Stránka 4 z 6

Napsal: 20/10/2006, 22:25
od michan
Pokud jsem již tady - pokuste se srovnat literaturu s vebem. veb - rychlý úspěch myšlenkou. On Vás YAMOTO upozornil - pozor něco nesedí. ON je velký mistr - vy se v letectvu a nejen, dívejte se než mu budete oponovat ( moje zkušenost) YAMOTO - víte on ví, je totiž stejného ražení. Ví stejně dobře, že Ti kluci kecaj. Oba víme, že terminologie je dle technické kanceláře. Ta to přihlašuje. Potom existuje deset jednání (možná mnohem víc.) Rozhodnutí i teď nemá nic společného s tím co chci říci. Důležité je co rozhodlo Vítězství ww2- to rozhodlo terminus technikus La 5 - tak to Sověti nechali zapsat do světa technicky, a tak to prostě je. Pátrání po tom jak to bylo přineslo keci na Palbě, s tím se nespokojte.
Yamamoto prostě má pravdu.Sa věříš..!!!! Pokuste se jít p stejné cestě. Přesvědčte staré b temy - je co prověřitkoumat - konkurenci.
Jestli - myslím - Ctěl bych létat Su 27 ......- ještě mě těch 58 let - možná chyba - prostě nepřesvědčilo. , F 22 - no u mě je to letadlo - no trochu raději. - je to reprtáž - Pánové a ..... mých 58 - doufám.

Napsal: 20/10/2006, 23:04
od Fatale
Jája píše:Něco o LaG-5 z ruského webu (anglicky)

http://www.aviation.ru/okb.php

P.S.: Nedoporučuji hledat heslo Lag?5 v Googlu samotné, pokud se ovšem nezajímáte o statistiku a časové řady (lag 5 je jakýsi korelační koeficient)!
LaG-5 - 1942. This was Gorbunov's attempt at reengining the LaGG-3 with the ASh-82 engine. (There were large stocks of this engine, hence the choice of the trio for it.) The LaG-5 was accepted, but never entered production, because the La-5 was superior.
Nuže? LaG-5 existoval, to nikdo nevyvracel, ale NIKDY se sériově nevyráběl, zůstalo jen a pouze u pokusu, takže žádnej německej pilot nemohl sestřelit LaG-5, tím spíše ne LaGG-5. 8)

Napsal: 20/10/2006, 23:12
od michan
Prozkoumejte - je to La - 5.

Napsal: 21/10/2006, 00:13
od michan
Víte co, divím se vždy - některým?!!!!

Napsal: 21/10/2006, 00:15
od Fatale
Já se teď taky divím :mrgreen:

Napsal: 21/10/2006, 07:00
od brano
Michan...čo si naloganý, či čo ? To čo sú za príspevky bez ladu a skladu ?

Napsal: 21/10/2006, 09:51
od Fatale
pár kapek lihoviny 8)

Napsal: 21/10/2006, 10:05
od michan
Omlouvám se slavil jsem 58 let a byl jsem naglganý - česky vožralej.
Pod Lag 5 létali piloti jak uvádí Zbyněk Válka - Stíhací letadla - rok vydání knihy - 1999 piloti Španělska - je to uvedeno v obrazové příloze, která následuje za str. 80. Letouny to měly to Lag 5 azbukou napsáno na letounech. Václav Němeček - Vojenská letadla str.44 - Státní výbor obrany SSSR rozhodl, že sériové stroje půjdou pod La - 5 do výzbroje( takto v závorce má Němeček - 1942). Je to věta -" Sériové stroje se jmenovaly La 5, protože tehdy(1942) odešel z Lavočkinovy skupiny V. P. Gorbunov". ..... Následují věty o motorech AŠ - 82A a další. Tedy zřejmě ti španělští komunisté ovlivnili terminologii západu. Sověti rozhodli - sériově se jmenuje La 5. YAMATO má prostě pravdu.

Napsal: 21/10/2006, 10:48
od sa58
Tak jsem pár příspěvků našeho démona alkoholu vymazal :D

Jinak všechno nejlepší k narozeninám, ale příště raději vypni počítač nebo rovnou vyhoď jistič od zásuvek :D

Napsal: 21/10/2006, 10:56
od sa58
Jinak jsem se díval do Němečka, je to tam přesně tak jak psal Michan. Ale je tam jako prototyp LaG-5, ale je zmíněn jen v jedné větě.

Takře bych tuto diskusi asi uzavřel, LaG-5 asi existoval, ale měl velmi krátkou dobu života. Nemá cenu se tu dohadovat o jednom písmenku. Co kdyby někdo něco napsal o prototypu Gu-82?

Napsal: 21/10/2006, 12:44
od michan
Byl bych rád , aby bylo jasně a srozumitelně řečeno: Statní výbor pro obranu SSSR v roce 1942 rozhodl - Letoun se jmenuje La - 5. Ostatní o tomto letounu je jen pro historii a povídání.
Terminologie SSSR je - La - 5.
Mám tady jednu prosbu - Může někdo zjistit - Kde přišlo Lotyšské letectvo ke svastice - kde to vzniklo? jedná se o červenofialovou svastiku - ta vychází z vlajky, ale proč svastika? Máte někdo nějakou vědomost? Jedná se samozřejmě o letectvo. Teď mi teprve řekl člověk Roman Zelenka, abych doplnil - jedná se o to, že svastiku mělo Lotyšské letectvo v 30tých letech. Tedy před zabráním SSSR. Umí to někdo zjistit?
Prosím určitě poděkuji.

Napsal: 21/10/2006, 13:39
od michan
Ještě tedy o svastice co mě kolega napovídá. Svastika - symbol štěstí při určitém tvaru - měli jej v době ww1 i američtí dobrovolníci na SPAD 7 americké dobrovolnické escadrille Lafayette(SPA 124). Léto 1917. Pilot Didier Masson.
V určitěm posunutí svastiky - Neštěstí.
Původ je stejně jak víme v Indické symbolice. Proč Lotyši - jejich letectvo?

Napsal: 21/10/2006, 14:55
od Fatale
Stejne by se dalo zeptat, proc ji meli Finove, nebo proc si ji vybrali nacisti za svuj symbol, svastika mela puvodne hodne pozitivni vyznam, ted z hlavy si nepamatuju z jakyho nabozenstvi vychazi, ale zkusim dohledat (necetl jsem to dokonce zde na palbe? :roll: ). To az nackove z tohodle symbolu udelali synonymum pro zlo a hruzu...
Imho se proste nekomu tenhle symbol jen lidsky libil, nic vic v tom asi nebude.

Napsal: 21/10/2006, 16:58
od michan
OK fatale - vidím víš včetně Finska. Prosím pokuste s e někde zjistit to Lotyšsko - to mé uniká!!!!

Napsal: 21/10/2006, 19:42
od Atlantis
Měli ji už Římané...že by od nich. Akorát šla v opačném směru než Německá.
A logicky bych hledal v Indii.

Napsal: 21/10/2006, 21:43
od Fatale
jj, Indie mi taky neco rika, imho je to z tech koncin...ale dneska uz to asi hledat nebudu 8)

Napsal: 23/10/2006, 19:50
od hydrostar
michan píše:Omlouvám se slavil jsem 58 let a byl jsem naglganý - česky vožralej.
Pod Lag 5 létali piloti jak uvádí Zbyněk Válka - Stíhací letadla - rok vydání knihy - 1999 piloti Španělska - je to uvedeno v obrazové příloze, která následuje za str. 80. Letouny to měly to Lag 5 azbukou napsáno na letounech. Václav Němeček - Vojenská letadla str.44 - Státní výbor obrany SSSR rozhodl, že sériové stroje půjdou pod La - 5 do výzbroje( takto v závorce má Němeček - 1942). Je to věta -" Sériové stroje se jmenovaly La 5, protože tehdy(1942) odešel z Lavočkinovy skupiny V. P. Gorbunov". ..... Následují věty o motorech AŠ - 82A a další. Tedy zřejmě ti španělští komunisté ovlivnili terminologii západu. Sověti rozhodli - sériově se jmenuje La 5. YAMATO má prostě pravdu.
Toto bylo konečně slovo do pranice. Konečně teda normální ucelené vysvětlení.

Napsal: 23/10/2006, 22:24
od Fatale
Mne to teda moc jasny neni. LaG5 byl vyrobenej jen jako prototyp, jako seriovej nikdy nelital. La5 bylo konstrukcne jiny letadlo, LaG5 vychazel z Laggu3, kdezto La5 byl kompletne novy. Jediny co bych pochopil by byl ruskej napis LaG na letounu, to by totiz odpovidalo rusky logice psat na letadlo nazev a uredne ho oznacovat jinak :mrgreen: Smysl by to davalo jen z toho pohledu, ze jeden konstrukter od "G" na letadle pracoval dal, kdeto druhy "G" odeslo. Nicmene na letadla se psaly vselijaky blaboly, podle tyhle logiky bychom mohli oznacovat La5 taky treba "Za vlast!", nebo "Stalin je nas otec!" :roll: Uredne to proste byl Lavockin 5 a LaG5 nikdy seriove neexistoval, to je imo smerodatny.

Napsal: 24/10/2006, 10:54
od YAMATO
No pozor: La-5 vycházel z LaGGu-3, kompletně nový rozhodně nebyl! Byla to rychlá a docela povedená improvizace, jak zachránit problematický typ. La-5 série 1 (200 ks) měly trupy přímo z LaGGů-3.

Napsal: 24/10/2006, 16:18
od Fatale
Co je 200 letadel na vychodni frontu... 8) Tam slo ale stejne jen o nejaky stary zasoby, ktery nechteli vyhodit, ne? A i tyhle trupy musely bejt upravovany, uz kvuli jinymu motoru, prece. Dalsi verze uz byly novy...