Stránka 4 z 8

Napsal: 18/11/2004, 16:39
od toltec
X-4 byla střela řízená dvěma odvíjejícími se dráty a měla především akustický systém navádění. Poměrně úspěšně se odzkoušely již v r. 1944 a vývoj pokračoval až do posledních dnů války. Její pozemní varianta se jmenovala "červená karkulka".... Chcete více...?

Napsal: 18/11/2004, 17:51
od Melkor
Jistě, sem s tím.

Napsal: 18/11/2004, 20:14
od toltec
Melkore promiň, vůdce byl o fous rychlejší...... Je to samostatné téma, tak se tam koukni, další foto dám do albumu.

Napsal: 1/1/2005, 13:41
od karaya1
Trochu bych zchladil vaše nadšení pro úžasné německé projekty... :-)

Ad Me 262:
Ano, byl to první bojově nasazený proudový stíhač. Ovšem stroj, jehož motory mají životnost 20 hodin, takže na zemi jej musí tahat traktory, stroj, jehož jediná použitelná taktika je "udeř na bombardéry a uteč a doufej, že tě nad letištěm nesundají", stroj, jež mohla pilotovat pouze zkušená esa, za nejlepší stíhačku ww2 napovažuji...
Jinak čistě offtopic, Me 262 nebyla vyzbrojena jenom JV 44 ("Kommando Nowotny") ale i JG 7...

Ad Me 163, He 162, Ba 349: nepoužitlené, drahé, nesmyslné... Teď přesně nevím, kdy to bylo, ale udává se souboj Mosquita s Me 163 (mosquito letělo se vzácným "nákladem": vezlo diplomaty kamsi tuším do Švédska) nad prostorem zhruba západně od Jutského pol. A kdo vyšel ze souboje vítězně? De Havilland, mosquito totiž hravě Komet vymanévrovalo a ten se musel pro nedostatek rychlosti vzdálit...

Ad Ta 152 & nejlepší stíhačka ww2: No, pokud vím, do služby byla uvedena pouze Ta 152H, tedy výšková varianta. Ovšem k čemu mi jsou vysoké výkony ve výšce 8-10 km, když se souboje odehrávají o tři kilometry níže? :-) A Ta 152C, která do služby ani uvedena nebyla, by zase našla zdatného soupeře třeba v Tempestu Mk.II, Meteoru Mk.IV, P-80, P-51H (připomenu, že zde byly poprvé užity anti-g kalhoty - co to znamená???), Spitfire, v případě potřeby (která nenastala) by se zcela určitě rozjela připravená výroba MB-5 (tzv. "Britský Mustang", jež Britové do výroby odmítli z důvodu nepotřebnosti a Němci by po něm jenom slintali...) apod....

Jinak ještě k nebezpečí německých tryskáčů: víte, že ke konci války již byly v Itálii první P-80? Amíci ani necítili potřebu je nasadit, převaha konvenčních strojů stačila...

Jo, zkuste si dát do Papagei-Staffeln "stodevítky"... Přijdete jak o Schwalbiny, tak o mezky :o)))

Tak to je snad zatím vše...

Napsal: 3/1/2005, 14:35
od toltec
Ahoj Karayo1!
Víš, že ty P-80 byly v Itálii úplně k ničemu..... byly jen dvě, létaly sem a tam, neměly ani moc paliva a hlavně..... byly to XP-80, tedy nikoliv sériové stroje, ale především průzkumné verze. (výzbroj sice byla, ale nic moc - 1 kanonek)

No a Angličané - milý karayo1 - na tom byli o mnoho lépe... že jsi se o nich nezmínil... ti se nemuseli chlubit dvěma - a ještě mizerně létajícími (po výměně motorů to bylo lepší, ale byla 1 havárie) XP-80, ti měli své letouny a přímo si brousili zuby na luftwaffe. Létající střely V-1 si ze střetnutí s Glostery odnesly nejednu navigační chybku :-)

Co jsou anti-g kalhoty si zjisti na webu....

A Me 262 s 20 hodinami životnosti motoru.... no to je informace dost nepřesná.... zjisti si o tom více.... jenom nikde neříkej, že traktory tahaly Me 262 jenom proto, že se šetřily motory.... to je blbost, bylo to pro nedostatek paliva....

Me 163 Comet, He 162 Spatz a Bachem Natter nemůžeš dávat do jednoho pytle. Měly primárně útočit na bombardéry B-17, B-24 ap. a ne útočit na stíhače.

Napsal: 3/1/2005, 23:39
od karaya1
No, na netu se objevuje údaj, že do Itálie v dubnu 1945 skutečně dorazily pouze dva prototypy XP-80, ovšem dle jiných zdrojů mělo jít o 6 již sériových kusů P-80A...

Proč jsem se nezmínil o Meteoru F Mk.IV, Mk.III, DH Vampiru etc? Protože to je samozřejmost :o)))

co to jsou anti-g kalhoty, vím, to byla řečnická otázka... Myšleno to bylo ovšem "co to znamená pro dogfight stroje s těmito kalhotami se strojem bez nich" :o) (odpověď samozřejmě opět neočekávám :o))) )

ad trojice nesmyslů: jak jsem napsal. Drahé, nesmyslné, nepoužitelné... Stačilo aby Amíci neletěli v combat boxu ale v line abreast a slavné přepadové stroje by šly do kytek... Víš, jak dopadl testovací souboj Liberator vs Mustang? Víš, jakou hlavní fci měli střelci v bombardérech RAF? Oni si ani příliš nezastříleli, spíše plnili fci pozorovatele... :o)
Myslím, že existovaly lepší formy boje proti spojeneckým svazům než výše uvedená "ZNC" řešení...

Schwalbiny se traktorem tahaly jednak z důvodu nedostatku paliv, jednak z důvodu vysoké poruchovosti motorů a i z důvodu jejich nízké životnosti (resp. doby, kdy musely na GO)

Napsal: 18/3/2005, 09:00
od xradar
Me - 262 nebyl tak špatný letoun jak o něm mluvíš. Ano měl motory JUMO 004 které měly malou výdrž, ale přinesl něco co Meteor neměl- tenké šípovité křídlo, což byla naprostá revoluce v letectví, kdyby nebylo Hitlerova nesmyslného příkazu dělat 262 jako rychlé bombardéry, kdoví jak by to dopadlo, kdyby přišly o rok dříve. A co se týče Me-109, nejlepší verze je podle mne F páč byla výborně ovladatelná,ale pak už měla serie ME-109 skončit a přenechat výrobní kapacity Fw-190, ale to už byla politika a vliv Willyho Messerschmita.

Napsal: 18/3/2005, 15:22
od Bruno
XP-80 boli v Europe ešte len kôli preškoleniu personálu...

Napsal: 18/3/2005, 22:28
od toltec
Tak to by mě zajímalo, jakého personálu by se týkalo..... Snad, že v tom nějak měly fungovat WAAFky? Moc bab na tak málo letadel.... :-)

Napsal: 13/4/2005, 20:13
od YAMATO
Reakce na dotaz, zda byl něčím Me262 vyjjímečný:
Daver píše:téměř v ničem...kromě rychlosti a výzbroje stál za dvě věci.....
Stál za "dvě věci"? To snad ne? Co třeba aerodynamika-porovnej s Meteorem. Trup Me262 byl vlastně nosné těleso zvyšující vztlak, řešení vskutku novátorské! Šípové křídlo! A to se již připravovala nová řešení HG I-III s vyšší šípovitostí. Motory Jumo004 nebyly zas tak špatné, nižší životnost, daná především "ersatz" materiály, byla vykoupena např. potřebou méně kvalitního paliva než pístové. Že bylo toto palivo nedostatkové nebyla chyba Me262. Nižší obratnost...němečtí piloti preferoveli spíše rychlost a stoupavost spolu s vysokou palebnou silou, což Me262 splňoval ideálně. Vysoké ztráty byly dány obrovskou převahou spojenců a nízkou kvalitou velké části německých pilotů. Kvalitní piloti dosahovali vynikajících výsledků i na samém konci války, viz. např. JV44. Ovčem jedna vážná chyba zde byla, ony známé potíže při startu a přistání, kdy se stával Me262 víceméně bezbranný. Mimochodem, to samé Meteor a další. Nasazení pístových stíhačů toto ovšem do značné míry mohlo eliminovat, ovšem převaha spojenců byla drtivá. Celkově však byl podle mě vynikající stroj!

Názor na Me-109

Napsal: 18/4/2005, 22:25
od Haness
Myslím že to bylo hodně dobrý letadlo a se Spitfirem (ikdyž to byli protivníci) tvořili špičku stíhací výzbroje tehdejšího stíhacího letectva.
Ale k samotné 109tce podle mě byla nejlepší verze K - skvělá výzbroj,panceřování a s Galndovou kabinou hodně nebezpečnej protivník.

Napsal: 19/4/2005, 18:11
od Daver
S tím já moc nesouhlasim, já myslim že to spíš lepší byla G nebo F ale K byla už moc težká.

YAMATO sorry... to jsem ještě psal když jsem skoro nic nevěděl o JV44 ale teď jsem změnil už názor.

Napsal: 19/4/2005, 19:00
od YAMATO
Daver: OK :)

Bf 109 bych taky řekl F nebo rané G, ty měly málo srovnatelných soupeřů...např. tehdejší standartní Spitfire Mk.V byl o dost horší, P-40 ještě víc, o sovětech nemluvě...pak už to byly modernizace z donucení, nebyla náhrada za Bf 109, respektive její výroba byla tak rozjetá, že bylo výhodnější pokračovat ve vývoji...

nej verze

Napsal: 19/4/2005, 19:55
od sa58
Nejlepší ve své době byla určitě verze F - aerodynamicky vytříbené E. Pouze výzbroj mohla být lepší - 1x15 + 2x7,92 u verze F-1 nebyla nic moc, ani později když byl 15mm kanón nahrazen 20mm verzí.

Verze G, to už by hon na vyšší rychlost a stoupavost, navíc motor DB605 byl příliš velký pro zabudování do letadla a porušili se ladné tvary Fritze

Napsal: 19/4/2005, 20:19
od Daver
na Bf 109 G létal Marseile a sestřeloval Kittyhawky jak na střelnici:)

re:YAMATO

Napsal: 20/4/2005, 09:15
od Haness
Je sice pravda že G byla těžká verze ale nemůžeš srovnávat Spitfire Mk.V kterej byl standart v době Bitvy o Británii s me-109 verze G která byla poslední verzí která zasáhla do války,s géčkem bys mohl srovnávat jako protivníka tak Spitfire Mk. IX.A k těm sovětům je pravda že většina stíhacích letadel jejich tehdejšího letectva byla letadal zaslaná američany (p-40 atd.),ale samozřejmě že to byla jen mizivá část...ale i tak.Ostatně jinak máš dobrý názory.

Napsal: 20/4/2005, 15:14
od YAMATO
a) Spitfire Mk.V byl standart v období 1941-42, takže s Bitvou moc nesouvisí, zato s Bf109F a starších versí G ano, takže to srovnání je na místě.

b) Jak myslíš tu větu o dodávkách do SSSR-byla většina stíhaček z USA (samozřejmě ne, mimoto dodávky z VB byly srovnatelné) nebo to byla jen mizivá část?

Napsal: 21/4/2005, 20:26
od Haness
Myslel sem to tak že to byla malá část jejich tehdejší letecké výzbroje a ten spit už začínal v poslední fázi bitvy a na konec byl standartem...

Re: re:YAMATO

Napsal: 21/4/2005, 22:18
od sa58
Haness píše:Je sice pravda že G byla těžká verze ale nemůžeš srovnávat Spitfire Mk.V kterej byl standart v době Bitvy o Británii s me-109 verze G která byla poslední verzí která zasáhla do války,s géčkem bys mohl srovnávat jako protivníka tak Spitfire Mk. IX.A k těm sovětům je pravda že většina stíhacích letadel jejich tehdejšího letectva byla letadal zaslaná američany (p-40 atd.),ale samozřejmě že to byla jen mizivá část...ale i tak.Ostatně jinak máš dobrý názory.
Při bitvě o británii byl ve vyzbroji Spitfire Mk.I a nějaký ten Spitfire Mk.II, pětka přišla o nějaký rok později, jejím protivníkem byl Fritz a FW-190A. Standartní verze G-6 přišla začátkem roku 43. Poslední verzí 109 byl 109-K přelomu 44/45.

Angličani nemohli dodávat letadla SSSR v takovém množství jako USA, jejich letecký průmysl byl dosti vytížen a sami hojně nakupovali v USA. USA mohly vyrábět některé typy v podstatě pouze pro rusy - pozdější verze P-39 a P-63.

Napsal: 23/4/2005, 12:21
od Haness
Podle mě Ta-152 zdaleka nedosahovala kvalit jiných spojeneckých letadel (Spitfire,Mustang).To je pravda že proudová letadla by se neměla opomínat protože byla něco jiného (i lepšího) než tehdejší letadla.