Stránka 4 z 36

Re: Technika pro budoucí AČR

Napsal: 23/11/2014, 14:10
od klingy
Pani pri vsetkej ucte, prerabka podlahy korby je to najneekonomickejsie riesenie a najdrastickejsie riesenie ake je mozne, a v zasade by som ho pouzil len v pripade krajnej nudze, Dovod preco ma Sakal ochranu stanag 3A/B1 pas/dno vozidla ziadne 2 PRi zvyseni balistickej odolnosti dna korby MGC1/Sakala Bol pouzity ocelovo/hlinikov/kevlarovo/gumovy sendvic vo forme druhej podlahy a vsak, tento tendvic nemohol mat vyssiu hmotnost a tym zvysit ochranu na dostatocnu mieru 3A/3B podla mna idealna je 4A/4B pre pasove vozidlo pretoze to ten podvozok jednoducho neunesie, a trebalo prerabat cely podvozok...

Je viacero rieseni kedy nieje potrebne "rezat do korby vozidla, najdednodusie riesenie je ak ma podvozok dostatocnu nosnost vytvorit dalsiu podlahu a tym vytvorit dvojite dno..

Riesenia doplnkovej ochrany ponuka viacero vyrobcov tieto riesenia su spravidla take aby si vyzadovalo minimalne zasah do povodnej konstrukcie vozidla spravidla vymenitelne v poli napr Rafael ponuka v ramci balika ASPRO P riesenie protiminovej ochrany kde je riesene volne plavajucou 2 podlahou, a pokrytim dna korby laminatom ktory zabrani rozthntutiu korby...vid http://www.rafael.co.il/marketing/SIP_S ... /6/976.pdf
alebo AMAP M kde je hlavna cast instalovana z vonku a vo vnutri je len nieco ako proticrepinova vlozka a protiminove sedacky...
http://www.eodh-protection.com/04AMAP_M.html

Aby sme si rozumeli Ukrajinci rozvijali projekt prestavby tankov aj na dalsie typy pri prestavbe T 80 na BMPT-80 vytvorili pancierovu kapsulu z dvojitym dnom a tym zvysili ochranu dna korby a vsak parametre niesu zname podbne riesenie by bolo mozne aj pri BMP 72...

Obrázek
Obrázek
Obrázek

Zemakt o 50 km je marketingovve tvrdenie realne bolo namerane 400 km dojazd

Re: Technika pro budoucí AČR

Napsal: 23/11/2014, 14:13
od Zemakt
Zemakt o 50 km je marketingovve tvrdenie realne bolo namerane 400 km dojazd
Klingy, jsou někde na netu výsledky vojskových zkoušek, nebo něco podobného?

Re: Technika pro budoucí AČR

Napsal: 23/11/2014, 14:23
od klingy
Treba si precitat tento blog http://vladimirbednar.blog.sme.sk/c/356 ... zpaky.html zvysok v PM...

Re: Technika pro budoucí AČR

Napsal: 23/11/2014, 16:19
od Lord
klingy píše:Pani pri vsetkej ucte, prerabka podlahy korby je to najneekonomickejsie riesenie a najdrastickejsie riesenie ake je mozne, a v zasade by som ho pouzil len v pripade krajnej nudze. Dovod preco ma Sakal ochranu stanag 3A/B1 pas/dno vozidla ziadne 2 PRi zvyseni balistickej odolnosti dna korby MGC1/Sakala Bol pouzity ocelovo/hlinikov/kevlarovo/gumovy sendvic vo forme druhej podlahy a vsak, tento tendvic nemohol mat vyssiu hmotnost a tym zvysit ochranu na dostatocnu mieru 3A/3B podla mna idealna je 4A/4B pre pasove vozidlo pretoze to ten podvozok jednoducho neunesie, a trebalo prerabat cely podvozok...

Je viacero rieseni kedy nieje potrebne "rezat do korby vozidla, najednodusie riesenie je ak ma podvozok dostatocnu nosnost vytvorit dalsiu podlahu a tym vytvorit dvojite dno..

Riesenia doplnkovej ochrany ponuka viacero vyrobcov tieto riesenia su spravidla take aby si vyzadovalo minimalne zasah do povodnej konstrukcie vozidla spravidla vymenitelne v poli napr Rafael ponuka v ramci balika ASPRO P riesenie protiminovej ochrany kde je riesene volne plavajucou 2 podlahou, a pokrytim dna korby laminatom ktory zabrani roztrhnutiu korby..

Aby sme si rozumeli Ukrajinci rozvijali projekt prestavby tankov aj na dalsie typy pri prestavbe T 80 na BMPT-80 vytvorili pancierovu kapsulu z dvojitym dnom a tym zvysili ochranu dna korby avsak parametre niesu zname podbne riesenie by bolo mozne aj pri BMP 72...
Tak, tak :up: dvojité dno je řešením.

Obrázek

Achzarit má dno v podstatě ploché.

Obrázek

Pokročilejší Merkava má přidaný plát do V, což usměrní i trošku energii do stran.

Jinak, co jsem, slyšel, tak jsme si pro Pandury nevybrali zrovna nejlepší podlahu pro ochranu proti minám.

Re: Technika pro budoucí AČR

Napsal: 23/11/2014, 16:37
od skelet
už se nám ta "jednoduchá" úprava komplikuje, že? :-?

Re: Technika pro budoucí AČR

Napsal: 23/11/2014, 16:48
od Zemakt
Jo :???: .

Re: Technika pro budoucí AČR

Napsal: 23/11/2014, 16:53
od Alchymista
A narastá hmotnosť...
Koľko asi váži ten "štít" na Merkave? Aby to malo zmysel, musí mať minimálne 25-30mm...

Re: Technika pro budoucí AČR

Napsal: 23/11/2014, 16:58
od skelet
To netuším, ale rozdíl mezi podvozkem T-55 bez věže a Achzaritem je 16tun..

Re: Technika pro budoucí AČR

Napsal: 23/11/2014, 16:59
od Lord
Tak ne zase o tolik proti Šakalovi, kde se o protiminovou ochranu pokusili, ale stejně je slabá. Ani ne tak komplikuje, jako o něco prodražuje, když bychom jí chtěli zajistit.
Já si myslím, že na tento standard by stačilo upravit třeba jen 60 strojů T-72. Vozidla jsou zase samozřejmě těžší a víc žerou. Mohla by operovat ve spolupráci s tanky, pro nějaké protiofenzívy v rámci pružné obrany. Pokud budou vážit 40 tun, tak pak to chce také BVP v hmotnosti 19 až 25 tun. Je zde stejně prostor ještě pro něco jiného.

Re: Technika pro budoucí AČR

Napsal: 23/11/2014, 17:01
od klingy
Myslis moduly pancieru? Merkeva nema konstrukciu pancieru ako napr. Abrams, T-90 kde, pancier compozitne "vlozky" su zavarene v konstrukcii veze a trupu

Obrázek
Veze je relativne lahky ocelovy zvarenec na ktorom su pripevnene jednotlive moduly

Da sa to priblizne urcit na p IFV Puma v najlahsej konfiguracii hmotnost 31.5 tony, predok ochrana kanon do raze 30mm boky ochrana KVPT v najvysej 43 ton z predu by mala vydrzat 120mm 125mm boky by mali mat odolnost proti 30mm kanonu, Minova Stanag 4 rozidel 11,5 tony U MERKEVY to moze byt 35-30 ton...

Re: Technika pro budoucí AČR

Napsal: 23/11/2014, 17:05
od skelet
Lorde: Ok, takže dle tvé koncepce budeme překopávat pár desítek T-72 na BVP a k němu si budeme muset držet i další BVP? A tím nemyslím KBVP z Panduru.. to by z toho měli logistici radost.

Takže se táži? Není lepší nakoupit přebytkové Mardery od Bundeswehru a BVP-1 začít používat jako nosič zbraňových systémů, jako například systému ASRAD, který by v budoucnu nahradil Strelu-10 nebo 120mm minomet apod.

Re: Technika pro budoucí AČR

Napsal: 23/11/2014, 17:17
od klingy
Lorde ale vyvoj ide inym smerom narast hmotnosti CV-90 vazi v zaklade 25 ton a pridavnou ochranou sa to moze vysplhat na 40, PUMA 30 az 43, jednoducho casi lahkych BVP skoncili... Od tej BMP 64 treba odpocit este nejake 4 tony co vazia moduly ERA NOZ... a si na hodnote PUMY...

V tomto suhlasim zo Skeletom, napr. PUMA bola vymyslana tak aby si do 3 A400 nalozil PUMU v ochrane "A" do 4 ochranu "C" a manipulator a hura do akcie... Pristanes zmontujes a ides "dovolenkovat".... :razz:

Skelete: Madler zrovna nieje vyhra, Ak chces mat zjednoteny kanon potrebujes novu veze, a to je ta najuspornesia verzia, ak chces mat zlepsenu balisticku ochranu potrebujes, na to navesat AMAP Rheinmetall, zatial som k nemu ine priadavne pancierovanie nevidel, to si potom vyzaduje silnejsi motor... z celeho madleru ti zostane korba :-? Samozrejme dostanes vozidlo s lepsimi vlastnostami nez je Sakal, s najvadsou pravdepodobnostou aj drahsie...

Co sa tyka pouzitia BVP tak pokial si pamatam pri PRAMe/S doslo nielen k predlzeniu ale aj k zosilneniu celeho podvozku, kvoli razu minomentu...
Na vezicku ala strela 10 vyzbrojenu RBS 70 by som si to vedel prestavit...

Re: Technika pro budoucí AČR

Napsal: 23/11/2014, 17:25
od Lord
Tak onu koncepci zazdili spíše politici, protože k tomu mohli modernizovat ještě tanky T-72, z hlediska logistiky by byly společné náhradní díly.
Ještě jsem si přečetl, že tanky, které měly být určené k modernizaci chtějí prodat do zahraničí. Možná pak není z čeho předělávat ani na BVP.
http://www.armadninoviny.cz/modernizace ... iardy.html

Re: Technika pro budoucí AČR

Napsal: 23/11/2014, 17:25
od kozlustechnykus
Dobra, co tedy od toho vozidla budeme potrebovat? Jen presun pechoty a palebnou podporu, nebo i aby to vydrzelo o dost vic a tedy i melo vetsi palebnou silu?

Re: Technika pro budoucí AČR

Napsal: 23/11/2014, 17:36
od Lord
kozlustechnykus píše:Dobra, co tedy od toho vozidla budeme potrebovat? Jen presun pechoty a palebnou podporu, nebo i aby to vydrzelo o dost vic a tedy i melo vetsi palebnou silu?
Kozlu tady mluvíme o tom, že aby armáda k něčemu byla a byla schopná bránit území republiky, tak tanky a odolná BVP jsou podle mě nutností.
Izraelci mají taktiku, že těžká BVP doprovází tanky, a BVP nepotřebují pak takovou palebnou sílu. Jelikož mi bychom asi nikdy v provozu neudrželi ani 120 tanků, tak se mi zdá vhodné, aby BVPT-72 měla i 30 mm kanon.
Potřebuješ prostě aspoň dvě těžké brigády, aby jsi ubránil aspoň čtyři kraje. Jsou to síly na zdržení, aby nás hned někdo nepřeválcoval.

Re: Technika pro budoucí AČR

Napsal: 23/11/2014, 17:37
od skelet
Izraelci nemají BVP

Re: Technika pro budoucí AČR

Napsal: 23/11/2014, 17:41
od klingy
Z mojho pohladu by pravedpobone stacili 3 brigady 1 pandurovova 4. BRN ako je ta nech zostane s tym co ma tusim cela je na panduroch

a povedzme 2 brigady vybavene BMP 72, 140 kusov (nechavam rezervu pre velitelske vozidla, zdravotnicke vozidla) T 72 60 ks a nejake kusy pre hufnice, 2 brigady mas komplet na jednom type podvozku...

Re: Technika pro budoucí AČR

Napsal: 23/11/2014, 17:48
od Lord
No uvidíme :) Zatím to spíše udělají tak, že dokoupí Pandury, k tomu chtěli ještě kupovat mobilní minomety na podvozku Patria, takže zase by jsme měli další podvozek navíc. Smrdělo to korupcí, ale to jen dávám příklad, jak se u nás rozhoduje. Z toho většího počtu mám spíš strach, z toho důvodu, že nezabezpečí ani provoz tanků. Ale v případě ohrožení by byla šance něco dovyprodukovat, kdyby bylo zázemí. Na druhou stranu by předělaná BMP 72 mohla mít i exportní potenciál.

Re: Technika pro budoucí AČR

Napsal: 23/11/2014, 17:56
od klingy
Lorde Pockaj oni ako chceli Kupit Patriu AMW kvoli AMOSOM/NEMOm, ked mate zavedeny Pandur vsak u Vas to vyzera jak u NAS, elementarny zdravy rozum a alogika uradnikov splachnuty pri rannom troneni na toalete, to snat nie je mozne ani pri korupcii aka fanguje v nasich koncinach... :lej:

Re: Technika pro budoucí AČR

Napsal: 23/11/2014, 18:00
od Lord
klingy píše:Lorde Pockaj oni ako chceli Kupit Patriu AMW kvoli AMOSOM/NEMOm, ked mate zavedeny Pandur vsak u Vas to vyzera jak u NAS, elementarny zdravy rozum a alogika uradnikov splachnuty pri rannom troneni na toalete, to snat nie je mozne ani pri korupcii aka fanguje v nasich koncinach... :lej:
Taky jste do toho byli namočený :-?
Korupční aféru kolem nákupu obrněných transportérů s minomety za více než sto miliónů korun začala vyšetřovat také slovenská policie. Slovenská policie se údajně o případ začala zajímat z vlastní iniciativy, protože se mělo jednat o společný projekt se Slováky. Česká policie vyšetřuje případ od 2. září a skandál si vyžádal odchod náměstka ministra obrany Jaroslava Kopřivy. Ten měl domlouvat společně s lobbistou Josefem Jindrou zakázku na nákup obrněných transportérů s minomety od finské firmy Patria.
http://www.novinky.cz/zahranicni/evropa ... ometu.html