Stránka 1 z 3

Ruský AWACS

Napsal: 27/11/2008, 19:22
od pepah
Nový ruský projekt na letoun včasné výstrahy, který by měl nahradit A-50.
Tupolev Tu-204 AWACS

Obrázek

Napsal: 27/11/2008, 20:56
od rabo
Napriek tomu, že tento stroj vyzerá veľmi zaujímavo, ide len o predstavu grafika. / to to foto sa objavila niekedy v roku 2004 /.

A-50 si ešte nejaký čas polietajú - toho času prebiehajú a niekedy koncom roka 2009 by mali byť ukončené, štátne skúšky modernizovanej verzie určenej pre VVS.
Podľa vyjadrenia gen. riaditeľa spoločnosti "Vega-M" - výrobca rádiolokačného komplexu "Šmel" , Vladimíra Verba, ktoré povedal na "Gidroaviasalone 2008", by modernizovaný stroj mal byť schopný konkurovať najlepším strojom v danej kategórii a v niektorých oblastiach ich aj prekonávať. Či to tak je, alebo nie, sa dosť ťažko dozvieme. Faktom je, že Rusi začínajú tento stroj stále intenzívnejšie ponúkať do krajín Južnej Ázie.

A-50 bude z najväčšou pravdepodobnosťou posledný pilotovaný stroj VVS, kategórie AWACS. Po ňom budú už nasledovať len bezpilotky, ale to bude ešte za pekných pár rokov.

Napsal: 9/12/2008, 17:44
od N_Eser
Překvapivé, myslel sem, že vývoj letounů AWACS půjde spíš cestou umístění antén s elektronickým vychyováním paprsku do trupu nějakého menšího tryskáče, něco na způsob izraelských projektů, ten radarový disk asi nebude mít na aerodynamiku letounu nejlepší vliv.
Letové hodiny malého letounu přijdou o hodně laciněji a vzhledem k miniaturizaci elektroniky by myslým neměl být problém to do menšího letounu vtěstnat

Napsal: 9/12/2008, 20:40
od Alchymista
Malé lietadlo - pokiaľ by sa to urobilo tak, ako to urobili švédi, kedy je v lietadle radar, primárne spracovanie získaných dát a vysielač do jednotného pozemného systému, tak to fungovať môže. Podobne to môže fungovať v prípade Izraelu, alebo aj v našich krajinách, kde je zóna hliadkovania a operačné letisko vzdialené od seba maximálne polhodinu letu.
Ale ak vyžaduješ vytrvalosť pri hliadkovaní rádu povedzme 12 hodín, hliadkovanie v zóne vzdialenej 500 a viac kilometrov od operačného letiska (hodina letu tam a hodina späť) a značnú autonómiu (nezávislosť na pozemných systémoch spojenia a riadenie), tak musíš mať niekoľko operátorov (alebo aj zmien) priamo na palube a k tomu značný objem aparatúry, tak to jednoducho do malého lietadla nedostaneš a musíš použiť niečo väčšie.
Ďalšia vec je, koľko cieľov a akého druhu je lietadlo schopné súčasne sledovať, vyhodnocovať a riadiť a tiež, aké ďalšie úlohy je schopné plniť okrem primárneho určenia - rádiolokačného sledovania priestoru.

Anténne systémy - ploché (nepohyblivé) antény montované na bokoch trupu alebo nad trupom sú vhodné len pre niektoré frekvenčné pásma, pre iné sú vhodné menej, alebo priamo nevhodné, mechanicky otočná anténa je z hľadiska použiteľných frekvenčných rozsahov univerzálnejšia (nie je príliš problém použiť aj metrové pásmo, relatívne vhodné na odhaľovanie lietadiel typu stealth).

Voľba veľké-malé lietadlo proste záleží celkom podstatne na tom, ako sú zadané požiadavky budúceho užívateľa.

Napsal: 10/12/2008, 12:25
od Hektor
A čo tá radarová verzia SU-33/34 pre ruské lietadlové lode?
Bude to niečo ako radar zaslon v Mig-31?

Napsal: 10/12/2008, 13:06
od rabo
A čo tá radarová verzia SU-33/34 pre ruské lietadlové lode?
Bude to niečo ako radar zaslon v Mig-31?
Radar RP-31 N007 "Zaslon" bol svojho času naozaj prevratný a v kombinácii s rušeniu odolnými zariadeniami na prenos dát - AK-RLDN na spojenie s pozemným veliteľským bodom a AK-518 na spojenie do 200km s iným lietadlom disponujúcim obdobným zariadením, sa dá povedať, že išlo o mini AWACS, ale v dnešnej dobe niečím obdobným disponuje už každé moderné bojové lietadlo, tzn. každé už môže byť mini AWACS a nemusí sa pre to vyrábať nejaká jeho nová verzia.

Momentálne je na jedinej ruske lietadlovej lodi, na dobu neurčitú, v úlohe AWACSu, Ka-31 a zaviedli ho aj Indovia. Čo bude, až raz bude/budú stáť nová/nové ruské lietadlové lode, na nich v úlohe AWACSu je ťažko predpovedať. Ja osobne to typujem na bezpilotné lietadlo - niečo obdobné tomu čo predstavila firma Suchoj, rodina "Zond".

Napsal: 10/12/2008, 13:17
od Mantra
Tady jsou nějaké obrázky pro představu o čem rabo píše:

http://www.elforo.de/armasrusas/viewtopic.php?t=37

Napsal: 10/12/2008, 14:49
od Hektor
V ATM sa písalo o takej verzii SU-34 v článku o Jak-44E (mimochodom tiež super stroj) preto som to nadhodil aby som sa dozvedel viac.

Napsal: 10/12/2008, 15:33
od rabo
V ATM sa písalo o takej verzii SU-34 v článku o Jak-44E (mimochodom tiež super stroj) preto som to nadhodil aby som sa dozvedel viac.
V prípade SU-34 sa uvádzali aj iné verzie, ako len tá čo bola zavedená, ale nikde sa mi nepodarilo zachytiť informáciu o tom, že by sa na niečom pracovalo. Tieto verzie sa spomínali niekedy v polke, alebo koncom 90. rokov, ale od vtedy sa situácia a aj záujem VVS respekt. VMF zmenil. V podstate nemajú pre koho vyvíjať taký to stroj - zatiaľ majú len jednu L.loď a pokým budú mať ďalšiu... teraz a ešte nejaký čas, budú radi, že majú peniaze aspoň na "klasickú" verziu SU-34.

Napsal: 10/12/2008, 21:16
od Pátrač
Škoda že je to jen představa grafika. Byl by to pěkný kousek techniky. Vypadá velice dobře.

Napsal: 14/12/2008, 13:12
od Sturmovik
Myslel som že popracujú na bezpilotných Suchojoch Zond, ale asi sa s tým nikde neponáhľajú.

Napsal: 14/12/2008, 14:38
od rabo
Myslel som že popracujú na bezpilotných Suchojoch Zond, ale asi sa s tým nikde neponáhľajú.
Projekt "Zond" je už viac menej mimo budúcu hru. Nie že by v Rusku nebol záujem o "bezpilotky" / toho času funguje na území RF, 16 konštrukčných kancelárií, ktoré majú v svojom portfóliu aj vývoj BPL a všetky ho viac menenej aj realizujú /, ale nikto tam nemá na niečo také / ťažké BPL / peniaze a ani potreba nie je taká výrazná, ako v prípade USA. Teraz sa vývoj a aj zavádzanie k armáde, milícii a pohraničníkom orientuje na kategórie ľahkých a stredných BPL.

Budúci "konkurent" Global Hawka, bude mať podobu skôr "Skatu" od MIGu , alebo "Prorivu" od JAKu, ale k nemu je cesta ešte veľmi dlhá.

Modifikace systému A-50 A-50M je ...

Napsal: 23/9/2010, 21:40
od Kutuzov
... zřejmě už také vybavená pevnou radarovou anténou se třemi moduly

http://www.youtube.com/watch?v=zOyd2a57 ... r_embedded

pootočenými o 120 stupňů stejně, jak to je řešeno u čínského KJ-2000.

http://www.sinodefence.com/airforce/spe ... kj2000.asp
http://wuxinghongqi.blogspot.com/2009/1 ... ology.html

Napsal: 23/9/2010, 22:07
od redboy
Nejde o A-50M ale o prototyp Il-76 s radarem IAI Phalcon (RA-78740), který byl dodáván do Číny (KJ-2000) a Indie.

http://images3.jetphotos.net/img/2/6/7/ ... 776876.jpg

Napsal: 3/11/2011, 18:43
od Julesak

Re: Ruský AWACS

Napsal: 18/2/2013, 16:49
od Julesak
Ďalšie video modernizovanej A-50 slúžiacej vo VVS:
http://www.youtube.com/watch?v=wCRKrJi5 ... r_embedded
Stanice operátorov (aspoň tie zobrazené) vyzerajú celkom moderne, ale napr. kokpit nevykazuje veľké zmeny - čakal by som úpravu aspoň na štandard Il-76MD-90.
Najzaujímavejšiu vec vidieť nie je - v každom zábere kde sa objavuje zadná polovica lietadla - tam kde obvykle na týchto lietadlách býva dvojmiestne taktické číslo(za krídlom) - je obraz rozostrený.

Re: Ruský AWACS

Napsal: 18/2/2013, 18:15
od kopapaka
Julesak píše:.Najzaujímavejšiu vec vidieť nie je - v každom zábere kde sa objavuje zadná polovica lietadla - tam kde obvykle na týchto lietadlách býva dvojmiestne taktické číslo(za krídlom) - je obraz rozostrený.
To nevím proč...

Obrázek

Obrázek

http://www.militaryphotos.net/forums/sh ... )/page3613

Re: Ruský AWACS

Napsal: 18/2/2013, 18:21
od Julesak
Veď práve - jeho fotky sú k dispozícii, a to aj vo väčšom rozlíšení. Jedine že by tam niečo pridali...

Re: Ruský AWACS

Napsal: 18/2/2013, 21:45
od rabo
Stanice operátorov (aspoň tie zobrazené) vyzerajú celkom moderne, ale napr. kokpit nevykazuje veľké zmeny - čakal by som úpravu aspoň na štandard Il-76MD-90.
Ono môže ísť, zase, o tú "Ruskú špecialitu", kedy prvé zavedené stroje sú ešte len také nedorobky a slúžia len na zoznámenie sa a prípravu - či posádok, či obsluhy. či základní či... a každá nová dodávka bude mať niečo naviac.Neplatí so samozrejme univerzálne, ale napr. u novej AWACS to pravdepodobne platí.

Re: Ruský AWACS

Napsal: 18/2/2013, 23:53
od Skeptik
rabo píše:
Stanice operátorov (aspoň tie zobrazené) vyzerajú celkom moderne, ale napr. kokpit nevykazuje veľké zmeny - čakal by som úpravu aspoň na štandard Il-76MD-90.
Ono môže ísť, zase, o tú "Ruskú špecialitu", kedy prvé zavedené stroje sú ešte len také nedorobky a slúžia len na zoznámenie sa a prípravu - či posádok, či obsluhy. či základní či... a každá nová dodávka bude mať niečo naviac.Neplatí so samozrejme univerzálne, ale napr. u novej AWACS to pravdepodobne platí.
Nemusí. V rámci up-gradu šlo přeci primárně o nesený radar a stanice operátorů. Kompletně nová avionika + třeba motory, to už jsou další a další finanční náklady. A ne malé. Plus výrazné zdržení při integraci a odlaďování. A pokud je ta stávající avionika dostačující .......
Ostatně podívej se na avioniku B-52 :)