Stránka 25 z 78

Re: Vývoj a aerodynamická koncepce letounu Saab JAS 39 Gripe

Napsal: 19/5/2014, 10:24
od Skeptik
jersey.se píše:Zákulisní informace: Švýcarsko si Gripeny patrně nekoupí, ale pronajme. Už se o tom jedná... :roll:
Skvělý způsob jak obejít "demokraticky projevenou vůli lidu" :razz:

Re: Vývoj a aerodynamická koncepce letounu Saab JAS 39 Gripe

Napsal: 19/5/2014, 10:47
od jersey.se
To není. Referendum bylo o nákupu, tedy spíš způsobu financování. Vůli k určité strategické doktríně projevilo voličstvo v jiném hlasování a v dalším k tomu dostane příležitost rovněž. Pokud by voliči ve Schweizu získali podezření že jsou obcházeni... no jak bych to řek. Ve Schweizu se ještě pořád bojí parlament ozbrojených voličů a ne naopak, jak je tomu v EU.

Re: Vývoj a aerodynamická koncepce letounu Saab JAS 39 Gripe

Napsal: 19/5/2014, 15:47
od Mike
Podle toho co jsem četl, je Gripen pro Švýcarsko mrtvým projektem. Údajně nepřipadá do úvahy ani pronájem.

Re: Vývoj a aerodynamická koncepce letounu Saab JAS 39 Gripe

Napsal: 22/5/2014, 21:47
od jersey.se
To záleží kdo to píše. Uvidíme.

Re: Vývoj a aerodynamická koncepce letounu Saab JAS 39 Gripe

Napsal: 26/5/2014, 23:00
od jersey.se
Tak věci se zatím mají tak, že 340 mil. CHF vyčleněných na modernizaci armády se vrací zpět do státní pokladny. Jinými slovy místo Gripenů nebude ani Rafale, ani olétané Typhoony, které EU Švýcarsku rázem nabízí za až podezřele nízkou cenu. Co bude? F-5 se postupně přesunou do muzea, protože jejich provoz stojí pomalu víc než nákup nové techniky a až se tam přesunou... Něco se koupí. Švýcarsko si ještě může dovolit komplikovanější řešení. Pořád vyjde zemi levněji když něco zkomplikují svobodní a sebevědomí voliči, kterých se politici "bojí"...

Re: Vývoj a aerodynamická koncepce letounu Saab JAS 39 Gripe

Napsal: 27/5/2014, 16:39
od Skeptik
Tak věci se zatím mají tak, že 340 mil. CHF vyčleněných na modernizaci armády se vrací zpět do státní pokladny. Jinými slovy místo Gripenů nebude ani Rafale, ani olétané Typhoony, které EU Švýcarsku rázem nabízí za až podezřele nízkou cenu. Co bude? F-5 se postupně přesunou do muzea, protože jejich provoz stojí pomalu víc než nákup nové techniky a až se tam přesunou... Něco se koupí. Švýcarsko si ještě může dovolit komplikovanější řešení. Pořád vyjde zemi levněji když něco zkomplikují svobodní a sebevědomí voliči, kterých se politici "bojí"...
Jersey, nezapomněl jsi náhodou na 26 F-18C a 6 F-18D? :)
Výrazně větší letecká síla než 14 Gripenů nejmenované země o něco větší velikosti. :mrgreen:

Re: Vývoj a aerodynamická koncepce letounu Saab JAS 39 Gripe

Napsal: 27/5/2014, 20:09
od jersey.se
Tak na ně jsem nezapomněl, ale sami Švýcaři o nich evidentně valné mínění nemají. K hotovosti se prostě moc nehodí, jak prokázal nedávný incident. :eek:

Re: Vývoj a aerodynamická koncepce letounu Saab JAS 39 Gripe

Napsal: 27/5/2014, 21:26
od kenavf
jersey.se píše:Tak na ně jsem nezapomněl, ale sami Švýcaři o nich evidentně valné mínění nemají. K hotovosti se prostě moc nehodí, jak prokázal nedávný incident. :eek:
Tomu sa povie silné odbory,"keď mám padla,tak mám padla".Poriadok musí byť a fachať ako švajčiarske hodinky.Keď incident,tak má byť v pracovnej dobe. :razz:

Firma Textron ponúka Švajčiarsku náhradu za Gripeny,lietadlo Scorpion http://www.militarybox.cz/news/svycarsk ... -scorpion/ .Píšu že je 7x lacnejší ako Gripen a stojí len 20mil USD( :shock: ).

Česko by potom mohlo ponúknuť L-159.

Re: Vývoj a aerodynamická koncepce letounu Saab JAS 39 Gripe

Napsal: 28/5/2014, 00:27
od Skeptik
jersey.se píše:Tak na ně jsem nezapomněl, ale sami Švýcaři o nich evidentně valné mínění nemají. K hotovosti se prostě moc nehodí, jak prokázal nedávný incident. :eek:
Aha, máš pravdu. Na toto jsem zapomněl.
Tedy na to, že zatímco F18ky sedí na zemí jak kachny, tak Gripeny hrdě startují proti nepříteli ............ a to bez ohledu na to, že jejich piloti ještě spinkají, protože šichta začíná až v 8:00 :lej:

Re: Vývoj a aerodynamická koncepce letounu Saab JAS 39 Gripe

Napsal: 28/5/2014, 00:41
od jersey.se
:up: Tak nějak to bylo. Když tedy myslíte 8-)

Re: Vývoj a aerodynamická koncepce letounu Saab JAS 39 Gripe

Napsal: 4/6/2014, 15:35
od kenavf
Neviem či to tu už náhodou nieje.
Gripen má zo západných lietadiel najnižšiu cenu letovej hodiny 4700USD.
Pre porovnanie aj ceny ostatných západných lietadiel http://www.stratpost.com/gripen-operati ... ters-janes
Ktovie ako sú na tom ruské lietadlá!

Re: Vývoj a aerodynamická koncepce letounu Saab JAS 39 Gripe

Napsal: 17/8/2014, 00:03
od Skeptik
kenavf píše:Len taká zaujímavosť,ktorú som niekde čítal.
TU-160 v prípade zapnutia forsáže je lietadlo s najväčšou hodinovou(okamžitou) spotrebou na svete(170t/hod). http://www.leteckemotory.cz/teorie/srovnani.php
Zajímavé porovnání, které vložil kenavf do vlákna o Tu-160.
Zarazilo mne, že Gripen má při maximální vzletové hmotnosti horší počáteční akceleraci (MTOW / max. tah) i než MiG-21 :?:
Je to letadlo tedy podmotorované? Díky

Re: Vývoj a aerodynamická koncepce letounu Saab JAS 39 Gripe

Napsal: 17/8/2014, 00:11
od jersey.se
Tak pokud Mig unese taky 6000 kg podvěsů, pak by byl Gripen asi fakt podmotorovaný...

Re: Vývoj a aerodynamická koncepce letounu Saab JAS 39 Gripe

Napsal: 17/8/2014, 00:16
od kenavf
Skeptik píše:
kenavf píše:Len taká zaujímavosť,ktorú som niekde čítal.
TU-160 v prípade zapnutia forsáže je lietadlo s najväčšou hodinovou(okamžitou) spotrebou na svete(170t/hod). http://www.leteckemotory.cz/teorie/srovnani.php
Zajímavé porovnání, které vložil kenavf do vlákna o Tu-160.
Zarazilo mne, že Gripen má při maximální vzletové hmotnosti horší počáteční akceleraci (MTOW / max. tah) i než MiG-21 :?:
Je to letadlo tedy podmotorované? Díky
Možno nie je podmotorované,ale dokáže uniesť veľkú hmotnosť maximálnej záťaže vzhľadom k minimálnej hmotnosti lietadla.Pri minimálnej hmotnosti ten koeficient má lepší Gripen.

Re: Vývoj a aerodynamická koncepce letounu Saab JAS 39 Gripe

Napsal: 17/8/2014, 00:20
od jersey.se
Blik. Dotaz byl, přiznejme si, poněkud blbý. On na tom zas o tolik líp není ani Su-27, žejo

Re: Vývoj a aerodynamická koncepce letounu Saab JAS 39 Gripe

Napsal: 17/8/2014, 00:26
od Skeptik
jersey.se píše:Tak pokud Mig unese taky 6000 kg podvěsů, pak by byl Gripen asi fakt podmotorovaný...
To je jasné. Tu "podmotorovanost" jsem myslel spíše vůči letounům stejné generace.
Ale jistě, jedná se pouze o jeden parametr, který na celkovou kvalitu nemusí mít žádný závažnější vliv. Stejně ale je to ale divné.
Bylo by zajímavé vědět, jak je na tom v čistě stíhací konfiguraci.

Re: Vývoj a aerodynamická koncepce letounu Saab JAS 39 Gripe

Napsal: 17/8/2014, 00:31
od jersey.se
Tak tohle už je na mě asi moc. Double face palm.

Re: Vývoj a aerodynamická koncepce letounu Saab JAS 39 Gripe

Napsal: 17/8/2014, 00:37
od kenavf
jersey.se píše:Tak tohle už je na mě asi moc. Double face palm.
Som si musel vygoogliť čo to znamená https://www.google.sk/search?q=Double+f ... 47&bih=619

Re: Vývoj a aerodynamická koncepce letounu Saab JAS 39 Gripe

Napsal: 17/8/2014, 00:42
od jersey.se
To je přesně ono. Tah zná, hmotnosti taky. Může směle počítat. Krom toho je Gripen stejně velký jako ten Mig, jeho hlavní úloha je taky stíhací a přesto unese najednou 3x víc paliva a výzbroje.

A dodám že ta tabulka platí tak možná pro vzlet, jsou tam hrubá data, bez vlivu aerodynamiky, takže...

Re: Vývoj a aerodynamická koncepce letounu Saab JAS 39 Gripe

Napsal: 5/10/2014, 21:28
od Mike
Začátkem září došlo k setkání zástupců firem Saab a Embraer na brazilské letadlové lodi Sao Paulo. Účelem schůzky bylo prodiskutovat technické otázky případného nazení navalizované verze Gripenu na tomto plavidle.
odkaz