Stránka 390 z 395

Re: AČR kampak kráčíš?

Napsal: 17/4/2024, 13:34
od Scotty87
dronař píše: 17/4/2024, 13:14 Vím, jde "jenom" o náklaďáky, ale proboha proč rovnou od Číňanů?!
Aby toho nebylo málo, jako jediné výběrové kritérium je cena nákupu?! V dnešní době? :shock:

A co cena za provozování XX platforem... :???
To že je Tatra nákladově nekonkurenceschopná je výhradně jejich problém. Přihlásili se čtyři zájemci a Tatra byla suveréně nejdražší. On je asi důvod proč člověk civilní Tatru prakticky nepotká...
A náklady na servis něčeho co má servisní síť po celé Evropě? To je snad vtip.
Proč? Jsou těmi svými "výběrkami" již pověstní, člověk by si řekl, že už to za ta léta musí být vyčištěné, ale asi nikoliv.
To že VP proštřuje podezření zatím nic neznamená. Nejspíš je na GŠ zajímaly jaké požadavky si stanovila armáda a jestli je někdo neovlivnil. Protože samotnou vysoutěženou cenu nikdo moc zpochybnit nemůže.

Re: AČR kampak kráčíš?

Napsal: 17/4/2024, 13:37
od Lynx
Co ma Volvo s cinanmi?

Re: AČR kampak kráčíš?

Napsal: 17/4/2024, 13:41
od skelet
Civilních Tater potká člověk dost, jen nesmíš hledat hranatou boudu, ale DAF
Volvo vlastní čínský Geely

Re: AČR kampak kráčíš?

Napsal: 17/4/2024, 13:45
od Rase
Mě by dávala smysl Scania (když se pořizují k novým BVP), ale tady v tomto případě asi půjde o čistě spotřební zboží, tak cena.

Re: AČR kampak kráčíš?

Napsal: 17/4/2024, 13:45
od Lynx
Osobne Volvo ano, o nakladnom si teda nie som tak isty.

There has been some confusion about the ownership of Volvo Trucks since the China-based Zhejiang Geely Holding Group acquired Volvo Cars in 2010. This is a separate entity from Volvo Trucks which has remained under the Swedish ownership of the Volvo Group.

Re: AČR kampak kráčíš?

Napsal: 17/4/2024, 13:47
od Scotty87
skelet píše: 17/4/2024, 13:41 Civilních Tater potká člověk dost, jen nesmíš hledat hranatou boudu, ale DAF
Hrubým odhadem je to tak 1 na 100 ostatních náklaďáků. Samozřejmě včetne Phoenixe a bez starých 815.

Re: AČR kampak kráčíš?

Napsal: 17/4/2024, 13:56
od Scotty87
Ve Volvo Group pod který patří výrobce náklaďáků mají Číňani jen menšinový 8% podíl. Pod kontrolou Číňanů je jen Volvo Cars což je výrobce osobáků.

Re: AČR kampak kráčíš?

Napsal: 17/4/2024, 14:03
od skelet
ze 100 stavebních vozů, lesáků apod.? Asik ne..
a bez starých 815 je jiná civilní Tatra, než Phoenix? :mrgreen:

Re: AČR kampak kráčíš?

Napsal: 17/4/2024, 14:12
od Zemakt
U dřeváků je ten poměr lepší.

Re: AČR kampak kráčíš?

Napsal: 17/4/2024, 14:13
od Juraj Tichý
Ideš porovnávať nákupy, keď nič iné nebolo? :D

Stretnúť novú Tatru, vrátane DAFu je rarita. Najviac je ich u štátnych organizácií. Kto vie prečo :D

Re: AČR kampak kráčíš?

Napsal: 17/4/2024, 14:24
od skelet
na středních a velkých stavbách je vidět dost (nemluvím za Slovensko). Ano, je suverénně nejdražší, takže u stavby rodinného domku ji moc nepotkáš. Ale to jsi nepotkal moc ani za socíku. Tam zas jezdily Trambusy.

Re: AČR kampak kráčíš?

Napsal: 17/4/2024, 14:41
od dronař
Scotty87 píše: 17/4/2024, 13:56 Ve Volvo Group pod který patří výrobce náklaďáků mají Číňani jen menšinový 8% podíl. Pod kontrolou Číňanů je jen Volvo Cars což je výrobce osobáků.
Ono je to "trošku" jinak.

https://www.auto.cz/cinsky-koncern-geel ... lvo-112281
cituji:
"Geely Holding zaplatí Cevian Capital zhruba 3,3 miliardy amerických dolarů za 8,2 procenta kapitálu a za 15,6 procenta hlasovacích práv. Podle podmínek smlouvy se Geely Holding zavázal ke koupi 88,17 milionu akcií Cevian Capital a 78,77 milionů akcií B v koncernu AB Volvo.

Po dokončení kontraktu a po nezbytných regulačních schváleních se společnost Geely Holding stane největším držitelem základního kapitálu koncernu AB Volvo."

Re: AČR kampak kráčíš?

Napsal: 17/4/2024, 14:43
od Juraj Tichý
skelet, sorry, Tatra je proste v porovnaní s inými manufaktúra. Na cestách tejto značky bude len ubúdať a ubúdať.
Ak nákladiak na stavbe nemá mať 30 rokov a viac, tak tam tatroviek stretneš minimum. Väčšinou ich majú malé firmičky, ktoré na nové vozidlá jednoducho nemajú.
Malá produkcia= vysoké fixné náklady = vysoká cena. Na zahraničných trhoch sa nepresadia, lebo niet servisného zázemia.
Ak by sa dokázali preorientovať na výrobcu skvelých podvozkov a vzdali sa finálneho výrobku, urobili by väčší úspech.
Investície do vlastných prevodoviek a motorov, musia byť brutálne drahé a s neistou návratnosťou.

Našiel som aj štatistiku za SR za 2023.
z 3528 vozidiel kategórie N3, bolo značky Tatra zaregistrovaných 28ks. 0,80%
https://motofocus.sk/analyzy/50331,zap- ... el-12-2023

Re: AČR kampak kráčíš?

Napsal: 17/4/2024, 15:05
od Scotty87
dronař píše: 17/4/2024, 14:41 Ono je to "trošku" jinak.

https://www.auto.cz/cinsky-koncern-geel ... lvo-112281
cituji:
"Geely Holding zaplatí Cevian Capital zhruba 3,3 miliardy amerických dolarů za 8,2 procenta kapitálu a za 15,6 procenta hlasovacích práv. Podle podmínek smlouvy se Geely Holding zavázal ke koupi 88,17 milionu akcií Cevian Capital a 78,77 milionů akcií B v koncernu AB Volvo.

Po dokončení kontraktu a po nezbytných regulačních schváleních se společnost Geely Holding stane největším držitelem základního kapitálu koncernu AB Volvo."
Až na to že ne. Geely je vlastníkem 6.8% kapitálu a 15.5% podílu rozhodovacích hlasů.
https://www.volvogroup.com/en/investors ... ation.html

Re: AČR kampak kráčíš?

Napsal: 17/4/2024, 15:08
od Scotty87
skelet píše: 17/4/2024, 14:03 na středních a velkých stavbách je vidět dost (nemluvím za Slovensko).
No takl tam je podíl třeba padesát k jedné Tatře.
a bez starých 815 je jiná civilní Tatra, než Phoenix?:mrgreen:
Dokud to šlo tak prodali pár kusů 810.

Re: AČR kampak kráčíš?

Napsal: 17/4/2024, 15:18
od Scotty87
Zemakt píše: 17/4/2024, 14:12 U dřeváků je ten poměr lepší.
To určitě, ale taky se nadá říct že by byla Tatra každé druhé nebo třetí auto. A obecně to není chyba Tatry. Oni se prostě soustředí na jiný segment trhu který je ovšem dost specifický a omezený. Když děláte auta v podstatě kusovým způsobem nikdy se nemůžete rovnat společnostem které jedou v obrovských sériích. Ovšem zase se nemůže nikdo divit že když je poptávané úplně normální stavební auto, kde je hlavní hodnotící kritérium cena, že nemůžou nikdy vyhrát. A rozhodně to pro Tatru není žádná tragédie. Ti se bohatě hojí na jiných zakázkách...

Re: AČR kampak kráčíš?

Napsal: 17/4/2024, 15:21
od skelet
Juraj: říkám snad někde jinde, že Tatra je velký výrobce? Naopak píšu, že je to nejdražší výrobce pro civilní trh (vzhledem k objemu výroby a hlavně koncepce podvozku to ani nejde jinak). Většina staveb nepotřebuje plněpohonné nákladní vozy a vystačí si s 6x4 nebo 8x4. Na velkých stavbách potkáš Tatry běžně. Jako děcko si taky víc potkal Trambus, než Tatru.
Tatry se zaměřuje hlavně na stavbu nákladních vozů na klíč pro náročnější zákazníky. Tedy například nosič kontejnerů pro švédské lesáky, se všemi řiditelnými nápravami 8x8. Vzhledem k tomu, že jí prodeje a zisky rostou, tak zvolili dobrou strategii.
436482755_738688748431523_4237064045860404976_n.jpg
437122912_738688768431521_3644005599324703493_n.jpg

Re: AČR kampak kráčíš?

Napsal: 17/4/2024, 17:01
od tomas.kotnour
1) největší ≠ majoritní
2) Ještě před zakázkou pro belgickou armádu byl podíl vozidel modelové řady Phoenix na produkci 1/3
3) 1/2 Phoenixů jezdí v ČR
4) I malé stavební firmy si kupují Phoenixe, jedná se především o vozidla specifikace 6x6 s třístrannou korbou, protože tito zákazníci potřebují auto, se kterým se dostanou tzv. všude.
5) Názor, že co se nechá koupit, měla by Tatra nakupovat, od některých pracovníků zazněl. Už nezní a další vývoj událostí ukázal, že byl chybný.
6) Právě vývoj a výroba vlastních komponentů umožňuje přizpůsobit komponenty vozidlům a nikoliv vozidlo komponentům, což nevyhnutelně vede ke kompromisům.
7) Problém statistiky vozidel N3 je v tom, že tam jsou i neplněpohonná vozidla včetně tahačů, Navíc i na Slovensku bují rakovina s názvem "traktor." Na to by byla vhodnější statistika vozidel N3G, kterou ale nikdo nemá. Takže maximálně projít všechny galerie z velkých infrastrukturních staveb v okolí Prahy, co dělá pan Smejkal, roztřídit auta, a pak ji sestavit.
8) Troufnu si tvrdit, že vzhledem k daňovému zatížení osob a firem v ČR, by byl nákup těch Phoenixů pro stát nakonec výhodnější. Těch pár dílů, co od Wikovu Volvo odebírá, to nezachrání.

Re: AČR kampak kráčíš?

Napsal: 17/4/2024, 17:31
od pjaro77
Navíc i na Slovensku bují rakovina s názvem "traktor."
Čo tým bolo myslené ?

Re: AČR kampak kráčíš?

Napsal: 17/4/2024, 17:39
od Scotty87
Phoenix certifikovaný jako traktor?