" (43 t s kompozitní pancéřováním AMAP) nebo ruský BMPT "Terminator" (48T), ale těžší než americký M2 Bradley (25 t), izraelský ACHZARIT má bojovou hmotnost 44 tun.
BMPT-64 je velmi originální, a zaslouží si pozornost, dokazuje, že dostat prvotřídní moderní vojenskou techniku lze s velmi omezenými finančními náklady, když je vůle a chuť k práci.

Pandur má ochranu na úrovni STANAG 2 takže ho rozstřílí i těžký kulomet.

Re: Technika pro budoucí AČR

Napsal: 23/11/2014, 12:15
od skelet
Co jsem si našel, tak BMPV-64 není žádný zázrak.. v případě protiminové ochrany nedosahuje ani normy STANAG 4569 úrovně 2 (pro miny), což odpovídá tomu "proklínanému Šakalovi". Mimochdem úroveň dva splňuje i logistický automobil jako je T815-7. Nejnovější německá Puma garantuje úroveň 4. A například modernizovaný Marder z přebytků úroveň 3... a Terminátora bych sem vůbec nepletl. Je to jiný druh vozidla.
Prostě výsledek není zaručený a nemusí odpovídat ceně..
edit: u šakala byla přepracovaná palivová soustava, take nedošlo u něj i k zmenšení objemu nádrží?

Re: Technika pro budoucí AČR

Napsal: 23/11/2014, 12:19
od Lord
To už pak spasíš jedině přídavným kompozitním pancéřováním, což ovšem něco stojí, takže k 35 tunám přihodit ještě 8 t navíc.

Re: Technika pro budoucí AČR

Napsal: 23/11/2014, 12:21
od skelet
Proti minám? Těžko.. k tomu musíš předělat korbu. Což znamená peníze navíc.. a nakonec jsme u překopávky a lá Achzarit :-?

Re: Technika pro budoucí AČR

Napsal: 23/11/2014, 12:38
od Alchymista
Zaistiť ochranu proti mínam u vozidla s "plochým dnom" znamená predovšetkým to ploché dno odstrániť a nahradiť...

Re: Technika pro budoucí AČR

Napsal: 23/11/2014, 12:44
od skelet
jak říká klasick "nic není nemožné Toyo..", ale za jaké peníze?

Re: Technika pro budoucí AČR

Napsal: 23/11/2014, 13:39
od rotaran
Vážení představy to jsou krásné a kolik by takové přezbrojení stálo?V procentech HDP ? Na to asi nikdy nebudou peníze :(

Re: Technika pro budoucí AČR

Napsal: 23/11/2014, 13:41
od Zemakt
edit: u šakala byla přepracovaná palivová soustava, take nedošlo u něj i k zmenšení objemu nádrží?
JJ, ty slavný nádrže v lítačkách byly odstraněny a nádrž přemístěna nevím kam.

Obrázek

Díky novému motoru a přes nárůst hmotnosti, by mělo mít nové befko vyšší poměr výkonu k hmotnosti. Dojezd klesl o 50 km, což by mělo být vcelku nepodstatné.

http://www.armadninoviny.cz/modernizova ... -skcz.html

Mne se to vcelku líbí, ale jestli by to opravdu stálo tolik co jsi nastínil, tak je to passsé