Když se mluvilo o tom, že CSG musí přijít s nějakým řešením jak zakomponovat PRAM-L na podvozek Tatry, tak jsem taky tak nějak čekal něco víc než obyčejná plošina na "paletu" se zarážkou na kola. Je vidět že Tatra umí dělat skvělé náklaďáky, ale jakékoliv speciální úpravy pro potřeby Armády, by měli nechat na jiných. Tak nějak mi nestačí, že je to lepší než Praga V3S nebo že to bylo levné a české.
johnytapia: díky za informaci, takhle to dává mnohem víc smysl, jen by to chtělo i ty samohybné minomety
Re: Katalog Tatra
Napsal: 7/3/2017, 17:57
od skelet
Rase a nenapadlo tě, že Tatra prostě splnila zadání?
Re: Katalog Tatra
Napsal: 7/3/2017, 18:00
od Rase
Bohužel ano. Je to české a levné, což Ministerstvu obrany stačí. Uznávám ale, pokud se počítalo od počátku, že to bude jen nosič munice, tak by byly boční vzpěry a střeliště na valníku přehnané a zbytečné
Re: Katalog Tatra
Napsal: 7/3/2017, 18:10
od skelet
Hlavně dle ATM3/2017 je to de facto je provizorka. Po nahrazení PRAM-S a PRAM-L novým typem budou tyto vozy sloužit jako muniční vozidla.
Muniční vozy? No tak to beru zpět, to snad i vypadá jako i nějaké koncepční myšlení
Re: Katalog Tatra
Napsal: 7/3/2017, 18:25
od knezdub
Nějak jsem nepochopil, proč to musí tahat 8x8, když je ve výzbroji zavedena T 810/Tatctic jako přímá náhrada PV3S. Že by byl hlavní parametr čtyřdveřová kabina?
Re: Katalog Tatra
Napsal: 7/3/2017, 18:31
od skelet
kenavf: valka.cz má u nosnosti T815-7 chybu. Takovou nosnost má osmikolka s krátkou pancéřovanou kabinou. Tato verze by měla mít dle ATM nosnost 19,8tuny (v katalogu Tatry ještě tento podvozek není).
Zemakt: no vypadá to, že tohle je nová podoba muničních vozů AČR
knezdub: opět viz ATM3/2017 - T810V-P byla takto zkoušena již v roce 2009, ale ve zkouškách neuspěla kvůli přetěžované přední nápravě. Jinak tato verze je ono hnusné pancéřované "akvárko", které vyrobila SVOS Přelouč.
Re: Katalog Tatra
Napsal: 7/3/2017, 19:00
od johnytapia
Dle mého v nejbližších letech se jejich počet ještě zvýší, zejména pro dělostřelce atd. Jinak v ATM je zajímavý článek i o nových pandurech.
Re: Katalog Tatra
Napsal: 8/3/2017, 08:22
od Rase
johnytapia: nevšiml sis jestli nebudou mít ty nové Pandury i Aktivní Ochranu ? Tedy že by mezi dodavately dílů byla třeba i Explosia.
Všiml jsem si, že mají mít multispektrání maskovací sítě, což je bezva, víc jsem nestihl.
Pokud budou nové houfnice na stejném podvozku, což je hodně pravděpodobné, tak by to byl rozhodně dobrý krok. Přeci jen se psalo, že by pak sloužily jako nosiče dělostřelecké munice.
skelet: to byla opravdu velká ošklivost http://www.tatratrucks.com/cache/images ... rovane.jpg
Re: Katalog Tatra
Napsal: 8/3/2017, 09:54
od johnytapia
Nic takového v ATM není. Pouze píšou o tom, že tyto vozidla by se měla pohybovat blízko u čáry dotyky s protivníkem cca 3km. Budou tam již několikrát zmiňované české protiminové sedačky. Dále přídavný keramický pancíř, jinak aktivní ochrana bohužel nic. Nicméně i tak bude zajímavé, že KBVP bude mít horší ochranu posádky než vozidla nebojová
Re: Katalog Tatra
Napsal: 23/3/2017, 16:27
od johnytapia
Dnes armáda převzala 18 nových vozidel Tatra 815-7.
Tatra dodá podvozky na houfnice pro dánskou armádu
Automobilka Tatra dodá podvozky pro houfnice pro dánskou armádu. Patnáct houfnic Caesar 8x8 od francouzské firmy Nexter Systems má Dánsko dostat do konce roku 2020. Smlouva obsahuje navíc opci na dalších šest kusů houfnic.
Zástupci společnosti Tatra Тrucks a Zenon (americký partner) zvažují výstavbu nové továrny v Arménii. Konkrétně ve městě Hrazdan v provincii Kotajk, by mohla vzniknout nová montážní linka civilních vozidel Tatra. Po realizaci investice by zde mohlo být zaměstnáno až 2000 lidí. Pro představu, tak v tuzemsku společnost Tatra Trucks zaměstnává 1350 lidí a dalších více jak 600 lidí pracuje v dceřiném podniku Tatra Metalurgie. Arménská vláda bere jednání jako hotovou věc, ale čeští (a američtí) zástupci jsou mnohem zdrženlivější. Rozhodně by to bylo ale zajímavé.
Nové pohonné jednotky pro vozidla řady Force a Terra
Automobilka Tatra Trucks chystá další modernizaci svého vzduchem chlazeného motoru. Společnost začne budovat zkušebnu pohonných jednotek a dalších agregátů za 150 milionů korun. Kromě vlastních zdrojů počítá s evropskými dotacemi. Usiluje také o podporu Agentury pro podnikání a inovace. Výzkum a vývoj bude probíhat v tuzemsku a v plánu je angažovat firmu Motorpal. Podle evropské normy platné od roku 2014 musejí být vznětové, tedy dieselové motory stejně ekologicky šetrné, jako zážehové. Jde o dosažení ještě nižších emisí pevných částic a oxidů uhličitého, než stanovoval předpis Euro 5, který už motory Tatra splňují. Nové pohonné jednotky nebudou určeny pro řadu nákladních automobilů Phoenix, kde se nadále počítá s agregáty nizozemské firmy DAF. Budou montovány primárně do řady Force a Terra určené pro speciální aplikace, hasiče, vojáky. Obě tyto řady využívají i vlastní kabinu Tatra. Továrna požádala Agenturu pro podnikání a inovace o dotaci v programu Potenciál. Část prostředků musí vynaložit na samotný výzkum a vývoj, další pak na výrobní linku. Automobilka investuje do modernizace výroby i rozsáhlého areálu v Kopřivnici zhruba 500 milionů korun ročně. Snížení spotřeby paliva, a tím i emisí má kromě motoru napomoci i nová generace páteřových podvozků s centrální nosnou rourou a nezávisle zavěšenými nápravami. Na vývoj motoru splňujícího novou evropskou normu Euro 6 budou potřebovat dva až tři roky. Tedy do roku 2020 by se mohla rozjet výroba.
hasiči a vojáci mají výjimku a mohou mít motory plnící emisní normu Euro III (u vojáků) a Euro V u hasičů.
Motor Euro 6 běžel na motorové brzdě už pár let zpět, ale posléze byl jeho vývoj zastaven, resp.utlumen. K těm novým motorům je asi tlačí prodejci v Austrálii, ale kdo ví..
Dle internetové šuškandy se vyvíjí nový dvanáctiválec pro těžké tahače.. a mi osobně by se líbilo, kdyby se vyvinul i čtyřválec pro nástupce T810
Re: Katalog Tatra
Napsal: 20/6/2017, 14:27
od johnytapia
Armáda převzala nových 9 vozidel T-815-7 MLF. 141. zásobovací prapor dostane 4 kusy a 143. záspr 5 kusů.
Neví někdo více informací o čtyřkolovém přívěsu Tatra FAST II ? V ATM píší, že vznikl podle požadavků americké armády. Je založený na "tatrovácké" koncepci páteřového rámu s trubkou. Vystavovaná verze na IDETU uveze zátěž cc 12,8t. Nejvýkonnější verze má zvládnout až 85t.
Re: Katalog Tatra
Napsal: 29/6/2017, 23:59
od tomas.kotnour
Ložná plocha na 20stopý kontejner, takže těch 6 metrů, odpružení vzduchovými vaky a vinutou pružinou tedy, 11,5 tuny na nápravu, pneumatiky 395/85 R20 o nosnosti 5 600 kg, takže podle pneumatik celková hmotnost pouze 22 400 kg, pohotovostní hmotnost tedy 9 600 kg, stabilizační nohy vpředu i vzadu, torzní stabilizátory na obou nápravách, Jako oj používá centrální nosnou rouru, viz foto.
Ad 85 tun nosnost, tak to je hodně silné kakao, ale je to Tatra - nemožné ihned, zázraky do tří měsíců (výrobní doba na prototypové dílně)