Stránka 3 z 3

Re: Čínský letecký průmysl

Napsal: 25/7/2022, 09:58
od Zemakt
To je spíš z nějakého filmu ne? A vypadá to jako vírník až na ten poháněnej rotor. A létá to vůbec?

Re: Čínský letecký průmysl

Napsal: 25/7/2022, 10:00
od Rase
V případě Číny je dost problém rozlišit co je reálný armádní vývoj, maketa nebo třeba školní projekt. Mám jenom tyhle fotky bez bližších informací.

Re: Čínský letecký průmysl

Napsal: 25/7/2022, 10:06
od skelet
phpBB [video]

Re: Čínský letecký průmysl

Napsal: 25/7/2022, 10:34
od Zemakt
Takže je vírník. Ty tyčky nastavují úhel listů rotoru. To mne hned napadlo Skelete :D

Re: Čínský letecký průmysl

Napsal: 26/7/2022, 10:11
od Alfik
Je to vírník. Modernější vírníky mají náhon rotoru, ale nadimenzovaný "jen" na pomoc při roztáčení rotoru při startu. Obvykle přes volnoběžku, méně obv. spojkou ovl. od pilota.
Díky tomu má rotor alespoň nějaké otáčky ihned a odstartuje "z fleku" :)

Mch. ten v tom Skeletově videu to měl evidentně taky, proto se mu rotor točil už když se rozjížděl :) Anebo tam asi filmaři pomohli svýma rukmamima :)

Re: Čínský letecký průmysl

Napsal: 26/7/2022, 10:25
od skelet
Přes spojku se myslím roztáčely i jedny z prvních vírníků od Ciervy
phpBB [video]

phpBB [video]


a zde jeden se špagátovým pohonem :)
phpBB [video]

Re: Čínský letecký průmysl

Napsal: 18/10/2022, 18:25
od Rase
Čínské ozbrojené síly verbují desítky britských pilotů

Čína naverbovala desítky bývalých britských vojenských pilotů, aby naučili čínské ozbrojené síly, jak porazit západní válečná letadla a helikoptéry v "hrozbě pro zájmy Spojeného království", odhalili úředníci. Jeden úředník uvedl, že asi 30 převážně bývalých pilotů stíhaček, ale také někteří piloti vrtulníků se nechalo zlákat ročním platem kolem 240 000 liber (6,8 mil Kč) a v současné době v Číně cvičí tamní vojenské piloty - což představuje "ohromující narušení bezpečnosti". Důstojník Královského letectva ve výslužbě řekl: "Páni... to je otřesné. Co si mysleli?" Peking se aktivně snaží verbovat jak aktivní tak i bývalé piloty nebo specialisty z RAF, ale i Královského námořnictva a Britské armády, stejně i personál z jiných západních zemí. Situace je tak vážná, že Obranná zpravodajská služba ministerstva obrany v úterý vydala "výstrahu před hrozbou", aby varovala sloužící a bývalý vojenský personál před podobnými přístupy. Ministr ozbrojených sil James Heappey řekl, že nábor britských pilotů pro výcvik čínských protějšků byl na ministerstvu obrany problémem "po řadu let". Personál, který již v Číně je, byl osloven a bylo jim doporučeno, aby v takové práci nepokračovali. Čína používá lovce hlav třetích stran, včetně společnosti se sídlem v Jižní Africe, aby se zaměřila na personál. Úředník jmenoval společnost jako Test Flying Academy of South Africa, ačkoli zdůraznil, že nemá žádné spojení s jihoafrickou vládou. Navzdory možnému poškození národní bezpečnosti se zdá, že Spojené království bylo bezmocné zastavit náborové programy nebo donutit bývalý personál, který přijal práci v Číně, aby se vrátil domů. Úředník uvedl, že se nemyslí, že by někdo porušil zákon o úředním tajemství – což by bylo trestným činem. Ministerstvo obrany uvedlo, že pracuje na tom, aby bylo pro Čínu mnohem těžší "lákat" britské vojenské talenty.

https://news.sky.com/story/chinas-armed ... s-12723395

0eac1011-f223-442c-81ba-6b9c25dad032.jpeg

Re: Čínský letecký průmysl

Napsal: 26/10/2022, 08:11
od Dzin
Je to sranda, že za těch cca 85 let se skoro nic nezměnilo a Číňané jsou přes veškeré svoje prohlášení o pokroku odkázáni na to, čerpat ze západních znalostí, pokud chtějí něčeho dosáhnout v rámci letecké války. Pokud to není jasné, narážím na Chennaulta. Pomalu se začínám utvrzovat v přesvědčení, že můj skepticismus ohledně čínských vojenský schopností je oprávněný.

Re: Čínský letecký průmysl

Napsal: 26/10/2022, 10:00
od Alfik
Dzin píše: 26/10/2022, 08:11 Je to sranda, že za těch cca 85 let se skoro nic nezměnilo a Číňané jsou přes veškeré svoje prohlášení o pokroku odkázáni na to, čerpat ze západních znalostí, pokud chtějí něčeho dosáhnout v rámci letecké války. Pokud to není jasné, narážím na Chennaulta. Pomalu se začínám utvrzovat v přesvědčení, že můj skepticismus ohledně čínských vojenský schopností je oprávněný.
Čína má už od zhr. 16. stol. z nějakého důvodu problém s invencí.
Vynalezli papír, čaj, střelný prach a co já vím co ještě, ale to všechno už dávno. Papír a čaj tak dávno, že to přisuzují mýtickému goauldovi jménem Žlutý císař, a střelný prach už někdy ve 12. nebo 13. století. Možná ještě dřív, já přesně nevím.
Jenže, někdy kdy my jsme měli renesanci, se Čína "zasekla". Od té doby postupuje víceméně podle hesla "doženeme a předeženeme - a co dál?", prostě jakmile dosáhnou toho, čeho dosáhl Západ, tak v dané věci přestanou cokoli dělat.
Je to vidět úplně na všem. Od klonování přes energetiku až po ty letadla.
Důvod neznám. Asi by nám to mohl vysvětlit nějaký sinolog :)
Možná to souvisí s dlouhodobou cílenou likvidací každého samostatně uvažujícího člověka. Když něco děláš už několik tisíciletí, musí se to zákonitě projevit. Dokonce i na genofondu... :)

Re: Čínský letecký průmysl

Napsal: 26/10/2022, 14:41
od seabee
Čínská celospolečenská "kádrová" politika už několik století vychází ze stejných zásad, jako pěstování žampiónů: Jak vystrčí hlavičku, tak šmik!

Re: Čínský letecký průmysl

Napsal: 26/10/2022, 16:23
od HONZIK11
Jak to sledují já,tak oni si stanovují cíle. Cíle dle vzoru a na ně se pak dotahuji. Kolikrát to jde šílené rychle všemi metodami,které byly zmíněny. Ale pak se to stopne. Jako by opravdu v tom centrálně řízeném systému chyběla invence a představivost.A jdou jenom po vzorech. U nás to bylo stejne. Protože embargo nás nutilo mít vyzkumny ústav na kliku od dveří. A řídili jsme se heslem ,dohnat a předehnat. K tomu druhému ale nikdy nedošlo. Než jsme dohnali bylo už pozdě na predehnani. A o tom je pořád dnešní Čína. Nicméně jsou už na takové úrovni,že si zanedlouho budou moci dovolit představivost. A pak bude zle.

Re: Čínský letecký průmysl

Napsal: 26/10/2022, 16:32
od seabee
HONZIK11 píše: 26/10/2022, 16:23 Jak to sledují já,tak oni si stanovují cíle.......
Čínské zákony požadují, aby při zakládání společných podniků se západní firmou, byly použité technologie zdarma, bezlicenčně uvolněny i pro určené čínské firmy - údajně jen pro vnitročínský trh. Takže např. za EU dotace a granty vyvinuté technologie, vynalezené lidmi, kteří za EU peníze vystudovali, dostanou Číňané zadarmo (západní firmy to moc nebolí, právě kvůli těm dotacím a grantům na technický rozvoj) a jak vidíme, s tím omezením vývozu se moc neobtěžují. Prostě vše podle Leninovy poučky: Kapitalisté nám prodají i ten provaz, na kterém je potom pověsíme!

Re: Čínský letecký průmysl

Napsal: 26/10/2022, 16:51
od HONZIK11
Toto řešíme s obchodními zástupci mých dodavatelů už desítku let. My je naučíme,oni nás pak podrezou kopii. A nemluvě o Viz . Cena za lodní dopravu. Vyrobili jste u nás,tak letos ,,jen ,,10x tolik za lodní kontejner odeslaný od nás. Německo svolilo k Hamburku právě kvůli tomu.
https://www.irozhlas.cz/zpravy-svet/nem ... 251340_jgr
Ale to jsme mimo téma.

Re: Čínský letecký průmysl

Napsal: 28/10/2022, 06:40
od KOLT
Čína v době, kdy my se pomalu chystali k objevitelským výpravám po světě, měla toto období už za sebou (a byla mnohem bohatší než Evropa). Jenže zatímco my jsme na základě této zkušenosti rozjeli mezinárodní obchod (a dobývání), který se stal velkou měrou základem našeho zbohatnutí, v Číně se úřednická vládnoucí vrstva zděsila vzrůstajícího bohatství a tím i moci obchodníků a další objevitelské výpravy zatrhla (ono slavné spálení flotily lodí). A od té doby je to pořád to samé – vládnou úředníci. A ti nikdy invencí netrpěli (leda ve vymýšlení lejster a regulací). On je vidět stejný vývoj poslední dobou i v Evropě, včetně těch důsledů :/

Re: Čínský letecký průmysl

Napsal: 1/11/2022, 21:11
od Rase
Čína hodlá na nadcházející letecké přehlídce Zhuhai 2022 odhalit svůj vývoj bojových vrtulníků nové generace. Design čínského stroje je ale velmi podobný prototypu amerického vrtulníku Sikorsky Raider-X...

313940397_5488158677904335_7644815840537545553_n.jpg

Re: Čínský letecký průmysl

Napsal: 24/2/2024, 20:39
od seabee
Čína poprvé představila svůj bitevní vrtulník Z-10ME v zahraničí, na Singapore Air Show. První vzlet vrtulníku proběhl v roce 2003, do výzbroje začal být uváděný v roce 2012 a v roce 2016 byl v neuvedeném množství údajně zavedený "do všech armádních leteckých jednotek" Lidové osvobozenecké armády Číny. Konstrukce byla realizovaná ve spolupráci s ruským výrobcem Kamov a také nepovoleným vývojem z motorů P&W Canada PT-6C a reduktorů Agusta Westland, deklarovaných při nákupu jako pro civilní účely. Jde se jen dohadovat, do jaké míry byly inspirací americké AH-1 Cobra, ztracené nebo ponechané ve Vietnamu - každopádně je v roce 1988 chtěli Číňané od USA koupit a hotový kontrakt byl ze strany USA zrušený po událostech na náměstí Tchien-an-men. Ze stejného důvodu ale nechtěli po roce 1990 dodat Číně své Mil Mi-24 ani Rusko a Bulharsko.
Základní TTD (pro představu v závorce AH-64):
MTOW: 7 000 kg (10 000 kg)
Pohon: 2 x 930-957 kW ( 2 x 1 409 kW - od roku 1990)
Průměr nosného rotoru: 12 m (14,63 m)
Výzbroj: 1 x 23 mm kanón PX-10 /kopie Grjazev-Šipunov GŠ-23/, nebo 1 x 25 mm kopie kanónu M242 Bushmaster.
c37bc3ec-85123d88d2e03636998ec9bc790e82d3.jpg