Stránka 27 z 29

Re: Tatra Kopřivnice

Napsal: 21/2/2024, 06:45
od Juraj Tichý
tomas.kotnour píše: 20/2/2024, 21:25
Juraj Tichý píše: 20/2/2024, 21:11 Výhody tatrovackeho podvozku sú nesporné, ale v rovinatom Holandsku, Dansku,... s úplne inou infrastrukturou celkom zbytočne.
Ok, ale byl bych klidnější, kdyby budovali armádu schopnou působit od Odry na východ.
Od Odry na vychod je to rovnako placate. :D jediná vynimka sme my a trošičku vy.
Investovanie do týchto ťažkých podvozkov je naozaj zbytočne. Mame HXka, mame Aktisy a nemajú problém držať krok s Tatrou.
Je pre nich logické kúpiť Scaniu, lebo ju už majú zavedenú.

Re: Tatra Kopřivnice

Napsal: 21/2/2024, 19:14
od knezdub
Průchodnost terénem je u Tatry lepší z toho důvodu, že "má kola pořád na zemi". A další (po sté opakovaná) výhoda: páteřový rám nijak nenamáhá nástavbu na krut, takže ta může mít lehčí vlastní rám/konstrukci

Re: Tatra Kopřivnice

Napsal: 23/2/2024, 12:22
od KOLT
Ukrajina je taky placatá a problémy tam mají kolové podvozky obecně... jestli ono to není spíš o hustotě komunikací a možnosti zaujmout pozici na místech průjezdných pro danou platformu. Holandsko má výhodu v hustotě té sítě. Jinak ale když tam sjedete ze silnice, máte mnohdy dost problém, bo voda všude těsně pod zemí. Je to vidět i na jejich zemědělské technice. Ale mají-li provozovat stroje i někde na V křídle... no, naštěstí většinou působí poměrně daleko od fronty a mohou si palebnou pozici lépe vybrat.

Re: Tatra Kopřivnice

Napsal: 28/2/2024, 11:30
od skelet
Tahač Tatra T 158-8P5N43 8x8.1R s pancéřovanou kabinou. Motor Paccar MX13 o výkonu 355kW, automatická převodovka Allison. Maximální hmotnost soupravy 120 tun.
417446755_714278247539240_5369806115203459011_n.jpg
417445371_714278370872561_9167873375084913693_n.jpg

Re: Tatra Kopřivnice

Napsal: 28/2/2024, 11:32
od Lynx
S tym slabuckym motorom som zvedavy ako si to poradi so 120t. Konkurencia ma cca 500kW pre take aplikacie...

Re: Tatra Kopřivnice

Napsal: 28/2/2024, 11:44
od skelet
Poradit si s tím poradí, protože i stará VT měla výkon 265kW, při maximální hmotnosti soupravy cca 96 tun. Ale žádný rychlík to při maximální hmotnosti soupravy nebude, to je jasná věc a nikdo ani netvrdí opak.
Pokud by chtěl někdo silnější tahač, tak musí objednat 815-7

Re: Tatra Kopřivnice

Napsal: 28/2/2024, 12:12
od Lynx
skelet píše: 28/2/2024, 11:44
Pokud by chtěl někdo silnější tahač, tak musí objednat 815-7
Tak si kupi MAN,Iveco, Scania,M1070

Re: Tatra Kopřivnice

Napsal: 28/2/2024, 15:12
od skelet
Lynxi, já se bavím o produkci Tatra :mrgreen:
Jinými slovy (abys to pochopil i ty). Tatra takový tahač v nabídce má, ale v jiné modelové řadě.

Re: Tatra Kopřivnice

Napsal: 28/2/2024, 15:21
od Lynx
Ale ano :) ved sa rozumieme. Inak ten Paccar ma aj vykonnejsie verzie ako je tato, ale zvolili si co uznali za vhodne.
Ma niekto blizisie info o Tatra V12?

Re: Tatra Kopřivnice

Napsal: 28/2/2024, 15:28
od skelet
Ne, motor MX13, který má tento tahač je nejvýkonnější motor z produkce Paccar, který pohání řadu Phoenix.
Tatrovácký motor V12 má výkon až 440kW

Re: Tatra Kopřivnice

Napsal: 28/2/2024, 15:41
od Lynx
skelet píše: 28/2/2024, 15:28 Ne, motor MX13, který má tento tahač je nejvýkonnější motor z produkce Paccar, který pohání řadu Phoenix.
Tatrovácký motor V12 má výkon až 440kW
Motor mx13 ma este jeden vykonovy stupen silnejsi, s 375kW, ale to uz su len detaily.
Ono tych zvlastnych rieseni je u Tatry viac, napr preco ma Titus vodnika a nie vzduchac? Niekto spominal nazor, ze pri stoji by to vzduchac tazko uchladil a podobne..

Re: Tatra Kopřivnice

Napsal: 28/2/2024, 15:55
od skelet
Titus se vyvíjel v době, kdy Tatra neměla dostatečně výkonný motor.

Re: Tatra Kopřivnice

Napsal: 28/2/2024, 16:33
od Zemakt
Ta V12:je už v produkci?

Re: Tatra Kopřivnice

Napsal: 28/2/2024, 17:29
od skelet
Byla představena v Treva 30, ale Tatra, respektive TDV je u armádních zakázek celkem skoupá na informace. Možná něco zachytil Daník nebo Tomas.kotnour.

Re: Tatra Kopřivnice

Napsal: 28/2/2024, 20:18
od tomas.kotnour
1) Nejvýkonnější motor MX-13 má 390 kW, jehož zástavba do podvozků bez kolových redukcí vyžaduje omezení kroutícího momentu při zařazených nižších převodových stupních. (Sériově vyráběný)
2) Výkon motoru ovlivňuje i výčet paliv, která by zákazník do něj v případě potřeby rád nalil.
3) Nejenom tanky neradi jezdí po ose.
4) V segmentu plněpohonných tahačů už ty výkony motorů tak radostné nejsou.
5) Při zástavbě velkoobjemových motorů v maximální výkonnostní specifikaci začneme narážet na limity převodovky, především co se přenosu kroutícího momentu týče, což je třeba důvodem, proč je C18 z HETu přiškrcená.
6)TITUS je především projekt Nexteru, který vznikal už s předběžným zájem od jednoho z předních uživatelů nákladních automobilů Tatra s vodou chlazeným motorem Cummins.
7) V12. co má Treva-30 je původem od EA, je postavena na staré V12 doplněné mezichladičem stlačeného vzduchu a její specifikace odpovídá možnostem automatických převodovek Allison.
8) S produkční kopřivnickou V12 bych tipoval, že se Tatra pochlubí na Dnech NATO, ale třeba přichvátnou.

Re: Tatra Kopřivnice

Napsal: 12/3/2024, 08:59
od Zemakt
Tatra investuje 700 milionů Kč do rozšíření a modernizace výrobního závodu
https://www.idnes.cz/ekonomika/podniky/ ... oakcie_blp

Re: Tatra Kopřivnice

Napsal: 12/3/2024, 13:03
od mikojan29
Zemakt píše: 12/3/2024, 08:59 Tatra investuje 700 milionů Kč do rozšíření a modernizace výrobního závodu
https://www.idnes.cz/ekonomika/podniky/ ... oakcie_blp
Bolo na čase, to obrábanie motorov zo 60-tych rokov už bolo dávno za zenitom.

Re: Tatra Kopřivnice

Napsal: 12/3/2024, 13:06
od Zemakt
Jj taky mne to bouchlo do očí. 60 let stará technologie.

Re: Tatra Kopřivnice

Napsal: 12/3/2024, 13:08
od mikojan29
Zemakt píše: 12/3/2024, 13:06 Jj taky mne to bouchlo do očí. 60 let stará technologie.
Potom sa ani netreba čudovať, že aj pod novú Tatru treba dávať vaničku na únik oleja. :wink:

Re: Tatra Kopřivnice

Napsal: 12/3/2024, 13:25
od Lynx
Hmmm to je necelych 30mil EUR. To zas na tak velku fabriku nie je zas tak vela.