Jak 130 do služby

Letouny všech typů a použití.

Moderátor: Julesak

HONZIK11
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3969
Registrován: 16/11/2014, 19:51

Re: Jak 130 do služby

Příspěvek od HONZIK11 »

Divejte na zadní směrové kormidlo Jak 152. To se jen tak nevidí. Buď vyvazuji ten naftak ve předu.,, , vtip, nebo to poletí i když pilot umře. To letadlo se musí dostat z vyvrtky, která nastane třeba přetazením samo. Ty zadní plochy jsou obrovské. Pozn. Když to padá do vyvrtky tak smerovka nahrazuje vyskovku.
Xawi3r
štábní praporčík
štábní praporčík
Příspěvky: 528
Registrován: 1/12/2013, 21:20

Re: Jak 130 do služby

Příspěvek od Xawi3r »

Julesak píše:Ako stroj na základný výcvik je určený Jak-152. Objednaných 150 ks.
...tim jsi si jisty Julesaku? Ja zadnou zavaznou objednavku nezaznamenal... Vim ze o 150ks se uvazovalo pred lety... Ale nakonec vazne zvazovali, jestli Jak-152, Diamond DART 450, SR-10, nebo neco jineho... Ale netvrdim, ze mi neco neuniklo:)
Uživatelský avatar
Julesak
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 6387
Registrován: 7/8/2007, 18:26

Re: Jak 130 do služby

Příspěvek od Julesak »

Tých 150 ks pokiaľ viem bolo aj objednaných.
Obrázek

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.

Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
seabee
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3668
Registrován: 18/7/2013, 18:59

Re: Jak 130 do služby

Příspěvek od seabee »

Julesak píše:Tých 150 ks pokiaľ viem bolo aj objednaných.
Já to našel jenom na wiki, pevná objednávka na 150 ks tuším v roce 2017.

Ale s tím "snadným přechodem" na Jak-130 bych byl velmi opatrný. Pístový vrtulák s přímým křídlem a maximálkou 380 km/h, versus plnohodnotný tryskáč s šípovým křídlem a maximálkou 1050 km/hod, čtyřikrát těžší :roll: Ta identická kabina trochu pomůže, o tom žádná, ale jinak?

Dostupné informace ale uváděly, že motor RED A03 V12 pro Jak-152 je německé výroby a dodávky můžou být zastaveny sankcemi EU. Přenesení výroby do RF by pak mělo trvat nejmíň dva roky. Ví někdo, jak to dopadlo?
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Uživatelský avatar
Skeptik
7. Major
7. Major
Příspěvky: 6728
Registrován: 16/1/2011, 22:28
Bydliště: Středočeská gubernia

Re: Jak 130 do služby

Příspěvek od Skeptik »

Julesaku, myslím, že ne, že se jednalo jen o opci z roku 2016.
Závazná by měla být jen objednávka na 3 kusy z roku 2017. Ty by měly být dodány snad letos.
Kromě 150 ks pro VKS by měla existovat i opce na 105 ks pro DOSAAF a neurčený počet pro DOSAAF Běloruska.
Rozhodne se nejspíš po vyzkoušení těch 3 kusů. Uvidíme.
ObrázekObrázek

"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Uživatelský avatar
Julesak
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 6387
Registrován: 7/8/2007, 18:26

Re: Jak 130 do služby

Příspěvek od Julesak »

Možno máte pravdu, ja si len pamätám že mali byť objednané.
Ale evidentne tam došlo k nejakej komplikácii, pri objednávke z roku 2016 by už boli nejaké dodané.
Obrázek

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.

Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
seabee
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3668
Registrován: 18/7/2013, 18:59

Re: Jak 130 do služby

Příspěvek od seabee »

Tak co, nikdo nic neví?
seabee píše:
Dostupné informace ale uváděly, že motor RED A03 V12 pro Jak-152 je německé výroby a dodávky můžou být zastaveny sankcemi EU. Přenesení výroby do RF by pak mělo trvat nejmíň dva roky. Ví někdo, jak to dopadlo?
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
HONZIK11
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3969
Registrován: 16/11/2014, 19:51

Re: Jak 130 do služby

Příspěvek od HONZIK11 »

Dodávka těch motoru se zacala komplikovat
jejich aplikaci, zveřejněno loni, do bezpilotniku Altius. Jak to dopadlo ale nevím. Něco měli nakoupeno, ale kolik, to je otázkou. Zřejmě nechtějí dostat výrobce pod embargo. Tak nic nepisou.
Uživatelský avatar
Julesak
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 6387
Registrován: 7/8/2007, 18:26

Re: Jak 130 do služby

Příspěvek od Julesak »

Ten motor je nemeckej výroby ale ruskej konštrukcie.
Pokiaľ si pamätám jeho tvorca s použitím v Rusku problém nemal.
Obrázek

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.

Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
HONZIK11
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3969
Registrován: 16/11/2014, 19:51

Re: Jak 130 do služby

Příspěvek od HONZIK11 »

Svet je plný absurdit. Plyn je také,, Ruské vyroby,,. A přes Balt jej do Německa a zpět na vychod nedostaneš. :neutral:
Xawi3r
štábní praporčík
štábní praporčík
Příspěvky: 528
Registrován: 1/12/2013, 21:20

Re: Jak 130 do služby

Příspěvek od Xawi3r »

...no pokud vim, tak se mluvilo o licencni vyrobe toho motoru primo v Rusku... Vyrobce s tim problem nemel...
seabee
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3668
Registrován: 18/7/2013, 18:59

Re: Jak 130 do služby

Příspěvek od seabee »

Tak ARMYWEB taky tvrdí, že objednávka na 150 ks je zadaná - je to ale trochu zmatené, výrobní závod jí potvrdil už v době vzletu prototypu - tak by asi MO RF neriskovalo?
"Ty procházejí různými testy. V roce 2015 oznámilo vedení ruského ministerstva obrany záměr pořídit 150 letadel typu Jak-152. O rok později společnost Irkut objednávku tohoto počtu strojů potvrdila. Také letecké oddělení organizace DOSAAF oznámilo možný nákup 105 letadel. V říjnu 2018 přišla ruská média s informací, že ministerstvo obrany svoji objednávku rozšíří až na 230 letadel."

A ano, motor zkonstruoval v Německu žijící Rus a přesun výroby do RF by neměl být problém, jenom jaksi nejde udělat přes noc. Podle obrázků z blíže neurčené výstavy má už vystavený motor štítek "Russo Baltique".
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Uživatelský avatar
Skeptik
7. Major
7. Major
Příspěvky: 6728
Registrován: 16/1/2011, 22:28
Bydliště: Středočeská gubernia

Re: Jak 130 do služby

Příspěvek od Skeptik »

Julesak píše:Ten motor je nemeckej výroby ale ruskej konštrukcie.
Pokiaľ si pamätám jeho tvorca s použitím v Rusku problém nemal.
Jo, jo. Německá firma.

Zakladatelem firmy RED Aircraft Gmbh. je Rus Vladimir Rajchlin (Rajchlin Engine Development ... RED).

Motor byl vyvinut za finanční prostředky poskytnuté ruským holdingem FINAM, který založil a vlastní Viktor Remša (Виктор Ремша).

18. března 2020 došlo ke změně CEO společnosti RED Aircraft Gmbh. Novým CEO je nějaký Dmitrij Remša (Дмитрий Ремша).

Asi shoda jmen :lol:

https://red-aircraft.com/press_release/ ... e-new-ceo/
ObrázekObrázek

"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
seabee
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3668
Registrován: 18/7/2013, 18:59

Re: Jak 130 do služby

Příspěvek od seabee »

Tak Remša Neremša :D, mně to zajímalo jenom proto, že MO RF poslední dobou západní motory pro svá letadla nějak nemusí. Viz historie úspěšné a vynikající amfibie Berjev Be-200. Ten byl konstruován pro motory D-436TP, vyvinuté na Ukrajině firmou Motor Síč. Tam je dneska oboustranné embargo - Ukrajina dneska Rusku nic neprodá a Rusko na Ukrajině nic nekoupí. Be-200 bylo do roku 2014 dodáno cca 15, objednáno je pro námořní letectvo dalších 16. Ale MO RF odmítá přijmout do výzbroje letoun závislý na dodávkách ukrajinských motorů, včetně již dodaných "uloženek". Odmítlo také záměr osadit ho motory Klimov/SNECMA SaM-146, protože obsahují v Rusku nevyrobitelné komponenty.
Motor Síč pro změnu odmítá dodat motory i třetí straně - firmě Seaplane Global Air Services z USA, která objednala 4 + 6 letounů. Zlé jazyky tvrdí, že zákaz vydala Čína, která mezitím do Motor Síč kapitálově vstoupila a má zájem prodávat ve světě svou amfibii AG600
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Uživatelský avatar
Julesak
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 6387
Registrován: 7/8/2007, 18:26

Re: Jak 130 do služby

Příspěvek od Julesak »

To nie je len otázka poslednej doby, ale dlhodobý postoj.
Čo sa v Rusku nedá vyrobiť, to ruské MO nerado.
Obrázek

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.

Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
Uživatelský avatar
Skeptik
7. Major
7. Major
Příspěvky: 6728
Registrován: 16/1/2011, 22:28
Bydliště: Středočeská gubernia

Re: Jak 130 do služby

Příspěvek od Skeptik »

No, za Serdjukova to tak nebývalo, že ??? :wink:
ObrázekObrázek

"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Uživatelský avatar
Julesak
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 6387
Registrován: 7/8/2007, 18:26

Re: Jak 130 do služby

Příspěvek od Julesak »

To bolo výnimka potvrdzujúca pravidlo.
Obrázek

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.

Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
Odpovědět

Zpět na „Letadla“