PAK FA (Su-57)

Letouny všech typů a použití.

Moderátor: Julesak

Odpovědět
Novio*
svobodník
svobodník
Příspěvky: 36
Registrován: 13/4/2008, 13:47
Bydliště: Vsetín - CZ

Příspěvek od Novio* »

kopapaka: myslím že to bude fotomonáž, protože tu samou fotku jsem si dal na plochu v noťasu a žádné druhé letadlo tam není. Je to ta, co na ní postoval odkaz absik na minulé stránce: tahle. Myslím, že až na to druhé letadlo jsou úplně stejné.
Uživatelský avatar
kopapaka
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 3837
Registrován: 26/1/2008, 20:47
Bydliště: kósek od Prostějova

Příspěvek od kopapaka »

Pokud jo, tak mě někdo pěkně dostal.
Ale z drué strany, pokud by to první stálo na brzdách a druhé jen dorolovalo...
Do druhé fotky...
Hmmm.
ObrázekObrázek Obrázek
"Válka je Mír, Svoboda je Otroctví a Nevědomost je Síla!"
Uživatelský avatar
Alchymista
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 4883
Registrován: 25/2/2007, 04:00

Příspěvek od Alchymista »

8-) dosť dobrá fotomontáž.
Ale kto trochu pozná prevádzku na letisku nájde tam hneď niekoľko "logických chýb"...
ObrázekObrázek

Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова
Uživatelský avatar
kopapaka
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 3837
Registrován: 26/1/2008, 20:47
Bydliště: kósek od Prostějova

Příspěvek od kopapaka »

A jakých chyb?
Já byl jen u vrtulníků, tak nevím....
ObrázekObrázek Obrázek
"Válka je Mír, Svoboda je Otroctví a Nevědomost je Síla!"
Uživatelský avatar
Alchymista
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 4883
Registrován: 25/2/2007, 04:00

Příspěvek od Alchymista »

- "Zadný" stojí pravým kolesom celkom na okraji dráhy. Pri rozbehu stačí minimálna chyba a je mimo dráhu, stačí tiež trochu nedprataného snehu alebo nejaké zmrazky a koleso je v lepšom prípade na výmenu, v horšom kľudne i praskne.
Navyše pravý motor je v takej polohe, že pozbiera všetko, čo je do dvoch - troch metrov od sacáku, vrátane snehu a zmrazkov na okraji dráhy - a za snehové zmrazky sa motor určite nepoďakuje.
(Sanie motorov je značné - Mig-21 i Su-22 - s hodne vysokými sacákmi - dokázali za moment "vypiť" kaluže okolo prednej nohy a stačila vlhká plocha stojánky po daždi, aby sa urobil pekne viditeľný vír vodných kvapiek.)

Ak by "zadný" vyčkával na štart "predného", čakal by určite na spojovacej dráhe niekde vpravo od štartovacej dráhy, nie na okraji štartovacej dráhy...

- "Zadnému" by v prípade, že predný dá maximál (alebo dokonca forsáž), pri súčasnom štarte v takejto polohe pravdepodobne zhasol ľavý motor (je prakticky v prúde spalín), skôr oba, a tiež by požral všetok bordel, ktorý "predný" zdvihne za sebou z dráhy, vrátane kamienkov a zmrazkov.

- Takto by sa dvojica na štart nikdy nepostavila - predný stojí uprostred dráhy, zadný je celkom na jej okraji, to by zodpovedalo môžno štartu v trojici (tretí niekde vľavo mimo obraz), ale nie v dvojici.
ObrázekObrázek

Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова
Uživatelský avatar
absik
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 836
Registrován: 8/12/2008, 19:04
Bydliště: pri Čiernej vode

Příspěvek od absik »

Ide o fotomontáž, fotografista od strižov(strizhi.ru) sa pokúsil o peknú koláž ale skutočnosť takto bude vypadať o pár rokov. Najlepšie to rozoznať podľa svetelných odrazov a tieňov, sú presne také isté ako na lietadle v popredí.
Čo je isté lietadlá sú zatiaľ dokončené tri: všetky lety zatiaľ robil prvý prototyp, označovaný T-50-1. Druhý prototyp by mal byť ešte od MAKS´2009 v Žukovskom na pozemných statických testoch, tretí prototyp je asi v Komsomolsku na Amure a časom sa zrejme zapojí do pozemných dynamických skúšok.(ako som už písal, prvý prototyp urobí v Komsomoľsku ešte pár letov a potom sa odovzdá na letové skúšky do Žukovského, predpokladám že v Komsomoľsku preberie letové skúšky 3. prototyp).
Uživatelský avatar
absik
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 836
Registrován: 8/12/2008, 19:04
Bydliště: pri Čiernej vode

Příspěvek od absik »

Včera bolo oznámené že 1. prototyp vykonal v sobotu 3. skúšobný let:
http://forum.valka.cz/viewtopic.php/tit ... et/t/92657
Kutuzov
praporčík
praporčík
Příspěvky: 351
Registrován: 16/11/2006, 17:37
Bydliště: Olomoucký kraj

prototyp PAK-FA v třetím zkušebním letu a ...

Příspěvek od Kutuzov »

... v kamufláži ...

Obrázek
Lidstvo dává veškerou svoji moudrost do knih a proto samo zůstává blbé.
Uživatelský avatar
Zemakt
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 11765
Registrován: 28/8/2008, 11:14
Bydliště: Cheb

Příspěvek od Zemakt »

Nevyskytlo se někde už oficiální označení, nebo pouze nástřel?
ObrázekObrázek

"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Uživatelský avatar
absik
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 836
Registrován: 8/12/2008, 19:04
Bydliště: pri Čiernej vode

Příspěvek od absik »

Nie, zatiaľ je stále označovaný ako T-50, teda 1. (lietajúci) prototyp T-50-1.
Označenie bude pravdepodobne podľa Suchoja - Su lebo bol hlavným garantom projektu. Tipnem si: Su-49, Su-47 je označovaný prototyp S-37 s negatívnym šípom a keďže T-50 je skôr útočné lietadlo tak v tom vidím určitú logiku: Su-39(Su-25TM) ___ Su-49. Ale môže to byť aj niečo nové lebo v projekte pracoval tandem Suchoj-Mikojan-(indický) HAL-Jakovlev. Poradie podľa dôležitosti, bývalý šéf OKB Suchoj (a hlavný konštruktér S-32/S-37) M. Pogosjan v jednom rozhovore že vo vývoji bolo zapojených vyše 100 firiem.
Uživatelský avatar
Alchymista
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 4883
Registrován: 25/2/2007, 04:00

Příspěvek od Alchymista »

Stroj na fotke má trupové číslo 51.
Nemusí to znamenať nič, môže to znamenať "niečo"...
ObrázekObrázek

Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова
Uživatelský avatar
Lavoy
vojín
vojín
Příspěvky: 13
Registrován: 19/2/2010, 20:20
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lavoy »

Skôr by som povedal že 51 by malo znamenať T-50.1 čiže 51 ... Nič viac, nič menej, ale nechajme s a prekvapiť ...
Pozri sa hore a povedz zbohom.
Pe-2/3, MiG-3U, LaGG-3 a La-5FN + B-534 !
Jo Lavoy je zpátky a počká si na tebe, tebe i tebe !!!
tazarbal
Příspěvky: 1
Registrován: 26/2/2010, 19:20

Příspěvek od tazarbal »

Uživatelský avatar
absik
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 836
Registrován: 8/12/2008, 19:04
Bydliště: pri Čiernej vode

Příspěvek od absik »

Prototyp T-50.1 začne ďalšie skúšobné lety v Žukovskom už v apríli, oznámila v pondelok 1.03. tlačová služba OKB Suchoj, podľa rus. premiéra V.Putina bude treba vyše 2000 skúšobných letov do začiatku hromadnej výroby.

http://www.rian.ru/defense_safety/20100 ... 23180.html
Uživatelský avatar
wildesau
nadpraporčík
nadpraporčík
Příspěvky: 420
Registrován: 5/3/2006, 09:05
Bydliště: Otrokovice

Příspěvek od wildesau »

Dnes vyšel obsáhlý článek na téma T-50 v ATM.
Uživatelský avatar
Gotak
vojín
vojín
Příspěvky: 10
Registrován: 7/3/2010, 10:20

Příspěvek od Gotak »

Zítra si ho musím koupit.Pokud to tu někdo nehodí v pdf což asi nehrozí.
Kutuzov
praporčík
praporčík
Příspěvky: 351
Registrován: 16/11/2006, 17:37
Bydliště: Olomoucký kraj

Pěkný snímek PAK-FA který ...

Příspěvek od Kutuzov »

... srovnává velikost starší a nové generace rodiny SU. Na druhém snímku z továrního letiště je zachycena dvojice (bezpilotních ?) strojů Suchoje. Neví někdo, o jaké stroje se jedná ... ?

Obrázek

Obrázek
Lidstvo dává veškerou svoji moudrost do knih a proto samo zůstává blbé.
Kutuzov
praporčík
praporčík
Příspěvky: 351
Registrován: 16/11/2006, 17:37
Bydliště: Olomoucký kraj

A ještě jeden nový snímek ...

Příspěvek od Kutuzov »

... a jedna zdařilá ilustrace ...

Obrázek

Obrázek
Lidstvo dává veškerou svoji moudrost do knih a proto samo zůstává blbé.
Uživatelský avatar
Gotak
vojín
vojín
Příspěvky: 10
Registrován: 7/3/2010, 10:20

Příspěvek od Gotak »

Dle všeho je to obyčejné letadélko http://sukhoi.org/eng/planes/civil/su-80/ :wink:
Kutuzov
praporčík
praporčík
Příspěvky: 351
Registrován: 16/11/2006, 17:37
Bydliště: Olomoucký kraj

Pohled do ...

Příspěvek od Kutuzov »

... PAK-FA kokpitu.

Obrázek
Lidstvo dává veškerou svoji moudrost do knih a proto samo zůstává blbé.
Odpovědět

Zpět na „Letadla“