OSSR - výběr nového kolového BVP

Odpovědět
Hall
podpraporčík
podpraporčík
Příspěvky: 273
Registrován: 30/10/2018, 23:31

Re: Obrněný transportér pro OSSR

Příspěvek od Hall »

Nemáš pravdu, arten. V roku 2015 bola na výstave DSEI predstavená verzia AMV XP IFV s maximálnou bojovou hmotnosťou 32t a užitočným zaťažením 15t. Podvozok mal upravené zavesenie a drive line.
Uživatelský avatar
Vestly
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 836
Registrován: 26/1/2015, 17:43

Re: Obrněný transportér pro OSSR

Příspěvek od Vestly »

arten píše:Kým tu budeš drať klávesnicu, pozri si prosím ťa oficiálny materiál MO, dobre? Priznali už max. nosnosť 28 ton.
AMV 35 - nemá, vymýšľaš si. Má podľa všetkých zdrojov max. 30t. Čo Vydra nemá... (pre tvoju info - AMV 35 malo presne kvôli hmotnosti (veže) znížené pancierovanie - aj spredu na Lvl. 4. Už som tu postoval, aj zdroj)
Malo minimalne 30t a bolo vybavene starsim 480hp motorom (co tiez obmedzuje maximalnu vahu kvoli mobilite) zatial co Vydra ma 600hp (20%+ rozdiel). Povedali, ze ma Vydra maximalnu bojovu hmotnost 28t, to vsak neznamena, ze to je aj maximalna nosnost podvozku.
arten píše:Pozri si nemeckú ponuku (dával som ju na Palbu ja sám 2x).
Čo sa týka otázky- majú taký priemysel ako my?
Tak by si to sem mohol dat aj 3. krat.
K tomu priemyslu, v Slovinsku sa vyrabali Patrie vo firme, ktora povodne montovala chladnicky. Urcite by sa nieco podobne naslo aj v Lotyssku.
arten píše:Ak sa schvália Vydry - tak to príde - čísla nepustia (doštuduj si Plán vyzbrojovania 2030)...

Mam taky pocit, ze pridu akurat ufrflane blogy od nasich "bezpecnostnych analytikov"..
Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5057
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: Obrněný transportér pro OSSR

Příspěvek od Juraj Tichý »

arten píše:
Vestly píše:Cakal som, ze po tom tvojom fiasku s F-16 a tvojim mottom "co kvoli nim zrusime" (ocividne nic :D ) ta podobne komenty prejdu.
Ak sa schvália Vydry - tak to príde - čísla nepustia (doštuduj si Plán vyzbrojovania 2030)...
Čo príde? Na Vydry je v plane modernizácie do 2030 schválených 417mil€. Toľko sa ide aj minúť. (spolu s úpravami infraštruktúry a nákupu PTRS III. generácie)
Pričom na modernizácia infraštruktúry pre potreby mechanizovanej brigády je zvlášť ešte vyčlenených 35,5mil€ (2018-2025)
A projekt P1-3 Protitankové systémy - projekt rieši prezbrojenie ozbrojených síl protitankovými raketovými kompletmi novej generácie a zabezpečenie zásob protitankových raketových striel na vedenie bojovej činnosti OS SR. Spolu za 73,7mil€
arten píše: Juraj (ak sa tak naozaj voláš teda) čo z textu "Lukáš neodrátal DPH" si nepochopil? :D
Mávaš tu armyguide, namiesto toho aby si si vygooglil z poľských zdrojov presné znenie kontraktu?? Zaberie to 10 sekúnd. Je to samozrejme systémová cena (a samozrejme - lacnejšia ako u nás, lebo infraštruktúru už majú).
Áno volám sa tak. Bývam v Bratislave. Mám 187cm a vážim 85kg. Chceš ešte niečo vedieť? Číslo topánok? Počet detí?
Možno by si teraz mohol ozrejmiť svoju identitu ty?
Ja som si vygooglil ceny a vyšli mi bez DPH také ako potvrdil Lukas. Ale keď si s ním v kontakte, môžeš ho požiadať, aby informácie na AN dal do poriadku a uviedol, že uvádzal ceny s DPH. Lebo on jednoznačne uviedol, že cena za Vydru je v poriadku.
arten
7. Major
7. Major
Příspěvky: 2707
Registrován: 10/3/2010, 01:30

Re: Obrněný transportér pro OSSR

Příspěvek od arten »

Hall píše:Nemáš pravdu, arten. V roku 2015 bola na výstave DSEI predstavená verzia AMV XP IFV s maximálnou bojovou hmotnosťou 32t a užitočným zaťažením 15t. Podvozok mal upravené zavesenie a drive line.
Zaujímave. A v čom nemám pravdu?


Vestly vyhráva hoax dňa :mrgreen:
Vestly píše:Povedali, ze ma Vydra maximalnu bojovu hmotnost 28t, to vsak neznamena, ze to je aj maximalna nosnost podvozku.
Hej a čo to teda znamená? :rotuj: Vestly čítal si niekedy u nejakého vozidla pojem "maximálna bojová" hmotnosť a ešte nejakú inú maximálnu? Lebo uvádza sa normálna a maximálna a to je to čo uviedli.
Storry je veľmi jednoduchá - niekedy od priemyselných dní už v kuloároch kolovali skutočné TTD BOV 8x8. Ministerstvo napriek tomu všade na všetkých prezentáciách tvrdilo že "bojová hmotnosť" je 28 ton. Nie je. Minulý týždeň boli donútení priznať vo vládnom materiáli skutočné parametre - normálna bojová 25 (plávateľnosť), maximálna 28.

Napriek tomu sa tu objaví niekto, kto bude prekrúcať realitu, zo vzduchu fabulovať nejaké konštrukcie, o existencii nejakej inej maximálnej hmotnosti, pri ktorej vozidlo (nevedno prečo) už nemôže bojovať a ktoré - ani nemajú žiadnu oporu v materiáli samotného MO!

Rovnako ako Juraj, ktorý namiesto toho aby si vygooglil toto:
https://wpolityce.pl/polityka/169364-mo ... -rosomakow
a
napr. info o vežiach, ktorá je napr. hneď na poľskej wiki:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Rosomak_( ... ancerzony)

tj, originálne zdroje k téme,
začne zahmlievať nekorektnými údajmi z armyguide - kde dokonca zmieša dva kontrakty, v tom o ktorom sa tu bavíme tam dokonca ani cena nie je, nekorektne odráta DPH (lebo z platforiem, nie z celých vozidiel) a napriek tomu tu ešte tvrdí, že trafil ceny ako Lukáš. Pričom ale netuší aké ceny uvádza Lukáš (a vlastne ani prečo by práve jeho ceny mali byť relevantné, lebo je Poliak?).

Blahoželám páni! Presne tak funguje propaganda. :up:

(mimochodom, k tomu Lukášovi teda: v minulosti uvádzal pre KBWP mierne iné ceny (9,6 mil Zl.) a pomýlil si trochu aj kurzy. Ale - keď k tej cene platformy z toho tendra 1 mil € - ktorú som tu uviedol, prirátaš 23% DPH a cenu veže - tak si zhruba na jeho cenách. To je to kde spravil chybu.)

Ale pokračujme v zahmlievaní teda. Aj v článku sa píše o "ťažkej brigáde" aj experti SSPI hovoria o ťažkej brigáde, aj ministerstvo financií hovorí o ťažkej brigáde, ja to tu vypisujem asi pol roka, ale Juraj tu dá - úplne iné programy. Problém solved! :rotuj:
Hall
podpraporčík
podpraporčík
Příspěvky: 273
Registrován: 30/10/2018, 23:31

Re: Obrněný transportér pro OSSR

Příspěvek od Hall »

@ arten
Mýliš sa v domnienke, že údajne podľa "všetkých zdrojov" je 30t hmotnostný limit AMV35.

Napriklad taký zdroj z BAE Systems to vidí na 32t:
https://www.baesystems.com/en/feature/land-400

"The AMV35's compelling affordability is a reflection of its constrained 32 tonne Gross Vehicle Mass"

V rovnakom odkaze sa píše, že hmotnosť AMV35 v konfigurácii pre Austráliu mal približne 30t. Vestly nešíri hoax, konštruktér môže nevyužiť celú nosnosť podvozka napr. v záujme dodržania požadovaného power to weigth parametra..
Hall
podpraporčík
podpraporčík
Příspěvky: 273
Registrován: 30/10/2018, 23:31

Re: Obrněný transportér pro OSSR

Příspěvek od Hall »

Dovolím si jednu špekuláciu.

Ak by som nahrádzal časť najdôležitejšej pozemnej bojovej platformy v armáde, určite by som chcel, aby tá nová bola vo všetkom najlepšia. Alebo lepšia. Alebo, trochu realistickejšie, aby zostali zachované všetky súčasné taktické výhody a zlepšili sa slabiny. Zvyšok (napr. pohyblivosť) by mal byť minimálne na súčasnej úrovni.

BVP-2 má pri hmotnosti 14t a výkone 220kW cca 15,7 kW/t. Povedzme, že okrúhlych 16 kW/t by vyzeralo primerane. Aktuálne najvýkonnejší motor pre AMV XP má 450 kW, z ktorých by vychádzala maximálna (bojová) hmotnosť 28t :)
Uživatelský avatar
Zemakt
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 11760
Registrován: 28/8/2008, 11:14
Bydliště: Cheb

Re: Obrněný transportér pro OSSR

Příspěvek od Zemakt »

Srovnávat pásy s kolevou technikou? To snad nemůžete myslet vážně. A nebo vlastně asi ano vid “těžká brigáda”. Originální.
ObrázekObrázek

"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
arten
7. Major
7. Major
Příspěvky: 2707
Registrován: 10/3/2010, 01:30

Re: Obrněný transportér pro OSSR

Příspěvek od arten »

Hall píše:@ arten
Mýliš sa v domnienke, že údajne podľa "všetkých zdrojov" je 30t hmotnostný limit AMV35.

Napriklad taký zdroj z BAE Systems to vidí na 32t:
https://www.baesystems.com/en/feature/land-400

"The AMV35's compelling affordability is a reflection of its constrained 32 tonne Gross Vehicle Mass"

V rovnakom odkaze sa píše, že hmotnosť AMV35 v konfigurácii pre Austráliu mal približne 30t. Vestly nešíri hoax, konštruktér môže nevyužiť celú nosnosť podvozka napr. v záujme dodržania požadovaného power to weigth parametra..
Hall, je to jeden zdroj aj keď solídny (ale zase marketingový) a vidím tam rozpor - aj on hovorí o hm. 30 ton (a je to ďalší zdroj, ktorý potvrdzuje, že musela byť redukovaná ochrana na Lvl.4.) v tom zmysle tvrdenie o 32 tonách vyzerá divne. AMV 35 bola robená práve pre austr. tender. XP má mať 30 a pri nej niektoré zdroje uvádzajú možnosť zvýšenia až na 32t. AMV 35 bola tiež len hybrid - AMV/AMV XP, pretože austrálska vláda výslovne požadovala už zavedenú konštrukciu a tak z XP mohli použiť "fičúrky" len v obmedzenej miere, ale nové nápravy nie.

V každom prípade pre našu debatu je to jedno - Vestlyho hoax, je postavený na vode a v rozpore so všetkými informáciami...
Uživatelský avatar
Vestly
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 836
Registrován: 26/1/2015, 17:43

Re: Obrněný transportér pro OSSR

Příspěvek od Vestly »

arten píše:Hej a čo to teda znamená? :rotuj: Vestly čítal si niekedy u nejakého vozidla pojem "maximálna bojová" hmotnosť a ešte nejakú inú maximálnu? Lebo uvádza sa normálna a maximálna a to je to čo uviedli.
Storry je veľmi jednoduchá - niekedy od priemyselných dní už v kuloároch kolovali skutočné TTD BOV 8x8. Ministerstvo napriek tomu všade na všetkých prezentáciách tvrdilo že "bojová hmotnosť" je 28 ton. Nie je. Minulý týždeň boli donútení priznať vo vládnom materiáli skutočné parametre - normálna bojová 25 (plávateľnosť), maximálna 28.
Maximalna bojova hmotnost znamena kolko bude dane vozidlo maximalne vazit so vsetkou vezenou municiou, palivom, zasobami, atd. Urcite to neoznacuje maximalnu nosnost podvozku :roll:.
arten píše:Napriek tomu sa tu objaví niekto, kto bude prekrúcať realitu, zo vzduchu fabulovať nejaké konštrukcie, o existencii nejakej inej maximálnej hmotnosti, pri ktorej vozidlo (nevedno prečo) už nemôže bojovať a ktoré - ani nemajú žiadnu oporu v materiáli samotného MO!
Kto sa tu kazdy druhy den ohana "overenym" info typu jedna pani povedala a na ich zaklade siri rozne konspiracie? :D Ja alebo ty?
arten píše:Hall, je to jeden zdroj aj keď solídny (ale zase marketingový) a vidím tam rozpor - aj on hovorí o hm. 30 ton (a je to ďalší zdroj, ktorý potvrdzuje, že musela byť redukovaná ochrana na Lvl.4.) v tom zmysle tvrdenie o 32 tonách vyzerá divne. AMV 35 bola robená práve pre austr. tender. XP má mať 30 a pri nej niektoré zdroje uvádzajú možnosť zvýšenia až na 32t. AMV 35 bola tiež len hybrid - AMV/AMV XP, pretože austrálska vláda výslovne požadovala už zavedenú konštrukciu a tak z XP mohli použiť "fičúrky" len v obmedzenej miere, ale nové nápravy nie.
Arten, divne to moze vyzerat iba neznalemu cloveku, ktory nepozna rozdiel medzi gross vehicle weight a combat weight :razz: v jednom je zaratana posadka a v druhom nie :wink:
arten
7. Major
7. Major
Příspěvky: 2707
Registrován: 10/3/2010, 01:30

Re: Obrněný transportér pro OSSR

Příspěvek od arten »

Vestly zaujímavé je, že všetky moje "konšpirácie" sa jedna za druhou potvrdzujú - aj Lvl. 3 sa potvrdil, aj Max. hmotnosť. Už to je vonku, že dáta sú z Konštrukty.
Ale tebe nevadí, že ministerstvo klamalo, keď na všetkých prezentáciách tvrdilo, že "bojová hmotnosť" je 28t - aj keď je 25t - do tejto hmotnosti vie vozidlo plávať a plniť bojové úlohy pre ktoré bolo skonštruované.
Ty sa ešte aj teraz snažíš dezinterpretovať čo už bolo MO nútené priznať - max. nosnosť je 28t, a nič na tom nezmení označenie "max. bojová hmotnosť." Pričom varíš zo vzduchu - žiadne iné dáta MO pre max. nosnosť neuviedlo. A ešte aj tie definície si cucáš s prsta: gross weight je celková hmotnosť, combat weight je bojová hmotnosť (vrátane posádky, paliva a munície).
Alebo tvoje "v jednom je zaratana posadka a v druhom nie" znamená, že Vydra pláve - ale bez posádky? Ups! :rotuj:
Agent ministerstva, alebo lobista sponzorov SNS by sa nesprával inak. Ale neuhráte to chlapci. :razz:
Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5057
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: Obrněný transportér pro OSSR

Příspěvek od Juraj Tichý »

Arten: ty si z dokumentov vyberas co sa ti paci.
Je tam udaj 28.000kg ako maximalna bojova hmotnost a ty si to preformulujes, ako maximalne mozne zatazenie podvozku a vozidla ako takeho.
Pritom slovne spojenie pre oznacenie tebou chapanej maximalnej hmotnosti je najvacsia pripustna hmotnost vozidla (mimochodom, este som nevidel aby vozidlu sadla najvacsia pripustna hmotnost na cele tisicky :lol: ale ved budis )

A potom, v tom istom dokumente je informacia, ze vozidlo moze byt vybavene dodatocnou ochranou stanag L4 a L5. A tvrdis, ze to je klamstvo a ze sa to neda, lebo maximalna hmotnost je spomenutych 28t.
A vo vlastnej bohorovnosti nedokazes pochopit, ze si len zase nieco zle pochopil. Proste zhodnotis, ze ta druha informacia je klamstvo, lebo ti to tak vyhovuje.
arten
7. Major
7. Major
Příspěvky: 2707
Registrován: 10/3/2010, 01:30

Re: Obrněný transportér pro OSSR

Příspěvek od arten »

Juraj, toto už je trápne. Sám Hoľko na tlačovke prezentoval, že ak dáme na Vydru pancierovanie Lvl. 5 - tak hmotnosť stúpne na 33 ton... :rotuj:

No a teraz tu experti vysvetlite:
- prečo by "maximalna bojova hmotnost 28t" (ktorú MO priznalo. Lebo muselo.) mala byť iná, ako "nosnosť." V čom by akože mal byť ten rozdiel.
- prečo žiadne iné dáta MO pre max. nosnosť neuviedlo.
(fyi: to nie že z "materiálu si vytiahnem" - to čo tu píšem asi pol roka pred publikovaním materiálu vychádza z info že max. nosnosť je 28t. Konkrétne: "maximálna z pohľadu nosnosti" )

A potom môžete obaja vysvetliť, akože vám nevadí, že MO asi rok klamalo, keď vydávalo za "bojovú hmotnosť" 28t. Keď už dnes vieme, že je 25t. To je v poriadku, nevadí vám to, hej?
A nevadí vám ani, že v celom procese obstarania BOV 8x8 MO klame "jako kdyš tiskne" - o obstarávaní, o vývoji, o parametroch, o nemcoch, o cene... V žiadnom inom nákupe neklamali tak ako v tomto. To je OK? :wink:

Ako hovorím - (podpis pod čiarou) :wink:
Uživatelský avatar
Arthur
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2249
Registrován: 26/9/2017, 21:52

Re: Obrněný transportér pro OSSR

Příspěvek od Arthur »

To je žrádlo aj tu (lobisti, agenti, chlebodarcovia...) na AN pri podobnej téme padajú prirovnania napr. ako vyjst zo sprchy a dat si tyzdnove ponozky a osrate trenky :mrgreen:

No hlavne, že sa vôbec jedna a druhá strana "počúvame" a ani tá tretia paradoxne nezainteresovaná (neutrálna) nezostáva pozadu... :rotuj:
Úprimná požiadavka vodiča BVP-2 z reportáže ČT24 z 27. 12. 2018, ktoré malo nahradiť viac ako 200 nových obrnencov: "dufam, to bude zmena k lepšiemu, že tam bude aspoň topení pro osádku pretože tam nie je vôbec nic, v lete je tam strašný vedro a v zime strašná zima"
Uživatelský avatar
Arthur
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2249
Registrován: 26/9/2017, 21:52

Re: Obrněný transportér pro OSSR

Příspěvek od Arthur »

Osem okruhov problémov s Vydrou
zdroj: https://www.facebook.com/PavelMackoSpol ... __tn__=K-R
Generál Pavel Macko píše:Osem okruhov problémov s Vydrou

Modernizácia OS SR a nákup novej techniky sú viac než potrebné a rozhodne ich nespochybňujem. Ozbrojené sily boli 25 rokov "podvyživené" a dnes majú väčšinu techniky absolútne zastaranú a navyše veľká časť techniky je nefunkčná alebo funguje len s problémami. Modernizáciu je treba robiť systémovo, transparentne a so zohľadnením skutočných priorít, ktoré naše ozbrojené sily majú a to vo vzťahu k zaručovaniu našej obrany aj vo vzťahu ku spojencom.

Aj napriek zvýšeným obranným rozpočtom v najbližších rokoch si nemôžeme dovoliť "premrhať" alebo neefektívne použiť ani jedno euro a to hneď z dvoch dôvodov. Po prvé kvôli dôvere občanov. Zvýšené obranné rozpočty v najbližších rokoch sú dôležité a potrebné, ale skladajú sa na ne všetci občania, ktorí by si vedeli predstaviť použitie týchto peňazí aj na iné dôležité veci. Preto tí, ktorí zabezpečujú revitalizáciu a modernizáciu našej armády by mali konať tak, aby o ich úmysloch a postupoch neboli ani tie najmenšie pochybnosti. Po druhé, ani zvýšené rozpočty neumožňujú v plnom rozsahu zmazať dlh v našej obrane za uplynulé roky ani úplne pokryť všetky skutočné potreby, aby sme mali plne fungujúce, dobre vybavené a vycvičené ozbrojené sily, schopné plniť všetky zákonné úlohy. Musíme preto vyberať priority a každé jedno euro použité neefektívne bude chýbať niekde inde.

Vozidlo BOV 8x8 Vydra je rozhodne dobrý bojový stroj, ktorý by bol v porovnaní so súčasnou technikou OS SR jednoznačne veľkým skokom dopredu. Takto ale otázka vôbec nestojí, lebo čokoľvek, čo by sme kúpili bude lepšie ako to, čo (ne)majú vojaci k dispozícii teraz.My predsa obstarávame na desiatky rokov dopredu a nikto nám nedovolí toto rozhodnutie po pár rokoch "upgradovať". Zásadná otázka je v tom, že či to, čo ideme nakupovať je skutočne tým a v takej konfigurácii, čo najviac potrebujeme a či ideme túto techniku obstarávať za rozumnú cenu.

V rámci medziretortného pripomienkového konania strana Spolu uplatnila celý rad pripomienok. Tou najhlavnejšou bolo, vzhľadom na rozsah nedostatkov a potrebu rozsiahleho doplnenia informácií, súčasný materiál nepredložiť na rokovanie Bezpečnostnej rady a vlády SR a komplexne ho prepracovať a znova predložiť do medzirezortného pripomienkového konania. Materiál nespĺňa základné požiadavky na obsah a úplnosť materiálov predkladaných na rokovanie vlády SR na prijatie tak zásadného rozhodnutia, ako je schválenie postupu prezbrojenia časti ozbrojených síl SR jedným z hlavných druhov bojovej techniky. Materiál nespĺňa ani požiadavky, ktoré si na uvedený projekt stanovila samotná vláda SR vo svojom uznesení č. 537/2017 z 15. novembra 2017.

Osem zásadných otázok/požiadaviek k návrhu na Obstaranie BOV 8x8 Vydra, ktoré by mala vláda SR jednoznačne zodpovedať skôr než prijme rozhodnutie o obstaraní tohto nákladného zbraňového systému:

1) Doplniť do materiálu úplnú informáciu o tom, či bol skutočne vykonaný originálny výskum a vývoj a v akom rozsahu, alebo išlo len o zákaznícke prispôsobenie (konfiguráciu). Upresniť, či najdôležitejšie pôvodné riešenia a zmena konfigurácie už boli vykonané v rámci pripravovanej spolupráce s Poľskou republikou alebo sú skutočne výsledkom nového pôvodného výskumu a vývoja, ako sa uvádza v materiáli.

2) Doplniť podrobné ekonomické a ekonomicko-odborné porovnanie pôvodného projektu „Scipio“, vypracovaného v súčinnosti s Poľskou republikou na báze licenčnej verzie vozidla Patria (Rosomak) a navrhovaného riešenia „Vydra“. Vzhľadom na to, že integrácia zbraňovej veže Turra podľa dostupných informácií nebola v skutočnosti výsledkom vývoja „nového“ bojového vozidla, ako sa uvádza v predloženom materiáli MO SR, ale integrácia tejto veže do vozidla Patria bola už vykonaná v rámci projektu Scipio, je potrebné komplexne a položkovito porovnať, v čom sa líšia verzie Scipio a Vydra. Rovnako je potrebné predložiť analýzu, čo spôsobilo zmenu ceny projektu, z akého dôvodu to bolo nutné a podrobne vyčísliť tento cenový rozdiel.

3) Doplniť podrobnú ekonomickú a cenovú analýzu výhodnosti navrhovaného riešenia vrátane vyčíslenia výšky investičných stimulov a nákladov na vytvorenie pracovných miest.

4) Doplniť podrobnú informáciu o duševnom vlastníctve, ktoré by malo byť výsledkom údajného výskumu a vývoja nového bojového vozidla. Kto je autorom a vlastníkom duševného vlastníctva a priemyselných práv a či tieto sú nespochybniteľné, či sú vo výlučnom vlastníctve alebo spoluvlastníctve Slovenskej republiky alebo subjektu na území SR a či garantujú možnosť neobmedzeného exportu do tretích krajín.

5) Doplniť podrobnú informáciu o skutočnej konfigurácii bojového vozidla pre sériovú výrobu. Je potrebné uviesť, či na túto konfiguráciu boli vypracované záväzné technické podmienky a výrobná dokumentácia a či jednotlivé skúšky boli vykonané na takejto konfigurácii. Uvedené má zabezpečiť opakovateľnosť výroby a garanciu parametrov obstarávanej techniky.

6) Doplniť podrobnú informáciu o spôsobe stanovenia ceny za obstarávanú techniku a jej viazanosť na stanovené technické podmienky a výrobnú dokumentáciu.

7) Doplniť jednoznačnú a podrobnú informáciu o tom, či obstarávaná technika je určená na splnenie medzinárodného záväzku SR na poskytnutie kompatibilnej ťažkej mechanizovanej brigády alebo len na realizáciu národných potrieb obranných spôsobilostí a či je táto technika plne kompatibilná s požiadavkami NATO.

8) Doplniť informáciu o tom, či použitý zbraňový systém (30 mm kanón), je plne kompatibilný so štandardami NATO vrátane zameniteľnosti munície, alebo ide o regionálny nekompatibilný variant a či tento zbraňový systém garantuje perspektívne využívanie na najbližších 20-30 rokov.
----------------
Ďalšie podrobnejšie pripomienky budú okomentované v nasledujúcich článkoch. Ak Vás toto zaujalo, zdieľajte a sledujte pokračovanie. Želám všetkým úspešný týždeň
Úprimná požiadavka vodiča BVP-2 z reportáže ČT24 z 27. 12. 2018, ktoré malo nahradiť viac ako 200 nových obrnencov: "dufam, to bude zmena k lepšiemu, že tam bude aspoň topení pro osádku pretože tam nie je vôbec nic, v lete je tam strašný vedro a v zime strašná zima"
Uživatelský avatar
Rase
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 13433
Registrován: 11/2/2010, 16:02
Bydliště: Prostějov

Re: Obrněný transportér pro OSSR

Příspěvek od Rase »

vložil jsem ti tam ten text jako citaci, pro případ že někdo nemá FB nebo pokud by byl článek smazán :)
Obrázek

"Účelem života není být šťastný. Účelem života je být užitečný, čestný a soucitný"
Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5057
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: Obrněný transportér pro OSSR

Příspěvek od Juraj Tichý »

Dobre otazky, ktorych pravdive zodpovedanie by mohlo priniest klud.

Okrem cisla 8, rad by som vedel, ktory kanon je standardizovany NATO, kedze nie je pravda, ze 30x173 je v NATO standardom pre vsetky krajiny. A dokonca bude pomaly ale isto, tento rozmer opustany smerom k 35mm a 40mm.
Uživatelský avatar
Vestly
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 836
Registrován: 26/1/2015, 17:43

Re: Obrněný transportér pro OSSR

Příspěvek od Vestly »

arten, tak co sme to nakoniec museli zrusit kvoli "vysokej cene" F-16? Taketo konspiracne keci mas ustavicne (vid. posledna veta tvojho prispevku). Osobne ich vacsinou ignorujem, kedze som si po nejakej dobe zvykol na tvoju politicku agitku.

BAE jednoznacne hovori, ze maximalna vaha AMV 35 je 32 ton (vratane posadky, municie atd.), zatial co samotna vaha vozidla je 30 ton. Vydra ma v momentalnej verzii 28 ton. Ked na nu daju 5 ton panciera, tak ju oznacia napr. Vydra M1 (ako nasi susedia), ktora bude mat tabulkovo bojovu hmotnost 33 ton. Myslim, ze to nie je az tak tazky koncept na pochoponie. :roll:
Arthur píše:Osem okruhov problémov s Vydrou
zdroj: https://www.facebook.com/PavelMackoSpol ... __tn__=K-R
Tiez suhlasim so vsetkym okrem 8.
Prechadzat na iny 30mm kanon je momentalne nezmyselne. Mali by pockat ako Nemci/Francuzi poriesia 35/40 mm a nasledne od nich nakupit licenciu.
arten
7. Major
7. Major
Příspěvky: 2707
Registrován: 10/3/2010, 01:30

Re: Obrněný transportér pro OSSR

Příspěvek od arten »

Vestly, a už máme r. 2025? :lol:
To nie su žiadne agitky, to je že ovladam matematiku 1. triedy ZŠ, ktoru ty zjavne nie. 25t + 5 t = 30t. Čo je o 2t. viac ako ma max. unosnosť Vydry, ktora je 28 t. :wink: (ťažké na "pochoponie?")
Juraj Tichý píše: Okrem cisla 8, rad by som vedel, ktory kanon je standardizovany NATO, kedze nie je pravda, ze 30x173 je v NATO standardom pre vsetky krajiny. A dokonca bude pomaly ale isto, tento rozmer opustany smerom k 35mm a 40mm.
Žiaden náboj strednej ráže nie je "štandardizovaný" v zmysle normy, ale práve 30x173 je štandardizácii najbližšie - je preň spracovaný STANAG. Pointa je, že všetky vých. krajiny NATO, keď zavádzajú novú výzbroj, prechádzajú z 30x165 na 30x173 - Poľsko, Česi, Rumuni, Chorváti, Slovinci.
S prechodom na vyššiu ráž sa dá len súhlasiť - ale nie Ruskú...
Naposledy upravil(a) arten dne 5/11/2018, 21:37, celkem upraveno 1 x.
niko
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4133
Registrován: 25/11/2016, 10:42

Re: Obrněný transportér pro OSSR

Příspěvek od niko »

arten píše:Vestly, a už máme r. 2025? :lol:
Arten rozumiem spravne, ze tu mienis obhajovat tu uletenost, ze 2025 budeme vyradzovat F-16 ? :roll:
arten
7. Major
7. Major
Příspěvky: 2707
Registrován: 10/3/2010, 01:30

Re: Obrněný transportér pro OSSR

Příspěvek od arten »

niko píše:
arten píše:Vestly, a už máme r. 2025? :lol:
Arten rozumiem spravne, ze tu mienis obhajovat tu uletenost, ze 2025 budeme vyradzovat F-16 ? :roll:
Zdá sa mi to celkom reálny scenár. Uvidíme.
Odpovědět

Zpět na „Obrněná technika a dělostřelectvo“