Farky píše:Kde jsou KUBy v okamžiku kdy vyrazí OMS?
V okamžiku vyražení to má OMS dost dobrý, protože celá armáda je na té Ingolstadtské čáře. Takže tam je úplně všechno PVO 1. armády, co je k dispozici.
Starosti začnou "západně Augsburg", kdy se OMS nejspíš už Kubům ztratí, a začnou se tam kočkovat s nějakým letištěm, viz seznam. Tohle je kritické místo, protože stále ještě lze uvažovat, že je to nějaký předsunutý odřad frontu, tedy zajímavý cíl úplně pro každé letadlo, co letí kolem.
V dalších bodech pak jsou Kuby sto a více kilometrů daleko, tedy jsou mimo hru.
Další věc co se stane až NATO zjistí že tam uhání divize
Nejsem si jist, jestli zjistí snadno, že je to divize. Určitě zjistí "nějaké tanky", to se fakt schovat nedá. A pak je krvavá mlha, kdo to zjistí, kdy to zjistí, a co bude mít zrovna k dispozici.
V Zálivu byly irácké divize chráněny technicky lepší PVO než tady zmiňovaná OMS a jak to dopadlo víme všichni.
Takto - pokud se rozhodne NATO tuhle partu zničit leteckou silou vším důrazem, tak se to se zárukou podaří.
Plán je ovšem založen na situaci, kdy v prostoru mezi východním frontem - s obléhanými městy, to může být velká zdržovačka - a Francouzi na Rýně není vpodstatě žádná výrazná pozemní síla (seznam v článku). Takže v zásadě to může zvládnout jedině letectvo a vrtulníky. Pakliže ovšem nemají plné brejle toho zachraňování měst, nebo asi sta dalších naléhavějších věcí.
Strategicky je zásadní, že podle rozložení sil Německa se mi zdá, že ta jižní parta je obzvláště důležitá, protože tam nejhůře funguje podpora z moře, z Británie a podobně. Každé jižní zničené letiště je docela problém. Takže ničením letišť na sebe upozorní OMS dost výrazně.
Na ochranu OMS stíhači bych moc nespoléhal, vlastně vůbec.
Já taky ne. Mají taky milion úkolů a podpora z letadla pozemním partičkám tanků byla technicky dost nereálná záležitost.
Letecké útoky (a to i ty co prakticky nezpůsobí žádné škody) mají tu vlastnost, že brzdí rychlost postupu. Celodenní útoky byť jen dvojicemi A-10 by znamenaly neustálé zastávky a poté nutnost znovu celý cirkus rozhýbat.
To si nejsem úplně jist, co je nejlepší taktika. V různých situacích různě. Asi bych spíš zkoušel zůstat v pohybu.
I malá skupinka vrtulníků (klidně dvojice) co se vynoří zpoza kopce, rychle odpálí rakety a zase zmizí dokáže OMS přibrzdit.
To je ideální scénář - vrtulníky ovšem musí vědět, kde tanky jsou a vpodstatě na ně číhat. Pokud budou pročesávat terén a hledat je, tak zase nemohou zůstat úplně neviditelné. Ono to s těmi kopci mezi Ingolstadtem a Stockachem zase tak slavné není - krajina se tam poměrně zplacatí. Tank je vidět docela zdálky, ale vrtulník taky. Jeden tank ho nenajde, tanková divize zaručeně ano.
Přesto jsou vrtulníky jasně největší problém ze všeho, větší, než letadla. Už proto, že je jich po cestě plno.
Šance že si NATO nevšimne OMS a ta dojede až ke svým cílům je nulová.
To souhlas. Zejména ve finále ve Schwarzwaldu přituhuje, protože tam ti Francouzi vpodstatě nemají co dělat. Tedy, pokud jejich letadla vpředu nepomáhají Němcům.
Osobně si stejně moc nedokážu představit cíl s větší prioritou než divize co evidentně ohrožuje můj týl.
No, já ano. Třeba obležený Mnichov, co má kolem dokola další letiště a ropovod z jihu a nevímco ještě.
Poslední živou desátou divizi v tom Mnichově, což je vlastně to jediné, co ten týl ještě může podporovat.
V tomto momentě už je ohroženo v Německu prakticky úplně všechno a východních dvěstě kilometrů má nepřítel.
A ještě jedna docela zásadní položka - týl celé ČSLA s přísunem posil z Ruska.
Cover:
Proti OMS by byly hlavně ty vrtulníky, A-10 si víceméně škrtněte.
Určitě. A-10 je přes dvě stovky na celý front, vrtulníků je totéž na jižní Německo. Vrtulníky jsou navíc přímo německé a nelze očekávat, že budou s úkolem OMS ničit jejich letiště srozuměni.
Postoupit do pozornosti všech by se podařilo OMS někde u toho Rýna, zvlášt, kdyby se náhodou konkurenční party na severu nějak zpozdily (což se paradoxně stát může - na severu je větší síla obrany NATO a hlavně daleko dostupnější pomoc letectva z moře, z británie a podobně). To by mohlo znamenat dost rychlý konec.
c) když by bránily vlastní základnu. Což je nepravděpodobné, protože když by se OMS k předsunutému letišti A-10 dostaly skutečně nečekaně, tak by Warthogy nestihly vzlétnout a v opačném případě by to řešily vrtulníky a PTŘS.
Jedna z těch základen je v seznamu. Takže i tahle situace může nastat.
Oproti tomu minimálně posádky AH-64A cvičily (nebo počítaly) i s "vietnamským" poplachem typu "nepřítel za branami"
Ty Apache nějak moc nečekám, musely by zabloudit odněkud od severu, ale u Bo-105 to asi bude lautr to samé. A na rozmáznutí staršího tanku bohatě stačí.
Věřit, že při útoku na základnu nevzlétne ani jeden vrtulník a nebude se bránit je optimismus. Boje s vrtulníky jsou prakticky jistá věc.
jako třeba prapor Šilek
Prapor Šilek fakt nehrozí. Byly v ruských jednotkách organizovány po bateriích po čtveřicích. Já to vidím tak, že OMS bude rád, když vyhádá alespoň něco.
Z čehož mi plyne, že kdyby se tanky, určené pro OMS vybavily kamufláží, typickou pro Bundeswehr nebo USA, nejlépe k tomu ještě potrhanou maskovací sítí, rozmazávající kontury stroje, a jezdily po silnicích, útok ze vzduchu by byl prakticky vyloučen a i pozemní pozorovatelé by asi většinou pochopili, že tohle není M48 Bundeswehru až s křížkem po funuse. Ale to je jen takový můj nápad, z logiky letectva.
Možná to vůbec není špatný nápad. Důležité je ovšem zblbnout německý vrtulník; to je hlavní nepřítel. A to bude těžší.
Té jízdy po silnici bych se taky vůbec nezříkal - zejména u těch týlových jednotek a podobně. Ve Schwarzwaldu na mnoha místech asi ani nic jiného nezbývá; jsou to docela slušné hory velikosti Šumavy se spoustou stromů.