Napadá mne, že vyzbrojit Turbolet raketami vzduch vzduch by mělo jediný smysl - při vývoji. Je tam dost místa na měřicí aparaturu, vejde se tam i pár specialistů atd. Dokonce i některé bombardéry z minulosti a současnosti měly/mají schopnost odpalovat střely vzduch/vzduch - veskrze pouze pro svou vlastní ochranu před stíhači. Spíše bych to viděl na novinářskou fantazii.
Na první fotce v článku na iDnes (http://zlin.idnes.cz/kunovice-maji-vlas ... zpravy_bor) lze vidět bloky neřízených raket, přimontované na trup letounu. Přijde mi, že odpal raket by měl za následek opalování trupu/podvozkové části trupu. Jaký to mělo účel si netroufám fantazírovat. Snad se najde někdo, kdo zná pravdu...
Napsal: 15/2/2011, 23:35
od Padouch
Zřejmě nový L-410 pro ruské letectvo. No každopádně pěkný pohled na výrobní linku v Kunovicích, zakázek mají celkem dost.
Myslím že tie UB-16 sú tam len pre výučbu budúceho pozemného personálu. Pri tomto uložení raketometov by po pár výšľahoch boli"zdemontované" podvozkové šachty a predná vaňa trupu bez nerezových ochranných plechov by to tiež "nerozchodila".
Napsal: 21/2/2011, 10:48
od skelet
Ty raketnice tam jsou jen ze srandy, a co by reklamní poutač.
Napsal: 21/2/2011, 11:03
od Dancer
Aha, takže studentský žertík. My jsme jim to zbaštili a dlouze o tom diskutovali...
Napsal: 22/6/2011, 16:30
od pepah
Výzkumně vývojový projekt MOSTA řeší významnou modernizaci malého dopravního letounu L410 UVP-E20 s využitím nejnovějších poznatků v oblasti vývoje letadlové techniky a technologie výroby. Realizace projektu MOSTA povede ke zvýšení maximálního platícího zatížení letounu, k zlepšení výkonů letounu v teplých a vysokohorských podmínkách s použitím nové verze turbovrtulového motoru M-601H a nové vrtule AV 725, k prodloužení životnosti minimálně na 30 000 letových hodin, k zavedení moderních systémů údržby, ke zvětšení zavazadlových prostorů, k zvýšení cestovní rychlosti, k prodloužení maximálního doletu a ke koncepčně novému řešení konstrukce křídla s podstatně většími palivovými nádržemi a významně nižší pracností výroby. Na řešení se bude podílet konsorcium 13 řešitelů, mezi nimiž jsou dvě výzkumně vývojové organizace a jedna vysoká škola. http://www.alv-cr.cz/download/Implement_plan.pdf
Letos by se mělo prodat 15 L-410 stávající verze.
Nový turbovrtulový letounL 410 NG společnosti Aircraft Industries má za sebou první úspěšný start. Stroj měl premiéru na letišti v Kunovicích. Firma chce v budoucnu vyrábět okolo třiceti těchto letadel ročně.
skelet píše:Ty raketnice tam jsou jen ze srandy, a co by reklamní poutač.
To bych neřekl. Viděl jsem ten stroj na vlastní oči a vedení firmy nám to prezentovalo jako holý fakt, že tam mají plně vyzbrojený letoun. I když samozřejmě je to spíše rarita v rámci testování a možností L-410 být vyzbrojené. Bohužel fotky nemám, protože je zde přísný zákaz fotografování.
Re: L-410 Turbolet
Napsal: 6/5/2017, 09:41
od skelet
Kbelská L-410 dostala v rámci pravidelné údržby nový nátěr, který odpovídá letounům A319CJ a CL601 Challenger
Re: L-410 Turbolet
Napsal: 25/12/2017, 16:28
od Nesher
Rusko zakoupí 18 kusů L 410 pro potřeby speciálních sil. Letadla budou smontována v Rusku (společnost UZGA v Jekatěrinburgu) z v ČR vyrobených dílů, ruská strana plánuje pouze použít vlastní avioniku a upravit podvozek pro možnost operací ze sněhu a vody. https://ekonomika.idnes.cz/rusko-armada ... nomika_bja
Re: L-410 Turbolet
Napsal: 25/12/2017, 17:10
od kenavf
Nesher píše:Rusko zakoupí 18 kusů L 410 pro potřeby speciálních sil. Letadla budou smontována v Rusku (společnost UZGA v Jekatěrinburgu) z v ČR vyrobených dílů, ruská strana plánuje pouze použít vlastní avioniku a upravit podvozek pro možnost operací ze sněhu a vody. https://ekonomika.idnes.cz/rusko-armada ... nomika_bja
Že by sa na to nevzťahovali sankcie?
Re: L-410 Turbolet
Napsal: 25/12/2017, 17:39
od Zemakt
Sankce?
Re: L-410 Turbolet
Napsal: 25/12/2017, 19:13
od niko
Rozmyslam co s L 410 chceju robit ruske specialne sily. V podstate ma napada len mini-Istar a teda verzia L 410 MLU. Aj ked bez pretlakovej kabiny je to tiez na zamyslenie. Alebo klasicka vysadkova verzia na vycvyk, ako je to v CR a SR.
Re: L-410 Turbolet
Napsal: 25/12/2017, 19:31
od klingy
Niko, druha cast je srapvne, teda presne nato naco ich pouzivame mi alebo SOCOM pouziva(l) PZL M-28 Bryza a Rusi pouzivali AN-2, teda lietadlo s kratkym vzletom a pristanim primarne urcene na zabezpecenie parasutistickeho vycviku + osobitne ulohy ako je zasabovanie odlucenych jednoniek atd...
Re: L-410 Turbolet
Napsal: 25/12/2017, 20:07
od niko
Aha, Rusi este stale pouzivaju An 2 ? Tak vedel by som si na podobny ucel predstavit aj lepsie lietadla ako L 410, ale zase na druhej strane ako stara "Anca" bude urcite vyrazne lepsi. Hlavne ked vezmu verziu NG.
Re: L-410 Turbolet
Napsal: 25/12/2017, 20:38
od klingy
No Rusi maju ( maly v plane) AN - 2 modernizovat, potom s toho vzniklo toto:
SibNIA TVS-2DTS (Vyraba to ta ista firma, co sa zaobera remotorizaciou JAKov-40 na jednotky od Honeywella a vymenou kridiel za celokompozitne)
Celo-kompozitne lietadlo s motorom od Honeywella
Re: L-410 Turbolet
Napsal: 25/12/2017, 21:52
od niko
Pekne lietadlo. Mne pride, ze kridla ma kompozitove, no wingbox je povodny. Tak isto ako casti trupu. Typujem, ze ruska armada to lietadlo s motorom Honneywell nechce a Rusi podobny motor nerobia. Neboli nejake pokusy urobit variantu s motorom Sic ? Nieco take sa mi mari.