Stránka 1 z 1

rychloměr

Napsal: 18/6/2007, 19:58
od chose
ahoj , zajímalo by mne, jestli náhodou někdo má nějaké fotky palubních přístrojů z válečných strojů a konkrétně by mne zajímalo, z čeho je tento rychloměr a jak asi vypadá vcelku,,kde byl umístěn, díky za info

Obrázek

Napsal: 18/6/2007, 20:50
od Fatale
mozna by to mohlo byt ze 109 e"F"kovy rady...ale jistej jsi nejsem vubec 8-)

Napsal: 19/6/2007, 00:18
od Hans S.
Budík z žádného známého německého letadla to není. Nebo možná je, ale já ho neznám (což při svém velmi vysokém sebevědomí, si troufám určit jako nepravděpodobné). Pokud vím, tak všechny německé letecké rychloměry jsou podbarveny černě, ne bíle.

Znám čtyři typy leteckých rychloměrů používaných v německých letadelch za WWII - jeden do 750 (max. číselná hodnota je 700km/h, ale za ní je ještě pár malých čárek pokračující stupnice), používal se běžně na všech variantách Bf 109 a Fw 190 A-1 až A-4. Druhý je do 900km/h, ten se částečně přetáčel (hodnota 900kmh je malým písmem na stejném místě, jako 200km/h, 800 pak nad 100km/h).
Třetí rychloměr je na pomalých letadlech, jako je třeba He 111 - ten je jen do 450km/h. Poslední je naopak určen pro vysoké rychlosti - má ho Me 262, Me 163 (a pár dalších rychlých strojů)..má dvě rafiky, jedna ukazovala rychlost v IAS a druhá v TAS (indikovaná a skutečná vzdušná rychlost..ale byla tam snad nějaká odchylka či co). Tento rychloměr ukazuje 1000km/h.

Zde přikládám fotografie kokpitů výše zmíněných letadel krom He 111..
Bf 109 G-2
Fw 190 D-9
Me 262 A-1a


Pokud bych mohl zateoretizovat a tipnout + opravdu by to mělo být německé a válečné, pak bych si téměř vsadil na tuhle věcičku - rychlostní automobil Mercedes-Benz T80:
Obrázek

Nakonec toto vozidlo skutečný rychlostní test neprodělalo, ale odhadovaná maximální rychlost byla 750 km/h. Poháněno to bylo upraveným leteckým motorem DB 603 o výkonu 3000 PS.

Napsal: 19/6/2007, 06:49
od Fatale
Vidis, ta barva je vlastne nesmysl, to me nenapadlo, tim padaj i italove, ti taky meli cerny budiky, co?

Napsal: 19/6/2007, 08:16
od chose
nepomohl by stitek ?

Obrázek

Napsal: 19/6/2007, 11:58
od Hans S.
Štítek jsem tak nějak přelouskal už z prvního obrázku.. ale letadlo to opravdu není. Všechny stroje, které by se tomu mohly rychlostně blížit jsem kontroloval a mají rychloměry podbarvené černě a i systematicky úplně jiné (Bf 109, Fw 190, Do 335, He 162, Me 262, Me 163).
A nic jiného, než ten automobil nahoře, se rychlosti zobrazované na tomto přístroji, ani nepřiblížilo. Tady je o tom vozidle pár informací. Ale pořád je to jen to poslední, kde by to teoreticky být ještě mohlo. Nicméně jiné řešení mě nenapadá (pokud je to skutečně německý přístroj..a nejen německy popsaný zahraniční)

FL Nr.

Napsal: 19/6/2007, 18:35
od Lněnička
Podle štítku by se mělo skutečně jednat o letecký přístroj. Ovšem ciferník nemusí být původní, není na něm patrná žádná výrobní značka.

Zatím nejlepší přehled přístrojů Luftwaffe jsem našel na http://www.cockpitinstrumente.de/index.htm Ovšem FL 22000 se v seznamu přístrojů nenachází. Může to být také padělek.

Napsal: 19/6/2007, 21:57
od Lord
Ten nápis je Fahrtzentrale? Zatímco pro rychloměry se používá spíše název Fahrtmesser. Jeví se mi to příliš velké a robustní. Kolik to váží? Přijde mi to spíše jako někaký testovací rychloměr.

Napsal: 20/6/2007, 08:11
od chose
no, má to tak 300g , je to z hliníku a je to už jenom skelet, bez vnitřku.

Napsal: 5/7/2007, 19:41
od chose
Tak jsem se poptal, je zde velká pravděpodobnost, že se jedná o kalibrační letecký rychloměr, proto ty čtyři díry na šrouby...