Mil Mi-28 Havoc

Moderátor: Julesak

Odpovědět
Uživatelský avatar
absik
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 836
Registrován: 8/12/2008, 19:04
Bydliště: pri Čiernej vode

Re: Mil Mi-28 Havoc

Příspěvek od absik »

Pri príležitosti 75. výročia vzniku podniku Rostvertol v Rostove na Done sa konala podniková letecká show na ktorej boli predstavené prvé 2 vrtuľníky Mi-28 NE - vývoznej verzie pre koncového odberateľa Iraku. Irak si v rokoch 2012 - 2013 objednal cez neznámeho prostredníka 28 vrtuľníkov Mi-35 a 15 Mi-28N(E).
Predstavené 28-čky nemali nadrotorový radar NO 25E a oproti ruskej "stepnej" kamufláži mali jasnejšie sfarbenie, tónované do žlta(Desert Yellow).Spodná hranica kamufláže je oproti ruskému deleniu kamuflážnych polí minimalizovaná a oproti ruskému štandartu (bazaltová šedá) v odtieni pastelová modrá (pribl. odtieň RAL 5024). Vrtuľníky neniesli žiadne poznávacie znaky št. príslušnosti.
Irak sa tak stáva prvým zahraničným zákazníkom pre typ Mi-28 N.



http://vpk.name/news/112873_mi28ne_dlya_iraka.html

Odkaz (nielen) pre raba: mediálny hovorca Rostvertoletu oznámil že sa začne sériová výroba modernizovaného vrtuľníka Mi-28 N pre ruskú armádu.
Verzia Mi-28 NE teraz neznamená - Nočnoj Eksportnyj ale anglickú skratku Night Educator (nočný učebný). Oproti Mi-28 N starších sérií má znovu montované zdvojené riadenie a okrem výučbových úloh si aj zachováva plné bojové schopnosti.

http://vpk.name/news/112875_seriinyii_v ... ossii.html
Uživatelský avatar
skflanker_
rotmistr
rotmistr
Příspěvky: 121
Registrován: 28/7/2014, 20:51

Re: Mil Mi-28 Havoc

Příspěvek od skflanker_ »

Výroba Mi-24/35/28, Rostov na Done, RU, 36 minút

zaujímavé zábery z výroby niektorých komponentov
stetula
nadrotmistr
nadrotmistr
Příspěvky: 154
Registrován: 25/7/2014, 17:52

Re: Mil Mi-28 Havoc

Příspěvek od stetula »

Je vidět , že rusům ty vrtulníky vydělávají peknej balík jsou vybavení nejnovejšími CNC stroji MAZAK a to je v průmyslu kuwa drahá značka cena začínají u horizontálních fréz na cca 10 milionech ( korun ) a tam jich mají plnou halu
kamarád dělá pro škodovku formy a na tuto frézu šetřil 2 roky :lol:
Obrázek
Uživatelský avatar
absik
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 836
Registrován: 8/12/2008, 19:04
Bydliště: pri Čiernej vode

Re: Mil Mi-28 Havoc

Příspěvek od absik »

No to si ešte nevidel závody Suchoja v Achtubinsku a Komsomoľsku. Jeden brnenský veletrh za druhým...
redy
štábní rotmistr
štábní rotmistr
Příspěvky: 247
Registrován: 12/7/2011, 14:30

Re: Mil Mi-28 Havoc

Příspěvek od redy »

Detailní fotografie Mi-28N z výstavy Helirussia 2014: http://techtraveling.ru/inscale/nochnoj-oxotnik-mi-28n/
Uživatelský avatar
absik
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 836
Registrován: 8/12/2008, 19:04
Bydliště: pri Čiernej vode

Re: Mil Mi-28 Havoc

Příspěvek od absik »

V rámci náhrad stopnutého dovozu motorov z UA, Petrohradský závod Klimova dodá v tomto roku pre ruský vrtuľníkový priemysel 226 motorov - 65 VK-2500 a 161 TV3-117, určených predovšetkým pre vrtuľníky Mi-28N/NE a Ka-52. Všetky motory Vk-2500 sú vyrobené čiste z ruských dielcov a v r.2015 chce Klimov dodať už 120 motorov tohto typu. Od r.2018 tento závod bude schopný dodávať až 500 motorov z bývalej produkcie Motor-Sič(UA).

http://vpk.name/news/118882_odk_stremit ... eniyu.html
Je ne suis pas Charlie! alebo: nie som Charlie(provokatér), som za tradičnú rodinu

Obrázek
noah11
podpraporčík
podpraporčík
Příspěvky: 270
Registrován: 17/11/2010, 13:10
Bydliště: Vranov

Re: Mil Mi-28 Havoc

Příspěvek od noah11 »

Niečo doplním info z 12. 2. 2013
Nové motory pro ruské bitevní vrtulníky
OAO Klimov
Rusko pri Petrohrade postavilo vlastnú továreň na výrobu motorov do všetkých typov v Rusku vyrábaných vrtulníkov zn. Klimov. Sú novej konštrukcie, o 20% výkonejšie, úspornejšie a sú plne použiteľné miesto ukrajinských. Teraz už dávajú na výber u nových strojov vyrobených na export medzi motormi vyrobenými buď na UA alebo v Rusku. Továreň bola postavená preto, lebo dodávky motorov z UA boli nepravidelné a neboli dodržované dodacie lehoty. Rusko preto prišlo o nejaké zakázky, prípadne platilo penále za oneskorené dodávky vyrobených nových strojov.
Mám dojem, že Rusko teraz odoberá nové vojenské vrtulníky už len z vlastnými motormi.
Ďalej:
Ruská zpravodajská agentura RIA Novosti s odvoláním na místopředsedu vlády Ruské federace Dmitrije Rogozina přinesla zprávu podle níž ruský výrobce motorů OAO Klimov zahájil zkoušky pokročilé pohonné jednotky VK-2500 určené zejména pro bitevní vrtulníky. Podle Rogozina nový turbohřídelový motor neobsahuje žádné dovážené součástky.

Motor bude dle OAO Klimov vyráběn ve třech variantách, VK-2500-I o maximálním vzletovém výkonu 2000 shp, VK-2500-II o výkonu 2200 shp a VK-2500-III o výkonu 2400 shp. Jen v letošním roce má být dodáno 50 jednotek pro stroje Ka-52 Alligator a Mi-28 Havoc. od roku 2015 pak má být dodáváno 400 motorů ročně, tedy jimi bude moci být vybaveno na 200 vrtulníků.

Rozdílné varianty mají pohánět nejen nové vrtulníky Mi-28N a Ka-50/52, ale je s nimi počítáno i pro zástavbu do starších strojů jakými jsou například typy Mi-28, Mi-24/35, Mi-8MT/17, Mi-14, Ka-27/28
Uživatelský avatar
mepu
praporčík
praporčík
Příspěvky: 304
Registrován: 22/8/2008, 22:01
Bydliště: Brno

Re: Mil Mi-28 Havoc

Příspěvek od mepu »

Zálet Iráckého Mi-28NE


---
Video z kokpitu
Obrázek
Uživatelský avatar
skflanker_
rotmistr
rotmistr
Příspěvky: 121
Registrován: 28/7/2014, 20:51

Re: Mil Mi-28 Havoc

Příspěvek od skflanker_ »

14.11.2014 - zdroj http://function.mil.ru/news_page/countr ... d=11999972
Около 10 ударных вертолетов Ми-28Н «Ночной охотник» Западного военного округа (ЗВО) отработали задачи по перехвату низколетящих, малоразмерных и низкоскоростных воздушных целей в сложных метеоусловиях.
Летчики бригады армейской авиации ЗВО выполнили визуальный поиск неопознанных целей, совершающих полет на высоте ниже 50 м со скоростью менее 200 км/час, их сопровождение и принуждение к посадке.
Asi 10 bojových vrtuľníkov Mi-28N Západného vojenského okruhu splnili úlohu zachytenia nízkoletiacich, malorozmerných a pomalyletiacich vzdušných cieľov za nepriaznivých poveternostných podmienok.
Piloti vykonali vizuálnu kontrolu neidentifikovaných cieľov letiacich vo výške pod 50 m a do rýchlosti 200 km/h, ich doprovod a prinútenia k pristátiu / donútenia pristáť.
Asi nacvičovali stíhanie / likvidovanie bezpilotných prostriedkov - dronov
Uživatelský avatar
CAT
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1683
Registrován: 6/8/2009, 10:53

Re: Mil Mi-28 Havoc

Příspěvek od CAT »

skflnker: To spíš malé civilní letouny... Drony jsou poměrně dost velké a neni důvod je "nutit přistát"...
Obrázek
"We can't restore our civilization with somebody else's babies."
"Settlemunt my arse, let's slot floppies"
Uživatelský avatar
Alchymista
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 4883
Registrován: 25/2/2007, 04:00

Re: Mil Mi-28 Havoc

Příspěvek od Alchymista »

I je. Za elektronicky funkčného drona si tvorcovia systémov ako Kolčuga síce koleno vŕtať nenechajú, ale inak dajú, čo si povieš.
A tiež - v dnešnej dobe sa taký dron "donútený na pristátie" dá nádherne využiť aj propagandisticky.
ObrázekObrázek

Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова
Uživatelský avatar
CAT
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1683
Registrován: 6/8/2009, 10:53

Re: Mil Mi-28 Havoc

Příspěvek od CAT »

Alchymista: 50 metrů nad zemí, 200 km/h, jakej dron a co by při téhle výšce a rychlosti dělal? Je to od začátku očividně myšleno jako cvičení nebránícího se letounu s cílem ho donutit přistát, rychlost odpovídá malému vrtulovému letounu, výška zase tomu, že by chtěl někdo nepozorovaně proklouznout ven nebo dovnitř...
Obrázek
"We can't restore our civilization with somebody else's babies."
"Settlemunt my arse, let's slot floppies"
Uživatelský avatar
Polarfox
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 5867
Registrován: 5/11/2010, 21:01
Bydliště: Praha

Re: Mil Mi-28 Havoc

Příspěvek od Polarfox »

Co se stane s dronem, který někdo donutí přistát? Zabaví vám ho (pokud tam nemá co dělat) a možná ještě rozmontují, když ho na něm bude dotyčné cosi zajímat. Vzhledem k tomu, že nemůžete hrozit pilotovi, tak jediná možnost, jak dron dostat dolů, je poslat ho k zemi násilím (ať už tak, že ho zničím a nebo poškodím/ovlivním tak, že spadne). Takže o něj přijdu tak jako tak, přičemž když se nepodvolím, je tu vždy šance, že s dronem dokážu zdrhnout.
ObrázekObrázekObrázek

U národa, u něhož je nejoblíbenějším historickým spisovatelem Vlastimil Vondruška, se nějakého historického prozření a sebereflexe dočkáme opravdu jen velice stěží. (Polarovo motto pro rok 2019)

“Without data, you're just another person with an opinion.” W. Edwards Deming

Brána do Mordoru: https://twitter.com/fbeyeee?lang=cs
Uživatelský avatar
Lord
1. Armádní generál
1. Armádní generál
Příspěvky: 10860
Registrován: 24/8/2004, 02:48

Re: Mil Mi-28 Havoc

Příspěvek od Lord »

Zkoušení odolnosti skla Mi-28

ObrázekObrázekObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Skeptik
7. Major
7. Major
Příspěvky: 6728
Registrován: 16/1/2011, 22:28
Bydliště: Středočeská gubernia

Re: Mil Mi-28 Havoc

Příspěvek od Skeptik »

Lord píše:Zkoušení odolnosti skla Mi-28
Šmarjá Jozef, ten blbeček v kabině při testech je kdo? Konstruktér pasivní ochrany?
Udělals dobře, přežiješ. Neudělals ... Tvoje chyba :-?
ObrázekObrázek

"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Uživatelský avatar
Lord
1. Armádní generál
1. Armádní generál
Příspěvky: 10860
Registrován: 24/8/2004, 02:48

Re: Mil Mi-28 Havoc

Příspěvek od Lord »

Taky jsem si říkal, zda tam fakt je, nebo to je jen nahraný :D Takhle se zkouší holt v Rusku, naturelně.
ObrázekObrázekObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
kozlustechnykus
poručík
poručík
Příspěvky: 769
Registrován: 9/3/2014, 20:24

Re: Mil Mi-28 Havoc

Příspěvek od kozlustechnykus »

To zadrzeni dronu: Kdyz uz neco nekam poslu takhle spionovat, tak v tom je nejakej kondenzator, kterej pri povelu/ztrate spojeni usmazi dulezitou elektorniku, nebo trocha trhaviny, ne?
„Je to skutečně tak, že Česká televize má určený úhel pohledu. Má ho určen na základě doporučení Evropské komise, která povoluje veřejnoprávním médiím fungovat z poplatků, nebo z daní jenom za předpokladu, že budou prosazovat, obhajovat a dívat se na všechno z úhlu pohledu tradic evropského humanismu a kritického myšlení."
Michal Jankovec clen rady CT
kenavf
7. Major
7. Major
Příspěvky: 5997
Registrován: 15/12/2010, 23:13

Re: Mil Mi-28 Havoc

Příspěvek od kenavf »

Skeptik píše:
Lord píše:Zkoušení odolnosti skla Mi-28
Šmarjá Jozef, ten blbeček v kabině při testech je kdo? Konstruktér pasivní ochrany?
Udělals dobře, přežiješ. Neudělals ... Tvoje chyba :-?
Raz dávali v TV americký dokument o nepriestrelných vestách,keď chceli predviesť reportérovi funkčnosť ich vesty,tak si zavolali šéfa kvality,ten si musel vestu obliecť a potom ju na ňom otestovali(výstrel z pištole). :D Vesta to vydržala.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

ObrázekObrázek
nine_mike
nadpraporčík
nadpraporčík
Příspěvky: 434
Registrován: 20/7/2014, 18:52

Re: Mil Mi-28 Havoc

Příspěvek od nine_mike »

Nuz v ZSSR nemali ISO certifikaty, audity, prirucku kvalitu, maticu zodpovednosti a ine srandicky. Tam zrejme konstrukter musel presvedcit o kvalite svojej prace takto.
Inak v elektrotechnike je nieco podobne aj u nas. Po odpojeni a bezpecnom zaisteni casti elektroinstalacie na ktorej sa ma pracovat, veduci prace zhromazdi vsetkych pracovnikov a presvedci ich o beznapatovom stave priamym dotykom na zivu cast. Az potom moze vydat pokyn k zacatiu prace. Je to asi najlepsia politika kvality/bezpecnosti prace.
1stCLJan
štábní praporčík
štábní praporčík
Příspěvky: 519
Registrován: 29/7/2014, 10:06

Re: Mil Mi-28 Havoc

Příspěvek od 1stCLJan »

nine_mike píše:Nuz v ZSSR nemali ISO certifikaty, audity, prirucku kvalitu, maticu zodpovednosti a ine srandicky. Tam zrejme konstrukter musel presvedcit o kvalite svojej prace takto.
Inak v elektrotechnike je nieco podobne aj u nas. Po odpojeni a bezpecnom zaisteni casti elektroinstalacie na ktorej sa ma pracovat, veduci prace zhromazdi vsetkych pracovnikov a presvedci ich o beznapatovom stave priamym dotykom na zivu cast. Az potom moze vydat pokyn k zacatiu prace. Je to asi najlepsia politika kvality/bezpecnosti prace.
Nedělej z těch Rusů pitomce, to víš že tam mají normy, kvalitáře, bezpečnostní směrnice atd.atd. akorát tam nemají ten byrokratický hnůj ze Západu.
Odpovědět

Zpět na „Vrtulníky“