Stránka 5 z 6

Re: Obrněné vozidlo HUSAR 4x4

Napsal: 18/5/2018, 21:28
od Hubna
Mám dotaz. Dokáže mi někdo prosím vysvětlit, proč Tatra nepoužila v Husarovi/Patriotovi svůj tatrovácký motor? Existují zde nějaké omezení v podobě certifikace motorů možných použít v obrněných vozidlech nebo tak něco? Chápu, že u Pandurů je původně konstrukčně Cummins, ale pokud si Husara projektovali od začátku, nerozumím tomu, proč taky nepoužili svůj motor.

Re: Obrněné vozidlo HUSAR 4x4

Napsal: 18/5/2018, 21:59
od skelet
Předpokládám, že z rozměrových důvodů. Cummins je šestiválec, zatímco T3 je osmiválec.

Re: Obrněné vozidlo HUSAR 4x4

Napsal: 18/5/2018, 22:04
od tomas.kotnour
Ten motor je příliš vysoký, dlouhý a těžký (tuna vs. půl ISBčka) pro tento účel. Navíc by vyžadoval použití silnější a mnohem větší (a těžší) převodovky Allison řady 4000, která by vyžadovala ještě dodatečný chladič oleje, který by musel být umístěn v přední části vozidla. Navíc by použití této převodky o větším průměru vyžadovalo použití vyššího sestupu, čímž by se ještě zvýšil kritizovaný motorový tunel v prostoru kabiny.

Re: Obrněné vozidlo HUSAR 4x4

Napsal: 22/11/2018, 14:16
od redy
Excalibur vyvíjí novou verzi T815 Patriot II. Má mít hmotnost 15 000 kg, dvou až šestičlennou posádku, rozvor 3,65 m, bude nabízen s možností výběru dvou dieselových motorů: Cummins ISBL (270 kW) nebo Tatra T3C-928 -90 (300 kW), maximální rychlost na silnici 110 km/h, prototyp má být dokončen v prvním čtvrtletí 2019.
https://www.janes.com/article/84756/new ... from_rss=1

Re: Obrněné vozidlo HUSAR 4x4

Napsal: 22/11/2018, 14:40
od Rase
tak nějak jsem doufal, že se budou spíš snažit hmotnost snižovat, než navyšovat. Sice má zvládnout až o dva lidi víc než původní verze, ale jsou to tři tuny navíc...
pro představu, americké JLTV uveze čtyři lidi a váží 6,4 tuny. Navíc dnes si těžké 4x4 vyrábí kde kdo, tak prodejní potenciál je téměř nulový

Re: Obrněné vozidlo HUSAR 4x4

Napsal: 22/11/2018, 15:31
od tomas.kotnour
Těch 15 tun je maximální hmotnost vozidla, stejně jako u současného provedení, to je prostě dané použitými nápravami. Aktuální provedení má prázdnou hmotnost 11,1 tuny. Jenom pro ilustraci, rozdíl mezi dvou a 4-dvéřovou kabinou vozidla IVECO LMV je 1 300 kg a to nemusíme přepancéřovat kolo. Docela zajímavé je zmínění alternativní zástavby klasické tatrovácké V8 s mezichladičem a prodloužení rozvoru z 3 500 na 3 650 mm. Nárůst rozvoru o 150 mm by při zachování stávající délky vnitřního prostoru karosérie umožnil použít širší kola o větším průměru, například 16.00 R20.

Re: Obrněné vozidlo HUSAR 4x4

Napsal: 24/11/2018, 10:53
od KOLT
I 11 t je hodně ;) Každopádně tatrovka bude mít vždycky ohromnou výhodu v nosnosti. Čili na různé zástavby (minomet, nízkotlaký kanón ap.) je to rozhodně zajímavé vozidlo.

Re: Obrněné vozidlo HUSAR 4x4

Napsal: 24/11/2018, 14:49
od skelet
spíš by mě zajímalo proč je JLTV skoro o půlku lehčí, než kdokoliv jiný ..

Re: Obrněné vozidlo HUSAR 4x4

Napsal: 24/11/2018, 15:03
od Zemakt
Podle mne je to o základní konfiguraci ochrany. Ostatně, když nějakejch 14 tun brutto nevadí ani Finům a ani Lotyšům.

Re: Obrněné vozidlo HUSAR 4x4

Napsal: 24/11/2018, 16:01
od klingy
Skelete nechcem kecat, ale zakladny zvarenec JLTV je z hlinikovej zliatiny a na tom je namontovany kompozitny pancier

Re: Obrněné vozidlo HUSAR 4x4

Napsal: 15/12/2018, 00:55
od tomas.kotnour
Mě to hned nenapadlo, ale Michelin uvádí nosnost na 14.00 R 20 TL XML™ 153 G (149 K) 3 650 kg bez omezení. To znamená, že z 4x4 se dostane jenom 14 600 kg a z 8x8 (naše minometné Tatry, slovenské Vydry) 29 200 kg. Naše Tatry tedy vezmou 10 tun materiálu, ale kolik že to váží Level 5 Vydra? 33? 15% přetížení, když bude ideálně rozložena hmotnost.

Re: Obrněné vozidlo HUSAR / PATRIOT

Napsal: 29/5/2019, 10:28
od Rase
Nové pancéřované vozidlo Patriot II 4x4 APC

Patriot II prezentovaný společností CSG na výstavě IDET 2019. Je postaven na podvozku Tatra a pohání jej tatrovácký vzduchem chlazený osmiválec. Kabina je prostornější, širší a delší než u předchůdce, přepracovaná je i příď vozidla a vylepšeny jsou také další části. Patriot II 4x4 nyní spadá do kategorie vozidel o váze 13 až 17,5 tun. Patriot II se oproti předchozímu modelu také zvětšil na délku a na výšku, zároveň se prodloužil i rozvor. Kabina novinky disponuje větším prostorem pro osádku a je vybavena protivýbuchovými sedadly. Díky své univerzálnosti a modularitě je vhodný pro bojové nasazení, hlídkové mise či průzkumnou činnost. Konstrukce vozidla umožňuje instalaci věží s ručně ovládanými zbraněmi do ráže 14,5 mm nebo dálkově řízených zbraňových stanic s kanony do ráže 20 mm nebo granátomety. Vedle toho může být Patriot II vybaven řízenými střelami či minometem. Nový vůz dostal výkonnější pohonné jednotky, k dispozici je nyní motor Cummins ISL anebo Tatra T3C-928-90. Ke změnám došlo i v oblasti odolnosti vozidla. Patriot II může disponovat balistickou ochranou úrovně 2 až 4, protiminová ochrana má úroveň 2a/2b až 3a/3b dle STANAG 4569. Za mě teda dost velké zklamání.

https://www.armadninoviny.cz/spolecnost ... hniku.html

Obrázek

Re: Obrněné vozidlo HUSAR / PATRIOT

Napsal: 29/5/2019, 10:30
od Zemakt
Jestli hrajou na bubáka dojem, tak se jim to zadařilo na výbornou.

Re: Obrněné vozidlo HUSAR / PATRIOT

Napsal: 29/5/2019, 10:39
od Rase
Z docela slušného projektu, se vývojářům podařilo ukuchtit zklamání roku, tvary, váha a přepravní kapacita nenabízí nic zajímavého. Osobně si myslím, že i v Jordánsku by dokázali postavit na Tatře lepší vozidlo. Prodejnost tohoto vozidla na trhu bude asi jako u Vegy od SVOS. Ta byla rovněž hnusná, velká a zbytečná, stejně tak jako tenhle Patriot II.

Obrázek

Obrázek

Re: Obrněné vozidlo HUSAR / PATRIOT

Napsal: 29/5/2019, 11:16
od mikojan29
No myslím, že týmto zabili tomuto projektu klinec do rakvy. Myslel som, že len vyladia pôvodný Patriot, ale toto je už úplne iný stroj, z môjho pohľadu strašne veľké a neforemné. Rase to opísal presne - veľké sklamanie.

Re: Obrněné vozidlo HUSAR / PATRIOT

Napsal: 29/5/2019, 11:16
od skelet
Pokud jsem zaznamenal, tak má nosnost 4,5tuny, což není vůbec špatné.

Re: Obrněné vozidlo HUSAR / PATRIOT

Napsal: 29/5/2019, 13:30
od HONZIK11
Ten Maďarský Turek , Ejder Yalcın 4x4 pěkné jméno JELCIN , má cca stejné parametry . Nicméně ta slátanina úhlů a hran u Partiotu , to je hrůza. To by už i v Bosně navrhli lépe.

Re: Obrněné vozidlo HUSAR / PATRIOT

Napsal: 29/5/2019, 14:21
od skelet
jak říkám, 4,5 tuny není vůbec špatná hodnota.
To že jen pohled na tuhle "krásu" bude smrtící, beru jako bonus. :D

Re: Obrněné vozidlo HUSAR / PATRIOT

Napsal: 29/5/2019, 15:31
od Juraj Tichý
Ze si dali spravit ten dizajn v konstrukte? :lol: :lol:

Re: Obrněné vozidlo HUSAR / PATRIOT

Napsal: 9/11/2020, 16:22
od cuisine
http://vyzbrojovani.army.cz/aktuality/p ... ne-vozidlo

příprava na zavedení Patriota II ?