Tempik píše:To EB podle mého nebude vysokotlaké a to z toho důvodu, že u země podává nejhorší výkony ze všech Dor. Pokud by šlo o vyšší plnící tlak, projevilo by se to právě dole. Tohle spíš vypadá na jiný kompresor pro mnohem větší výšky. Proto je dole pomalejší a nahoře rychlejší. U země je téměř vždy možné dosáhnout maximálního plnícího tlaku motoru, ale je problém ho dostat i nahoru. Paradoxně se tak běžně stává, že stejný motor s kompresorem pro menší výšky má klidně o 10% vyšší výkon, u země i vyšší rychlost, ale maximální rychlost letounu má nižší, než motor optimalizovaný pro vyšší výšky. Jde podle mého (znovu opakuji, že podle mého) stroj bez MW50, protože pak by u země mohl dosáhnout mnohem vyššího výkonu, ale ten výkon ve výškách spíše ukazuje na jiný kompresor.
Obávám se, že nemáš tak úplně pravdu. Na S/L má maximálku +- stejnou jako všechny ostatní Dory, takže v tom rozpor nevidím. Krom toho je pravděpodobné, že i první stupeň kompresoru je navržen pro o něco vyšší optimální výšku než u některých jiných motorů, proto možná nepracuje tak efektivně hned u země. Kompresor je relativně složitý lopatkový stroj, který nemá moc rád režimy, pro které nebyl navržen, takže je možné, že při hladině moře na požadovaný tlak sice naplní, ale zároveň odebírá motoru více energie než kompresor (zpravidla s menším průměrem) optimalizovaný pro velmi malé výšky. A výkon, o který si kompresor umí říct je opravdu značný.
...Diese Überlegungen bestimmten den Entwurf der Fw 190, die kein "Rennpferd", sondern ein "Dienstpferd", wie die Kavallerie ihre Pferde nannte, werden sollte.