Stránka 5 z 8

Napsal: 24/4/2005, 18:53
od Lena
vím, že je to teď trochu mimo téma ... ale četla jsem, že prý Marseille dokázal křídlem tohoto letadla zvednout kapesník, který byl zavěšený metr od země na bambusové tyči. To byl tento letoun tak snadno ovladatelný?? tedy ikdyž počítám s tím, že jej řídil vynikající pilot, představit si to nedokážu ...

Napsal: 24/4/2005, 19:00
od brano
Lena píše:vím, že je to teď trochu mimo téma ... ale četla jsem, že prý Marseille dokázal křídlem tohoto letadla zvednout kapesník, který byl zavěšený metr od země na bambusové tyči. To byl tento letoun tak snadno ovladatelný?? tedy ikdyž počítám s tím, že jej řídil vynikající pilot, představit si to nedokážu ...
To nič nieje...ale keď sa vysmkral,dal ho i naspäť. :D

Napsal: 24/4/2005, 21:19
od Daver
to bude možná spíš v tom pilotovi než v letadle...to jak dokázal zamířit a několika ranami sundat braty na zem bylo neuvěřitelné

Napsal: 25/4/2005, 09:59
od Atlantis
braty???

Napsal: 25/4/2005, 11:45
od Elvis
Daver píše:na Bf 109 G létal Marseile a sestřeloval Kittyhawky jak na střelnici:)
Omyl, na Messerschmitte Bf 109 G letel Marseille iba raz - počas prvého letu na Géčku musel kvôli poruche motoru vyskočiť, jeho padák sa neotvoril a Marseille zahynul.

Väčšinu svojich víťazstiev dosiahol na Bf 109 F.

Napsal: 25/4/2005, 12:53
od Radola Gajda
Tak tak,dokonce se traduje,že na sestřelení letounu potřeboval H.J.Marseille,jen 15 nábojů,ale jinak je to pro mě dost taková sympatická postava z LW,chlapík,který si z ničeho nedělal hlavu a předpisy mu také nic neříkali.Byl dokonce snad 2x degradován:-)

Napsal: 25/4/2005, 14:38
od Bruno
Omyl, na Messerschmitte Bf 109 G letel Marseille iba raz - počas prvého letu na Géčku musel kvôli poruche motoru vyskočiť, jeho padák sa neotvoril a Marseille zahynul.

Hmm to musí byť super pocit,pretože človek má ešte dosť času si to uvedomiť...

Napsal: 25/4/2005, 14:59
od Daver
sorry já toho četl dost ale spletl jsem si G a F(ty písmenka jsou na klávesnici vedle sebe)
gajda>sestřeloval tak, že jeho dvojce říkali letající počítadlo

Napsal: 19/5/2005, 07:50
od Ringhofer
No, já osobně bych si radši vybral Géčko i přes neblahou Marseilleovu zkušenost. Ta výzbroj je přeci jenom znát, stoupavost a rychlost taky dobrá. Německé stíhání nebylo moc o manévrových soubojích. Takovej fokáč byl na tom v tomto směru ještě o dost hůř. Za velkou nevýhodu této verze považuji mizerný, respektive žádný výhled z kabiny směrem dozadu.

Napsal: 19/5/2005, 11:30
od YAMATO
Naprostý souhlas. A důvod, proč se směji superobratným Jakům a pod. Pokud se německý pilot hloupě nepustil do manévrů v horizontále, ale využil vynikajících vlastností Bf 109/FW 190 ve vertikále, tak měla většina sovětských stíhaček dost malé šance. Ostatně i nemálo britských či amerických, u nich však vývoj rychle reagoval, na rozdíl od sovětů.

Napsal: 19/5/2005, 14:12
od Ringhofer
Yamato: Přesně tak, aneb , jak pravil prý jeden britský stíhač, když mu vychvalovali výhody Spita v zatáčce: "Zatáčky souboje nevyhrávají!"

Napsal: 19/5/2005, 18:28
od YAMATO
Ale Britové dost rychle zavedli změny (lepší motory a pod.), kterými výrazně zvedli kvalitu. Sověti slepě trvali na prioritě obratnosti za příliš velkou cenu, viz. např Jak-1/3 s velmi křehkou konstrukcí, kde docházelo jejím vlivem k častým katastrofám. Také se šetřilo na výzbroji a pancéřování. Dokonce i Japonci, kteří velmi preferovali obratnost, z této cesty postupně ustoupili.

Napsal: 20/5/2005, 07:02
od Ringhofer
Přesně tak , Yamato!Britové rozhodně nespali na vavřínech a své stroje stále průběžně zdokonalovali. Dalo by se říci, že mezi Brity a Němci v tomto směru probíhala opravdová konstrukční soutěž. Add. Jak 1/3: Je kouzelné, když při virtuální letecké bitvě se mi nějaký nováček usadí na šesté, já mu s befkem začnu utíkat ve střemhlavém letu, on to přežene a akorát mi "zatleská" křídly na cestu :) .Prostě jeho konstrukce vydrží mnohem nižší kritickou rychlost a zatímco já kolem 700km/hod. začnu střemhlavý let vybírat, jeho konstrukce nevydrží a začne se rozpadat(většinou urve právě zmiňovaná křídla). V tu chvíli mu je jeho obratnost houby platná.....

Napsal: 20/5/2005, 10:33
od Atlantis
Kde se dají provozovat takovéhle virtuální bitvy se skutečně realistickýma konstrukcema???
(Jinak, pokud mě naštveš, beru La-7 a můžeš zdrhat:-))

Napsal: 20/5/2005, 12:26
od YAMATO
Jakům-1/3 se to stávalo častěji, než se vůbec tuší. Docházelo k uzemněním celých jednotek, neboť bylo nutno provizorně zpevnit konstrukci, aby se na nich dalo vůbec létat! Odlehčení konstrukce bylo extrémní.

Co se týče La-7, tak souhlasím, že přes řadu chyb to byl vlastně první sovětský stíhač, schopný boje s Bf 109 G-6 a FW 190 A-8 (standartních na východní frontě do konce války) za vyrovnyných podmínek, ba měl v něčem i mírnou převahu.

Napsal: 20/5/2005, 15:59
od Ringhofer
Atlantis: Viz můj článek v tématu PC-hry, IL- 2 Fergotten battles. Na hru jsou tam modely chování letadel, fyzika, ale třeba i pilotáž udělány opravdu velmi povedeně a realisticky. Leckterá situace se tam dá docela dobře simulovat. samozřejmě, jsou tam i chyby, například odolnost některých ruských mašin je lehce nadhodnocena(no, dělali to Rusové), občas se dá narazit na jednotlivé individuální chybky, ale v celku je to virtuální letecká řežba, jak má bejt!!!
Jinak s tím La-7, proč ne? Ale pokud jsi za tím neseděl a nejsi zrovna vojenský pilot, nebo extrémní talent, moc velké naděje si nedělej. Pokud si zapneš realitu na tvrdo, budeš hodně dobrej, když se na poprvé vůbec odlepíš od země.Já lítám cca půl roku, dost intenzivně a stále se učím. Pár Lavoček už ale na kontě mám.... :)

Napsal: 14/6/2005, 11:59
od Atlantis
Teď mě nedávno kámoš tvrdil, že v roce 1945 při střemhlavém letu Bf-109 prorazila zvukovou hranici. Prý následně k nepoužití, ale pdařilo se jí poté i "polopřistát" a pilot to i přežil.

Napsal: 14/6/2005, 12:47
od Elvis
Nemyslel náhodou Me 262, o tej som niečo takého počul aj ja, ale pri Bf-109 ke pochybujem, že by to bolo možné.

Napsal: 14/6/2005, 17:49
od brano
To sú len plané dojmy pilotov a povery...to isté sa tvrdilo i o Spitoch,Re2005 atď..O Me-262 detto.

Napsal: 14/6/2005, 20:23
od Atlantis
Těžko říct, já bych také věřil více Me-262. Jenže u ní byl už problém, že při střemhlavém letu a překročení cca 0,83Machu se v podstatě nedala vybrat.