Mig 7.01

Letouny všech typů a použití.

Moderátor: Julesak

Odpovědět
Uživatelský avatar
Sturmovik
štábní rotmistr
štábní rotmistr
Příspěvky: 212
Registrován: 23/4/2008, 14:45
Bydliště: SVK

Mig 7.01

Příspěvek od Sturmovik »

Práca na projekte, MDP ( viacfunkčný diaľkový stíhač) začala v 80. tych rokoch popri projekte MFI. Tento jednomiestny dvojmotorový stroj s raketamy dlhého dosahu mal v budúcnosti nahradiť Mig-31. MAl mať delta krídlo a výzbroj uktytú v trupe.

Čísla Izďelijí sa líšia, niekedy sa hovori aj o Mig- 70.1 a líšia sa aj nakresy ( nemal by mať kačacie plochy )

V roku 1988 boli predložené konštrukčné plány závodu v Nižnom Novgorode a práca na ňom začala až v roku 1990. Všetky práce na projekte boli zastavené v roku 1993 a nebol postavený ani prototyp. Je to ďaľší príklad obete deväťdesiatych rokoch. V snahe o jeho záchranu bol predložený prepracovany model MiG 70.1P.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
Uživatelský avatar
Sturmovik
štábní rotmistr
štábní rotmistr
Příspěvky: 212
Registrován: 23/4/2008, 14:45
Bydliště: SVK

Příspěvek od Sturmovik »

Pridavam aj technické údaje:

Dľžka: 31,3 m
Rozpätie: 19,65 m
Výška: 7,3 m
Plocha krídla: 130 m2
Pohonna jednotka: 2 x ?
Max. vzletova hmotnost: 70 000 kg :!:
Normálna vzletová hmotnosť: 59 000 kg
Prázdna hmotnosť: 35 000 kg
Max rýchlosť: 2500 km/h
Rýchlosť supercruise: 2100 - 2300 km/h :!:
Max dolet (podzvukova r.) : 11 000 km :!:
Max. dolet (nadzvukova r.) : 7 000 km/h :!:
Uživatelský avatar
Altaj
nadrotmistr
nadrotmistr
Příspěvky: 189
Registrován: 17/1/2008, 13:32

Příspěvek od Altaj »

No to ma zaujma jakymi motormi by chceli tento 70 tonovy kolos odlepit od zeme. Ak by pouzili jeden z najvykonnejsich prudovych motorov (zrejem uz ale nefunkcnych) Sojuz R-179 300 s 200KN pri forsazi, tak ten ledva odlepi stroj od zeme.
Myslim ze najzabavnejsi udaj je to supercruise.....´S 2x F-119 PW-100 ( 155KN) vytiahne ovela lahsia, mensia (nizsi Cx) F-22 ma sc 1,72 mach, tak ako moze mat tento velkostou bomber sc 2 mach????
Za všetko zlo sa môže katolícka cirkev.
Uživatelský avatar
redboy
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 1313
Registrován: 3/2/2006, 12:02

Příspěvek od redboy »

I když projekt MDP existoval, nedostal se dále než do oblasti studie, čili ne jak je nahoře napsáno, že by byly "predložené konštrukčné plány", to zcela jistě ne. S největší pravděpodobností i kdyby projekt pokračoval, nedošel by realizace, jelikož by koncepčně zastaral dříve, než by se pravděpodobně vznesl. Stejně tak si dost dobře neumím představit, že by byl stroj "jednomiestny".

O stroji není známo prakticky nic, což je pochopitelné, skončil někde ve fázi, v jaké desítky a možná stovky jiných projektů. Z toho důvodu výše uvedené TTD jsou pouze výcuc z prstu, nic moc více. O stroji není znám, ani nákres (viz výše, každý jiný) jen hrubá představa, ani v podstatě označení (ve variantách 70.1 a 7.01 se ztratil i autor výše, že?). Bohužel sem se snažil alespoň najít zadání, ale ani omylem.

Proč se tento stroj dostal ven? No jednak pro to, že se nalezlo několik internetových stránek, které z literatury obsaly fakt jeho vývoje a lecos si asi přidaly. A hlavně, na základě tohoto projektu nabízel, tehdy MAPO MiG civilní verzi, jako nadzvukový obchodní letoun. (Obrázek nahoře druhý zhora). Ten projekt, o který se mimojiné na úrovni studie zajímal i Suchoj byl dost zoufalý, prakticky bez šance uspět a plně odpovídá výprodeji té doby.

Zabývat se projektem s takovým rozsahem znalostí jaké o tomhle sou a s významem jaký stroj má je zbytečné.....

Altaj: Zabývat se tím jaké rychlosti dosáhne letoun v režimu SC, tj. bez aplikace přídavného spalování má smyslu, pokud se budeš zabývat tahem motoru bez přídavného spalování, nikoli:"S 2x F-119 PW-100 ( 155KN)". Za další, Ty nemůžeš tušit, jaké motory by byly k dispozici pro tento letoun a o jakém tahu (ale z toho si nic nedělej to neví nikdo). A za další opravdu si dovolíš odhadnout součinitel odporu v nadzvukovém režimu u stroje jenž znáš jen z několika pérovek??
Ale to nic nemění na tom, že výše uvedené TTD jsou minimálně nevěrohodné.
ObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Altaj
nadrotmistr
nadrotmistr
Příspěvky: 189
Registrován: 17/1/2008, 13:32

Příspěvek od Altaj »

redboy píše:
Altaj: Zabývat se tím jaké rychlosti dosáhne letoun v režimu SC, tj. bez aplikace přídavného spalování má smyslu, pokud se budeš zabývat tahem motoru bez přídavného spalování, nikoli:"S 2x F-119 PW-100 ( 155KN)". Za další, Ty nemůžeš tušit, jaké motory by byly k dispozici pro tento letoun a o jakém tahu (ale z toho si nic nedělej to neví nikdo). A za další opravdu si dovolíš odhadnout součinitel odporu v nadzvukovém režimu u stroje jenž znáš jen z několika pérovek??
Ale to nic nemění na tom, že výše uvedené TTD jsou minimálně nevěrohodné.
No hej mas pravdu, tazko porovnavat Cx ked ani neni znamy tvar stroja, mozno ani velkost... presto mi vsak uvedene vykony pripadaju absurdne, vsak to ma velkost bombera.
Uživatelský avatar
redboy
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 1313
Registrován: 3/2/2006, 12:02

Příspěvek od redboy »

Ty výkony jsou opravdu mírně řečeno velké, ne zcela nutně nereálné, ale nepravděpodobné. Ber to ale taj jak to zhruva je, je to jen to co někdo napsal na net. Je potřeba k takovým zdrojům být z principu krytický. To platí pro Sturmovika, on to myslel dobře, ale tohle je opravdu jen "jeden server napsal".

Jinak máš pravdu, bombarovací letoun s takovými parametry neexistuje, mít něco o vzletové hmotnosti 70t a doletu 10000km...
ObrázekObrázek
1911
četař
četař
Příspěvky: 70
Registrován: 7/5/2008, 11:53

Příspěvek od 1911 »

paci sa mi dizajn toho stroja... ale dost velmi pochybujem o jeho praktickosti na konci studenej vojny...:-)
nejsem novacek, kdysi jsem tu byl "znam" jako "sketch"....:-)
Uživatelský avatar
kacermiroslav
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 5286
Registrován: 25/3/2008, 14:07
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kacermiroslav »

I mě se líbí design toho stroje, ale skoro mi to závání, jako by to byl nějaký ten filmový super MiG :-)))
ObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Sturmovik
štábní rotmistr
štábní rotmistr
Příspěvky: 212
Registrován: 23/4/2008, 14:45
Bydliště: SVK

Příspěvek od Sturmovik »

No ked sa to tak zobere, ten dolet neni nerealny, F-15 ma dolet nejakych 3000+, neviem ako to je s pridavnymi nadrzami.. a tento stroj mal byt dlhy 30m a navyse ma aj delta kridlo - vacsie mnozstvo paliva, takze takych 8000 km by sa dalo... Max. hmotnost - 70ton je asi blbost.. aj ked prazdny ma ,,len,, 35 ton.

A k tym nacrtom, ten s delta kridlom, to je, alebo skor mal byt bombarder T-60, tieto projekty boli dost podobne, dalej ten druhy z hora, to je ,,civilna verzia,, ako pisal redboy a zvysok by mal byt 70.1

btw. redboy: to bolo na viacerych serveroch, ale to je jedno, inak preco si ho nevies predstavit ako ,,jednomiestny,, ?
Uživatelský avatar
cover72
7. Major
7. Major
Příspěvky: 3160
Registrován: 12/6/2007, 20:09

Příspěvek od cover72 »

F-15 má sice přeletový dolet asi 5,500km (prostě trans-atlantik, bez mezipřistání z Floridy do Anglie), ale má 3xPPN a hl. FAST Packy - a je to přeletový dolet, tedy cestovní rychlsotí a bez forsáže. Bojový dolet je podstatně menší a pohybuje se okolo 1900km.
Navíc musíš počítat s tím, že motory nutné k pohonu takové obrosvké a těžké věci by musely mít nehorázný tah a tedy i spotřebu - zvláště, pokud by byly dva.

FAST packy:
Obrázek
copyright wikimedia
Naposledy upravil(a) cover72 dne 17/6/2008, 18:25, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
redboy
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 1313
Registrován: 3/2/2006, 12:02

Příspěvek od redboy »

Prostě, ten projekt je jen studie, ke které si někdo vymyslel jakési údaje, a každej si píše co chce. Nějakej server si prostě vymyslí pár čísel, aby byl zajímavější, nic víc, co jiného?

Sověti přesně v letech o kterých píšeš pracně vyvíjeli Su-30, protože u jednomístnejch Su-27P jim piloti padali na hubu a představa, že by seděl sám ve vzduchu 8 hodin byla mimo hru, krom toho si měl vyhledávat cíle... Proto vznikl Su-30. Tady (i když je to blbost) mluvíš o 10000km!!!! Jednomístný stroj je hloupost, rozhodně tehdy.
ObrázekObrázek
anatolij
Příspěvky: 5
Registrován: 11/8/2007, 16:04
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od anatolij »

Altaj píše:No to ma zaujma jakymi motormi by chceli tento 70 tonovy kolos odlepit od zeme. Ak by pouzili jeden z najvykonnejsich prudovych motorov (zrejem uz ale nefunkcnych) Sojuz R-179 300 s 200KN pri forsazi, tak ten ledva odlepi stroj od zeme.
Myslim ze najzabavnejsi udaj je to supercruise.....´S 2x F-119 PW-100 ( 155KN) vytiahne ovela lahsia, mensia (nizsi Cx) F-22 ma sc 1,72 mach, tak ako moze mat tento velkostou bomber sc 2 mach????
Pokud by letoun vypadal podobně, jako je zobrazeno na nákresu, pak si rozhodně nemyslím, že by supercruise s M=2 bylo něco nereálného. Pokud ten design srovnám s ostatními letouny, u kterých znám průběh závislosti Cxo a součinitele indukovaného odporu na rychlosti, pak lze očekávat ve výšce 15 km při M=1.5 odpor 55N a necelých 80kN při M=2. Celkový odpor vychází nepatrně vyšší, než má MiG-25 a odhadem o 30-40% vyšší, než odpor F-22.

Použitý motor by byl určitě generace 4+ nebo 5 v tahové třídě nejméně 18 tun, pravděpodobně ale asi 20-21 tun. Tyto parametry by splňoval zmiňovaný R-179. Maximální neforsážní tah má přibližně 130 kN, v 15km při M=1.5 to bude něco pod 40kN (celkový instalovaný obou motorů tak 70kN) a tak 45kN (celkový instalovaný 75 kN) při M=2. Je vidět, že tah motorů by letoun k M=2 na maximálním režimu mohl dostat.

Co se jiných motorů týče, tak v této tahové třídě toho v Rusku na výběr moc neměli. Horkým kandidátem by ale určitě mohl být AL-41F ve své nejsilnější variantě s očekávaným tahem 20 tun. Ten by měl oproti R-179 lepší tah na vyšších rychlostech, podstatně menší hmotnost, možná o něco vyšší spotřebu. Použití 20 let starých D-30Fxx z MiG-31 by nehrozilo, když nový MiG měl být nástupcem jednatřicítky.

Jinak supercruise M=2 měl být třeba i u civilního letounu S-21 s motory vycházejícími z D-30F6.
http://www.testpilot.ru/russia/sukhoi/s/21/s21_1e.htm

A co se vzletu týče, tak tady bych se rozhodně nebál :) Poměr tahu ke hmotnosti by byl o 10-20% vyšší, než u plně naloženého MiG-25.

Něco málo o supercruise: http://www.leteckemotory.cz/teorie/supercruise.php
Pár vět a parametrů k R-179: http://www.leteckemotory.cz/motory/r-79
Naposledy upravil(a) anatolij dne 8/11/2010, 23:22, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Hans S.
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 3767
Registrován: 22/2/2007, 04:34
Bydliště: Gartenzaun
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hans S. »

Nechápu, jak můžeš z takového obrázku odhadnout součinitel odporu :)
anatolij
Příspěvky: 5
Registrován: 11/8/2007, 16:04
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od anatolij »

Hans S. píše:Nechápu, jak můžeš z takového obrázku odhadnout součinitel odporu :)
Shodou okolností jsem minulý týden strávil docela dost hodin přehrabováním se v manuálech (hlavně co se odporů týče) a myslím, že hodnoty, které jsem uvažoval pro toho miga nebudou až tak daleko od reality. Samozřejmě je to jen odhad, ale pořád je lepší se v úvahách o výkonech toho éra opřít alespoň o nějaké pravděpodobné hodnoty, než od pasu říkat "ne, tak rychle by to určitě nemohlo letět" apod.

Ještě co si myslím o tom doletu 11000km. Při H=11km a M=0.9 bude kilometrová spotřeba paliva 3-4kg. S rezervou a palivem na vystoupání by pro tento dolet musel mít stroj tak 40-45 tun paliva. To je hodnota, která se jednak nevejde do uváděných hmostností a myslím, že ani rozměrově by to do éra podobného tvaru nešlo nacpat.
Uživatelský avatar
Hans S.
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 3767
Registrován: 22/2/2007, 04:34
Bydliště: Gartenzaun
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hans S. »

Obávám se, že je vyloženě skokem do zcela neznámé vody se o tyto odhady vůbec pokoušet, zvláště pokud máme jít nad Mach 1. Ale i pokud se zdržuješ v příjemných podzvukových vodách, tak jsou jakékoliv odhady týkající se nějakých součinitelů odporu dost zavádějící. Prostě to chce namodelovat a ofouknout v nějakém programu/aerodynamickém tunelu a pak se o tom můžeme bavit alespoň trochu hlouběji (nebo provést nějaké komplexní výpočty, na což nám stejně ten obrázek nedá podklady).
Uživatelský avatar
Sturmovik
štábní rotmistr
štábní rotmistr
Příspěvky: 212
Registrován: 23/4/2008, 14:45
Bydliště: SVK

Příspěvek od Sturmovik »

Hm zaujímavé, nemáš ty doma originál výkresy? :D

Tak ale v poriadku, ak to teda dokážeš odhadnúť..
Ale treba to brať s rezervou, možno sú tie údaje aj vymyslené, na nete sa najde všeličo
The Spartans do not ask how many but where they are - Agis II of Sparta
It is the brave man's part to live with glory, or with glory die - Sophocles
Odpovědět

Zpět na „Letadla“