Stránka 5 z 74

Re: Aero L-39NG

Napsal: 4/4/2018, 19:33
od tomas.kotnour
Tak první zahraniční zářez pro NG
Aero Vodochody po 20 letech prodává nové letouny do zahraničí. Čtyři letouny L-39NG si koupí africký stát Senegal
https://www.euro.cz/byznys/aero-vodocho ... ty-1400676

Re: Aero L-39NG

Napsal: 4/4/2018, 19:44
od Flader
Snáď takých zárezov bude viac

Re: Aero L-39NG

Napsal: 4/4/2018, 19:55
od Nesher
Flader píše:Snáď takých zárezov bude viac
Obchoníci Aera/Omnipolu odvedli dobrou práci, nebývá zvykem, že si zákazník (bez politického vlivu prodávající strany) objedná letadlo, které ještě ani nevzlétlo.
Když jsme u těch zářezů, co Slovensko? :wink:

Re: Aero L-39NG

Napsal: 4/4/2018, 19:58
od Flader
Zatiaľ je ticho, ale rátam, že hneď po výbere stíhača sa začne obstarávať aj cvičné lietadlá. Ale u nás to má asi NG isté. Ono tak ako u vás bolo by asi zbytočné meniť cvičnú platformu keď je na ňu komplet zázemie.

Re: Aero L-39NG

Napsal: 4/4/2018, 21:12
od Flader

Re: Aero L-39NG

Napsal: 4/4/2018, 22:35
od kacermiroslav
Moc se mi líbí ta prezentace a budu držet palce, aby se obchodně mooooc dařilo.

Re: Aero L-39NG

Napsal: 4/4/2018, 22:38
od Flader
Pokiaľ naozaj bude certifikovaná výzbroj minimálne ako na tom propagačnom materiály, tak naozaj to môže byť aj zaujímavá voľba aj v rovine ľahkého bitevníka.

Re: Aero L-39NG

Napsal: 14/4/2018, 09:34
od Hubna
Tak L-39NG bude mít schopnost nést na koncích křídel dvojici Sindwinderů. Sper, podobné řešení by se mi líbilo i v případě modernizace křídla našich L-159, kterou už ostatně Aero i nabízelo. http://www.janes.com/article/79235/aero ... -39ng-jets

Re: Aero L-39NG

Napsal: 14/4/2018, 11:19
od jarl
V dnešní Mladé frontě je velký rozhovor s generálním ředitelem Aera Vodochody Giusepee Giordou, který tvrdí, že se momentálně se třemi zákazníky jedná o prodeji 18 L-39NG a že jeho konzervativní odhad prodeje těchto letounů v příštích 15 letech je 100-150 kusů. Je to vůbec možné a nebo je to jenom povinný manažerský optimismus nemající s reálnými čísly nic společného? Také uvádí, že cena jednoho L-39NG bude 10-12 milionů euro a provozní nákladu zhruba 1500 euro na hodinu.

Re: Aero L-39NG

Napsal: 14/4/2018, 11:58
od niko
Hubna píše:Tak L-39NG bude mít schopnost nést na koncích křídel dvojici Sindwinderů. Sper, podobné řešení by se mi líbilo i v případě modernizace křídla našich L-159, kterou už ostatně Aero i nabízelo. http://www.janes.com/article/79235/aero ... -39ng-jets
AIM-9L budu pre Slovensko skor menej zaujimave. Vyrabaju sa vobec este ? To uz by fakt chcelo AIM-9X.

Re: Aero L-39NG

Napsal: 14/4/2018, 12:11
od Flader
Hubna píše:Tak L-39NG bude mít schopnost nést na koncích křídel dvojici Sindwinderů. Sper, podobné řešení by se mi líbilo i v případě modernizace křídla našich L-159, kterou už ostatně Aero i nabízelo. http://www.janes.com/article/79235/aero ... -39ng-jets


ALCA s 9 závesmi novou avionikou by mohla byť zaujímavá. Obmedzujúca už ale asi bude maximálna hmotnosť.

Re: Aero L-39NG

Napsal: 14/4/2018, 15:33
od Hubna
Jarl:

On vychází z toho, kolik bude třeba ve světě v příštích 10-20 letech těch cvičných letadel vyměnit/modernizovat. Když se podíváš do nějaké databáze (např. Flight Global air forces), zjistíš, že z velké části jsou dnešní cvičná letadla fakt docela zastaralá a ten trh bude brzo dost velký. Samozřejmě záleží na tom, jestli se státy rozhodnou svá cvičná letadla nahrazovat 1 ku 1 typem se stejnými schopnostmi nebo šáhnou po něčem jiném. Každopádně, poptávka bude, tak věřím, že když to marketingově nepodcení, něco určitě ještě prodají (osobně tipuju příštího zákazníka na Etiopii). Btw. kdyby nebyl potenciál prodávat, tak nevyvíjí BaE modernizovaného Hawka a Italové zase modernizovanou M-345, mají to spočítané.

Re: Aero L-39NG

Napsal: 14/4/2018, 19:41
od jarl
Poptávka po nových cvičných letounech ve světě nepochybně bude, ale nechce se mi věřit, že by si tak velký díl z tohoto koláče ukousla čistě soukromá firma sídlící v malé zemi, jejíž politický vliv mimo střední Evropu je takřka nulový. Aero má v podstatě jediný trumf díky pozitivním zkušenostem řady zemí s provozem jejich starších cvičných letounů, což je sice dobré, ale k získání zakázek na 100-150 kusů během tak krátké doby to podle mého názoru nebude stačit, tudíž Aero při přesvědčování potenciálních zákazníků bude muset vsadit i na jinou kartu. Giordo má velké plány i s obnovou výroby bitevníků L-159 a rád by v Aeru realizoval i bojové vrtulníky, přičemž jeho cílem je dosáhnout stavu, kdy se stav vojenské a civilní výroby dosáhne poměru 80:20. Tak uvidíme jak to nakonec dopadne.

Re: Aero L-39NG

Napsal: 14/4/2018, 19:46
od Flader
jarl píše:Giordo má velké plány i s obnovou výroby bitevníků L-159 a rád by v Aeru realizoval i bojové vrtulníky, přičemž jeho cílem je dosáhnout stavu, kdy se stav vojenské a civilní výroby dosáhne poměru 80:20. Tak uvidíme jak to nakonec dopadne.
Ono sa o nejakej modernizovanej variante L-159 vraví už pár mesiacov, ale mám pocit že to je stále len v rovine úvah. Alebo sa naozaj na takomto projekte začína pracovať?

Re: Aero L-39NG

Napsal: 14/4/2018, 19:59
od Zemakt

Re: Aero L-39NG

Napsal: 15/4/2018, 11:03
od Nesher
Přidávám odkaz na rozhovor s šéfem Aera Vodochody. Zajímalo by mě kdo je tím třetím zákazníkem, dva jsou jasní, Senegal a CLV LOM, ten třetí má být údajně ze Střední Evropy, tj. Rakousko (rakouské firmy spolupracují na výrobě L 39 NG), Slovensko nebo možná Maďarsko či Chorvatsko. Případně některý z pobaltských států.
https://ekonomika.idnes.cz/aero-vodocho ... nomika_pmk

Re: Aero L-39NG

Napsal: 15/4/2018, 16:19
od niko
Vzhladom na vylietanost nasich Albikov, by som urcite pocital s tym, ze s OS SR uz aspon zakladne rokovania prebehli.

Re: Aero L-39NG

Napsal: 15/4/2018, 16:25
od Flader
Kedysi chceli OSSR na výcvik L-159 tak pokiaľ bude tá modernizovaná ALCA k dispozícii tak by mohla aj tá možno zamiešať kartami. Ale inak si myslím, že nákup NG je asi len otázka času.

Re: Aero L-39NG

Napsal: 15/4/2018, 16:59
od Nesher
Já bych nevylučoval ani to Rakousko, jednak jejich Saaby 105 jsou zralé tak do muzea, za druhé, pokud chtějí tryskáč, tak něco levnějšího (kupní cenou i provozem) než NG těžko seženou a v tuto chvíli jedině Aero může argumentovat podílem rakouských firem na výrobě. Přičemž to co rakouská firma Ro-RA vyrábí by jistě bez problémů šlo vyrobit i v ČR a možná i levněji.
https://www.euro.cz/byznys/aero-vodocho ... du-1371514

Re: Aero L-39NG

Napsal: 18/4/2018, 11:25
od niko
Skupina Penta (majitel Aero Vodochody) zaziva posledne roky rekordne zisky. Jej dobre rozbehnuty busiiness stoji na niekolkych nohach (odvetviach), pricom konkretne u Aera Vodochody pripravuje vyrobu L 39 NG. Myslim teda, ze nejaky zadrhel projektu z dovodu likvidity majitela mozeme uplne vylucit.

https://www.etrend.sk/firmy/penta-zarob ... uropu.html