Stránka 1 z 6

Bojove vrtulniky

Napsal: 20/5/2008, 14:00
od Sturmovik
Tak co myslite ktory bojovy vrtulnik je dnes najucinnejsi a najmodernejsi, je tu toho dost Cina ma WZ-10, Rusi Mi-28N a Ka-50/ 52, Europa Tigra a Americania starsich Apacov :wink:

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Napsal: 20/5/2008, 15:05
od 1911
za tie velke fotky ta admin asi zabije:-)

ale k teme:

doplnim tvoj zoznam, v tejto chvili je to kompletny zoznam cisto bitevnych helikopter :


USA:
AH-64, AH64 D Longbow - Armada
AH-1 (tusim vo verzii Z a W) - USMC

UK:
Westland WAH-64 - Apache od Westlandu (moze niest nove strely Brimstone?)

EU:
EC Tiger - niekolko verzii, tu fakt netusim preco existuju samostatne protitankove a support verzie, preco to nemohli riesit jednym vrtulnikom s roznaou vyzbrojou
A-129 Mangusta - drobec od talianskej Agusty

RF:
Mi24 - nie je to sice cisto bitevny, ale na rozdiel od Mi28 a KA 50/52 ich rusi aj naozaj maju:-)
Mi28, Ka50/52 - ak sa nemylim tak su zavedene oba typy v malych seriach, Mi28 ako postupna nahrada za 24 a Ka50 na podporu specialnych operacii... ich pocet sa pohybuje niekde okolo 20? neviem...

JAR:
Rooivalk - vobec nie zly, specialne prisposobeny suchym juhoafrickym podmienkam

Cina:
WZ-10 - len prototypy, takze vlastne cina nema bitevne vrtulniky...

__________________

Japonsko

OH-1 - to je prieskumny co vyzera ako bitevny a moze niest aj zbrane



riesit ktory je najlepsi asi nema zmysel a pisat ze stary apache je fakt smiesne... AH64 D je pravdepodobne stale na spicke...

Napsal: 20/5/2008, 15:33
od Sturmovik
No ja si myslim ze na spicke su najnovsie Ka-50/52 a Mi-28, z tej WZ-10 uvidime co bude..
MI-28 a Ka-52 boli vyvinute ku koncu ZSSR a rozpad im zabranil ich zaradeniu, no teraz sa vracaju s novymi verziami.
Mi-28N bude vyrobenych najmenej 300 kusov a Ka 50/50 mensi pocet, ako bolo v ATM


A co som nasiel:
Ka-52 je vybaven multifunkčním elektronickým letovým, navigačním a zbraňovým systémem, má pasivní i aktivní vyhledávací systémy, které umožňují lokalizovat a zničit cíle za všech povětrnostních podmínek, ve dne i v noci. Vrtulník je určen nejen pro ruskou armádu, ale i na export, zájem o jeho koupi projevily i některé státy NATO!

Mi-28
Vrtulník je schopen dělat i looping - přemet. První prototyp stroje vzlétl 10. listopadu 1982. Vývoj vrtulníku dále pokračoval a sériově se začal vyrábět od roku 1987. Postupně docházelo k modernizacím, které využívaly technického a technologického pokroku. V létě roku 1996 byl vyroben prototyp verze Mi-28N, který je určen k boji i v noci. Vrtulník je vybaven nejmodernějšími kanóny, bombami a řízenými střelami a je opatřen moderní protipancéřovou ochranou.

Dne 23. ledna 2008 bylo oznámeno, že firma Rosvertol zahájila v jižním Rusku velkosériovou výrobu vrtulníku Mi-28N Night Hunter.

Napsal: 20/5/2008, 16:17
od 1911
Na margo NATO a Ka52 - to bola verzia Erdogan - teda KA52 + izraelska elektronika a tusim aj vyzbroj pre tender ATAK na gunship pre turecko - ale vyhrala to prave talianska Mangusta s tym ze zostavaju i AH1.

odkial mas info o seriovej vyrobe Mi28 od 1987?? ja pochybujem ze sa vobec poriadne rozbehla... a 300 strojov sa zda byt v ruskych pomeroch ciste scificko...

Looping vie kdekto - napr aj. Tiger...

Napsal: 20/5/2008, 16:27
od Hans S.
Nějak té dlouhatánské větě nerozumím: Ka-52 prohrál v konkurenci Mangusty s vysvětlením, že zaostává i za AH1? Nějaké podrobnosti?

Napsal: 20/5/2008, 17:17
od 1911
Hansi, ty vobec mas nejake problemy s mojim textom:-)) zostava neznamena zaostava:-) Hokum prehral s mangustou s tym ze zostavaju vo vyzbroji aj sucasne AH1 (zrejem dojde k nejakej rozsiahlejsej modernizacii...) Podla mna je to hlavne o tom ze vyroba bude prebiehat v Turecku /zamestnanost, domace technologie a dodavatelia atd atd.../

nasiel som toto, je tam aj link na oficialne vyjadrenie turecka k vysledkom...

http://www.militaryphotos.net/forums/ar ... 08581.html

Napsal: 20/5/2008, 17:18
od rabo
1. víťazom tendra, ktorý prebiehal od roku 1998 do 2000, na 145 nových vrtuľníkov pre Tureckú armádu, sa stal stroj od Bellu AH-1Z. Neskôr však bol tento výsledok zmenený a za víťaza určili A-129. Priebeh tendra však väčšina účastníkov dosť spochybňovala. / nie je to však nič výnimočné /

Ďalšími účastníkmi bol - AH-64, Tiger a spomínaný Ka-50-2 Erdogan .

Ka-50-2 nebola vyradená pre nízku "úroveň", v tom patrila práve medzi "najnebezpečnejších účastníkov" . Jej problém v porovnaní s konkurenciou bol v : novej neodskúšanej konštrukcii / upravená Ka-50 so sedadlami za sebou / , nachádzala sa len v štádiu projektu a nelietajúcej makety / ostatný účastníci predstavili sérové stroje / a cena - Turecký tender vyhral najlacnejší, nie najvýkonnejší.

maketa:


Obrázek


a centralizovaná architektúra rádioelektronických zariadení na Ka-50-2, kde základom sú 2 zbernice MIL-STD-1553B MuxBus

Obrázek

Napsal: 20/5/2008, 17:34
od 1911
tak som si trochu pozrel tu MAngustu pre turecko - jej oznacenie je T129 a je to specialne pre turecke pomery upravena A129 international. Dostala oi novy motor (mal byt povodne v comanche), novu avioniku, novu vyzbroj, 12 ATGM oproti 8 u A129, vzrastli vykony... nemusi to byt zla... a hlavne cost effective volba... pre turecko. mozno to nie je najlepsia protitankova platforma... ale na COIN nemusi byt zla.

Napsal: 20/5/2008, 20:06
od Sturmovik
1911 píše:Na margo NATO a Ka52 - to bola verzia Erdogan - teda KA52 + izraelska elektronika a tusim aj vyzbroj pre tender ATAK na gunship pre turecko - ale vyhrala to prave talianska Mangusta s tym ze zostavaju i AH1.

odkial mas info o seriovej vyrobe Mi28 od 1987?? ja pochybujem ze sa vobec poriadne rozbehla... a 300 strojov sa zda byt v ruskych pomeroch ciste scificko...

Looping vie kdekto - napr aj. Tiger...
V 1987 skoro nic nebolo, az teraz sa zacina seriova vyroba novych verzi, chcu nahradit Mi-24, a co sa ti nezda, preco by nemali na 300 strojov?

Napsal: 20/5/2008, 20:26
od cover72
"Ka-52 je vybaven multifunkčním elektronickým letovým, navigačním a zbraňovým systémem, má pasivní i aktivní vyhledávací systémy, které umožňují lokalizovat a zničit cíle za všech povětrnostních podmínek, ve dne i v noci."
Wow, a to ty ostatní asi nic takového nemají, ne?
Jinak jak správně podotkl 1911, řešit, který je "nejlepší" opravdu nemá smysl - protože jako vždy, nejlepší na co a za jakého hlediska.
Plus, tvrdit něco o "zastaralosti" Apache je nesmysl - díky průběžným modernizacím je stále na špičce a až přijde Block III s avionikou původně dělanou pro RAH-66 a vylepšenými motory, bude na tom ještě o něco lépe.

P.S.: z hlediska PT boje je díky munici (AGM-114L s FireAndForget s radarovým samonavedením a LOAL módem) asi nejúčinnější Apache, ikdyž drakem a letovými výkony je lepší Ka-52.

Jinak jsou na palbě články o Mi-28:
http://www.palba.cz/viewtopic.php?t=599

Ka-50:
http://www.palba.cz/viewtopic.php?t=611

AH-64:
http://www.palba.cz/viewtopic.php?t=570
i o AH-64D:
http://www.palba.cz/viewtopic.php?t=2416

Nuž porovnávej, watsone.

Napsal: 21/5/2008, 10:44
od 1911
este jedna info zo sveta bitevnych vrtulnikov: Na vlastnom gunshipe LCH pracuje aj India a podobne ako Rooivalk aj tento ma byt prisposobeny na terenne podmienky v ktorch bude posobit - teda na extremne nadmorske vysky a zaroven vysokek teploty. Pravdepodobne sa na nom vyuzije poznatky ziskane pri vyvoji transportneho vrtulniku Dhruv, ktory sa vcelku vydaril... AFAIK zatial existuje len fullsize maketa, ta bola predstavena minuly rok, rozmerovo (a zrejme aj vyzbrojou) sa to blizi skor k mensim strojom ako A129 ci japonsky OH1.

k tomu cislu 300 u Mi-28 - neviem, som skeptik, to cislo je podla mna na ruske pomery velmi vysoke. V kazdom pripade je Mi-28 koncepcne na rovnakej urovni ako Apache, akurat ho zacali vyrabat o X rokov neskor...

Skor by ma zaujimali skutocne vykony Tigra, ktory je konstrukcne o nejakych 10-15 rokov novsi ako spomenute vrtulniky. Ak sa donho integruju systemy umoznujuce palbu najnovsich Hellfirov (ako napr u australskej ARH verzie) tak moze byt velmi schopny...

Napsal: 21/5/2008, 11:33
od Sturmovik
A co viete o tej cinskej WZ-10? ,no neviem ale akosi sa to podoba na Tigra...

Napsal: 21/5/2008, 12:10
od 1911
WZ10 a Tiger... Eurocopter resp Aerospatialle dlhodobo kolaboruje s Cinanmi... neviem ako velmi kopirovali Tigra, az tak velmi sa zase nebodoba resp gunshipy na seba velmi podobaju skoro vsetky... Ten obrazok ktory uvadzas ako WZ10 je ale podla mna australsky Tiger ARH... myslim z eje vidno dokonca aj bielomodre logo Eurocopter nad motorom:-)

jedine relevantne fotky WZ10 co som videl ukazuju WZ 10 v sedej kamuflazi, najdem, postnem...

Napsal: 21/5/2008, 13:48
od 1911
toto je WZ 10, najviditelnejsie rozlisovacie znaky oproti Tiger - senzorova hlavica vpredu, priame a nie zalomene kridla, celkovo menej hranate tvary, vycnelok pod chvoste (tam kde je zadny podvozok) je trojuholnikovy, Tiger ho ma lichobeznikovy, iny tvar hlavice rotora a dvojica vertikalnych kridelok na chvoste Tigra...

Obrázek

Napsal: 21/5/2008, 16:49
od cover72
Skutečné výkony Tiger - no, letové dobré, ale do většího konfliktu se IMHO nehodí. Nemá na to ani pancéřování, ani konstrukci - je to spíš taková akčnější Kiowa nebo horší Commanche, hodíci se pro městský boj vyžadující schopnost rychle měnit vektor letu a s možností se okamžitě schovat těžké palbě, která by pro to byla smrtící.

A ohledně "konstrukčně modernější" bych byl dost opatrný - koncepce je dost podobná, jediné relevantní rozdíly jsou v lehkém pancéřování. Holt je vidět, že to vzniklo po konci studené války - ale třeba v otázce avioniky na tom AFAIK Apache block III bude poněkud lépe.

Napsal: 21/5/2008, 17:06
od 1911
tym konstrukcne modernejsi som myslel napr nejakych 80% kompozity 10% kevlar 10% hlinik... predsa len o ddob apachu sa muselo nieco zmenit pri konstrukcii chopperov... neviem do akej miery to ovplyvnilo odolnost... ale niekde som cital ze Tiger by mal znasat palbu do raze 23 mm... co mi priide celkom dost?

Napsal: 21/5/2008, 18:53
od Dzin
Záleží na tom, co očekávám a chci. Třeba co se týká odolnosti a škály nesené výzbroje, potom jednoznačně vede Ka-50 resp. 52. Ohledně senzorového vybavení a ničení tanků bych zase preferoval AH-64D nebo Tiger. Manévrovací schopnosti a velmi vysokou schopnost utajení má zase super AH-64A...

Napsal: 21/5/2008, 19:48
od sa58
Doporučuji autorovi přemístit co nejdříve obrázky do forumfota, už mě vcelku nebaví je přehrávat. Navíc obrázku umístěné na nějakém free úložišti mají tendenci "zmizet".

Návod na vkládaní je ZDE


Oprav si prosím ten podpis, obrázek v podpisu je určen výhradně pro ocenění Palbáků, ne pro reklamu na Dragunova

Napsal: 21/5/2008, 20:42
od cover72
Dzin: nepřepsal jsi se? Předpokládám, že jsi chtěl napsat RAH-66...
1911: před rokem nebo tak jsem v nějaké L+K četl článek o Tiger-u, ve kterém jsem se právě podivoval nad nízkou odolností danou použitými materiály. Tuším, že to vydrželo jen 12,7 nebo dokonce jen 7,62 a že mě hlavně nadzdvihlo, že některé kritické části nejsou vůbec pancéřovány...
Kdybys věděl o nějakém on-line obsahu jednotlivých ročníků, abych věděl, po kterém čísle sáhnout tak se podívám

Napsal: 22/5/2008, 13:31
od Sturmovik
A ake vlastne vyhody prinasa dvojity rotor, znamy u vsetkych Kamovov?

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek