Stránka 1 z 1

Pravidla provozu letadel v USA roku 1920

Napsal: 4/12/2008, 18:50
od kacermiroslav
Pravidla provozu letadel, stanovena leteckou službou USA v roce 1920



Obrázek



Nikdy nestartuj se strojem pokud nejsi přesvědčen, že poletí.

Nikdy nestartuj s motorem, který netěsní.

Nikdy při pojíždění prudce nezatáčej, místo toho ať ti ocas někdo poponese.

Když startuješ, dívej se na zem a do vzduchu.

Nikdy neopouštěj stroj, když běží motor, dokud pilot, který tě střídá nemůže převzít ovládání motoru.

Piloti by měli mít kapesníky na snadně dosažitelném místě, aby mohli očistit brýle.

Jízda na schůdkách, křídlech nebo ocasu stroje je zakázána.

V případě, že motor při startu vysazuje, ihned přistaň bez ohledu na překážky před sebou.

Žádný stroj nemůže pojíždět rychleji, než může člověk kráčet.

Nedůvěřuj výškoměrům.

Nauč se odhadnout výšku, zvláště při přistávání.

Když uvidíš jiný stroj blízko vedle sebe, vzdal se.

Nikdy nepouštěj motor tak, aby odfukoval jiná letadla.

Před započetím přistávacího manévru dbej, aby žádný stroj nebyl pod tebou.

Přeskakování přes živý plot nebude tolerováno.

Žádné prudké obraty na záda nebudou tolerovány, neboť zbytečně namáhají stroj.

Jestliže letíš proti větru a přeješ se otočit a letět po větru, nedělej ostrou zatáčku přímo nad zemí, mohl by ses zřítit.

Motory se během dlouhého klouzavého letu zastaví, jestliže si pilot přeje použít motor pro přistání, měl by přidat plyn.

Nepokoušej se přistávat se strojem větší než potřebnou rychlostí. Výsledkem je odskok a úder.

Piloti nebudou nosit při létání ostruhy.

Nepoužívej letecký benzín v autech nebo motocyklech.

Startovat nebo přistávat blíže než 10 stop od hangáru je zakázáno.

Nikdy neleťte se strojem, pokud nejste obeznámeni s jeho řízením a přístroji.

Jestliže nastane během letu nouzová situace, přistaň co nejrychleji.

Napsal: 4/12/2008, 19:17
od reddog
Byla to úžasná doba.

Napsal: 4/12/2008, 19:21
od YAMATO
No s těmi ostruhami by při troše šikovnosti mohli sami sebe "sestřelit" :lol:

Napsal: 4/12/2008, 22:54
od Thór
Ty ostruhy jsou vynikající.Pilot byl potencionálně nebezpečnej sám sobě :mrgreen:

Napsal: 5/12/2008, 09:47
od kacermiroslav
No jasně...takže ostruhy de facto byl první pokus o vyzbrojení letadel:-)))) pak ovšem taky následovali docela pěkné kuriozitky. Tak třeba jeden ruský pilot na začátku války si na ocas letounu přidělal zubatou kosu:-) a další zase pro změnu z letadla spouštěl na laně kotvu. Říkal tomu kočka a byl dokonce i úspěšný. Jednomu nepřátelskému pozorovacímu letounu s tím urval horní křídlo a ten se následně zřítil.

Napsal: 5/12/2008, 09:57
od reddog
Nejmenoval se ten rus Něstěrov ?

Napsal: 5/12/2008, 10:31
od kacermiroslav
To ted z hlavy nevím...musím se podívat doma do chytrých knih:-)

Napsal: 5/12/2008, 10:58
od sa58
Téma je přesunuto do odpovídající kategorie, v roce 1920 přece jen WW1 už neprobíhala :D