Stránka 22 z 25

Re: Mig-23

Napsal: 3/7/2018, 18:35
od Skeptik
Ejdou Rotacak píše:prý cca 6 vteřin
V tom případě je to tak, jak píše Jersey - Skyflash nemá šanci.
I kdyby Viggen začal zaměřovat SR-71 v okamžiku, kdy ji minula (předletěla), tak než ji zaměří, uzamkne a odpálí Skyflash, tak od něj bude SR-71 nejméně 4 km daleko (spíše víc), přičemž cca 2 až 3 sekundy po odpalu SR-71 zvyšuje svůj "náskok". Teprve pak Skyflash dosáhne svoji maximální rychlost a začne SR-71 dohánět, přičemž rozdíl rychlostí Blackbirdu a Skyflashe nebude větší než nějakých 200 m/s ... a náskok SR-71 bude cca 6.000 metrů.
Doba hoření motoru Skyflashe, dle jedno max dostřelu, bude tak 10 s (aktivní fáze letu) = náskok Blackbirdu zkrátí tak o 2.000 - 2.500 metrů, a pak zas začne zaostávat (pasivní fáze letu).
SR-71 bude mít stále min 3 km "k dobru" ... a to počítám se situací, kdy na straně Viggenu bude vše probíhat ideálně.

Plus mínus stejně by to probíhalo při pokusu s MiG-23 a R-23R (R-23T by se mohla zezadu přiblížit trochu víc - reaguje rychleji - ale i tak bez šance na sestřel).
Jediná šance je opravdu odpal na vstřícném kurzu.

Re: Mig-23

Napsal: 3/7/2018, 21:41
od Ejdou Rotacak
Wasp píše:Konečně k Migu 23... řešíte Skyflash a Sindewinder to je moc pěkný, ale název vlákna by měl směřovat spíše k R-23R/T a Migu 23....a k tomu co říkal pan Skladányi.
Jersey slibuje už dlouhou dobu porovnání Miga 23 a Viggena, co ?
už jsem to psal v prvním postu, bez šance. Podívej se na oficiálně uvolněné mapy (a selskym rozumem asi těžko létali v kurzu, kde by byla pravděpodobnost pádu stroje na
území SSSR - díky kvalitativnímu rozvoji satelitních prostředků od začátku 70 let ani nebyl (díkybohu) opodstatněný důvod létat nad SSSR.
Flygvapnet měl víc příležitostí na "osahání". Navíc měl Viggen lepší parametry v dynamickém dostupu.

Re: Mig-23

Napsal: 3/7/2018, 21:58
od Wasp
Ejdou Rotacak píše:
Wasp píše:Konečně k Migu 23... řešíte Skyflash a Sindewinder to je moc pěkný, ale název vlákna by měl směřovat spíše k R-23R/T a Migu 23....a k tomu co říkal pan Skladányi.
Jersey slibuje už dlouhou dobu porovnání Miga 23 a Viggena, co ?
už jsem to psal v prvním postu, bez šance. Podívej se na oficiálně uvolněné mapy (a selskym rozumem asi těžko létali v kurzu, kde by byla pravděpodobnost pádu stroje na
území SSSR - díky kvalitativnímu rozvoji satelitních prostředků od začátku 70 let ani nebyl (díkybohu) opodstatněný důvod létat nad SSSR.
Flygvapnet měl víc příležitostí na "osahání". Navíc měl Viggen lepší parametry v dynamickém i stabilním dostupu.

Jak létali nevím, myslel jsem že SR-71 létali blízko našich hranic, případně přes nás, Skladányi ho zachytil, obsluhy radarů ho sledovali.
Mig -23 měl dostup cca 18 600m, Viggen 18 800m, dynamický u Viggena 24 000m, u Miga 23 jsem dynamický nenašel.
Jak na tom byl Sky Flash vs R-23 ?

Re: Mig-23

Napsal: 3/7/2018, 22:11
od Ejdou Rotacak
Je vysoká pravděpodobnost, že pan Skladányi nepřekročil hranice ČSSR. O Blackbirdu jsem svého času přečetl dost publikací a dle zapamatovaných informací nebyl blíž než nad Norimberkem, Regensburgem...možná lízl Erfurt.
Proč taky, vyzařoval doboku. Detaily TTD raket se mi vykouřily z hlavy, asi bych pro rychlý ověření koukl na ruslet.webnode.cz a Skyflash řádně progooglil ;)

Re: Mig-23

Napsal: 4/7/2018, 00:13
od kenavf
SR-71 určite neprekračoval hranice ani NDR ani ČSSR pretože by v takom prípade letel v dostrele piatich oddielov S-75 Volchov, pozdlž západnej hranice(smer Karlovy Vary-Plzeň) ktoré mali technické parametry na jeho zostrelenie a to by sa asi určite strielalo, ak nie pri prvom incidente tak určite pri opakovaní incidentu. Pražské S-200 by naň asi nedosiahli.

Re: Mig-23

Napsal: 24/7/2018, 00:08
od kenavf
Ešte článok od toho pilota Mig-23
Bavili sme sa tu tuším aj o možnosťi zostrelenia pomocou Mig-23, tu pilot tvrdí že ho "uzamkol" takže radar Migu tiež nemal problém.


"Bača v migu málem sestřelil špionážní SR-71, po revoluci děsil letce NATO
Zdroj: https://technet.idnes.cz/jan-skladanyi- ... ntent=main "]

P.S. Dokonca tu aj spomína o katapultáži zo "spárky" že jeden pilot vystreluje oboch.(kedysi sme tu o tom viedli debatu)

Re: Mig-23

Napsal: 13/12/2018, 23:11
od Flogger G
O sedačce KM-1M se tady už psalo, buď zde na MiG-23 nebo na MiG-21.
Co se týká nouzového opuštění kabiny dvoumístného letounu MiG-23U, je pořadíí opuštění letounu vždy stejné. Po zatažení za madla, která se nacházejí na vaně sedačky mezi stehny, nejprve odletí překryt přední kabiny, poté následuje překryt zadní kabiny. Teprve, když zadní překryt vytrhne ze sedačky tzv. bojový klínek, Teprve poté je do činnosti uvedena pyropatrona zadního křesla a to se začne posunovat směrem nahoru. Když se křeslo posune cca o 890 mm, zapne se raketový motor, jenž vynese křeslo i s pilotem asi 40 m nad letadlo. V časovém odstupu necelé vteřiny to samé provede KM-1M v přední kabině. Celý proces trvá méně než tři vteřiny. Je jedno, zda vystřelení provede pilot v přední nebo zadní kabině, popř. oba najednou. Stejný program měly i dvoumístné MiGy-21 US/UM, které byly vybaveny sedačkami KM-1/1M.
Ještě dopřesňuji - dvoumístné cvičně - bojové verze letadel vybavené záchranným systémem KM-1 měly namontovány podvariantu KM-1 UM v přední kabině a KM-1 IM v zadní kabině.

Re: Mig-23

Napsal: 11/2/2020, 15:54
od madrabbit
Stručně přehled bojového nasazení Mig-23.
https://vasilenko.cz/index.php/mix/183- ... e-nasazeni

Re: Mig-23

Napsal: 7/9/2020, 08:16
od Hektor
Zdravím
V tomto článku https://militarywatchmagazine.com/artic ... ng-fighter
som sa dočítal že Kórejské MiG-23 môžu nosiť R-27 a majú upravený radar. Má niekto tušenie ako by sa dal radar upraviť alebo za čo vymeniť (niečo Čínske?) alebo aké úpravy by ešte MiG-23 mohol dostať aby sa vyrovnal súčasnému bojisku?

Re: Mig-23

Napsal: 7/9/2020, 09:06
od mrfelix
Ahoj Hektore,
nevím, co si představuješ pod takým pojmom "vyrovnal súčasnému bojisku." Mig-23 nemůže nikdy vyrovnat F-15K nebo modernizovaným F-16C/D, aniž by byl kompletně modernizovaný od základu tak, jak to dosud nikdo pro typ MiG-23 ani nenavrhl.
Ale samotného by mě zajímalo, jestli mají možnost nosit R-27AE (středního až dlouhého dosahu, s aktivním radarovým naváděním), kteréžto střely by měly být srovnatelné a delší dosahem s AMRAAMy. Ale pochybuju, že je Severní Korea vůbec má. Zřejmě se myslí R-27 s poloaktivním radarovým naváděním a ty jsou už takové "neplnohodnotné" v dnešní době, to je tedy jen můj osobní názor. Samozřejmě i infračervené R-27 jsou zajímavé, protože na západě nemají ekvivalent.

Re: Mig-23

Napsal: 7/9/2020, 09:39
od Wasp
Hloubková modernizace Migu-23 se objevila v devadesátých letech na ukrajině, která byla nabízena i ČR.
Nevidím důvod pryč by modernější střely si nenašli cestu do Migu-23.

Ale vyrovnat se F-15A/C ??
F-16C možná, ostatně to dokázal už dříve.

Re: Mig-23

Napsal: 7/9/2020, 10:11
od Hektor
Tá Ukrajinská modernizácia asi nebude MiG-23-98.
Viem si osobne predstaviť akúkoľvek Ruskú/Čínsku IČ navádzanú strelu, možno nejaký rušiaci kontajner.
Mig ponúkol Indii výmenu motora za AL-31, myslíte že by MiG-23 prežil Al-31 s vektorom ťahu, výmenu riadenia za FBW a zmenu radaru za Čínsky z JF-17?
Samozrejme by bolo efektívnejšie rovno kúpiť nové lietadlá ale to kvôli embargu nejde.

Re: Mig-23

Napsal: 7/9/2020, 10:30
od Wasp
Není, na YT je video, kde je popisována ona verze z ukrajiny, nemůžu ho najít.
Jsem taky Mig-23 fanboy, tedy chceš - zesílit drak, původní limit je asi + 7,5g, pokud chceme devět, asi použijeme umělé materiály, a konstrukci celkově zesílíme.
Aby nebyl drak moc těžký, použijeme tedy FbW ovládání, tím nám odpadne hodně hmotnosti a práce s hydraulickými okruhy.
Kokpit překopeme úplně, já raději tři multifunkční orazovky než jeden " tablet". Moderní široký HUD, maximální důraz na HOTAS.
Obrazovky, francie, izrael ? Toje jedno.
Co nezměníme bude výhled z kabiny, jak F-15 tak F-16 ho budou mít lepší.
Radar, opět, izrael, francie, nebo čína, chceme přeci R-77, když už.
Motor, nejsem pro vektor, podle mě je to zbytečnost. No ale, pokud budou zákaznící, tak jim ho nabídnem.

Vzhled bude podobný Migu-23 MLD, tedy zub náběžné hrany křídla za sacím kanálem a jiná směrovka.

Asi dostaneme celkem dobré letadlo vy vyšších rychlostech, v nižších to bude slabší, pěkný dostup, akcelerace a maximální rychlost.Avionika bude na úrovni F-16C nějaké poslední verze.
Pokud chceme AESA radar, asi musíme navázat kontakty se SAABem.
Rušičky bych nesl interně, RW bych bral od SAABu taky.

Re: Mig-23

Napsal: 7/9/2020, 10:53
od Hektor
Môže to samozrejme mať viac "pod" variant pre zákazníkov čo sú pod embargom: Kórea, Kuba, Vietnam, Syria, Sudán.
Tie úpravy trupu a kokpitu to je to čo som chcel vedieť. Ak si predstavíme situáciu že krajina nemôže kúpiť nové lietadlá kvôli embargu je to ideálne riešenie.
V prípade že môže kúpiť lacné čínske F-7 vyšších variant či JF-17 treba už mať nejakú pridanú hodnotu a viacúčelovosť.
Zaujímavé je že post-sovietske republiky vyvážali lietadlá a vrtuľníky zo zásob odušu, taká Ukrajina až 600 ks bez Antonovov ale samotné Rusko vyviezlo len pár MiG-23 do Rumunska.
To všetko zošrotovali?

Re: Mig-23

Napsal: 7/9/2020, 11:23
od skelet
Vietnam v současné době lítá na Su-22, Su-27 a Su-30. MiG-23 ani nikdy nevlastnil a ani nevím o tom, že by měl na sebe uvaleno embargo. Relativně nedávno jim USA nabízelo F-16 namísto Su-22.

Re: Mig-23

Napsal: 7/9/2020, 11:48
od kenavf
Keď som sa kedysi bavil s leteckým mechanikom prečo sa Mig-23 zrušili rýchlejšie ako Mig-21 i keď mali nalietaných relatívne málo hodín, tak povedal že "Mig-23 bol podstatne drahší na údržbu a prevádzku".
A táto vlastnosť by mu asi zostala aj po modernizácii.

Re: Mig-23

Napsal: 7/9/2020, 11:51
od Wasp
Ano, měnitelná geometrie vs delta křídlo, z principu tato dvě letadla byla na provoz úplně odlišná.

Re: Mig-23

Napsal: 7/9/2020, 12:59
od Julesak
Hektor píše: To všetko zošrotovali?
V Rusku bude plno Mig-23 (Mig-25/27/29, Su-17/24 aj iných typov) odstavených "v rezerve", tj. čakajúcich niekde na okraji letísk na zošrotovanie.
Proste nebol zákazník, keď sa dali zohnať aj modernejšie kúsky za akciové ceny (v ruskom prípade Mig-29 alebo Su-27).

Re: Mig-23

Napsal: 7/9/2020, 19:33
od Wasp
Jinak si nemyslím že má Mig 23 nějakou šanci na modernizaci. Letadlo by to zvládlo, ale vlastně, proč ? Finančně by to bylo drahé, a státy co mají hlouběji do kapsy modernizují Migy-21 - indie třeba.

Re: Mig-23

Napsal: 7/9/2020, 19:58
od Julesak
India modernizuje Mig-21 lebo ich má. Keby mala Mig-23, modernizovala by tie.

EDIT: pardon, India "23ky" mala.