Stránka 1 z 1

Jak dopravit V-1 do vzduchu

Napsal: 23/12/2008, 14:32
od skelet
Na těchto několik náčrtů jsem narazil na netu konkrétně zde
Otázka pro odborníky: Pracovalo se na tomto nebo to je jen fake? Mi osobně to připadá, že piloti nosičů by museli být více stateční než kamikaze..
ObrázekObrázekObrázekObrázek

Napsal: 23/12/2008, 14:56
od Hans S.
Zřejmě jen nějaké základní studie. nevím o tom, že by se na těchto projektech skutečně nějak "usilovněji pracovalo". Koncem války byly nejobvyklejším nosičem V-1 asi He 111. nevýhoda tkvěla ve zranitelnosti Heinkelu.
Hmotnost V-1 se pohybuje dosti na hranici, kterou mohl Fw 190 ještě do vzduchu vytáhnout (bojově byl nasazen s 1800 kg pumou). Otázka je, jak by to podpořil vztlak generovaný křídlem samotné střely. Nevím nic o tom, že by u Fw 190 probíhal nějaký "nebezvýznamný" vývoj na toto téma.
U Ar 234 byli rádi, že ho do konce války dostali do provozuschopného stavu, ale jistě se jako případný nosič tento letoun hodil více, než třeba ten Fw 190. Ale vzhledem k tomu, že Ar 234 je trochu stranou mého zájmu, tak nevím. V létě 2009 bych to letadlo chtěl trochu prostudovat, ale to je fakt za dlouho :)

Napsal: 23/12/2008, 15:55
od skelet
Tak už aby to léto bylo :wink:
Jinak představa, že jsem pilotem Arada a za prdelí mu na tyči "poskakuje" V-1 ... no asi bych šel dobrovolně na východní frontu :lol:

Napsal: 23/12/2008, 16:37
od vodouch
Střely V-1 nosil taky He 111 H-22 (He 111 H-21, upravený pro nesení V-1). Úprava spočívala v umístění závěsníku ETC2000, modifikovaného pro zavěšení V-1, pod pravé křídlo letounu mezi trup a motorovou gondolu a odstranění bočních střelišť za křídly; na toto místo byly namontovány přístroje pro vypouštění V-1. Stroje se staly výzbrojí III/KG 3. Eskadra odpálila při nočních akcích za půl roku od července 1944 na Anglii asi 1200 střel a ztratila při tom asi 77 letadel. Nejvíc ztrát způsobila patrně exploze střely po odhození ze závěsníku, i když mají být dokumentovány sestřely He 111 s podvěšenou V-1.
Arado Ar 234 vleklo V-1 za sebou nebo ji vezlo na hřbetě na zařízení, podobném výklopné vidlici střemhlavých bombardérů; zařízení zvedlo V-1 před odpálením nad nosné letadlo.
Opsáno z L&K 1977
Obrázky např. http://www.topsid.com/index.php?war=nem ... ler_fi-103

Napsal: 23/12/2008, 16:43
od YAMATO
Všechny varianty s Ar 234 byly 100 % jen projekty.

Napsal: 23/12/2008, 21:20
od Sisa
Projekty to opravdu byly. Bylo by možná zajímavé, jak by dopadly kdyby v nich mohli pokračovat. Myslím, že spojení V1 s AR 234 mohlo být docela zajímavé a úspěšné.

Napsal: 24/10/2009, 09:24
od AF
Ahoj

Z publikace Ar 234 Blitz, autoři S.Fleischer, M.Rys, AJ-press 1997:

Na straně 31 autoři tvrdí, že systém Deichselschlepp (V1 na tyči za Ar 234) se dočkal i praktických zkoušek. V DFS byla vyrobená V1 bez motoru (předpokládám že i bez hlavice :) ), dostala pevnej podvozek a závěs. Ar 234 (exemplář S8) dostal do trupu kabinu technika sledujícího zkoušky a závěs vlečného zařízení. První start 25.2.1945, celkem 4 starty, pak se V1 (označená v této verzi jako SG 5041 V1) utrhla. Proběhlo ještě pár letů s druhým exemplářem SG 5041 V2. Problémy s vibracemi vedly k ukončení testů. Následně se uvažovalo že by si tahle Ar 234 mohla tahat jiný střely, eventuelně přídavnou palivovou nádrž.

Btw. podobně měl tahat bomby i Me 262 (tentokrát ale ne V1), proběhlo i pár pokusů- viz třeba:

http://www.wwiivehicles.com/germany/air ... omb-01.jpg
(stránka http://www.wwiivehicles.com/germany/air ... photos.asp )

http://rareaircraf1.greyfalcon.us/picturesp/aa8.jpg

http://rareaircraf1.greyfalcon.us/picturese/g401.jpg

(zdroj http://rareaircraf1.greyfalcon.us/GERMANY.htm )

Napsal: 31/10/2009, 16:16
od YAMATO
Tak o těch zkouškách Ar 234 jsem netušil, zajímavé. Škoda, že není fotka...

Napsal: 31/10/2009, 17:41
od Peters
Našel jsem Ar 234 s V1 postavené od nějakého modeláře,ale zda je to založené na pravdě,netuším.

Obrázek

Ale že by startovala V1 takhle,to se mi opravdu nezdá.

Napsal: 31/10/2009, 18:40
od vodouch
AF píše:Na straně 31 autoři tvrdí, že systém Deichselschlepp ...
Správně je to Diechselschlepp. Že už nereagoval Hans S. ...
Peters píše:Našel jsem Ar 234 s V1 postavené od nějakého modeláře,ale zda je to založené na pravdě,netuším.
Mrkni asi o 6 příspěvků výš.

Napsal: 31/10/2009, 19:06
od Peters
Peters napsal: ‹ Zvolit ›
Našel jsem Ar 234 s V1 postavené od nějakého modeláře,ale zda je to založené na pravdě,netuším.


Mrkni asi o 6 příspěvků výš.
Díky.Tak je to správně.

Napsal: 31/10/2009, 19:16
od Hans S.
vodouch píše: Správně je to Diechselschlepp. Že už nereagoval Hans S. ...
Hans ani nevěděl, že se tady o něčem mluví :) O těhle prototypech ví pendrek :)